شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۳۱ - Aug. 9, 2003
مقام هاي «لوژينكي» غير قابل باور بود
واليبال به خودباوري رسيد
008110.jpg
گروه ورزشي: تيم هاي واليبال جوانان و بزرگسالان ايران درست در آستانه دو رويداد بزرگ جهاني و آسيايي طبق روال سالهاي اخير مقابل تيمي از روسيه بنام «لوژينكي» محك خوردند. حضور تيم هاي روسي به عنوان كشور صاحب واليبال در همسايگي ما هميشه غنيمتي بود تا تيم هاي ما بيشترين عايدي از برخورد با اين تيم ها ببرند. اما «لوژينكي» نسبت به ساير تيم هاي روسي به ايران آمده از نظر فني در سطح پائين تري قرار داشت و هرگز در اندازه هاي مقام هايي كه براي اين تيم قبل از آمدن برشمرده شده نبود. باور اينكه لوژينكي دارنده مقام چهارم باشگاههاي اروپاست و در ليگ برتر روسيه مقام نايب قهرماني را در اختيار دارد براي ما و دوستداران واليبال كه به قدرت و جايگاه واليبال روسيه در جهان اشراف دارند، كمي مشكل است. اما مي توان پذيرفت كه اين تيم به عنوان تيم منتخب دانشجويان روسيه مي خواهد در بازيهاي جهاني دانشجويان در كره جنوبي شركت كند. با همه اين اوصاف، حضور اين تيم چندان بي ثمر نبود، به خصوص براي تيم جوانان كشورمان كه در بهترين شرايط سه بازي با اين تيم انجام داد. سه بازي با لوژينكي كه يك بازي آن امروز انجام خواهد شد اين فرصت را در اختيار مربيان تيم جوانان قرار داد تا ضمن شناسايي نفرات اصلي خود، جانشينان آنان را هم انتخاب كنند و راحت تر بتوانند از شك و ترديد بيرون آيند. مصطفي كارخانه سر مربي تيم جوانان با ابراز رضايت از دو بازي انجام شده مهم ترين دستآورد آن را خودباوري بازيكنان دانست و گفت: «خوشحالم كه تيم ماقبل از حضور در مسابقه جهاني گمشده خود را كه همانا خودباوري و روحيه مبارزه جويي بود بدست آورد.» طي دو بازي گذشته تيم جوانان، مشخص شد كه در بازيهاي جهاني روي مهدوي، معروف، كوليوند، سليماني، عندليب، مقبلي، مصطفي وند، صادقياني و ظريف به عنوان نفرات اصلي مي توان حساب كرد. صالحي نژاد، وحيد رضايي و رنجبر هم نشان دادند كه مي توانند جانشنيان خوبي براي نفرات اصلي باشند. در پايان بازي امروز مربيان از بين رنجبر، توانايي و فتاح دو تن را هم كنار خواهند گذاشت تا تركيب ۱۲ نفره تيم ايران مشخص شود.
رضايت «پارك كي ون»
تيم ملي بزرگسالان ايران هم از فرصت بدست آمده استفاده كرد و دوبار با تيم لوژينكي روبرو شد. بازي دوم تيم بزرگسالان عصر ديروز بود كه مربيان اين تيم برخلاف بازي قبلي پاي نفرات بيشتري را به ميدان كشيدند و براي نخستين بار پس از سه بازي تداركاتي بازيكنان نيمكت نشين فرصت ميدان رفتن پيدا كردند. «پارك كي ون» درست برخلاف كارخانه حضور نماينده روسيه را بهترين زمان ممكن براي تيم خود نخواند.او اعتقاد داشت كه اي كاش «لوژينكي» دو هفته ديرتر به تهران مي آمد تا تيمش با خارج شدن از فشار دوره بدنسازي در مقطع اردوي تاكتيكي با اين تيم روبرو مي شد. وي با اين وجود از بازي بازيكنانش اظهار رضايت كرد و گفت:  خوشبختانه طي دو هفته پيشرفت غيرقابل تصوري داشتيم و اميدوارم با همين روند تيم ملي بزرگسالان ايران قبل از حضور در چين به شرايط مطلوب برسد.

