چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۹ - Aug. 27, 2003
امروز آغاز دور دوم واليبال جوانان جهان (تهران)
ايران با شكست اسلواكي صعود مي كند
011105.jpg
گروه ورزشي: دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان جهان كه براي نخستين بار در ايران و شهر تهران در جريان است، با انجام ۲۸ بازي و پشت سر گذاشتن دور مقدماتي خود از امروز وارد مراحل حساس خود مي شود. در دور مقدماتي با خارج شدن چهار تيم تونس، ونزوئلا، چين و ايتاليا از گردونه رقابت ها نوبت به چهار تيم بازنده اولين مرحله پلي اف خواهد رسيد تا شمار تيم هاي شركت كننده در پي برگزاري سي بازي به نصف تقليل پيدا كند. در بازيهاي امروز تنها چهار تيم صدرنشين دور مقدماتي (برزيل، صربستان، كره جنوبي و روسيه) ديدارهاي تشريفاتي پيش رو دارند و ۸ تيم ايران، اسلواكي، آلمان، مصر، بلغارستان، كانادا، هند و لهستان براي راهيابي به جمع ۸ تيم برتر چاره اي جز پيروزي برابر هم نخواهند داشت.
حذف چهار تيم از ۴ قاره
در دور اول از بازيها چهار تيم حذف شده از چهار قاره بودند كه تونس از آفريقا، چين از آسيا، ونزوئلا از آمريكاي جنوبي و ايتاليا از اروپا بودند. تلفات واقعي قاره ها در مراحل دوم و سوم رخ مي دهد كه در بازيهاي حذفي (پلي اف) هشت تيم از راهيابي به جمع چهار تيم مرحله نيمه پاياني باز مي مانند.
بازي سرعتي - تركيبي
تاكتيك تيم ايران مقابل اسلواكي
تيم واليبال جوانان ايران (قهرمان   آسيا) امروز در مرحله دوم به ديدار اسلواكي تيم سوم گروه چهارم مي رود. اسلواكي در آخرين بازي دور مقدماتي سخت تيم صربستان را آزرد و اين تيم مدعي را تا مرز شكست هم پيش برد. بهترين بازيكن اسلواكي «پيتر جانوسك» است. غير از او «لوكاس ديويس»، «جوليوس سابو» و «تيبور فيلو» هستند. نقطه قوت اين تيم در دفاع روي تور و خط حمله پرتوان اين تيم شكل مي گيرد. تيم ايران و مربيانش با مرور فيلم بازيهاي اين حريف با آشنايي كامل به ميدان مي روند و با توجه به بازي تيم ايران با جمهوري چك در ديدار رده بندي نوجوانان جهان در تايلند، بسياري از بازيكنان امروز تيم جوانان همانند سليماني، صادقياني، معروف و رنجبر كاملا با شيوه بازي اسلواكي كه شباهت بسياري با همسايه آن جمهوري چك دارد آشنا هستند. تيم ايران براي مقابله با دفاع مستحكم حريف چشم به بازي سرعتي و تركيبي دارد. براي رسيدن به اين خواسته بي ترديد دريافت هاي خوب و زدن سرويس هاي هدفدار در اولويت قرار خواهد داشت، ضمن آنكه اگر داود مقبلي و سعيد مصطفي وند همانند روز بازي با ونزوئلا ظاهر شوند بي ترديد راه صعود به مرحله بعد راحت تر هموار مي شود. امروز محمد سليماني كه به شرايط مطلوب گذشته بازگشته، مي تواند در مواقع بحراني گره گشاي تيم ايران شود. بدون شك با توجه به بازي درخشان «مهدوي» در بازي با ونزوئلا او هم با تجربه بالايش در كنار «معروف» به تناوب در ميدان ظاهر مي شود و حضورش مي تواند در شرايط نياز باعث استحكام دفاع تيم ايران شود. مهدوي در توپگيري نيز عالي عمل مي كند.
آرش صادقياني تاكنون بازيهاي درخشاني از خود ارائه داده و او كمبود قد خود را با جسارتش به خوبي جبران كرده است. عندليب هم راه افتاده و تيم ايران با چنين شرايطي در انديشه صعود به جمع ۸ تيم برتر است. تيم ايران با عبور از اسلواكي يك قدم ديگر به كسب افتخار نزديك تر خواهد شد.
برنامه بازيهاي امروز
سالن شماره ۲ آزادي
ساعت ۱۰ صبح: كره جنوبي - صربستان و مونته نگرو
ساعت ۱۷: روسيه - برزيل
ساعت ۱۹: مصر - بلغارستان
سالن شماره يك آزادي
ساعت ۱۰ صبح: لهستان - هند
ساعت ۱۷: ايران - اسلواكي
ساعت ۱۹:  كانادا - آلمان

اسحاقي :
تربيت بدني به مديران جوان،متعهد و متخصص توجه ويژه دارد
011110.jpg
گروه ورزشي: عيسي اسحاقي گفت: ملاك ما كار، انگيزه، دلسوزي و موفق بودن در رشته هاي ورزشي مديران است. در اين زمينه معتقدم بايد مديران تمام هم و غم خود را صرف تقويت ورزش كنند.
وي تاكيد كرد سازمان تربيت بدني با هيچ كس تعارف و شوخي ندارد با كسي هم درخصوص مديريت عهد و پيمان نبسته ايم، مديران ناكارآمد را تغيير مي دهيم و هيچ مدير ناكارآمدي در سازمان تربيت بدني نبايد احساس حاشيه امنيت كند و تفاوتي بين مديران جديد و قديم نيست. بايد ميدان براي مديران جوان، خوشفكر، متعهد و متخصص و كارآمد فراهم شود.خوشبختانه در حال حاضر مهرعليزاده به مديران جوان، متعهد و متخصص توجه ويژه اي دارد و جوانگرايي را جدي گرفته است، زيرا يكي از مزاياي تغيير و تحول استفاده از تفكرات نو و رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت است.مشاور و سخنگوي سازمان تربيت بدني گفت: بعد از بازي هاي بوسان به دستور مهرعليزاده ستاد بازي هاي المپيك آتن و ۲۰۰۶ دوحه قطر تشكيل شد و هم اكنون فدراسيون ها برنامه هاي خود را براي بهتر ظاهر شدن در اين ميادين شروع كرده اند، اما اين ستاد بايد فعال تر و جدي تر عمل كند، به طوريكه فدراسيون ها بايد بدانند هيچ عذر و بهانه اي از آنها پذيرفته نيست.شايان ذكر است كه عيسي اسحاقي مشاور، سخنگو و مديركل روابط عمومي سازمان تربيت بدني در روز كارمند به عنوان مديرنمونه ادارات دولتي انتخاب شده است.

كشتي فرنگي جوانان جهان
عباسي و زيدوند بدون شكست به دور سوم رسيدند
گروه ورزشي: در دومين روز مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان كه در سالن باغجلار مجموعه ورزشي المپيك شهر استانبول برگزار مي شود ،در رقابتهاي ۵۰ كيلوگرم، محمد حضرتي با حساب سه بر يك در مقابل «خليل ابراهيم ارچياس» از تركيه شكست را پذيرفت و از راهيابي به دور بعدي رقابتها باز ماند.
در وزن ۷۴ كيلوگرم، سعيد عباسي نماينده كشورمان كه توانسته بود با يك كشتي متفكرانه سه بر صفر حريف ازبكستاني را شكست دهد ديروز نيز موفق شد با دو خاك و يك بارانداز و كسب چهار امتياز «هاريندر سينك» از هندوستان را شكست دهد و به عنوان سرگروه به مرحله بعدي راه يابد.
در وزن ۹۶ كيلوگرم، رضا زيدوند كه موفق شد در دور نخست حريف آلماني خود را با امتياز شكست دهد، در دومين كشتي نيز موفق شد با حساب چهار بر صفر «ودپال» از هندوستان را شكست دهد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم، مجتبي باباجان زاده نخستين كشتي خود را در برابر «والده ماراس ونكايتيس» از ليتواني برگزار كرد كه در پايان با حساب چهار بر يك تن به شكست داد.
در وزن ۱۲۰ كيلوگرم، عليرضا اكبري نماينده ايران در نخستين كشتي خود به مصاف  كشتي گيري از لهستان به نام «لوكاس بانك» رفت و با نتيجه (۱-۵) باخت.
آزادكاران امروز وزن كشي مي كنند
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان ايران ديروز گفت: ملي پوشان جوان الحمدالله بدون مشكل عمده كاملا در شرايط مسابقه قرار گرفته اند و ان شاءالله اگر اتفاق غيرمنتظره اي پيش نيايد هر هشت نفر آنها از بخت هاي مسلم مدال خواهند بود.
«اكبر فلاح» افزود: در فاصله چند ساعت به وزن كشي كشتي گيران سه وزن اول يعني ۵۰ ، ۶۰ و ۷۴ كيلوگرم كشتي گيران سرحال هستند و با مشكل عمده اي مواجه نيستند.

جعفر كاشاني:بازيكنان را سرمربي انتخاب مي كند
گروه ورزشي: عضو هيأت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: بازگشت بازيكنان به تيم فوتبال مسئله اي فني است و هيچ ارتباطي به هيأت مديره ندارد.
جعفر كاشاني افزود: در جلسه اي اعضاي هيأت مديره درباره برنامه هاي سال جاري، ميزان بودجه، محل تأمين درآمد و هزينه هاي باشگاه بحث و تبادل نظر كردند. وي در پاسخ به اين پرسش كه مديرعامل باشگاه پيروزي هفته پيش اعلام كرده بود درباره بازگشت انصاريان، استيلي و جمشيدي اعضاي هيأت مديره تصميم گيري خواهند كرد گفت: انتخاب بازيكنان در مرحله اول برعهده سرمربي تيم است و در موارد ويژه كميته فني با بررسي مسايل درباره بازيكنان نظر نهايي را اعلام خواهد كرد.
رقابتهاي دانشجويان جهان تيم فوتبال ايران مغلوب جمهوري چك شد
گروه ورزشي: تيم فوتبال دانشجويان ايران در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال دانشجويان جهان با نتيجه ۳ بر ۲ مغلوب تيم چك شد.
در اين مسابقه كه در ورزشگاه ريور سايد شهر دايگو برگزار شد، تيم ايران در نيمه اول با دو گل طهماسبي در دقايق ۱۷ و ۲۳ بازي پيروز ميدان بود. تك گل تيم چك در اين نيمه در دقيقه ۲۹ توسط توماس هسلر به ثمر رسيد. در نيمه دوم بازي تيم ايران در دقايق ۵۳ و ۷۰ دو گل از تيم جمهوري چك دريافت كرد و مغلوب اين تيم شد.
در اين بازي بزرگ زاده و حيدري از تيم ايران كارت زرد دريافت كردند.

حسين رضازاده:
در كانادا ركورد جهاني برپا خواهم كرد
گروه ورزشي: ملي پوش به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم تيم وزنه برداري ايران گفت: ركوردهاي جهاني اين دسته را در مسابقات وزنه  برداري قهرماني جهاني بهبود خواهم بخشيد. مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان  آبان ماه سال جاري در شهر ونكوور كانادا برگزار خواهد شد.«حسين رضازاده» افزود: با تمرينات منظمي كه داشته ام اميد دارم بار ديگر بتوانم ركوردهاي جديدي به نام خود در جهان ثبت كنم.
طاق بستاني ومدال نقره شيرجه آسيا
گروه ورزشي: فدراسيون شنا، اعلام كرد سعيد طاق بستاني در مسابقات شيرجه قهرماني گروه هاي سني آسيا كه در ماكائو جريان دارد، موفق به كسب مدال نقره آسيا شد. طاق بستاني در شيرجه از سكوي ۱۰ متر در رده سني آزاد با بدست آوردن ۹۹/۴۴۷ امتياز در مكان دوم ايستاد و اولين مدال شيرجه ايران را از اين رقابتها كسب كرد. مسابقات شيرجه قهرماني گروه هاي سني آسيا از روز يكشنبه در ماكائو آغاز شده است.
شركت ايران در تورنمنت چين
گروه ورزشي: مدير روابط عمومي و بين الملل فدراسيون فوتبال در توضيح برنامه هاي آينده تيم ملي فوتبال گفت: پس از انجام بازي رفت با تيم فوتبال اردن (۱۴ شهريور)، شركت در تورنمنت بين المللي فوتبال چين، در برنامه كاري تيم ملي قرارداد كه در صورت قطعيت، در اين تورنمنت شركت خواهيم كرد.
وي افزود: اين تورنمنت به فاصله يك هفته پس از بازي برابر اردن انجام خواهد شد كه تاكنون حضور تيم ميزبان و ايران در اين تورنمنت قطعي شده است.
گويا امسال وضعيت ليگ فوتبال از پارسال هم بدتر است، چرا كه براي حضور در تورنمنت هاي بي اهميتي مثل چين بايد ليگ را تعطيل كنيم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |