از سوي معاون سازمان صنايع دستي ايران اعلام شد:
تأثير تبليغات رسانه اي در افزايش صادرات صنايع دستي
معرفي صنايع دستي از طريق رسانه ها باعث افزايش ۴۵ درصدي صادرات اين صنايع شده است.
به گزارش نشريه صنايع دستي، معاون آموزش، تحقيق و توسعه سازمان صنايع دستي ايران در نخستين نشست كميته صنعت و معدن استان كهكيلويه و بويراحمد در سال جاري، با اعلام اين مطلب گفت: اين برنامه ها شامل پخش يك هزار و ۶۰۰ دقيقه معرفي صنايع دستي از شبكه هاي سيما و برپايي ۲۰۹ نمايشگاه بزرگ و كوچك در داخل و خارج از كشور به منظور شناساندن و معرفي اهميت صنايع دستي و نقش آن در ابعاد فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي بوده است.
در ادامه اين نشست، استاندار كهكيلويه و بويراحمد گفت: صنايع دستي در معرفي فرهنگ، تأمين اقتصادي و ايجاد اشتغال نقش مؤثر و پايداري دارد وبا استكبار و نوآوري مي توان به طور كامل اين موارد را محقق كرد.
شورانگيز افزود: تعدد متوليان در عرصه صنايع دستي و غفلت از رقيبان اين صنعت در كشورهاي ديگر باعث كاهش كيفيت بعضي از اين محصولات شده است.
وي با اشاره به پيشرفت صنايع در جهان افزود: بايد همراه با پيشرفت هاي بشري حلقه اتصالي بين صنايع دستي و وسايل و امكانات جديد فراهم كرد.
وي ايجاد نمايشگاه، فروشگاه و جايگاه هاي دائمي را در توسعه صنايع دستي بسيار مهم خواند و گفت: بهتر است توليدات فرهنگي به صورت آسان در اختيار مردم قرار گيرد.
در اين جلسه، هاشم پور مدير
صنايع دستي استان كهكيلويه و بويراحمد گفت: صدور توليدات صنايع دستي استان در سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ هزار دلار بوده است كه بيشتر شامل گليم، گبه، قالي و انواع دستبافت هاست.
|