مهرعليزاده: خبرنگاران مسئوليت بزرگي را به دوش مي كشند
008130.jpg

گروه ورزشي: مهندس مهرعليزاده با تجليل از ياد و خاطره شهيد محمود صارمي، گفت: عرصه  اطلاع رساني منشا علم و آگاهي و مبدأ ورود به جهان دانايي ها است كه از اين منظر اهميت و ارزش بسزايي دارد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني كه صبح روز پنجشنبه، به مناسبت گرامي داشت روز خبرنگاران در بين جامعه ورزشي نويسان سخن مي گفت، افزود: گروهي كه وظيفه اطلاع رساني، جمع آوري اطلاعات و تدوين آن را به عهده دارند، مسئوليت بزرگي را به دوش مي كشند و در كشوري كه داراي انقلاب فرهنگي و اسلامي، جامعه اي متمدن، مسلمان و معتقد است، درك چنين احساسي از اهميت بسياري برخوردار مي باشد. معاون رئيس جمهور گفت: در عرصه اي كه به نام دنياي اطلاعات و ارتباطات نام گذاري شده است، اگر بگوئيم خبر و خبررساني يكي از اركان توسعه جهاني است، حرف گزافي نزده ايم. چرا كه مي توان عاملان ارايه اطلاعات را به عنوان يكي از مهمترين مهره هاي توسعه توصيف كرد. وي با اشاره به چگونگي انتشار اخبار ورزشي در مدت حضور خود در عرصه ورزش كشور گفت: در اين زمان فكر مي كنم انتشار اخبار ورزشي از وضعيت بسيار مناسبي برخوردار شده است و فكر مي كنم همان طور كه من به عنوان يك مدير برنامه ريز در ورزش مسئوليت مهمي به عهده دارم، خبرنگاران ورزشي نيز بايد در عرصه اي حركت كنند كه پس از طي چند سال متوالي به حاصلي با ارزش از كار خود دست يابند.
008115.jpg

خبرنگاران هيچ چشمداشت مادي ندارند
در ابتداي اين مراسم دكتر عبدالحميد احمدي رئيس انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران در سخناني با گراميداشت ياد شهيد محمود صارمي و ساير خبرنگاران و عكاسان شهيد گفت: فعاليت خبرنگاران در انعكاس موفقيت ها و پيشرفت هاي ورزشكاران كشور در حالي كه آنان در شرايط سختي كار مي كنند، بسيار چشمگير و قابل توجه بوده است.وي افزود: خبرنگاران و عكاسان ورزشي هيچوقت چشمداشت مادي به سازمان ورزش كشور نداشته اند و اگر هم وجود داشته تنها در جهت فعاليت بهتر در عرصه خبري بوده است و ما نبايد در پيروزيها آنها را فراموش كنيم و در ناكامي ها و شكست ها آنها را مقصر جلوه بدهيم.احمدي گفت در صورت وجود اشتباه و يا خطا نبايد،آن را به پاي جمع نوشت.

تلاش براي رفع مشكلات ورزش دانشجويي
008120.jpg
گروه ورزشي: نشانه هاي روشني وجود دارد كه تشكيل فدراسيون ورزش دانشجويي مي تواند راهگشاي بن بست هاي موجود در ورزش دانشجويي كشور باشد. تازه ترين اقدام صورت گرفته در اين رابطه ملاقات مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي با دبير كل فدراسيون ورزش دانشجويان جهان در شهر بروكسل است. به گفته دكتر قديمي، كامپانا دراين ملاقات اعلام كرده است كه فدراسيون يا اتحاديه ورزش دانشجويي همانند ساير كشورها در ايران نيز بايد شروع به فعاليت كند و طرفين ذينفع از شرايط برابري برخوردار شوند.
در اين حال عليرغم برگزاري جلسات مختلف با حضور مسئولين ورزش كشور و دست اندركاران ورزش دانشگاه ها متأسفانه تاكنون هيچ نشانه روشني از همكاري في مابين وزارت علوم و دانشگاه آزاد در زمينه ورزش ديده نمي شود و اين در حالي است كه در آستانه آغاز بازي هاي دانشجويان جهان در كره جنوبي دانشگاه آزاد خود را از تمامي مسئوليت هاي مربوط به اعزام دانشجويان كنار كشيده و اداره كل تربيت بدني وزارت علوم كه خود را نماينده قانوني ورزش دانشجويان ايران در جهان مي داند نمي تواند با قدرت كافي گام به مسابقات جهاني كره جنوبي بگذارد.

مشكل عمده تيم ملي بسكتبال
گروه ورزشي: مربي  تيم  ملي  بسكتبال  ايران ، دو شكست  پياپي  اين  تيم  بـــرابر اردن  درمسابقات  چند جانبه  قطر را ناشي  از دو حادثه  تلقي  كرد.مصطفي هاشمي يادآور شـد كه  تيم  ملي  اعزامي ايران  به  اين  مسابقات  يك  تيم  جوان و كم  تجربه  بود و بعد از مدتها تمرين  درسالن  بسكتبال  ورزشگاه  آزادي  تهران  ،بالاخره  موفق  شد تا در يك  مسابقه  برون  مرزي  و بين المللي  خود را آزمـــايش كند.وي  گفت : شركت  در اين  مسابقات  تجربه  زيادي  براي  تيم  ايران  بــه  ارمغان آورد و اميدوارم  كه  اين  روند تا مسابقات  بسكتبال  جام  ملتهاي  آسيا در اواخرشهريورماه  در چين  ادامه  يابد و تيم  ملي  به  يك  سطح  قابل  قبولي  برسد. مربي  تيم  ملي  بسكتبال  گفت : يكي  ازمشكلات  عمده  تيم  ملي  ايران  كمبودمسابقه  بين المللي  است  و تعداد مسابقات  بين المللي  كه  ما انجام  مي دهيم با تعداد مسابقات  تيم هايي  مثل  قطر و اردن  قابل  قياس  نيست .

با شعار نهضت خدمت رساني به مردم
رقابت هاي ورزشي دانش آموزان در زنجان آغاز شد
گروه ورزشي: مرحله  پاياني  بيست  و يكمين  دوره  مسابقه هاي  ورزشي  دانش  آموزان  پســـــر مدارس   ايران  در مقطع  راهنمايي ، عصر روز پنجشنبه  در مجموعه  ورزشي  انقــلاب زنجان  آغاز شد. در اين  مرحله  از پيكارها كه  با شعار «نهضت  خدمت  رساني  به مردم» برگزار مي شود ۸۰۰ نفر از دانش آموزان  در چهار رشته  ژيمناستيك ، شطرنج ، وزنه برداري  و بدمينتون  به رقابت  مي پردازند. معاون  تربيت  بدني  و تندرستي  وزارت  آموزش  و پرورش  در  آيين  گشايش   ايــــن  مسابقه ها اظهار داشت  رقابت هاي  ورزشي  جلوه هاي  زيبا از محيط تعليــم  و تربيت است  كه  زمينه  رشد ارزش هاي  انساني  در ابعاد مختلف  را فراهم  مي سازد. نصرالله  سجادي ، گفت  سعي  كنيم  با الهام  گرفتن  از كلام  زيبا و پر معناي امام  راحل  كه  فرمودند «شما ورزشكاران  به  علي  اقتدا كنيد»، با اقتدا به  مولاي  خود نامي نيكو و بيادماندني  از خود برجاي  گذاريم .

نايب رئيس فدراسيون كشتي :
در ماههاي اخير ۶ ميليارد ريال هزينه كرديم
گروه ورزشي: مرتضي فرجي نايب رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: «خوشبختانه اقدامات لازم جهت پرداخت بودجه هيأتها انجام شده است و با توجه به كمك ۵۰ ميليوني سازمان قصد داريم بخشي از پول هيأتها را به آنها بپردازيم. وي افزود: ۳۷۰ ميليون تومان از كل بودجه فدراسيون در سال جاري به هيأتها تعلق دارد و رؤساي كشتي استانها مطمئن باشندكه بودجه آنها را افزايش داده ايم و حداقل دو برابر سال گذشته بودجه دريافت مي كنند.
فرجي افزود: درست است كه چندي پيش ۲۵۰ ميليون از اعتبارات خود را دريافت كرديم اما در چندماهه اخير براي برپايي مسابقات انتخابي و اردوهاي تيم ملي ۶۰۰ ميليون تومان هزينه داشتيم و براي پرداخت كليه قروض خود تا به امروز مي بايست ۳۵۰ ميليون ديگر از محل بودجه فدراسيون كشتي بگيريم.

فوتبال جام دوستي عربستان فجر سپاسي از صعود بازماند
گروه ورزشي: در ششمين  روز از هفتمين  دوره  رقابت هاي  بين المللي  فوتبال  جام  دوستــــي عربستان ، پنجشنبه شب  دو تيم  فجرشهيد سپاسي   ايران  و اميد عراق  از گروه  دوم به  مصاف  هم  رفتند كه   اين  ديدار به  تساوي  يك  بر يك  رسيد. عليزاده  در دقيقه  ۲۰ براي  تيم  فجر شهيد سپاسي  و قصي  منير دقيقه ۲۴براي  تيم  اميد عراق  گلزني  كردند. بدين ترتيب از اين گروه دو تيم فجر سپاسي و النصر موفق به صعود نشدند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |