سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۸ - Aug. 26, 2003
واليبال قهرماني جوانان جهان
ايران از سد ونزوئلا گذشت
۱۲ تيم صعود كردند ۴ تيم از گردونه بازي ها خارج شدند
گروه ورزشي: تيم واليبال جوانان ايران (قهرمان  آسيا) در آخرين روز از دور مقدماتي دوازدهمين دوره مسابقات جوانان جهان (جام موعود) كه با صعود ۱۲ تيم و حذف چهار تيم همراه بود، پرفروغ ظاهر شد و بارقه اميد را در دلها زنده ساخت. تيم ايران كه طي دو بازي اول خود به دليل التهاب و توقع بالاي دوستداران واليبال قادر به ارائه همه توانائيهاي خود نشده بود.
010995.jpg

در بازي پاياني مرحله مقدماتي برابر ونزوئلا تيم سوم دوره پيش با بازگشت به شرايط طبيعي اش لبخند اميد را بر لبان تماشاگران پرشور حاضر در سالن ۱۲ هزار نفري نشاند و در قالب اصلي خود قرار گرفت. تيم ايران اگر بتواند روند رو به رشد بازي با ونزوئلا را در ادامه بازيها تداوم بخشد چه بسا مي تواند در جمع بزرگان واليبال جهان به خلق شگفتي هم نايل شود. قرعه كشي مرحله دوم بازيها شب گذشته انجام شد كه در شماره فردا پيرامون بازيهاي اين مرحله و تيم هايي كه با يكديگر در مرحله «پلي اف» روبرو خواهند شد به تفصيل خواهيم نوشت.
ايران ۳ - ونزوئلا يك
گيم ها (۲۵-۲۰ ، ۱۹-۲۵ ، ۱۸-۲۵، ۱۸-۲۵)
تيم ايران: ميرسعيد معروف (مهدي مهدوي)، محمد سليماني، داود مقبلي (مهدي رنجبر)، سعيد مصطفي وند، آرش صادقياني، روح الله كوليوند (محسن عندليب) و فرهاد ظريف.
سرمربي: مصطفي كارخانه مربي: وكيلي
سرپرست: سعيد درخشنده
سابقه بازيهاي تيم هاي واليبال جوانان ايران و ونزوئلا به بازي اين دو تيم در مسابقات جهاني سال ۱۹۹۹ تايلند باز مي گشت كه تيم ايران در آن سال با ستاره هايي چون تركاشوند، محمودي و نادي مغلوب اين تيم شده بود. ونزوئلا به عنوان تيمي صاحب عنوان در رده جوانان اين بار در تهران با وجود در اختيار داشتن ستارگاني چون «هره را»، «دياز»، «آنخل» و «دومين كوئز» برابر تيم به خود آمده ايران كه قصد جبران مافات شكست برابر كره را داشت، تاب مقاومت نياورد و برابر قهرمان آسيا با شكست ميدان را ترك كرد تا همراه با ايتاليا دومين ناكام بزرگ دور مقدماتي جام دوازدهم لقب گيرد.
ونزوئلا شروع بسيار خوبي داشت و در حالي كه تيم ايران همانند روز بازي با كره در همه قسمت ها مي لنگيد گيم نخست را با پيروزي پشت سر گذاشت، اما چهره واقعي تيم ايران از گيم دوم آغاز شد. ورود مهدي مهدوي و محسن عندليب چهره تيم ايران را كاملا دگرگون ساخت تا جايي كه اين تيم با بكارگيري همه توان و قدرت خود مجال هرگونه تفكر را از تيم جنگنده ونزوئلا كه براي بقاء و صعود مي جنگيد گرفت. بازيكنان تيم ايران طي سه گيم در همه زمينه ها از توپگيري، دفاع داخل ميدان، سرويس و به خصوص دفاع روي تور گرفته برتري خود را به رخ ونزوئلا كشيدند. مصطفي كارخانه پس از دو بازي به همان مربي با جسارت هميشگي مبدل شد و با چند تعويض حياتي خون تازه اي در شريان تيم سردرگم دو بازي پيشين جاري ساخت.
010915.jpg

با خارج شدن تيم ايران از بحران رواني گرفتار آمده مي بايد در انتظار روزهاي بهتري براي اين تيم بود. در بازي با ونزوئلا مهدوي ستاره بي ترديد اين بازي بود كه در كنار خودش باعث به حركت درآمدن ستاره بزرگ ديگر تيم ايران محمدسليماني شد. جدا از اين دو بايد از بازي خوب ظريف، عندليب و مصطفي وند هم به نيكي ياد كرد.


تيم هاي صعود كرده
در چهار گروه دور مقدماتي،  از گروه يك تيم هاي كره جنوبي، ايران و مصر، از گروه دوم تيم هاي آلمان، روسيه و هند ،از گروه سوم تيم هاي برزيل، لهستان و كانادا و از گروه چهارم تيم هاي صربستان و مونته نگرو، بلغارستان و اسلواكي به مرحله دوم راه پيدا كردند. در پايان بازيهاي مقدماتي چهار تيم ايتاليا، تونس، ونزوئلا و چين از گردونه بازيها حذف شدند.

فدراسيون فوتبال ايران با برانكو تماس گرفت
010930.jpg
گروه ورزشي: برانكو ايوانكوويچ گفت: پيشنهادهاي مختلفي از كشورهاي روسيه، اوكراين و ايران دريافت كرده ام كه در حال بررسي آنها مي باشم اما هرگز به كسي قول قطعي براي حضور مجدد در ايران نداده ام.
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران با طرح سئوالي تصريح كرد: در فدراسيون فوتبال ايران چه خبر است؟ اينك با مشكلات خانوادگي متعددي از جمله تحصيل دخترم روبرو هستم به همين دليل تاكنون هيچ پيشنهادي را نپذيرفته ام.
وي افزود: با هيچ كس در ايران مشكلي ندارم ولي من هم با مسائل خاص خود دست به گريبان هستم. در اين ميان از اينكه رابطه بسيار خوبي بين من و مردم ايران وجود داشته و دارد بسيار خوشحالم. لذا در صورت رفع مشكلات موجود، پيشنهاد ايران نيز به عنوان يكي از گزينه هاي موجود قابل بررسي خواهد بود.
برانكو در پايان با اشاره به انجام گفتگوي تلفني با دكتر غفاري، مدير روابط بين المللي فدراسيون فوتبال در روزهاي اخير خاطرنشان كرد: با دكتر غفاري پيرامون مسائل مختلفي صحبت كردم و قرار شد حداكثر ظرف يك هفته با من تماس برقرار كند. من از كاركردن در ايران راضي هستم.

شناگران جانباز و معلول راهي جمهوري چك شدند
گروه ورزشي: تيم ملي شناي جانبازان و معلولان كشورمان براي شركت در مسابقات آزاد اروپا انتخابي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن يونان امروز به جمهوري چك عزيمت كرد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان اين مسابقات از ۶ شهريور با حضور ۲۶۹ ورزشكار از ۲۹ كشور جهان در شهر برنوي جمهوري چك برگزار خواهد شد. تيم كشورمان با ۹ ورزشكار شامل حميد حسني سعدي، حميدرضا سلحشور، مهدي عطارچي، محمدحسين اسدي، مجيد غفاريان، مهدي اكبري نژاد، مرتضي عموعابدي، غلامحسين صاحبكار و محمدرضا رهبري به جمهوري چك اعزام مي شود.اين تيم را محمدحسين اقبالي به عنوان سرمربي و مجيد نوروزي به عنوان مربي همراهي خواهند كرد.

ركوردشكني «هومن رياحي» در مسابقات شناي آسيا
گروه ورزشي: هومن  رياحي شناگر ايراني  در مسابقات  شنا رده  سني  عموم  در ۵۰ متر و ۱۰۰ متر قورباغه و ۵۰ متر كرال  پشت  ركورد ايران  را جابجا كرد.
رياحي  در ماده  ۵۰ متر قورباغه  با طي  مسير اين مسابقات  در زمان  ۲۹ ثانيه  و ۹۵ صدم  ثانيه  براي  اولين  بار در تاريخ  شناي ايران  اين  مسافت  را در كمتر از ۳۰ ثانيه  طي  كرد وبه  ميزان  ۲۱ صدم  ثانيه ركورد آن را بهبود بخشيد.

تقدير مهرعليزاده از قهرمانان وزنه برداري
010925.jpg
گروه ورزشي: معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني صبح ديروز در ديدار مسئولان فدراسيون وزنه برداري و وزنه  برداران رده  هاي گوناگون سني ايران با وي از آنان تقدير كرد. در اين ديدار كه در محل سازمان تربيت بدني و با حضور «علي مرادي» رئيس فدراسيون وزنه برداري، نمايندگان داوران، مربيان، «حسين رضازاده» قهرمان پرآوازه وزنه برداري جهان و وزنه برداران جوان و نوجوان كشورمان برگزار شد، «محسن مهرعليزاده» از تلاش اين قهرمانان در كسب افتخار براي ميهن اسلاميمان تقدير و تشكر كرد. وي با ابراز خرسندي از اينكه در جمع اين قهرمانان حضور دارد، اظهار داشت: كسب مقام در ميادين بين المللي و جهاني نياز به برنامه ريزي دقيق دارد. رئيس سازمان تربيت بدني گفت: خوشبختانه برنامه ريزي دقيق و مناسب باعث گرديده است كه وزنه برداران كشورمان به مقام هاي شامخي در سطح آسيا و جهان دست يابند.
پيش از سخنان معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني، «علي مرادي» دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا و رئيس فدراسيون وزنه برداري سخناني ايراد كرد.

تيم فوتبال همشهري به فينال راه يافت
گروه ورزشي: در ادامه مسابقات فوتبال جام شهداي خبرنگار، همشهري توانست با پيروزي ۲ بر صفر مقابل تيم شهيد صارمي به ديدار فينال اين دوره از مسابقات راه پيدا نمايد.
در ديگر بازي نيمه نهايي تيم هاي جهان اقتصاد و ايران نيوز به ديدار هم رفتند كه تيم ايران نيوز با نتيجه ۲ بر صفر برنده بازي و به ديدار نهايي راه پيدا نمود.
مراسم اختتاميه و ديدارهاي نهايي امشب در مجموعه رازي برگزار مي شود.

پيكارهاي كشتي فرنگي جوانان جهان
هر ۴ نماينده ايران با پيروزي آغاز كردند
گروه ورزشي: دهمين  دوره  مسابقه هاي  كشتي  فرنگي  قهرماني  جوانان  جهان  از صبح  ديروز  در سالن  باغجلار مجموعه  ورزشي المپيك  شهر استانبول  آغاز شد و هر چهار كشتي گير ايراني  ديدارهاي  دور اول خود را با پيروزي  پشت  سر گذاشتند.
در وزن  ۵۰ كيلوگرم  محمد حضرتي  موفق  شد در زمان  ۲ دقيقه  و ۱۳ ثانيه  بر مانوئل  كارامر از آلمان  با اختلاف 
۱۰ امتياز غلبه  كند. در وزن 
۶۰ كيلوگرم ،سيد صابر ميرزاده  ابتدا مقابل  الكساندر زوناتولين  از لتونـــي  با نتيجه  ۷ بر صفر پيروز شد و سپس حريف اهل قرقيزستان خود را با ضربه فني مغلوب كرد.در وزن  ۷۴كيلوگرم  سعيد عباس  زاده  در نخستين  كشتي  خود دنيس  زوكريكوف  از ازبكستان  را با يك  كشتي  زيبا سه  بر صفر شكست  داد و در دور دوم  استراحت  كرد.و در وزن  ۹۶ كيلوگرم  نيز رضا زيدوند با حساب  ۵ برصفر پاتريك  شوونده  من  از آلمان  را شكست  داد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |