شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۳۱ - Aug. 9, 2003
سَيِّئَه تَسُوءُكَ خَيْر عِنْدَاللّهِ مِنْ حَسَنَهٍ تُعْجِبُكَ.
گناهي كه تو را زشت نمايد نزد خدا بهتر است از كار نيكي كه پسندت آيد.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك
هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك
بود صبور دل اندر فراق تو؟ حاشاك
رود به خواب دو چشم از خيال تو؟ هيهات
معرفي بهترين هاي تئاتر ۸۱
دومين سالگرد تاسيس انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر ايران روز پنجشنبه با انتخاب نفرات برتر سال ۸۱ جشن گرفته شد.
به گزارش ايرنا اين مراسم در فرهنگسراي نياوران برگزار شد و در آن جمع كثيري از دست  اندركاران تئاتر، منتقدين و مسئولين رسانه  ها حضور داشتند.
در مراسم، از«نجف  دريابندري»، «بهرام بيضايي» و «جمشيد لايق» سه تن از بزرگان عرصه تئاتر، تقدير به عمل آمد.
همچنين از سوي هيأت داوران، گروه «تئاتر امروز» به عنوان گروه برتر سال ۸۱ انتخاب شد و از گروههاي «تئاتر تجربه» و گروه «تئاتر معاصر» براي تلاش مستمر در عرصه تئاتر تقدير و تشكر به عمل آمد.
در اين مراسم از نمايش «روز رستاخير» به كارگرداني «فرهاد مهندس پور» به عنوان اجراي برتر سال ۸۱، و نمايشهاي «رازها و دروغها» به كارگرداني كيومرث مرادي و «همان هميشگي» به كارگرداني «ريما رامين فر» تقدير شد.
در بخش گفتگو «كامبيز اسدي»، «نيلوفر رستمي»، «مريم فشندي» و «سيدافشين هاشمي» به عنوان نفرات اول تا چهارم انتخاب شدند.
در بخش گزارش «روزبه حسيني»، «رضا كوچك زاده»، «مهين صدري» و «كامبيز اسدي» عناوين اول تا چهارم را بدست آ وردند و در بخش يادداشت «آزاده سهرابي»، «عليرضا احمدزاده» و «بيتا ملكوتي» نفر اول تا سوم و در بخش نقد «اميد سهرابي» «عبدالحسين مرتضوي» و «محمد رضايي راد» به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.
هيأت داوران در بخش عكس «سيامك زمردي مطلق»، «مريم محمدي» و «مسعود پاكدل» را به عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش مقاله «بيژن منزوي» و «سيد افشين هاشمي» را به عنوان خبرنگار سال ۸۱ در حوزه تئاتر انتخاب كرد.
در اين مراسم «محمود دولت آبادي» يكي از اعضاي انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر ايران گفت: اهداي جايزه به بزرگان اهل قلم، بيشتر جنبه نمادين دارد و هيچ افتخاري بالاتر از اين نيست كه در كشوري از اهل علم تقدير شود.
وي افزود: در عرصه تئاتر معدود افرادي هستند كه وجودشان الزامي است و هيچ وقت نمي توان آنها را از ياد برد و بزرگداشت براي اين تعداد وظيفه اي همه گير است.
دولت آبادي خاطرنشان كرد: يكي از صفات اهل ادب عاشق بودن است و همين خصيصه است كه اهل ادب را در راهي كه انتخاب كرده اند، ثابت قدم نگاه  مي دارد.
وي كه به گزارش ايسنا در اين مراسم مسئوليت اهداي هدايا را به عهده داشت با تحسين بهرام بيضايي گفت: او هميشه از خودش شخصيت و هنرش و گاهي خود دفاع كرده و اين ستايش برانگيز است.
دولت آبادي افزود: يكي از القاب بيضايي عاشق بودن است، اگر انساني، عاشق نباشد بايد پيش از اين بارها به زانو درآمده باشد.
وي همچنين با تجليل از شخصيت جمشيد لايق گفت: عده زيادي مي بينيد كه به تئاتر مي آيند و مي روند ولي معدود اشخاصي هستند كه وجودشان در تئاتر الزامي است و جمشيد لايق، الزامي تئاتر وطن ما بود.
خالق رمان كليدر با تمجيد از شخصيت نجف دريابندري مترجم برجسته كشور گفت: اثر معروف همينگوي يعني پيرمرد و دريا به بركت كوشش هنرمندي چون دريابندري ترجمه شده و او اثري درخشان و شگفت انگيز را براي مخاطب ايراني فراهم كرده است.

نابودگرفرماندار كاليفرنيا
008135.jpg
آرنولد شوارتزنگر كه بيش از هر چيز به دليل ايفاي نقش در مجموعه فيلمهاي «ترمينيتور» (نابودگر) شهرت دارد، در جريان ضبط يك برنامه تلويزيوني گفت علي رغم شايعات قصد دارد نامزد انتخابات فرمانداري ايالت كاليفرنيا شود.
به گزارش بي بي سي، پيشتر شايع بود او به خاطر نگراني هايي كه از سوي همسرش ابراز شده است در انتخابات شركت نخواهد كرد.
شوارتزنگر در اين برنامه تلويزيوني گفت: «سياستمداران وقت خود را به بطالت مي گذرانند و در وظايف خود ناموفقند.»
برگزاري مجدد انتخابات كه گري ديويس، فرماندار فعلي كاليفرنيا، در ماه اكتبر با آن روبروست بي سابقه است.
گفته مي شود ايالت كاليفرنيا در دوران فرمانداري آقاي ديويس با كسري بودجه فزاينده اي روبرو بوده است.
رقابتهاي انتخاباتي شديد است. اما روز چهارشنبه داين فين استاين سناتور دموكرات اعلام كرد كه در انتخابات شركت نخواهد كرد. او از رقابتها به عنوان «هر چه شبيه تر شدن به يك كارناوال» انتقاد كرد.
شوارتزنگر ۵۶ ساله سالهاست كه قصد دارد در انتخابات سياسي شركت كند. رونالد ريگان نيز حيات سياسي خود را با همين سمت آغاز كرد.
ماريا شرايور، همسر آقاي شوارتزنگر يك خبرنگار تلويزيوني و خواهرزاده سناتور ادوارد كندي، از اعضاي طايفه مشهور كندي است.
شوارتزنگر در اتريش متولد شده و در گذشته قهرمان زيبايي اندام جهان بوده است. او اولين بار در سال ۱۹۹۹ گفت كه قصد دارد در انتخابات فرمانداري كاليفرنيا شركت كند و از آن زمان به بعد نظرات خود را درباره مسائلي مانند ماليات، سياست خارجي و آموزش مطرح كرده است.
شوارتزنگر از حاميان سرسخت سياست هاي اقتصادي محافظه كاران است. اما در مورد مسائل اجتماعي از جمله مسئله سقط جنين به طرز تفكر ليبرال تمايل دارد.
پيشتر هم لري فلينت، ناشر مجله هاي ويژه بزرگسالان وارد گود شده بود.

انتقاد از فراخوان براي تهيه فيلم خشونت آميز
يك  گروه  حامي قربانيان  خشونت  در نروژ از فراخوان  موسسه  فيلم سازي  اين  كشور از جوانان  براي  ساختن  فيلم هاي  كوتاه  خشونت  آميز، به  شدت انتقاد كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از اسلو، اين  موسسه  از جوانان  ۱۳ تا ۱۹ساله  نروژي  درخواست  كرده است  تا فيلم  كوتاه  سه  دقيقه اي  درباره  خشونت بسازند.موسسه  فيلمسازي  نروژ در پايگاه  اينترنتي  خود اعلام  مي كند كه  خشونت در يك  فيلم  مي تواند خنده دار، نفرت  انگيز يا ترس آور تعبير شود.
اما «كانون  ملي  قربانيان  خشونت» اعلام  كرد كه  اين  طرح  يك  فكر نادرست  ولازم  است  كه  كنار گذاشته  شود.
«مارگيت  لومئو» از دست  اندركاران  اين  كانون  گفت  كه  افرادي  كه  اين مسابقه  را راه  انداخته اند براين  باور هستند كه  خشونت  چيزي  خنده دار است و آنها اين  كار را به  نام  خلاقيت  انجام  مي دهند كه  بدون  پرده  بگويم  ازنظر ما خلاقيتي  در خشونت  ديده  نمي شود و اصلا هم  خنده دار نيست .

سينما تربيت اروميه تعطيل شد
مدير عامل جمعيت هلال احمر استان آذربايجان غربي ضمن انتقاد از مسئولين فرهنگي اين استان، از بسته شدن سينما تربيت اروميه كه متعلق به اين سازمان است ابراز تاسف كرد.
عباس زكريايي در گفتگو با ايسنا، با بيان اينكه تمام تلاش و هدف ما اين بود كه از تعطيلي سينما تربيت اروميه جلوگيري كنيم افزود: متاسفانه تاكنون هيچ كدام از نهادهاي مسئول در امور فرهنگي استان از ما حمايت نكرده اند و مسلماً بدون حمايت اين نهادها ما مجبور به تعطيلي اين سينما هستيم.
او تصريح كرد: ما باز هم به مسئولين اعلام مي كنيم كه اگر واقعاً نگران وضعيت فرهنگي و هنري استان هستند اعلام آمادگي نمايند تا ما هم در رابطه با واگذاري اين سينما به آنها اقدام نمائيم. دكتر زكريايي در ادامه به ضرردهي سينما تربيت اروميه اشاره كرد و گفت: متاسفانه در سال گذشته منهاي اينكه اداره سينما تربيت هيچ سودي براي جمعيت هلال احمر نداشته است بلكه باعث شده ۱۷۰ ميليون ريال نيز از منابع ديگر براي اداره آن هزينه صرف نمائيم.
او درخصوص تغيير كاربري سينما تربيت گفت: متاسفانه اگر براي ما ثابت شود كه مسئولين نمي خواهند هيچ اقدامي در رابطه با جلوگيري از تعطيلي سينما تربيت انجام دهند ناچاريم در مورد تغيير كاربري آن تصميم گيري كنيم. مدير عامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي ادامه داد: مسلماً در صورت تغيير كاربري اين سينما كاربري جديد آن باز به صورت فرهنگي خواهد بود. وي درباره وضعيت شغلي كاركنان سينما تربيت اروميه گفت: تمام مطالبات كاركنان سينما طبق قانون كار پرداخت خواهد شد.
گفتني است از صبح چهارشنبه به صورت رسمي كليه فعاليت هاي سينما تربيت اروميه تعطيل شده است. گزارش ايسنا حاكي است در استان آذربايجان غربي ۱۸ سينما وجود دارد كه تاكنون ۸ سينما به علت هاي مختلف بسته شده است و سينما تربيت اروميه نهمين سينماي تعطيل شده استان است.

تابلوي شاگال در نياوران
در ادامه طرح ناديده هاي مجموعه فرهنگي - تاريخي نياوران، يك تابلو نقاشي اثر مارك شاگال به نمايش عمومي موقت گذاشته مي شود.
به گزارش ايسنا طرح ناديده ها كه اينك سال دوم خود را پشت سر مي گذارد بر آن است تا به طور موقت آثار به نمايش درنيامده موزه ها را در معرض ديد علاقه مندان بگذارد و تاكنون آثاري همچون «كالسكه و كجاوه ناصرالدين شاه»، «شمشير اهدايي سلطان عمان»، «جعبه وزنه زيورآلات تركمن»، «قرآن قاجاري»، «دلقك اپر پيكاسو» و «بهمن سالوادور دالي» را به نمايش درآورده است.
در برنامه جديد طرح ناديده ها، تابلوي مارك شاگال در كاخ - موزه نياوران به طور موقت به نمايش در مي آيد.
مارك شاگال، هنرمند روسي الاصل فرانسوي،در آثار خويش از دو مكتب كوبيسم و اكسپرسيونيسم متأثر بوده؛ اما بعدها از اين مكاتب فراتر رفته است.

شمال عراق به روايت عكس
دو خبرنگار عكاس خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در روزهاي تهاجم آمريكا به عراق به شمال اين كشور رفته بودند، نمايشگاهي از عكسهاي خود را داير كردند.
«ناصر جواهري» و «محمد بابايي» اين نمايشگاه را در فرهنگسراي ملل و در گراميداشت ۱۷ مرداد «روز خبرنگار» برپا كرده اند.
نمايشگاه پنجشنبه شب گشايش يافت و «ناصر جواهري» دبير عكس خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت كه در تصاوير به نمايش گذاشته شده از او و همكارش بيشتر به بيم ها و نگراني هاي مردم شمال عراق در روزهاي پيش از تهاجم آمريكا به اين كشور و زندگي آنها در سايه جنگ، پرداخته شده است.عكسهاي به نمايش گذاشته شده در نمايشگاه از ميان سه هزار فريم عكسهايي انتخاب شده است، كه اين دو خبرنگار عكاس ايرنا در مدت دو ماهي كه در پايان سال گذشته در شمال عراق بسر بردند، گرفته اند.جواهري و بابايي اين نمايشگاه را به تمامي خبرنگاران و خبرنگاران عكاس ايران در روز خبرنگار هديه كردند.نمايشگاه تا ۲۵مرداد داير خواهد بود . فرهنگسراي ملل در بوستان قيطريه در شمال تهران قرار دارد.
008140.jpg

مجازات عمرشريف
عمر شريف، هنرپيشه فيلم هاي كلاسيكي همچون «لرنس عربستان» و «دكتر ژيواگو» به دليل حمله به يك مأمور پليس به زندان تعليقي و پرداخت جريمه محكوم شده است.
به گزارش بي.بي.سي اين هنرپيشه مصري ۷۱ ساله به دادگاه گفته كه جزئيات حادثه را، كه ماه گذشته در قمارخانه اي در پاريس رخ داده است، به ياد ندارد.دوربين هاي امنيتي قمارخانه درگيري بين آقاي شريف و پليس را ضبط كرده اند.
مقام هاي فرانسوي گفتند آقاي شريف به يك ماه زندان تعليقي و پرداخت ۱۵۰۰ يورو جريمه محكوم شده است.آقاي شريف در تاريخ ۵ ژوئيه پس از باختن حدود ۳۰ هزار يورو، با متصدي ميز قمار وارد مشاجره شده است كه باعث دخالت پليس در ماجرا مي شود.بنا به گزارش ها آقاي شريف با اهانت به مأمور پليس همچنين با سر به وي حمله ور مي شود. مأمور پليس پس از اين حادثه مجبور شد دو روز استراحت كند.دادگاه همچنين به آقاي شريف گفت ۳۰۰ يورو به مأمور پليس پرداخت كند.
عمر شريف در اثر كلاسيك لرنس عربستان ساخته ديويد لين، نقش «شريف علي ابن القريش» را در كنار پيتر اوتول بازي كرد. او همچنين در فيلم دكتر ژيواگو محصول سال ۱۹۶۵، كه اقتباسي از داستان بوريس پاسترناك است، نقش اول را داشت.او اخيراً در فيلم حماسي «سيزدهمين رزم آور» اثر آنتونيو بندراس ظاهر شده است.

برگزاري كنسرت گروه همسرايان آشوري در اروميه
گروه همسارايان ملي آشوري كنسرتي در اروميه برگزار كرد.
در اين كنسرت كه در مجتمع فرهنگي اروميه و با حضور محسن خيامي رئيس شوراي شهر و آشوريان اروميه برگزار شد «توما مرام» اسقف كليساي آشوري و كلداني اروميه مراسم دعا به جاي آورد.«يوناتن بت كليا» نماينده آشوريها و كلدانيها در مجلس شوراي اسلامي در سخناني از آزادي كه به اقليتهاي ديني در كشور براي انجام مراسم ديني و زبان اعطا شده است قدرداني كرد.
وي افزود: براي اقليتهاي ديني در قانون اساسي كشورمان هيچ محدوديتي وجود ندارد و برگزاري چنين برنامه هايي به زبان مادري نمونه عملي آن است.
اين گروه كه به صورت كر (مرد و زن) در شهرهاي آشورنشين كشور برنامه اجرا مي كند شعرهايي به زبان فارسي و آشوري مي سرايند.
در اين كنسرت سرودي به ياد شهداي آشوري كه به همراه ارامنه در شمال عراق در دوران دفاع مقدس جان خود را از دست دادند خوانده شد.

راسكولنيكف در سينماتك
فيلم سينمايي جنايات و مكافات محصول سال ۱۹۷۰ شوروي به كارگرداني لف كوليجانف امروز در سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درمي آيد.
در اين فيلم كه در بخش جلوه هايي از سينماي جهان به نمايش درمي آيد.
بازيگراني چون گئورگي تاراتوركين و ويكتوريا فيودورووا به مدت ۲۰۰ دقيقه به ايفاي نقش پرداخته اند.به گزارش ايسنا تاكنون سه نسخه معتبر از رمان ماندگار داستايفسكي برگردان سينمايي شده است. اولين آن به كارگرداني پيرشنا محصول ۱۹۳۵ فرانسه با مدت زمان ۹۲ دقيقه كه در آن پيتر بلانشار موفق گرديد برنده جايزه بهترين بازيگر مرد در جشنواره ونيز ۱۹۳۵ شود.
دومين نسخه جنايات و مكافات به كارگرداني ژرژلامپن محصول ۱۹۵۶ فرانسه است به مدت زمان ۱۱۰ دقيقه و در اين نسخه ژان گابن و روبرت حسين، ارائه نقش داشته اند.
داستان نسخه هاي متعدد جنايات و مكافات كم و بيش مشابه يكديگر است، راسكولنيكوف، دانشجويي زجيركشيده يك پيرزن رباخوار را بيرحمانه با ضربات تبر مي كشد و سرانجام پس از سلسله موش و گربه بازي هايي با بازرس پليس زير فشار رواني وي به قتل پيرزن اعتراف مي كند.
همچنين روبربرسون، كارگردان فرانسوي نيز فيلم پول را با نگاهي تازه به داستان جنايات و مكافات داستايفسكي كارگرداني كرده است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
انتخاب
هر دو به دنبال كت و شلوار دلخواهمان مي گشتيم. من رنگهاي روشن را مي پسنديدم ولي او به رنگ تيره علاقه داشت. بالاخره من پيراهن سفيد و كت و شلوار ليمويي را انتخاب كردم. اما او پيراهن سفيد و كت و شلوار سرمه اي را پسنديد. هر دو از انتخابمان راضي بوديم.
مقابل آينه ايستاديم و با لبخند همديگر را نگاه كرديم. خود را در شمايل دامادها مي ديديم. هر دو خوشحال بوديم. غرق در روزهاي خوب آينده بوديم كه صداي صاحب فروشگاه ما را به خود آورد. به سرعت لباسها را درآورديم و مشغول نظافت فروشگاه شديم.
رضا رشيدي

گشتي در دنياي خبرها
جريمه موبايلي
لندن: سون گوران اريكسون مربي تيم ملي فوتبال انگليس اعلام كرد، از اين پس بازيكنان اين تيم حق استفاده از تلفن همراه در اردوهاي آماده سازي را نخواهند داشت. اريكسون از اينكه صداي موبايل بازيكنان هر لحظه بصدا در مي آيد بستوه آمد و ديگر تحمل شنيدن اين صداها را ندارد. بنابراين هر بار كه تلفن بازيكني زنگ بزند، ۵۰ پوند جريمه خواهد شد. اما با توجه به اينكه دستمزد هفتگي ديويد بكهام كاپيتان تيم ملي فوتبال انگليس از باشگاه رئال مادريد، ۱۰۰ هزار پوند است او قادر است تنها با انجام سه ثانيه بازي در يك هفته، اين جريمه را پرداخت نمايد.
ترس از ميدان و بزرگراه
لندن: يك خانم راننده در انگليس كه ۱۶ سال قبل گواهينامه رانندگي دريافت كرده تاكنون در بزرگراه و يا ميادين، رانندگي نكرده است.
به همين دليل هر روز صبح كه وي با خودرو به طرف محل كار خود حركت مي كند قبل از رسيدن به ميدان، وسيله نقليه اش را كنار خيابان متوقف مي كند و مابقي مسير را با اتوبوس طي مي كند. نكته جالب اينكه وي طي اين ۱۶ سال حاضر نشده از كارشناسي در اين زمينه كمك بگيرد.
اسكنر سرطان پوست
پاريس: يك دستگاه اسكنر دستي كه طي ۱۵ ثانيه وجود سرطان پوست در بدن انسان را تشخيص مي دهد در آينده اي نزديك توسط پزشكان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اين دستگاه ۳۰ هزار دلاري باعث مي شود كه ديگر بيماران مجبور نباشند براي آزمايش سرطان از پوست خود نمونه برداري و نمونه را به آزمايشگاه ارسال كنند.
خودكشي پزشك
منچستر: يك پزشك زن در انگليس به اين دليل كه نتوانسته بود خدمات درماني مناسب در اختيار بيماران خود قرار دهد اقدام به خودكشي كرد.
شوهر اين پزشك ۳۸ ساله گفت: همسرم يك فرد ايده آل گرا بود و همواره تصور مي كرد كه نمي تواند خدمات درماني ايده آل به بيمارانش ارائه كند به همين دليل دچار افسردگي شديد شد و سرانجام خود را دار زد.
خانه براي مادر
لستر: چند روز قبل يك دختر ۱۶ ساله در انگليس در جريان يك مسابقه بخت آزمايي صاحب ۸/۱ ميليون پوند شد. وي ديروز در اولين اقدام يك خانه ويلايي سه اتاق خوابه براي مادرش خريد و نكته جالب تر اينكه تمام لوازم داخل خانه را نيز به مادرش هديه كرد.
همچنين اين دختر خانم يك چك ۲۰ هزار پوندي براي نامزدش كشيد اما به دليل اينكه با او جروبحث كرد بلافاصله با رئيس بانك تماس گرفت و از او خواست كه چك را براي نامزد وي نقد نكند.
سرقت همزمان
منچستر: سارقان مسلح ديروز به طور همزمان و طي دو دقيقه به دو مغازه طلا و ساعت فروشي دستبرد زدند و ۴۰۰ هزار پوند بسرقت بردند.
اين سارقان با تقسيم شدن به دو گروه به طور همزمان وارد مركز خريد شهر منچستر شدند و با تهديد كاركنان مغازه به سرقت ساعت، طلا و جواهر پرداختند.
اين سارقان در هنگام گريز از محل سرقت يك انگشتر به ارزش ۵۶ هزار پوند را در يكي از خودروهايشان جا گذاشتند.
حشره در لاستيك
لندن: تعداد زيادي حشره خطرناك از طريق لاستيك هاي خودرو وارد كشور انگليس شده است. اين نوع حشره كه متعلق به آسياي جنوب شرقي است، قادر است ۲۳ ويروس مختلف را با خود حمل كند كه در انسانهاي سالم، تب بالا بوجود مي آورد و حتي قادر به كشتن افراد ضعيف و بيمار است.
اين نوع حشره از طريق لاستيك هايي كه از آسياي جنوب شرقي به مقصد انگليس ارسال شده، وارد اين كشور شده اند.
انگليس سالانه ۱۲ ميليون حلقه لاستيك از آسياي جنوب شرقي وارد مي كند.
افراد چاق در معرض خطر
نيويورك: تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد احتمال مرگ رانندگان چاق در حوادث رانندگي دو برابر بيشتر از رانندگان لاغر است.
با توجه به اينكه كمربندهاي ايمني و كيسه هاي هواي خودروها براي افراد متوسط از لحاظ جسماني طراحي شده است به همين دليل افراد چاق كمتر از كمربند ايمني استفاده مي كنند. همچنين آن ها در موارد بيشتري پشت فرمان به خواب عميق فرو مي روند. به همين دليل دانشمندان از كارخانجات خودروسازي خواسته اند خودروهاي مناسب تري براي افراد چاق طراحي و توليد كنند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱۰ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۲۳ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۲۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۱۹ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |