دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۵۴ - Sep. 1, 2003
ورزش
Front Page

پيكارهاي كشتي آزاد جوانان جهان - استانبول
ايران با دو مدال طلا، نايب قهرمان جهان شد
اكثر تحليلگران كشتي در ايران به دليل مديريت صحيح، آمادگي بالا و تداركات تيمي مطلوب برايشان اين موضوع قابل پيش بيني بود كه تيم كشتي آزاد جوانان ايران در جريان برگزاري مسابقه هاي كشتي آزاد جوانان جهان در شهر استانبول تركيه مي تواند در حد اعلايي در صحنه مسابقه ها ظاهر شده و نماينده شايسته اي براي كشتي ايران در اين صحنه جهاني باشد. كسب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز و به دست آوردن عنوان نايب قهرماني تيمي تنها دليل محكمش مي تواند ايجاد همخواني و هماهنگي در ميان اعضاي يك تيم باشد و اين همان چيزي است كه كشتي آزاد ما در استانبول به خوبي از آن بهره برد و نتيجه اش را هم گرفت و برعكس در ميان فرنگي كاران جوان ما ديده نشد و چنين ناكامي بزرگي پديد آمد.
012130.jpg

شاگردان اكبر فلاح و مردان همراهش نيك مي دانستند كه اصل مهم در هر موفقيتي تلقي صحيح از مشكلات و خواست ها توأم با اعتماد و احترام در درون و برون تمامي برنامه هاي اجرايي و تمريني است. اين تجربه موفق محصول تلاش هاي گروهي عاشق است كه تجزيه و تحليل كاربردي آن مي تواند راهگشاي بسياري از گره هاي كور امروز كشتي ايران باشد. رقابت ميلي متري و بسيار نزديك مردان جوان كشتي ايران و روسيه (قهرمان مسابقات) تا آخرين لحظه اين دوره از پيكارهاي جهاني مؤيد اعتبار و اندازه هاي واقعي نوپهلوانان كشتي ايران است كه با ظرفيتي بسيار بالا در انديشه نقش آفريني هاي مهم تري در صحنه هاي بين المللي آينده هستند.
با مديريتي عقلاني و صحيح و تلاش هايي دلسوزانه و سالم همراه با چنين جواناني مي توان موفقيت هاي پربارتري را براي كشتي ايران پيش بيني و تضمين كرد.
محمدرضا منصوريان
شربتي به مقام چهارم قناعت كرد
يوسف شربتي كوچولوي مازندراني كشتي ايران در وزن ۵۵ كيلوگرم صبح ديروز ابتدا به مصاف تاكاشي آداچي كشتي گير ژاپني رفت و با اجراي فن سروته يكي و زيريك خم هاي عالي خود نتيجه مسابقه را (۴-۷) به سود خود به پايان رساند. وي سپس در مرحله نيمه نهايي با آرسين چيتن از كشور تركيه روبه رو شد كه با بدشانسي در يك ديدار نزديك (۳-۴) نتيجه مسابقه را واگذار كرد. شربتي با اين شكست از راهيابي به ديدار فينال بازماند تا در ديدار رده بندي اين وزن با حريف اوكرايني خود مسابقه دهد. شربتي در كشتي براي كسب مدال برنز هم زورش به يوريت هولوپ حريف اوكرايني اش نرسيد و با قبول شكست (۴-۷) به مقام چهارم اين وزن قناعت كرد.
مقام چهارم براي رنجبر كم بود
در وزن ۶۶ كيلوگرم عباس رنجبر كه در مرحله يك هشتم نهايي كشتي گير آمريكايي را شكست داده بود در نيمه نهايي به مصاف گارزون گاباله رو از كوبا رفت و درحالي كه مي توانست برنده اين ديدار باشد با بدشانسي نتيجه نهايي را (۷-۸) به حريف خود باخت و از حضور در مسابقه نهايي محروم شد. رنجبر در كشتي رده بندي اين وزن هم با نتيجه
(۵-۸) مقابل حريف هندي خود مغلوب شد و در مكان چهارم ايستاد. به گفته بسياري از حاضران در سالن باغچلار استانبول مقام چهارم براي رنجبر بسيار كم بود.
گنجي در اندازه هاي واقعي اش كشتي نگرفت
اميرعباس مرادي گنجي نماينده ۸۴ كيلويي تيم جوانان ايران ديروز صبح و در مرحله يك چهارم به مصاف زهو ماگلي ماموتف از قزاقستان رفت و درحالي كه از اندازه هاي واقعي كشتي خود بسيار دور بود نتيجه اين ديدار را
(۱-۴) به حريف واگذار كرد و راهي به جمع مردان نيمه نهايي پيدا نكرد. مرادي در اين وزن به مقام هشتم رسيد و براي تيم ايران سه امتياز كسب كرد. گنجي اگر به جمع مردان نيمه نهايي مي رسيد تيم ايران به راحتي قهرمان اين دوره از مسابقه هاي جهاني مي شد.
012120.jpg
پورعليجان با كشتي هاي
خوبي كه در اين دوره از
مسابقه هاي جهاني گرفت
صاحب گردن آويز طلا در
سنگين وزن شد

خالقي فر نقره اي شد
محمدحسين خالقي فر قهرمان سال قبل جهان در رده جوانان اين بار نيز با شايستگي خود را به ديدار پاياني وزن ۹۶ كيلوگرم رساند. وي صبح ديروز ابتدا نارندر حريف هندي اش را (۲-۹) شكست داد و در مرحله نيمه نهايي نيز به مصاف سرگئي سيتيگسگي از اوكراين رفت كه توانست در پايان شش دقيقه با اجراي فنوني مانند پيش انداز، زير يك خم و بار انداز با حساب شش بر دو حريف را شكست دهد و راهي فينال وزن ۹۶ كيلوگرم شود.
خالقي فر در فينال كشتي فكورانه اي با محمدابراهيم اوف از ازبكستان نگرفت و در شرايطي كه تا ۲۰ ثانيه به پايان با نتيجه (۳-۴) از حريف خود جلو افتاده بود غفلتا با فن عقربك ابراهيم اوف ضربه فني شد و كشتي را باخت. وي با قبول اين شكست صاحب مدال نقره شد.
پورعليجان با شايستگي
به طلاي جهان رسيد
هادي پورعليجان نماينده ۱۲۰ كيلويي كشتي ايران كه با پيروزي قاطع ۱۰ بر صفر مقابل مارتين سيد كشتي گير آلماني خود را به جمع ۴ نفر برتر اين وزن رسانده بود در مرحله نيمه نهايي توانست در يك كشتي برتر با سه بار زير يك خم و دو خم حريف روسي خود به نام جامرلان پيلف را سه بر صفر شكست دهد و راهي ديدار پاياني اين وزن شود.
پورعليجان در فينال به ديدار كشتي گيري از كشور روماني با نام سوانكو كه نزديك به ۲۰ كيلو از او سنگين تر بود رفت و خيلي مصمم و استوار و با نتيجه (۴-۷) وي را شكست داد و به مدال طلاي اين وزن دست يافت.

حضور ۲۳ تيم در ليگ ژيمناستيك كشور
گروه ورزشي: مسابقه هاي مرحله اول ليگ ژيمناستيك دانشگاه هاي كشور يادواره وزيران و بيست و دوهزار شهيد دولت با حضور ۲۳ تيم در سالن بينش شهرستان زنجان برگزار شد. در اين مسابقات كه ۱۵۰ ژيمناست در قالب ۲۳ تيم از استانهاي مختلف كشور حضور داشتند، دانشگاه آزاد اسلامي در دسته يك با مجموع ۴۵/۴۸ امتياز به مقام قهرماني دست يافت. شهرداري منطقه ۸ تهران با ۴۸ امتياز دوم و ارزش ماكارون قزوين با ۲/۴۷ امتياز سوم شد. در دسته دوم اين مسابقات نيز كه با حضور ۱۴ تيم برگزار شد، كاشي تبريز با ۷/۴۶ امتياز مقتدرانه بر سكوي اول تكيه زد.

رئيس فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان:
بخارايي قهرمان قهرمانان ايران است
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  ورزشهاي  جانبازان  و معلولان  گفت : عنايت الله  بخارايي دارنده  مدال  طلا رقابتهاي  پاراليمپيك  آتلانتا و سيدني  و نيز قهرمان مسابقات  بين المللي  مونيخ  قهرمان  قهرمانان  امسال  كشور است .
محمود خسروي  وفا در حاشيه  مراسم  بازگشت  تيم  ملي  تيراندازي  جانبازان و معلولان  كشورمان  از رقابتهاي  انتخابي  پاراليمپيك  آتن  گفت : اين  مسابقات  طبق  مقررات  حاكم  بر رقابتهاي ورزشي  افراد سالم  برگزار شد و بخارايي  توانست  بهترين  نتيجه  ممكن يعني  ۶۰۰ امتياز كامل  را كسب  كند و به  مقام  نخست  دست  يابد.خسروي  وفا عملكرد اكبرعاليپور ديگر ورزشكار كشورمان  را كه  موفق  شدسهميه  پاراليمپيك  آتي  را بدست  آورد يادآور شد و اظهار داشت : اين قهرمان  عزيز تنها با يك  امتياز اختلاف  و با نتيجه  ۵۹۹ به  مقام  هفتم جهان  دست  يافت  كه  اين  نشان  از سطح  كيفي  مطلوب  اين  رقابتها دارد.

آغاز جشنواره فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد در اراك
گروه ورزشي: در ادامه جشنواره بزرگ فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي آيين افتتاحيه مسابقات قهرماني تنيس روي ميز، بدمينتون و آمادگي جسماني اين جشنواره در سالن ورزشي پورياي ولي شهرك دانشگاهي تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي اراك برگزار شد.در آيين افتتاحيه اين مسابقات دكتر مهرداد نوابخش رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك، ضمن عرض خير مقدم به شركت كنندگان پيرامون اهميت ورزش گفت: در جوامع پيشرفته همچون آلمان، فرانسه و ژاپن يكي از عوامل توسعه ورزش مي باشد و از اين رو كشورهاي جهان سوم بايد به امر ورزش توجه ويژه اي داشته باشند و دانشگاه آزاد اسلامي نيز با توجه به گستردگي كه دارد به فعاليت هاي ورزشي عنايت ويژه اي دارد.
وي افزود: ورزش از سه بعد جسماني، روان شناسي و جامعه شناسي داراي اهميت است و جامعه فعال و پويا، نيازمند فعاليت هاي ورزشي است و از آنجا كه بخش مهمي از جامعه را زنان تشكيل مي دهند و تأثير زيادي بر پويايي جامعه دارند ورزش بانوان نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

چين، فاتح بازي هاي دانشجويان جهان
ايران سي و دوم شد
گروه ورزشي: كاروان  ورزشي  دانشجويان  چين  با كسب  ۴۱ مدال  طلا و مجموع  ۸۱ مـــدال  در بازي هاي  ورزشي  دانشجويان  جهان  كه  عصر ديروز در شهر دايگو كره  جنوبي  خاتمه يافت ، در صدر جدول  توزيع  مدال هاي  اين  رقابت ها قرار گرفت .در پايان  بيست  و دومين  دوره  يونيورسياد دانشجويان  جهان  كه  در شهر دايگو كره  جنوبي  برگزار شد، چيــــن  با كسب  ۴۱مدال  طلا، ۲۷ نقره  و ۱۳ برنز در صدر قرار گرفت . كاروان  ورزشي  ايران  نيز كه  در دو رشته  اين  بازيها شركت  كرده  بود، با كسب  دو مدال  نقره  و دو برنز، در رده  سي  و دوم  جدول  مدالها قرار گرفت .

قهرماني واليبال جوانان جهان به لهستان رسيد
012125.jpg
گروه ورزشي: تيم واليبال جوانان لهستان در ديدار پاياني مسابقه هاي جوانان جهان در تهران با پيروزي (۲-۳) مقابل برزيل به مقام قهرماني جهان دست يافت. تيم لهستان در گيم هاي اول، سوم و پنجم به ترتيب با نتايج (۲۳-۲۵)، (۲۳-۲۵) و (۱۱-۱۵) تيم حريف را شكست داد و در گيم هاي دوم و چهارم نيز با نتايج (۲۰-۲۵) و (۲۲-۲۵) نتيجه را به حريف خود واگذار كرد.
ايران ششم شد
تيم  واليبال  جوانان  ايران  در آخرين  روز از دوازدهمين  دوره  مسابقـــات  واليبال  قهرماني  جوانان  جهان  با شكست  مقابل  تيم  روسيه  در رده  ششم  ايــــن  دوره  از پيكارها قرار گرفت .
ملي پوشان  جوان  واليبال  در حضور بيش  از ۲ هزار تماشاگر حاضر در سالن  ۱۲ هزار نفري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  مقابل  تيم  روسيه  در ۳ گيم  پياپي  و با امتيازهاي  ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۹ بازي  را واگذار كردند و در مكان  ششم  جاي  گرفتند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    انديشه    |    خارجي    |    سياسي    |    شهر    |
|   شهري    |    علمي    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |