چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۹ - Aug. 27, 2003
مَنْ ظَنَّ بِكَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ.
كسي كه گمان نيك به تو دارد تو نيز او را تصديق كن .(و چنان باش كه او مي پندارد.)
امام علي (ع) - بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۴۱۷
امروز با حافظ
ز جام وصل مي نوشم ز باغ عيش گل چينم
گرم از دست برخيزد كه با دلدار بنشينم
سخن با ماه مي گويم پري در خواب مي بينم
مگر ديوانه خواهم شد درين سودا كه شب تا روز
از ۸ مهر در سه استان شمالي
نخستين جشنواره بين المللي تئاتر اكو برگزار مي شود
نخستين جشنواره بين المللي تئاتر اكو با حضور كشورهاي عضو اكو از هشت الي چهارده مهرماه در استانهاي مازندران، گلستان و گيلان برگزار خواهد شد.
به گزارش ايسنا، در مدت زمان برگزاري جشنواره هر گروه داخلي به مدت سه شب نمايش خود را اجرا مي كند و گروه هاي خارجي شركت كننده كه شامل كشورهاي جمهوري آذربايجان، تركيه، روسيه، ارمنستان، قرقيزستان، تاجيكستان، افغانستان، پاكستان و تركمنستان مي باشد نيز به صورت دوره اي در سه استان يادشده به اجراي نمايش خواهند پرداخت.
دبيرخانه جشنواره، ضمن بيان اينكه ابتدا اين جشنواره به منظور تبادل فرهنگي بين كشورهاي حوزه درياي مازندران تحت عنوان «بحر خزر» شكل گرفته بود اعلام كرد: به علت حضور برخي كشورهاي عضو اكو نام اين جشنواره از اولين جشنواره بين المللي فرهنگي و هنري بحر خزر به اولين جشنواره تئاتر «اكو» تغيير نام داد.
بنا به اخبار به دست آمده از دبيرخانه جشنواره در ساري تعداد ۳۴ متن نمايشي به دبيرخانه ارسال شده كه پس از بررسي توسط هيات بازخواني ۷ نمايشنامه جهت بازبيني انتخاب شد كه از اين تعداد ۳ نمايش براي حضور و اجرا در جشنواره انتخاب نهايي خواهد شد.
آثاري كه قابليت اجرايي بالايي داشته باشند بنا به درخواست كشورهاي شركت كننده جهت اجرا به همان كشور اعزام خواهد شد.

۸۱ فيلم سينمايي در مرحله توليد
011075.jpg
روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي طي گزارشي وضعيت توليدات سينمايي را تا دوم شهريورماه سال جاري اعلام كرد.
بنابه اين گزارش هم اكنون تعداد ۲۶ پروژه در مرحله صداگذاري و ميكس، ۱۵ پروژه در مرحله تدوين، ۳ پروژه در مرحله فيلمبرداري و ۳۷ پروژه در مرحله تداركات قرار دارند. اسامي اين فيلم ها و مراحل مختلف آن عبارتست از:
مرحله صداگذاري و ميكس: زير آواز باران، ملاقات با طوطي، دوئل، رقص با رويا، بوتيك، پروانه ها (شكلات)، توكيو بدون توقف، چشمان سياه، حبس(جنايت)، دختر ايروني، طلا، كفشهاي جيرجيرك دار من، مردي از آسمان، يك روز يك زندگي يك مرد، زهر عسل، گاوخوني، برگ برنده، مزرعه پدري، همسر دوم (صبحانه براي دو نفر)، عاشق كشون (رسم عاشق كشي)، تاج خروس (۱۳ گربه روي شيرواني)، سوداي پرواز، داستان ناتمام، افسانه شهر جنگي، زيتون شكسته، شب سفيد (سيماي زني در دور دست) ۴ فيلم اول در سال ۸۰ فيلمبرداري شده است.
مرحله تدوين: محفل ايكس، موشو، اشك سرما، الهه ريگورات، پرده عشق، نجات، خانواده يك قهوه چي مرحوم، شب آفتابي، شب كايت ها، عروس افغان، هم نفس، روشنك، مكث، باج خور، جائي براي زندگي، فيلم اول در سال ۸۰ فيلمبرداري شده است.
مرحله فيلمبرداري: روياي جهنمي، بابا عزيز، كودكانه، فيلم اول اين مرحله در سال ۸۰ فيلمبرداري شده است.
مرحله تداركات: از دل گريخته، دوگانه، تلخ عين عسل، آنفولاآنزا، اتفاق خودش نمي افتد، ايران برگر، تولدت مبارك دزد سوم سنگ صبور، نت فالش، تارا آنچه مردان درباره زنان مي دانند، آوا، اشك شب، اشك مقدس، امام حسين(ع)، براي ديگري، جمشيد و خورشيد، پروانه اي در باد، چه كسي جنگ را پيشگويي كرد، رستاخيز، روز مهرورزي، زن مفرغي، شهر زيبا، صداي باد، قصه عروسكها، كما، گل يخ، گرازها گرسنه اند، مادر كامپيوتري، ماه كامل، مجيد دلبندم، مرد سنگي، معادله، من و پدر بزرگ ۱۰ ساله ام، نازلي، يك
استكان چاي.

داريوش پيرنياكان:
بسياري از شيوه  هاي نوازندگي موسيقي اصيل ايراني فراموش يا منسوخ شده است
هم اينك در بخش نوازندگي موسيقي اصيل ايراني بسياري از شيوه هاي نوازندگي فراموش و يا منسوخ شده است. مركز حفظ و پژوهش موسيقي در اين دوره از فعاليتش سعي كرده است با گرد آوردن جوانان مستعد به اين بخش توان علمي و اجرايي تازه اي ببخشد.
داريوش پيرنياكان استاد موسيقي و عضو مركز حفظ و پژوهش موسيقي با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: مركز حفظ و پژوهش موسيقي كه همان مركز حفظ و اشاعه موسيقي سابق است در دوره ۲ ساله فعاليتش براساس روال قديمي سعي كرده كه از ميان جوانان مستعد تحصيلكرده دانشگاهي يا موسسات آزاد موسيقي از طريق آزمون و مصاحبه گزينش و آنان را جذب كند. اين گروه هم اينك در مركز زير نظر استادان فن آموزش مي بينند و تمرينهاي گروهي دارند. ضمن آنكه به تدريس نيز مشغول هستند.
وي گفت: مركز حفظ و پژوهش موسيقي سعي دارد تا موضوع تحقيق، پژوهش و تعليم جوانان مستعد را پيگير باشد. مجيد كياني رئيس اين مركز با تشكيل يك شوراي تخصصي زير نظر استادان فن، كار احياي شيوه هاي نوازندگي قدما را پي گرفته است.
وي گفت: جوانان عضو اين مركز كه به صورت پيوسته يا وابسته مشغول فعاليت هستند از امكانات مركز نيز بهره مندند.
پيرنياكان افزود: گروه سپهر نيز يك گروه جوان است كه از دل اين مجموعه بيرون آمده است و بسياري از كارهاي قديمي را نمونه سازي كرده است. اعضاي اين گروه به سرپرستي بنده و زير نظر شورا با فرمهاي موسيقي اصيل ايران آشنا شده اند تا بعدها بتوانند در فعاليتها از خلاقيت خود نيز استفاده كنند و شيوه هاي صحيح نوازندگي قدما را ترويج كنند. گروه سپهر با آواز حميدرضا نوربخش و سرپرستي داريوش پيرنياكان به درخواست يك مؤسسه فرهنگي - هنري (آواها - بناها) برنامه بزرگداشت ۱۰۱ سال با صبا را به عنوان نخستين فعاليت اجراي خود آغاز كرده است و آثار بسياري از قدما از جمله آثاري از استاد صبا را اجرا خواهد كرد.
داريوش پيرنياكان روند تمرين و برنامه اجرايي اين گروه را خوب توصيف كرد و ادامه داد كه مركز حفظ و اشاعه موسيقي در تلاش است تا در اين خصوص برنامه هاي خود را گسترش دهد.

دو جشنواره سينمايي و موسيقي زنان و سنتور برگزار مي شود
جشنواره سينمايي و موسيقي زنان ۱۵ تا ۲۲ شهريور در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي نياوران در بخش سينمايي اين جشنواره فيلم هاي بلند به كارگرداني خانم ها به نمايش در مي آيد.در بخش موسيقي نيز گروههاي نوازنده و خواننده بخش ملل از جمله خانم هاي مستقر در سفارتخانه هاي خارجي به اجراي چند قطعه محلي و سرود ملي كشورهاي خود براي زنان مي پردازند.
اين گزارش مي افزايد: جشنواره جهاني سنتور نيز از دهم تا سيزدهم شهريور در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود. در اين جشنواره هنرمنداني از كشورهاي چين، سوئيس، هند، بلاروس، بلغارستان، مجارستان، اسلواكي و ايران به اجراي برنامه مي پردازند.

رعايت عرف اجتماعي و مسايل ارزشي در تئاتر الزامي است
شوراي نظارت و ارزشيابي همان گونه كه از نامش بر مي آيد، شورايي است كه وظيفه ي نظارت بر مضامين و شكل اجرايي و رعايت نكات اخلاقي و نيز مسايل كيفي را از سوي گروه هاي نمايشي برعهده دارد و وظيفه نخست آن از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تعيين شده است.
حسين مسافر آستانه - مدير شوراي نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي در گفت وگو با ايسنا درباره  حدود وظايف و اختيارات اين شورا گفت: از آنجا كه در سالهاي اخير بيشتر گروه هاي اجرايي، خود را ملزم به رعايت مسايل اخلاقي دانسته اند، شورا از اين نظر با گروه ها مشكلي نداشته است زيرا همان طور كه اشاره كردم، اعضاي گروه ها خود به خود به مسايل اخلاقي پايبند بوده اند.
وي افزود: بنابراين بيشتر فعاليت شورا بر بحث ارزشيابي و ارزش گذاري تئاتر معطوف است به گونه اي كه شورا در سالهاي گذشته، بيشتر توجه خود را معطوف ارتقاي تئاتر نموده است و مي كوشد به تئاترهايي مجوز بدهد كه از كيفيت برتري نسبت به آنچه كه در حال حاضر در اجراها شاهد هستيم، برخوردار باشند.
مدير شوراي نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي درباره  احتمال وجود فشارهاي بيروني بر شورا گفت: تاكنون با چنين فشارهايي روبه رو نبوده ام كه در تصميم گيريهاي شورا براي اجراي كار، دخالت داشته باشند اما از سوي ديگر طبعا هر كاري كه انجام مي شود از ديدگاه تعدادي از مخاطبان مسايلي دارد كه اين مسائل به شورا انعكاس پيدا مي كند و شورا مي كوشد آن مسايل را به صورت كارشناسانه ارزيابي كند.
وي با اشاره به اينكه بحث نظارت بحثي است كه در تمام كشورها متداول است، گفت: نظارت در هر زمينه، تعريف خاص خود را دارد تعريف ما از بحث نظارت در زمينه ي تئاتر معطوف مي شود به آيين نا مه  شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدين صورت كه تئاترهاي ما از نظر مضمون و محتوا بايد در حد و حدود مسايل ارزشي انقلاب باشد و از نظر اخلاقي هم رعايت عرف اجتماعي جزء الزامات ما محسوب مي شود.
مسافر آستانه يادآوري كرد: مهمترين وظيفه شورا، نظارت بر اين است كه تئاتر بايد بتواند به عنوان يك اثر فرهنگي،  تاثيرگذار و قابل قبول باشد.

كوتاه از هفت هنر
كنسرت ذوالفنون در كرج
به گزارش خبرگزاري فارس، گروه موسيقي ذوالفنون به سرپرستي جلال ذوالفنون استاد و نوازنده سه تار ۱۵ شهريور در باغ فرمانداري شهرستان كرج مي نوازند.
اعضاي گروه ذوالفنون عبارتند از: جلال  ذوالفنون (سه تار)، مسعود حبيبي (دف)، هادي منتظري (كمانچه)، مهرداد ترابي (تار)، مسعود نوريان و هوروش خليلي (همخوان).
جلال  ذوالفنون يكي از استادان موسيقي است كه به ارتباط جوانان با موسيقي سنتي تاكيد مي كند و معتقد است بايد در موسيقي سنتي نوآوريهاي داشت كه اين ارتباط برقرار شود.
نقد و بررسي مريم و مرداويج در تالار سنگلج
روابط عمومي مركز هنرهاي نمايشي اعلام كرد: به دليل همزمان بودن برنامه هاي برگزاري مجمع عمومي انجمن تعزيه خوانان و جلسه فوق العاده انجمن نويسندگان خانه تئاتر جلسه نقد و بررسي نمايش «مريم و مرداويج» در تالار سنگلج از تاريخ ۸ شهريور به تاريخ ۱۵ شهريور موكول شد.
نمايشگاه عكس جنگ عراق در لندن
۱۵۰ عكس از تهاجم نظامي آمريكا و انگليس به عراق در نمايشگاهي در لندن عرضه شده است. به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، در اين نمايشگاه كه عراق بدون سانسور نام دارد، عكس هاي منحصر به فردي از وقايع جنگ عراق به نمايش گذاشته شده است. در اين عكسها مراحل مختلف جنگ آمريكا با عراق و جنبه هاي مختلف جنگ به تصوير كشيده شده است. ترس و درد و رنج ناشي از جنگ به وضوح در عكس هاي اين نمايشگاه مشهود است.
روسري آبي در جشنواره فيلم آسيايي
«روسري آبي» در دومين جشنواره بين المللي فيلم آسيايي «بمبئي - چشم سوم» به نمايش درآمد.
روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي اعلام كرد، فيلم «روسري آبي» ساخته رخشان بني اعتماد در دومين جشنواره فيلم آسيائي «بمبئي - چشم سوم» كه از ۱۱ تا ۱۸ مرداد ماه سال جاري در شهر بمبئي كشور هندوستان برگزار شد به نمايش درآمد.
اين فيلم در طول سالهاي اخير از سوي بنياد سينمايي فارابي در بيش از پنجاه رويداد سينمايي حضور پيدا كرده و جوايز ارزشمندي را از فجر، لوكارنو، تسالونيكي، و هندوستان براي سينماي ايران به ارمغان آورده است.
نمايش چهار فيلم مستند در سينماتك
در ادامه نمايش آثار برگزيده چهارمين جشنواره سينماي مستند كيش، سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران چهار فيلم (دستهايم را در باغچه مي كارم، اسير انتظار، مخالف خوان و پايان) را روز پنجشنبه ششم شهريور ماه سال جاري رأس ساعت ۳۰/۱۶ به نمايش خواهد گذاشت.
فيلم «دستهايم را در باغچه مي كارم» به كارگرداني محسن نظري خاكشور داستان سكينه، يكي از زنان زحمت كش روستايي را به تصوير مي كشد.
«اسير انتظار» فيلم ديگر اين روز درباره گروهي از اسراي عراقي است كه حدود ۲۰ سال است در ايران در انتظار آزادي از اردوگاه به سر مي برند. بنا به گفته كارگردان اين فيلم تمام اسيراني كه در فيلم هستند به مناسبت عيد غدير، يك طرفه (بدون گرفتن اسير ايراني و تبادل) آزاد شدند. «مخالف خوان» به كارگرداني سيدمحمد صادقي جعفري، داستان يك بازيگر كوتاه قد سينما را به تصوير مي كشد كه بخاطر پاي پسرش كه بيماري راشيتيسم دارد، نذر كرده نقش شمر را در تعزيه ايفا كرده و نذرش را ادا كند. آخرين برنامه سينماتك در روز پنجشنبه فيلم «پايان» به كارگرداني كورش فرزانگان است كه نگاهي دارد به رؤياهاي يك پيرمرد لنگرساز.
۴۱ فيلم ايراني و خارجي وارد شبكه ويديويي شد
چهل و يك عنوان فيلم ايراني و خارجي كه ۱۲ عنوان آن فيلم كودك و نوجوان است در شهريور ماه از سوي مؤسسه رسانه هاي تصويري وارد شبكه ويديويي كشور شده است.
به گزارش روابط عمومي مؤسسه رسانه هاي تصويري عناوين جديد عرضه شده به شبكه نمايش خانگي عبارتند از: گاو (داريوش مهرجويي)، شاهين طلائي (قدرت الله صلح ميرزايي)، خون بس (ناصر غلامرضايي)، تابستان شاهين (آرنود اگته)، تك پنجه (استيو كراسچل)، روزگار (نيكلا ماشينكو)، منطقه حفاظتي مشترك (پارك جان ووك)، يك الف ناقابل (محمد عرب)، شكوه زندگي (حسن محمد زاده)، سازمان ۴ (حسن كاربخش)، بازي مرگ (سرژي رودانسكي).
همچنين ۲۹ عنوان فيلم سينمايي پرمخاطب جذاب قبلي در پاسخ به تقاضاي مخاطبان با بسته بندي جديد ارتقاء كيفي در قالب هاي نوار VHS و VCD عرضه شده اند كه برخي از آنها عبارتند از:
خاله قورباغه و آقاپسر (مرضيه محبوب، مريم مصفا)، پدر نامرئي (فردآلن ري)، مريم و ميتيل (اويسي)، بچه هاي اجاره اي (فرد گربر)، شنگول و منگول (پرويز صبري)، اتل متل توتوله (هرندي)، كاكلي (فريال بهزاد)، گربه آوازه خوان (كامبوزيا پرتوي)، دارا و ندار (فريدون حسن پور)، فرار شيركوهي (هنري چار)، قريب (وي دو وينود)، در آرامش (جب استوارت)، سلطان (مسعود كيميائي)، پرنده كوچك خوشبختي (پوران درخشنده)، مي خواهم زنده بمانم (ايرج قادري)، شب بيست و نهم (حميد رخشاني)، كاني مانگا (سيف الله داد)، صداي سخن عشق (رضا شالچي)، هفت گذرگاه (جمشيد حيدري) .

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


گشتي در دنياي خبرها
رستوران منحصر به فرد
لندن: يكي از رستورانهاي كشور انگليس از ۱۳۵۰۰ روز قبل تاكنون بدون وقفه و تعطيلي به مشتريان خود خدمات ارائه داده است.
در حقيقت اين رستوران طي ۳۶ سال فعاليت خود، هرگز تعطيل نشده، و در تمامي ۲۴ ساعت روز از مشتريان پذيرايي مي كند. البته در اين رستوران تنها «صبحانه انگليسي» ارائه مي شود. هر هفته اين رستوران ۳۶۰۰ عدد تخم مرغ، ۱۲۰۰ قطعه گوشت، ۱۲۸۰ سوئيس، ۶۰۰ كيلوگرم كنسرو لوبيا، دو هزار تكه نان تست و ۱۱۰۰ شيشه شير به مشتريان عرضه مي كند. به عبارت ديگر اين رستوران از زمان تأسيس تاكنون، ۶۷۳۹۲۰۰ عدد تخم مرغ، ۲۳۹۶۱۶۰ سوسيس و ۴۷۰۰۰۰۰ فنجان چاي در اختيار مشتريان قرار داده است. به دليل اين كه اين رستوران، حتي يك دقيقه هم تعطيل نمي شود، صاحبش قفلي براي آن خريداري نكرده است.
لاستيك جديد
توكيو: يكي از بزرگترين شركت هاي توليد كننده لاستيك خودرو در ژاپن، قصد دارد در يك همكاري مشترك با چند شركت اروپايي، لاستيكي جديد به بازار عرضه كند. در صورتي كه اين لاستيك در حين حركت خود پنچر شود، خودرو بدون كوچكترين مشكلي به حركت ادامه خواهد داد. قرار است اين لاستيك سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه شود.
گنج بنا
منچستر: يك بنا در انگليس، در حين سا خت و ساز، گنجي به ارزش ۵۰۰ هزار پوند كشف كرد و به همين دليل، حرفه بنايي را كنار گذاشت.
او كه همراه كارگران مشغول گودبرداري بود، ناگهان به گنجي برخورد كرد كه درون آن سكه، انگشتر، سلاح و خودكارهاي روميان باستان به چشم مي خورد. او پس از فروش اين گنج ۵۰۰ هزار پوند دريافت كرد كه ۳۵۰ هزار پوند از آن را ميان كارگران تقسيم نمود و مابقي را به خانه برد. او از اين پس قصد دارد به جاي بنايي، به جستجوي گنج هاي زيرخاكي بپردازد.
قرص سوسمار
پاريس: دانشمندان فرانسوي موفق به توليد دارويي از آب دهان سوسمار شده اند. اين دارو علاوه بر كنترل قند خون بيماران ديابتي، باعث كاهش وزن آنان نيز مي شود.
اين دارو در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه خواهد شد و پيش بيني مي شود كه فروش بسيار خوبي داشته باشد.
حمل سلاح در مدرسه
برمن: نتايج يك نظرسنجي در آلمان حاكي از اين است كه ۸ درصد از دانش آموزان اين كشور با سلاح گرم و يا سرد در كلاس هاي درس حاضر مي شوند و ۱۰ درصد آنان حداقل يك بار، از هم كلاسي هاي خود سرقت كرده و يا آنان را كتك زده اند.
به گزارش رويتر، ۳۰ درصد دانش آموزان از بيم آن كه مورد سرقت قرار بگيرند و يا كتك بخورند، از رفتن به توالت مدرسه خودداري مي كنند.
كشف ۴ تن كوكايين
آمستردام: مسئولان گمرك هلند ركورد جديدي در كشف محموله مواد مخدر كسب كردند. اين مأموران از يك كشتي  باري متعلق به كشور ونزوئلا، بيش از ۴ تن كوكايين كشف كردند كه ارزش اين محموله درحدود ۲۲۰ ميليون دلار برآورد مي  شود.
البته مأموران براي كشف اين مقدار مواد مخدر، به مدت سه روز به جستجو كشتي پرداختند، چرا كه قاچاقچيان اين مواد را داخل مخزن سوخت كشتي جاسازي كرده بودند.
قتل دو كودك
پاريس: دو كودك در فرانسه توسط پدر خود به قتل رسيدند. اين پدر ۴۰ ساله كه پرستار بيمارستان بود، با چاقو گلوي فرزندان ۳ و ۶ ساله خود را بريد و سپس اقدام به بريدن گلوي خود كرد.
درپي اين جنايت هولناك، دو كودك جان باختند؛ اما پدر بي رحم آنان در بيمارستان بستري است.
عاقبت علاقه به كبوتران
بروكسل: ۱۴ سال قبل، مردي در بلژيك با تبر، همسر خود را به قتل رساند. وي پس از ارتكاب اين جنايت، بدن همسرش را در يك خودرو تصادفي قرار داد تا اين كه پليس قانع شود، علت مرگ وي، سانحه رانندگي بوده است.
در آن زمان، پليس از اين مرد بازجويي به عمل آورد و او را آزاد كرد؛ اما هنگامي كه مأموران براي بار دوم به منزل وي مراجعه كردند، متوجه شدند كه وي خانه خود را فروخته و پا به فرار گذاشته است. اين مرد، پس از فرار از چنگ پليس، در يك نقطه دور افتاده از بلژيك اسكان گزيد، و زندگي تازه اي را با نام مستعار آغاز كرد، اما ديروز ، قاتل به دليل علاقه وافر به كبوترها به دام پليس افتاد.
در واقع هنگامي كه تصوير وي و كبوترانش روي جلد يك مجله تخصصي پرندگان چاپ شد، پلس بلافاصله او را شناسايي و دستگير كرد.
عاقبت رقابت با تريلي
منچستر: يك پسر بچه در منچستر به گونه دلخراشي كشته شد. وي كه همراه با دوستانش مشغول بازي در خيابان بود با مشاهده يك دستگاه تريلي ۱۸ چرخ تصميم گرفت با اين وسيله نقليه مسابقه دو بدهد. به همين دليل وي به موازات حركت تريلي، در پياده رو شروع به دويدن كرد اما چون تمام حواس پسربچه به تريلي متمركز شده بود وي ناگهان با يك تير چراغ برق در پياده رو برخورد كرد و بيهوش در خيابان روي زمين افتاد.
متأسفانه در همين حال، راننده تريلي ناآگاهانه وي را زير چرخ هاي وسيله نقليه له كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۶ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰
اذان صبح فردا:ساعت۵ و ۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۳۳ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري گلستان: نمايشگاه آثار حجمي گروهي از هنرمندان / از ۴ تا ۶ شهريور / خيابان دروس، شهيد كماسايي، پلاك ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* گالري راه ابريشم: نمايشگاه گروهي عكس «دوازده سفر به ايران قرن بيست و يكم» / از ۹ شهريور تا ۱۰ مهر / خيابان آفريقا، تابان شرقي، شماره ۷۵ / تلفن: ۸۷۸۸۲۵۹
* نگارخانه نقش: نمايشگاه نقاشي «رنگ باران» مهديه عباسي / تا هفتم شهريور / تهرانپارس، انتهاي جشنواره، فرهنگسراي طبيعت / تلفن: ۳-۷۳۲۴۱۱۲
* گالري باران: نمايشگاه مجسمه هاي برنزي فرشته صاحب قلم / تا هفتم شهريور / دركه، خيابان احمدپور، نبش غزال، پلاك ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲
* گالري شيث: نمايشگاه عكاسي فرهاد فوقاني / تا ششم شهريور / چهارراه ولي عصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، شيرزاد شرقي، پلاك ۴۱ / تلفن: ۶۷۰۹۱۸۵

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |