چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۹ - Aug. 27, 2003
معاون فني  وعمراني شهرداري تهران :
پروژه جديد در تهران تا تكميل پروژه هاي ناتمام آغاز نمي شود
011120.jpg
گروه شهري: معاون  فني  عمراني  شهرداري تهران  گفت : تا اتمام  طرح هاي  عمراني  نيمه تمام  فعلي ، طرح  جديدي  آغاز نمي شود.«محمدعلي  آبادي» ديروز به ايرنا گفت:در صورتي  طرح  عمراني  جديدي  را آغاز مي كنيم  كه  صد درصد تامين  اعتبار شده  باشد.وي  افزود: به  طرح هاي  نيمه  تمام  قبلي  نيز بر اساس  توالي  توسعه  و اولويت بندي  رسيدگي  مي شود.
وي  با تأكيد بر اين  نكته  كه  شهرداري  تا سه  برابر حجم  فعاليت هاي  فعلي ،توان  فني  و ظرفيت  ساخت  و اجراي  طرح هاي  عمراني  را دارد، اضافه  كرد: مشكل تنها تامين  منابع  مالي  است . محمدعلي  آبادي گفت : مهمترين  طرح  عمراني  نيمه  كاره ، احداث  حلقه بزرگراهي  شهر تهران  است  كه  وجود معارض  در برخي  نقاط، پيوستگي اين  حلقه  راقطع  كرده  است .علي  آبادي ، ۹۰ درصد معارض ها را شخصي  ذكر كرد و ادامه  داد: با معارضين دولتي  و نظامي و انتظامي نيز مانند ساير مردم  برخورد شده  و املاك  آن هابا توافق ، خريداري  مي شود.
وي  تكميل  حلقه  شبكه  بزرگراهي  تهران  را مستلزم  صرف  چهار هزار و ۲۰۰ميليون  ريال  بر اساس  نرخ  سال  ۸۲ اعلام  كرد و افزود: اين  در حالي  است  كه بودجه  اختصاص  يافته  به  اين  امر در سال  جاري  ۷۰۰ ميليارد ريال  است .اين  مقام  افزود: با در نظر گرفتن  نرخ 
۲۵ درصدي  تورم  در بخش  مسكن ، ازلحاظ رياضي  ما عقب  گرد داريم .

شوراي شهر تهران ديروز تصويب كرد
دريافت ۸ ميليون دلار تسهيلات خارجي براي مترو
011090.jpg
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران، دريافت
۸ ميليون دلار تسهيلات خارجي به شيوه «فاينانس» را براي متروي تهران تصويب كرد.
شوراي شهر ديروز با تصويب لايحه اي ۲ فوريتي به شهرداري اجازه داد تا نسبت به دريافت و تضمين بازپرداخت تسهيلات اعتباري بلندمدت از كشور چين به مبلغ هشت ميليون دلار جهت خريد و نصب سيستم اتوماتيك اطفاءحريق در تونل ها و ايستگاه هاي مترو اقدام كند.
شهردار تهران هنگام بررسي اين لايحه در صحن علني شورا با اشاره به ضرورت تأمين منابع مالي گفت: در حال حاضر مجموعه مترو فاقد تجهيزات مناسب اطفاي حريق است و كار بيشتر به صورت دستي انجام مي شود.
دكتر محمود احمدي نژاد، دريافت تسهيلات خارجي مذكور را نيز در راستاي ادامه بهره گيري مترو از منابع اعتباري چين و پيمانكاران چيني دانست.
شهردار تهران گفت: تاكنون سرمايه گذاري قابل توجهي در مترو انجام شده است و از پنج سال پيش به اين طرف تصميم گرفته شد اولويت هاي نخست مترو، راه اندازي شود.
وي افزود: در اين مدت امكانات مالي بيشتر روي توسعه و راه اندازي مترو متمركز شده بود از اين رو در آينده بايد براي تهويه مناسب مترو نيز سرمايه گذاري شود.
بودجه براي تملك و تبديل زندان قصر
به بوستان شهري
شوراي شهر همچنين با تصويب يك لايحه ۲ فوريتي به شهرداري اجازه داد مبلغ ۱۲۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال براي تملك زندان قصر و تبديل آن به بوستان و مركز فرهنگي هزينه كند.
ساماندهي اشتغال در تهران
در اين جلسه، به موجب مصوبه ديگري كميسيون فرهنگي اجتماعي و زيست شهري موظف شد حداكثر ظرف ۶ ماه با دعوت از صاحب نظران و كارشناسان و تعامل با نهادها و دستگاه هاي اجرايي نسبت به تهيه و تدوين طرح جامع ساماندهي اشتغال و فرهنگ كارآفريني در تهران اقدام كند.
منظر خيرحبيب اللهي در اين باره گفت: كار شوراي شهر اشتغال زايي و كاريابي نيست بلكه توسعه فرهنگ كارآفريني است و شورا بايد در ايجاد اين فرهنگ تلاش كند.
شوراي شهر براساس مصوبه ديگري، كميسيون فرهنگي اجتماعي را موظف كرد حداكثر ظرف ۳ ماه با همكاري و هماهنگي ساير مراجع ذيربط نسبت به ساماندهي و بررسي وضعيت تشكل هاي غيردولتي در تهران اقدام كند.
در جلسه ديروز يك فوريت لايحه اعطاي تخفيف ويژه به خانواده معظم شهدا درخصوص عوارض ساخت مجموعه مسكوني فجر واقع در بزرگراه نيايش نيز تصويب شد.
شوراي شهر و اداره الكترونيكي تهران
در جلسه ديروز شوراي شهر براي نخستين بار مباحث مربوط به «شهر الكترونيكي» و تلاش در جهت برنامه ريزي براي اداره الكترونيكي شهر تهران مطرح شد.
مهنوش معتمدي آذر گفت: در حال حاضر با توسعه فناوري اطلاعات ارزش هاي اطلاعاتي جاي ارزش هاي مادي را گرفته است و در چنين شرايطي بازنگري رويه هاي سنتي در مديريت شهري و مهندسي نظام هاي شهري ضروري است.

غار ۲۷ هزار ساله «اشكفت گاوي» اثر ملي شد
011095.jpg
غار «اشكفت گاوي» با قدمت ۲۷ هزار سال كه در دامنه شمالي كوه سبز و در محل اتصال رودخانه «كر» و «سيوند» در استان فارس و در پنج كيلومتري شهر مرودشت قرار دارد، در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد. اين غار ابتدا در سال ۱۹۶۹ ميلادي از سوي «ويليام سامز» كه مشغول بررسي باستان شناسي در حوزه رود كر بود، شناسايي شد.
با توجه به آثار به دست آمده از اين غار كه بيشتر شامل ابزارهاي سنگي و استخوان بود، قدمت آن متعلق به دوره پارينه سنگي مياني و فوقاني دانسته شد. آزمايش هاي كربن ۱۴ نيز قدمت اين آثار را بين ۱۶ تا ۲۷ هزار سال پيش از عصر حاضر مشخص كرده است.
با ثبت غار «اشكفت گاوي» در فهرست آثار ملي كشور، از اين پس با هرگونه عملياتي كه منجر به تغيير در اين اثر و حريم آن شود به طور قانوني برخورد خواهد شد.

زباله هاي بيمارستاني، خطرناك ترين نوع زباله است
گروه شهري: معاون خدمات شهري شهرداري تهران، گفت: زباله هاي بيمارستاني توليد شده از بيمارستان ها و مراكز درماني، خطرناك ترين نوع زباله توليدشده در سطح شهر تهران است.
مهندس «محمد محمدي زاده» در گفت وگو با ايرنا به ميزان زباله بيمارستاني جمع آوري شده از سطح بيمارستان ها و مراكز درماني تهران اشاره و تصريح كرد: روزانه ۲۵ تن انواع زباله بيمارستاني به همراه زباله هاي ديگر از سطح اين واحد ها جمع آوري مي شود.
وي يادآور شد: البته تمام اين ۲۵ تن زباله جمع آوري شده زباله بيمارستاني و عفوني نبوده و در لابلاي آن زباله  هاي ديگري نيز وجود دارد.

شهردار تهران  ، تدفين  پيكر مطهر شهدا در ميادين  شهر را تكذيب  كرد
خبرگزاري فارس: شهردار تهران خبر مربوط به دفن شهدا در ۷۲ ميدان تهران را تكذيب كرد.
احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرگزاري فارس مبني بر اينكه يكي از خبرگزاري ها چنين مطلبي را به نقل از شما منتشر كرده است، گفت: بنده هرگز چنين سخني را در ارتباط با دفن شهدا در ميادين شهر نگفته ام.
شهردار تهران يادآور شد: فضاي فيزيكي ميادين اجازه چنين كاري را نمي دهد و شهروندان عزيز نيز نمي توانند در چنين نقاطي به شهيدان اداي احترام كنند.
احمدي نژاد گفت: طرح دفن شهدا توسط مسئولين ذيربط در تهران به قبل از مديريت جديد شهرداري برمي گردد و تاكنون در ۲۸ نقطه از جمله مجموعه رياست جمهوري، كلك چال، مجتمع هاي فرهنگي، مراكز نظامي، دو دانشگاه و امامزاده اسماعيل زرگنده انجام شده است.
يادآور مي شود در جوار ميدان ولي عصر(عج) يك مجتمع فرهنگي در دست طراحي است كه در آن مجتمع يادمان شهداي گمنام نيز پيش بيني شده است.
شهردار تهران با تأكيد بر زنده و جاويد بودن راه و ياد امام راحل و شهيدان والامقام انقلاب اسلامي و دفاع مقدس تصريح كرد: القاي اين گونه اخبار نادرست در ارتباط با شهرداري تهران يك كار سياسي است.
شهرداري تهران معتقد است اين گونه فضاسازي هاي سياسي همانگونه كه در سالهاي اخير شاهد بوده ايم مخل خدمات رساني به شهروندان عزيز است و مديريت جديد شهرداري مصمم است كه ساحت خدمتگزاران را از ورود به اين عرصه ها مصون نگه دارد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي كروبي رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره خبر دفن شهدا در ۷۲ نقطه تهران گفته بود: با اين كار قداست شهدا از بين مي رود.
وي با اشاره به اينكه اين خبر را به تازگي از يكي از نمايندگان مجلس شنيده است گفت: به نظر من اين احترام به شهدا نيست،بلكه مخدوش كردن قداست آنهاست.

همايش «استفاده از فناوري اطلاعات در فرآيندهاي شهرسازي»
دبير نخستين همايش «استفاده از فناوري اطلاعات در فرآيندهاي شهرسازي» گفت: اين همايش
۱۸ شهريورماه جاري با حضور اساتيد دانشگاه و شهرداران سراسر كشور برگزار مي شود.
«حيدر محمدي» ديروز افزود: پيشرفت فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي و ارائه سرويس هاي عمومي از طريق ابزارهاي فناوري به شهروندان مي تواند نقش قابل توجهي در كاهش هزينه ها و صرفه جويي در وقت شهرداري و شهروندان داشته باشد.
وي گفت: اهداف اين همايش تسري تفكر بهره گيري از توانمندي ها در پيشبرد برنامه هاي شهرسازي در شهرداري ها، مديريت بهينه شهري و ارائه خدمات شايسته به شهروندان است.
به گفته وي محور سخنراني ها در اين همايش تبادل تجارب در بكارگيري ابزار فناوري اطلاعات در مديريت شهري، بررسي موانع توسعه سيستم هاي موجود و ارائه پيشنهادهاي اجرايي و نقش فناوري اطلاعات در
بهينه سازي فرآيندهاي شهرسازي است.

گلوگاه ترافيكي بزرگراه هاي فدائيان اسلام و آزادگان اصلاح هندسي شد
011130.jpg
گروه شهري: با اصلاح هندسي در تقاطع آزادگان و فدائيان اسلام مشكل ترافيكي در يكي از بزرگراه هاي اصلي منطقه مرتفع شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ تهران، حسين فخرائيان قائم مقام اين شهرداري با بيان مطلب فوق افزود : با اختصاص ۱۰ ميليارد ريال هزينه، ۸ هزار متر مربع عرصه و اعياني معارض با طرح يادشده خريداري و جهت اجراي طرح فوق آزاد شد.
وي گفت : حوزه فني و عمراني منطقه نيز با ۳ ميليارد ريال هزينه اقدام به تسطيح، زيرسازي و آسفالت محل فوق نمود و اداره فضاي سبز منطقه نيز در حال ايجاد چشم انداز زيبا با فرش چمن و گل در اطراف تقاطع فوق مي باشد. طرح اصلاح هندسي در تقاطع فوق پس از بررسي مشكلات ترافيكي در محل يادشده، از سوي حوزه حمل و نقل و ترافيك منطقه پيشنهاد و با تأمين اعتبار به اجرا درآمد.

۲۰۰ هكتار بوستان فرامنطقه اي در تهران ساخته مي شود
گروه شهري: مديرعامل  سازمان  پارك ها و فضاي  سبز شهرداري  تهران  از احداث  بيش  از ۲۰۰هكتار بوستان  فرامنطقه  تا پايان  سال  جاري  در شهر تهران  خبر داد. علي  محمد مختاري  ديروز در گفت و گوبا ايرنا، مركز استان  تهران ، احداث  بوستان هاي  محلي ، منطقه اي  ، فرامنطقه اي  و جنگلكاري  رااز عمده  طرح هاي  اين  سازمان  در سال  جاري  ذكر كرد.
وي  به  احداث  ۵۰ هكتار بوستان  فرامنطقه اي  در سطح  شهرتهران  در سال  گذشته اشاره  وتصريح  كرد: امسال  ۲۱۰ هكتار بوستان  منطقه اي  در مناطق  باغ اناري ، آزادگان  ، دامنه  جنوبي  البرز و مرقد مطهر حضرت  امام (ره ) احداث خواهد شد.
وي  به  احداث  ۱۶۰ بوستان  محله اي  در مناطق  مختلف  شهرداري  تهران  در يك  سال گذشته  اشاره  كرد و افزود: طراحي  و احداث  ۲۰۳ بوستان  محلي  ديگر درسال  جاري در دست  اقدام  است  و با توجه  به  نياز مناطق  تهران  احداث  مي شود.

تصحيح خبر
در پي درج مطلبي تحت عنوان «صنايع غذايي و بهداشتي درجه بندي مي شود» وزارت بهداشت طي نامه اي به همشهري اعلام كرد: تعداد پروانه هاي صادره براي واحدهاي صنايع غذايي، آرايشي و بهداشتي بيش از ۲۰ هزار و تعداد واحدهاي صنايع غذايي، آرايشي و بهداشتي حدود ۶ هزار واحد است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |