شنبه ۲۸تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۱۱ - July . 19, 2003
الثَّناءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الْإِسْتِحْقَاقِ مَلَق وَ التَّقْصِيرُ عَنْ الْإِسْتِحْقَاقِ عِيّ اَوْ حَسَد.
ستودن بيش از استحقاق تملق است و كمتر از آن، درماندگي و حسد .
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
رونق ميكده از درس و دعاي ما بود
سال ها دفتر ما در گرو صهبا بود
هر چه كرديم به چشم كرمش زيبا بود
نيكي پير مغان بين كه چو ما بدمستان
دكتر قطب الدين صادقي:
يكصد كتاب تئاتري منتشر مي شود
004825.jpg
با همكاري و همت نشر قطره و گروهي از مترجمان شناخته شده كشور، در چند سال آينده يكصد كتاب تئاتري انتشار مي يابد.
دكتر قطب الدين صادقي چهره شناخته شده تئاتر و سرويراستار بخش كتابهاي تئاتري انتشارات قطره در گفت و گويي باسايت خبري iranbin ضمن بيان اين مطلب گفت: اين كتاب ها از منابع فرانسه و آلماني و انگليسي و روسي و ايتاليايي انتخاب شده اند و از گروه مترجمان مي توان از دكتر عطاءالله كوپال و محمدتقي قياسي و نادعلي همداني و جاهد جهانشاهي و دكتر فرزان سجودي و ايرج زهري و دكتر افضل وثوقي و بزرگمهر رفيعي و... نام برد.
كتابهايي نظير: پيتر بروك و گروتفسكي و تئاتر سياسي اروين پيسكاتور و مجموعه نمايشنامه هاي پولوتوس و كتاب هايي درباره شكسپير و تاريخچه سبك ها و شيوه هاي كارگرداني و كالبدشكافي درام و تئاتر ابزورد و نظريه نمايش مدرن ... از جمله آثاري هستند كه در دست ترجمه و انتشارند.

زندگي «قمر» و علي اكبرخان شهنازي به تصوير كشيده شد
زندگي ۲ تن از برجسته ترين موسيقيدانان ايراني يعني قمر الملوك وزيري و استاد علي اكبر خان شهنازي با فيلم هاي «صداي ماه» و «زخمه ناميرا» به تصوير كشيده شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، بنا به دعوت مراكز هنري، «صديق تعريف» سال گذشته تدريس ارتباط موسيقي ايراني با درام و نمايش را در دانشكده سوره آغاز كرد.
به گفته كارشناسان «تعريف» كه از تحصيلات آكادميك هنرهاي نمايشي دانشگاه تهران برخوردار است، تهيه كنندگي و مشاورت «صداي ماه» كه به زندگي قمر الملوك وزيري، بانوي فقيد آواز ايران، پرداخته است را نيز به عهده گرفت.
اين فيلم به طريقه «مستند» تهيه شده و در تهيه آن از مصاحبه با بزرگان زنده موسيقي، فيلم هاي آرشيوي و عكس هاي قديمي قمر الملوك وزيري، استفاده شده است.
«زخمه ناميرا» هم به تشريح زندگي استاد علي اكبر خان شهنازي، نوازنده تار و رديف دان ايراني، مي پردازد.
قرار شده تا اين فيلم ها به جشنواره هاي مختلف هنري ارسال شوند و از قرار معلوم «صداي ماه» در جشنواره فيلم فروغ نيز نمايش داده خواهد شد.

كيانوش عياري زندگي دكتر قريب را به تصوير مي كشد
004830.jpg
تصويربرداري  مجموعه  تلويزيوني  «روزگار قريب» به  كارگرداني  «كيانوش  عياري» در بيابانهاي  پيشواي  ورامين  آغاز شد.
اين  مجموعه  تلويزيوني  داستان  زندگي  دكتر محمد قريب  بنيان گذار پزشكي كودكان  در ايران  را از زمان  تولد تا مرگ  به  تصوير مي كشد.
«كيانوش  عياري» كارگردان  اين  مجموعه  روز جمعه  در گفت وگو با خبرنگار گروه  فرهنگي  ايرنا، گفت : اين  مجموعه  در شانزده  قسمت  چهل  دقيقه اي  به  سفارش سيما فيلم  توليد خواهد شد و درحال  حاضر مشغول  فيلمبرداري  بخش هاي  مربوط به زمان  كودكي  دكتر محمد قريب  هستيم . وي  ادامه  داد: در نگارش  داستان  تا حدودي  جنبه هاي  مستند زندگي  دكتر را در نظر گرفته ايم  ضمن  اينكه  جذابيت هايي  در داستان  ايجاد شده  تا نظر مخاطب جلب  شود.
عياري  از «مهدي  هاشمي»، «اميرحسين  صديق شريف» و «مهران  رجبي» به  عنوان  افرادي  كه  در اين  مجموعه  نقش آفريني  مي كنند نام  برد و افزود: نقش  دكتر قريب  را «مهدي  هاشمي» بازي مي كند كه  در سريال  قبلي  من  هم  حضور داشته  و از بازيگران  مستعد سينماست .
عياري  كه  پس  از فيلم  «سفره  ايراني» سريال  تلويزيوني  «هزاران  چشم» را در كارنامه  خود دارد، درباره  دلايل  گرايش  خود به  تلويزيون ،گفت : من  عامدانه  به  سمت  تلويزيون  رفته ام  چون  شرايط كار در اين  رسانه  مناسب  تراز سينماست  و هدف  من  كه  ايجاد ارتباط با مخاطبان  است  را تامين  مي كند.

براي نخستين بار در كشور:
جشنواره موسيقي «بانوان نواحي ايران» برگزار مي شود
جشنواره موسيقي بانوان نواحي ايران برگزار مي شود.
اين جشنواره، براي نخستين بار در ايران، به همت مركز موسيقي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و امور مشاركت زنان دفتر رياست جمهوري و همزمان با ايام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.

بهروز غريب پور:
تئاتر دفاع مقدس نبايد به جشنواره محدود شود
004835.jpg
مديرعامل  خانه  هنرمندان  گفت  : خلاقيتي  در جشنواره  تئاتر دفاع  مقدس ديده  نمي  شود اما شاهد تلاش  پيگير مديريت  جشنواره  تئاتردفاع  مقدس هستيم. شايد به دليل  محدوديت  موضوعي، مديران  نمي توانند با جسارت  دراين  عرصه  پيش بروند كه  بايد مديران  جشنواره  در نوع  نگاهشان  تجديدنظر كنند.
بهروز غريب پور  افزود : مشكل  ديگر ادواري  بودن  اين  تئاتر است  در سينماي  دفاع مقدس  مخاطب ، جايگاه  آن  را درك  كرده  ولي  در تئاتر دفاع  مقدس  هنوز اين جايگاه  به  وجود نيامده  است . غريب  پور درباره  اينكه  چه  اقداماتي  براي  نهادينه  شدن  اين  گونه  تئاتربايد صورت  گيرد، اظهار داشت:  تا لحظه اي  كه  به  صورت  سفارشي  به جشنواره اي  موضوعي  پرداخته  شود خلأ احساس  خواهد شد بايد نويسنده هابه  نوشتن  درباره  كليت  دفاع  مقدس ، مثل  جنگ  و حواشي  آن ، رغبت  نشان دهند و به  نوعي  دغدغه  آنها شود. وي  درباره  منطقه اي  شدن  اين  جشنواره  گفت  مادامي  كه  اين  روند به صورت  مستمر و توليدي  وجود نداشته  باشد و به  صورت  نياز روحي  مردم  درنيايد، صرف  وجود جشنواره ها فايده اي  نخواهد داشت .غريب  پور درباره  جريان ساز بودن  اين  نوع  تئاتر گفت  تا اين  حد كه نيروهاي  مستعد را وارد عرصه  تئاتر كشور كند،اين  گونه  تئاتري  موفق بوده  است  اما اگر توقع  تاثير دفاع  مقدس  را در تمام  جنبه ها داشته باشيم ، هنوز نتوانسته  است  به  اين  مهم  دست  يابد.
غريب  پور تصريح  كرد تئاتر دفاع  مقدس  و تئاتر جنگ  شاخه اي  از تئاتر سياسي  هستند و در تئاتر دفاع  مقدس  وجه  مردمي  و ميهني  پر رنگ  تر است ولي  در مجموع  اين  موضوع  ها تبيين كننده  يك  سياست  هستند.

مستند لاله و لادن سندي براي آيندگان
تهيه كننده فيلم مستند لاله و لادن از بي توجهي مسئولان و سياستمداران، نسبت به سينماي مستند انتقاد كرد و گفت: جذابيت سينماي داستاني و گيشه اي باعث شده تا مسئولان، نسبت به سينماي مستند غافل شده و آن را فراموش كنند.
به گزارش ايسنا، مرتضي رزاق كريمي كه روز پنج شنبه پس از نمايش مستند «لاله و لادن» ساخته محمدجعفري در خانه هنرمندان سخن مي گفت تصريح كرد: در تمامي نظام هاي سينمايي دنيا، دولت وظيفه حمايت از سينماي فرهنگي دارد سينمايي كه جنبه فرهنگي آن بيشتر از اقتصادي است ولي در ايران متأسفانه چنين اتفاقي نيفتاده است.
وي با اشاره به توجه شديد مردم به ماجراي دوقلوهاي به همه چسبيده «لاله و لادن» گفت: اين فيلم، به دليل ويژگي هايش در سال هاي آينده مي تواند به عنوان يك سند در نظر گرفته شود.

ساعت ساز سن پل در سينماتك
امروز (شنبه ۲۸ تيرماه) فيلم سينمايي ساعت ساز سن پل به كارگرداني برتران تاورنيه در بخش جلوه هايي از سينماي جهان در سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درمي آيد.
اين فيلم كه محصول سال ۱۹۷۴ است با مدت زمان ۱۰۵ دقيقه و دوبله به فارسي پخش مي شود.
ساعت ساز سن پل، داستان مرد ساعت ساز مسني را به تصوير مي كشد كه تنها پسر او درگير مسائل سياسي است و هيچ كاري از دست ساعت ساز براي كمك به پسرش برنمي آيد. تاورنيه در سال ۱۹۴۱ در ليون فرانسه به دنيا آمد.
ابتدا در رشته  حقوق به تحصيل پرداخت اما دانشگاه را نيمه رها كرد و به سينما علاقه مند شد فعاليتهايش را با نوشتن مقاله و مطالب سينمايي براي نشريات فرانسوي از جمله كايه دو سينما آغاز كرد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


روزنامك
يادگار
شاه سليمان صفوي ۱۹ ژوئيه سال ۱۶۸۸ ميلادي (۱۰۶۷ هجري خورشيدي) گرگين خان حاكم گرجستان را كه مردم از جور و ستم او به تنگ آمده بودند و عريضه به دربار اصفهان فرستاده بودند بركنار كرد. شش سال بعد، شاه سلطان حسين كه پس از مرگ پدر در ۱۶۹۳ بر جاي او نشسته بود همين گرگين خان را حاكم قندهار ساخت كه تعدي او به قندهاري ها سبب طغيان آنان شد كه منجر به جنگ گرديد و به عمر «صفويه» پايان داد.
* محمدعلي ميرزا شاه مخلوع قاجار با حمايت روسيه به منظور پس گرفتن تاج و تخت، ۲۸ تيرماه ۱۲۹۰ با سپاهي وارد گرگان شد تا از آنجا به تهران آيد. در تهران، محمد ولي خان تنكابني رئيس الوزراء وقت از ترس به انگليسي ها نزديك شد و چند رجل هوادار انگلستان از جمله وثوق الدوله را وارد كابينه كرد.
* ۲۷ تيرماه ۱۳۰۹ اسماعيل آقا سميتقو و شماري ازدستيارانش كه سالها باعث نا امني در شمالغربي ايران بودند در اشنويه به دست لشكر آذربايجان از پاي درآمد.
* ۳۹ سال پيش در اين روز، سران ايران، تركيه و پاكستان در مذاكرات خود در استانبول با اصول ايجاد سازمان همكاري و عمران منطقه اي موافقت كردند و رواديد مسافرت ميان اين كشور ها لغو شد كه در مورد ايران و تركيه هنوز به قوت خود باقي است.
* ايران، ۱۸ ژوئيه ۱۹۸۸ ( ۱۳۶۷ ) تصميم گرفت كه قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل را بپذيرد، با آتش بس موافقت كند و جنگ ۸ ساله با عراق پايان يابد.
* در اين روز در سال ۱۹۳۶ جنگ خونين داخلي اسپانيا كه ژنرال فرانكو هم به مخالفان نظام جمهوري اين كشور پيوسته بود آغاز گرديد و در ۳۱ ژوئيه به اوج شدت خود رسيد.
اين جنگ ميان هواداران نظام سلطنتي و جمهوري خواهان روي داد كه جمهوري خواهان - عموماً چپ - حكومت را به دست داشتند. فرانكو از هيتلر و موسوليني استمداد كرد و چپ ها به استالين و همه كمونيست هاي جهان متوسل شدند و اسپانيا صحنه آزمايش سلاحهاي دو بلوك و قدرت نمايي آنها قرار گرفت. چپها از كشورهاي مختلف حتي از ايالت متحده آمريكا داوطلبانه وارد اسپانيا شدند تا به جمهوري خواهان چپ كمك كنند. دراين جنگ ششصد هزار اسپانيايي جان باختند.
ماندگار
بر پايه اسناد موجود در آرشيوها و آثار باستاني، در چنين روزهايي (ماه اول تابستان) در سال ۴۶۵ پيش از ميلاد( ۲۴۶۸ سال پيش ) در خيابانهاي شهر شوش (پايتخت زمستاني ايران در آن زمان) و نيز تخت جمشيد كه به تازگي تكميل شده بود سربازان تازه اي با يونيفورم ويژه كه با نظم خاصي گام برمي داشتند و هر دم به اطراف خود متوجه نمي شدند، داراي قدي بلند و باريك اندام بودند جلب نظر مي كرد و نمايندگان سياسي ملل دوردست در دو پايتخت امپراتوري ايران اين رويداد را گزارش كرده اندو تصوير اين سربازان برستونها و ديوار هاي كاخها به يادگار مانده است. سربازان تازه، مقدمه ايجاد يك واحد ثابت ارتش ايران شدند كه نام سپاه جاويدان - سپاهي كه سربازانش پس از هر جنگ به خانه و كسب و كار خود باز نمي گشتند و در سرباز خانه در حال آمادگي بسر مي بردند - به خود گرفت، درست مشابه ارتش هاي امروز در جهان و حرفه سپاهي گري و به قول خواجه نظام الملك «سپاه وري» در جهان خلق شد. افراد اين واحد منظماً تمرين و مشق نظامي مي كردند و سازماني درجوار خود داشتند كه همواره در تلاش براي تهيه سلاح هاي تازه و يافتن تاكتيك هاي جديد و پيدا كردن راه مقابله با فنون نظامي ساير ملل بود؛ سازمان ديگري مهمات و تداركات و اسب و ساز و برگ براي اين واحد را تهيه مي كرد و گروهي هم بودند كه در سراسر ايران به جستجوي بهترين و شايسته ترين نوجوانان و جوانان براي جذب به اين واحد مي پرداختند و از نوجواني اين پسران را زير آموزش و پرورش ويژه قرار مي دادند از جمله كه بايد به ياد مي داشتند كه نبايد در جنگ عقب نشيني كنند: مرگ يا پيروز شدن شعار آنان بود.يك دسته ۱۲۰ نفري از اين واحد، در طول جنگ مامور محافظت از پرچم ملي بود.
* عاريه دادن كتاب از سوي كتابخانه هاي عمومي به مردم عادي - هر كسي كه مراجعه كند و نام و نشاني خود را به ثبت برساند - از ۱۹ ژوئيه سال ۱۸۸۰ ميلادي در شهر سانفرانسيسكو آمريكا آغاز شد. ۹ قرن پيش از آن كتابخانه عمومي مرو عاريه دادن كتاب را باب كرده بود، اما نه به هر كس، تنها به پژوهشگران، دانشوران و اديبان. در آن زمان كتابخواني هم كار هر كس نبود.
منبع مطالب دوبخش بالا: WWW.IRANIANSHISTORYONTHISDAY.COM
روزگار
سازمان دارو و غذا كه يك آژانس دولتي آمريكاست پريروز به شركتهاي تهيه و توزيع مواد غذايي اين كشور اجازه داد كه روي بسته هاي سي و چند گرمي حاوي فندق، گردو، بادام و بادام زميني برچسب جلوگيري كننده از بيماري هاي قلبي و سكته مغزي بزنند، زيرا كه چنين خاصيتي در اين مواد به ثبوت رسيده است و صرفا براي جلب مشتري نيست. تاييد خاصيت مهم اين مواد به صورت يك خبر مهم بازتاب داده شده است.
* اظهارات پريروز توني بلر نخست وزير انگلستان در جلسه مشترك دو مجلس آمريكا كه گفت اگر هم اسناد مربوط به خريد اورانيوم از سوي دولت صدام از كشور نيجر درست نباشد، ساقط كردن او از طريق لشكر كشي به عراق لازم بود وسيعاً مورد تفسير قرار گرفته و بيشتر روزنامه هاي خارج از كشورهاي انگليسي زبان نوشته اند؛ اگر چنين است، پس سازمان ملل چه صيغه اي است؟ و آيا نبايد از اين سازمان پاسدار صلح قبلا كسب مجوز مي شد؟
پرسش پزشكي
از دكتر گات سئوال شده است كه داروهاي معروف به مسهل را در چه وقت از روز بايد خورد و او پاسخ داده است: سي تا چهل دقيقه پيش از غذاي اصلي.
وي در عين حال گفته است كه مصرف مداوم اين داروها كار درستي نيست.

داستانك
محبت
نمي دانم از محبت و مهرباني كداميك بگويم. مادرم و خواهرم هر دو را دوست داشتم. از روزي كه مادر به خاطر چشم هايش بستري شد، خواهرم براي من مادر بود و براي مادر پرستار، مي دانستم خرج عمل و هزينه بيمارستان سنگين است و مادر از اين بابت نگران بود. روز آخر اما، همه هزينه هاي بيمارستان پرداخت شده بود. دوست داشتم بدانم چه كسي هزينه را پرداخت كرده است.
عصر همان روز به خانه آمديم، همه  جاي خانه تميز و مرتب بود، اثري از گرد و غبار ديده نمي شد، از جهيزيه خواهرم هم اثري نبود.
رضا رشيدي

گشتي در دنياي خبرها
هزينه انصراف
لندن: اغلب بانك ها در انگليس به مشتريان خود توصيه مي كنند عمليات بانكي را از طريق دستگاه هاي خودپرداز انجام دهند. در حال حاضر ۱۱ هزار دستگاه خودپرداز در انگليس وجود دارد. اما مشكلات استفاده از اين دستگاه ها باعث شده تا بانك ها تنها در سال جاري با ۳۴ ميليون مورد درخواست انصراف استفاده از خودپرداز از سوي مشتريان خود مواجه شوند.
اما نكته جالب تر اينكه بانك ها براي مسدودكردن حساب مشترياني كه انصراف داده اند در مجموع در حدود ۶/۴۲ ميليون پوند كارمزد دريافت خواهند كرد.
شناسايي بوي بدن سارقان
ليون: دانشمندان مي گويند، آزمايش بوي بدن سارقان بسيار مطمئن تر از انگشت نگاري جهت شناسايي و دستگيري آنان است.
به همين دليل قرار است ماموران پليس شهر ليون، نمونه بوي بدن مجرمان سابقه دار را در قالب يك بانك اطلاعاتي جمع آوري و آنرا در مركز پليس ليون حفظ كنند. در هنگام بروز جرم و جنايت، سگ هاي تربيت شده، بوهاي موجود در بانك اطلاعاتي را با بوي موجود در صحنه مقايسه مي كنند تا مجرم مورد نظر شناسايي شود. قرار است اين شيوه از دو سال ديگر در سراسر فرانسه به اجرا گذاشته شود.
پسر بي عاطفه
لستر: سه هفته قبل يك مرد ۴۲ ساله در انگليس برنده سه ميليون پوند در جريان مسابقات بخت آزمايي شد.
اما نكته جالب اينكه، برنده اين مبلغ پول، حتي حاضر نيست هزار پوند به پدر خود كه در آستانه مرگ قرار دارد كمك مالي كند.
پدر اين مرد از ۲۷ سال قبل تاكنون بيمار است و دخترش از او نگهداري مي كند. پيرمرد كه حتي قادر به شستن دست و صورت خود نيست نياز مبرم به يك تخت برقي داردكه قيمت اين تخت تنها هزار پوند است، اما پسر بي رحم با صراحت كامل به خواهرش گفت: من پولي براي كمك كردن به پدرم ندارم.
طولاني ترين برش سيب زميني سرخ كرده
لندن: يك جوان انگليسي كه براي خوردن سيب زميني سرخ كرده به رستوران مراجعه كرده بود با يك برش سيب زميني سرخ كرده به طول ۱۵ سانتيمتر مواجه شد به همين دليل اين برش را نخورد و در عوض آنرا به ارزش ۱۵۰ پوند در جريان مزايده اينترنتي به فروش رساند.
وي مدعي شده كه اين برش سيب زميني طولاني ترين سيب زميني سرخ شده در جهان است.
از سوي ديگر، يك شهروند آمريكايي مدعي شده سيب زميني سرخ كرده وي ۲۰ سانتيمتر طول دارد.
افعي غول پيكر
كوالالامپور: يك افعي ۸/۴ متري پس از بلعيدن يك بز كامل توسط ۷ آتشنشان بدام افتاد تا به باغ وحش منتقل شود.
افعي فراري كه پس از بلعيدن بز كاملا سير شده بود به خواب عميقي فرو رفت به همين دليل آتشنشانان با كوشش فراوان، اين خزنده را به باغ وحش منتقل كردند.
فقط به خاطر ۵ پوند
كارديف: چند روز قبل يك دوره مسابقه گلف در كشور ولز برگزار شد كه جايزه قهرمان اين مسابقه يك دستگاه خودرو صفر كيلومتر به ارزش ۱۲۵۰۰ دلار بود.
در پايان اين مسابقه، مرد جواني كه با اقتدار پيروز شده بود براي گرفتن جايزه خود به مسئولان برگزاركننده مسابقه مراجعه كرد. اما چون وي مبلغ ۵ پوند ورودي اين مسابقه را پرداخت نكرده بود، از دريافت جايزه ارزشمند آن محروم شد.
فرار از مرگ با كمربند ايمني
ركسهام (انگليس): دو روز قبل يك دستگاه اتوبوس مسافربري در جاده هاي انگليس با يك كاميون تصادف كرد كه در جريان اين حادثه اتوبوس به چند تكه آهن فشرده تبديل شد اما نكته عجيب اينكه ۳۶ سرنشين اين اتوبوس به دليل استفاده از كمربند ايمني همگي زنده ماندند و در بيمارستان بستري هستند.
كلاس يوگا براي تيم راگبي
كارديف: مسئولان فدراسيون راگبي ولز قصد دارند به هر قيمتي تيم خود را مجددا به دوران اوج بازگردانند. تيم ملي راگبي ولز در ۹ بازي متوالي شكست خورده و به همين دليل كاسه صبر تماشاگران اين تيم لبريز شده است.
به همين دليل از ديروز يك مربي يوگا براي تمرين دادن بازيكنان اين تيم مشغول بكار شد. اين مربي هر روز براي بازيكنان كلاس يوگا برگزار مي كند.
وي معتقد است آموزش يوگا باعث بالارفتن مهارت هاي فني، سرعت و قدرت بازيكنان خواهد شد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱۱ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۱ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۱۹دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۳ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |