يكشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۶۶ - Sep14, 2003
پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان
نيويورك، ميدان سقوط بزرگان كشتي دنيا
در روزي كه كشتي ايران عملكرد خوبي در صحنه رقابت هاي جهاني كشتي نداشت پيروزي هادي حبيبي دلاور شجاع ما برابر جو ويليامز كاپيتان تيم كشتي آمريكا در وزن ۷۴ كيلوگرم جذابيت ويژه اي داشت. باب داگلاس سرمربي تيم ملي آمريكا در پايان اين كشتي سنگين كه با نتيجه (۱-۳) به سود حبيبي به پايان رسيد گفت: شكست ويليامز آمريكايي ها را خيلي ناراحت كرد. حبيبي و ويليامز را در سرشاخ مي بينيم.
014283.jpg
گروه ورزشي: سي و هفتمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان امشب در حالي در سالن مديسون اسكوئر گاردن شهر نيويورك آمريكا به پايان مي رسد كه اين دوره از مسابقه هاي جهاني در حقيقت ميدان سقوط ستارگان نامدار كشتي دنيا لقب گرفته است. چراكه حذف نامداراني نظير محمد طلايي، عليرضا دبير و مجيد خدايي از ايران، كرمان كونتايف از بيلوروسي، ناميك عبداله اوف از جمهوري آذربايجان وماگمدوف از روسيه بسياري از كارشناسان و دوستداران كشتي را غافلگير كرده و نشان داد كه كشتي دنيا در مسير تازه خود داراي فراز و نشيب هاي فراواني شده و آنها كه خواهان اعتبار و امتياز در اين رشته هستند، الزاما بايد كه در چارچوبي منطقي و علمي حركت كرده و داراي ساختار تشكيلاتي مدون و منسجمي باشند.
حوادث و اتفاقات حاصله براي كشتي ما در اين دوره از مسابقه هاي جهاني نشان داد كه در دنياي امروز كشتي ديگر تكيه بر شانس و قرعه مناسب ،تضمين هيچ موفقيتي نيست و انگيزه و اشتياق در كنار شرايط ايده آل روحي و جسماني عوامل اصلي و تعيين كننده براي قرار گرفتن در كنار بهترين ها است.
خوشوقتي حالاي ما از بابت جمله ديروز طالقاني است كه گفت: كشتي دنياي خاص خود را دارد و ما نيز نمي توانيم از آن فرار كنيم، اي كاش طالقاني اين جمله را در تهران مي گفت.
دومين پيروزي محمد اصلاني و عليرضا حيدري
محمد اصلاني  ملي  پوش  وزن  ۵۵ كيلوگرم  كشتي  آزاد ايران  عصر ديروز در دومين  كشتي  خود در سي  و هفتمين  دوره  رقابتهاي  كشتي  آزاد قهرماني  جهان  در نيويورك  موفق  شد مقابل  مارتين  بربريان  از ارمنستان  به  پيروزي  دست يابد.
اصلاني  كه  در ابتدا با غافلگيري ، گرفتار حملات  حريف  عنوان دار خود شده  و شش  امتياز از دست  داده  بود، در پايان  توانست  با تلاش  بسيار صاحب  ۷ امتياز شود و درنهايت  با حساب  ۷ بر ۶ دستش  به عنوان  فرد پيروز بالا رود.
اصلاني  كه  اخيرا ضمن  كسب  عنوان  نخست  جام  جهان  پهلوان  تختي  به  مدال  طلاي  رقابتهاي  قهرماني  آسيا در هندوستان  نيز دست  يافته  است ، در نخستين  كشتي  خود با حساب  ۵ بر ۴ از سد حريف  چيني  خود گذشته  بود.
با اين  پيروزي  محمد اصلاني  با كسب  دو پيروزي  به عنوان  سرگروه  راهي  دور بعدي  رقابتهاي  قهرماني  كشتي  آزاد جهان  شد.
ديروز همچنين عليرضا حيدري در دور سوم رقابت هاي وزن ۹۶ كيلوگرم حريف هلندي خود را (۰-۱۰) شكست داد و با كسب عنوان سرگروهي به مرحله يك هشتم نهايي رسيد.
حبيبي سومين كشتي اش را هم برد
ديشب در جريان رقابت هاي وزن ۷۴ كيلوگرم هادي حبيبي كه با پيروزي بر جو ويليامز آمريكايي داراي روحيه مضاعفي شده بود در سومين كشتي خود مقابل كشتي گيري از جمهوري مولداوي قرار گرفت كه با شايستگي اين حريف خود را نيز (۲-۸) شكست داد و مقام سرگروهي را از آن خود ساخت.
رضايي قهرمان اروپا را برد
عليرضا رضايي سنگين وزن خوب كشورمان نيز ديشب در حساس ترين كشتي دور مقدماتي اش برابر رجب كارا از تركيه قرار گرفت و توانست با پيروزي (۲-۴) برابر اين حريف خود را به مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي اين وزن برساند. رضايي در جدال با قهرمان اروپا در شش دقيقه وقت قانوني به تساوي (۲-۲) رسيد كه در شروع وقت اضافه به دليل امتناع كشتي گير تركيه از اجراي فن كمرگيري داوران دو امتياز به رضايي دادند و او اين كشتي حساس را با نتيجه (۲-۴) به سود خود تمام كرد.
اكبر فلاح:حوادث نيويورك را پيش بيني كرده بودم
اكبر فلاح معتقد است: پيش از سفر تيم ملي كشتي آزاد به آمريكا هشدار داده بودم كه در پيكارهاي جهاني نيويورك بايد منتظر اتفاقات و حوادث غيرقابل پيش بيني بود. سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان درخصوص باخت هاي طلايي و دبير اظهار داشت: طلايي و دبير هر دو مرتكب اشتباه شدند و نبايد اجازه مي دادند كه كار كشتي به فن سينه به سينه مي كشيد. اين دو بهتر بود در همان وقت قانوني كشتي كار را تمام مي كردند چراكه در مسابقات جهاني آن هم در مقابله با حريف ميزبان شانس موفقيت در فن سينه به سينه به مراتب پايين تر خواهد بود.
طلايي و دبير كشتي نگرفتند
محمد طلايي و عليرضا دبير كشتي گيران وزن هاي ۶۰ و ۶۶ كيلوگرم تيم ايران كه با شكست برابر حريفان آمريكايي و بلغاري خود از رسيدن به مرحله يك هشتم نهايي مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جهان بازمانده بودند در گروه خود حاضر به روبه رو شدن با كشتي گيران ايتاليا و استوني نشده و از جدول مسابقه ها حذف شدند.

آرش ميراسماعيلي قهرمان جودو جهان شد
014280.jpg
گروه ورزشي: آرش ميراسماعيلي از اعضاي تيم ملي جودو ايران در مسابقات جودو قهرماني جهان در اوزاكا (اوساكا) ژاپن، عصر ديروز با پيروزي ارزشمند خود در برابر ون بودائو از فرانسه به مدال طلا دست يافت.
آرش ميراسماعيلي ۲۳ ساله در وزن منهاي ۶۶ كيلوگرم، در نخستين مسابقه خود در مقابل گي لي از چين قرار گرفت و وي را شكست داد.
ميراسماعيلي در مسابقه بعدي اش به مصاف حريفي از كشور اسلواكي رفت و توانست وي را شكست دهد.
سومين حريف ميراسماعيلي اوزاكان قهرمان اول المپيك از تركيه بود كه موفق شد وي را نيز با شكست مواجه سازد.
وي در چهارمين مسابقه اش با رقيبي از آذربايجان روبه رو شد و توانست وي را نيز شكست دهد.
ميراسماعيلي در پنجمين مسابقه اش موفق شد، جعفراف قهرمان اول اروپا از روسيه را با امتياز شكست دهد و به فينال راه يابد.
ميراسماعيلي پيش از اين، قهرماني مسابقات جودو قهرماني جهان در مونيخ و دو دوره قهرماني آسيا را در كارنامه خود ثبت كرده است.ميراسماعيلي پيكارجوي خرم آبادي كشورمان از سن ۱۵ سالگي به تيم ملي جودو ايران پيوسته است.

با دو مدال طلا و يك نقره
كوروش باقري قهرمان وزنه برداري آسيا شد
014277.jpg
گروه ورزشي: كوروش باقري دارنده مدال طلاي رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در سال ۲۰۰۱ ميلادي در پي دوره طولاني آسيب ديدگي زانوي خود با كسب مدال طلاي مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني آسيا در چين زنگ خطر را براي تمامي وزنه برداران دسته ۹۴ كيلوگرم جهان به صدا درآورد. باقري ديروز در چين با كسب دو مدال طلا و يك نقره قهرماني خود در آسيا را جشن گرفت. وي با مجموع ۵/۳۸۲ كيلوگرم اين عنوان را به دست آورد. باقري در يكضرب ۱۷۰ كيلوگرم و در دو ضرب ۵/۲۰۲ كيلوگرم را بالاي سر برد. در اين وزن وزنه بردار قزاقستان با ۱۷۵ كيلوگرم مدال طلاي يكضرب را به دست آورد و در مجموع نيز دوم شد. اصغر ابراهيمي ديگر وزنه بردار كشورمان در اين وزن با مجموع ۳۵۰ كيلوگرم (۱۹۵+۱۵۵) صاحب مدال برنز شد.

برخواه دومين وزنه بردار نقره اي ما در آسيا
014274.jpg
در ادامه  سي و پنجمين دوره  مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا در شهر كين هوانگ دائو چين، محمد حسين برخواه و شهروز قرباني به ۴ مدال رنگارنگ دست يافتند.
محمد حسين برخواه در وزن ۸۵ كيلوگرم در مجموع با بلند كردن ۳۶۰ كيلوگرم وزنه در جايگاه دوم ايستاد. وي در يك ضرب با بالاي سر بردن ۱۵۵ كيلوگرم به مدال نقره رسيد و در دو ضرب با ۲۰۵ كيلوگرم مدال طلا را از آن خود كرد.
در اين وزن شركت كننده چين با مجموع ۵/۳۷۲ كيلوگرم در صدر ايستاد و وزنه بردار كشور قزاقستان با مجموع۵/۳۲۲ كيلو در جايگاه سوم قرار گرفت.
همچنين شهروز قرباني ديگر وزنه بردار كشورمان در وزن ۸۵ كيلوگرم با مجموع ۵/۳۲۲ كيلوگرم و اختلاف وزن بيشتر در جايگاه چهارم قرار گرفت. قرباني در حركت يك ضرب با بلند كردن وزنه ۵/۱۵۲ كيلوگرمي به مدال برنز دست يافت.
تيم ايران در رقابت هاي وزن ۷۷ كيلوگرم نيز توسط محمدعلي فلاحتي نژاد مدال نقره گرفته بود.

كاراته كاهاي ۹ كشور در رقابت هاي بين المللي جام وحدت و دوستي
گروه ورزشي: چهارمين دوره مسابقات بين المللي كاراته جام وحدت و دوستي ايران با شركت كاراته كاهاي ۹ كشور خارجي در روزهاي ۲۷ و ۲۸ شهريورماه جاري در سالن شهيد افراسيابي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران برگزار خواهد شد.
در اين مسابقات دو روزه كاراته كاهاي شركت كننده در دو بخش كوميته انفرادي و تيمي و كاتا انفرادي و تيمي به رقابت با يكديگر مي پردازند.
آفريقاي جنوبي، تركيه، عربستان، تاجيكستان، سوريه، جمهوري آذربايجان، كويت، امارات عربي متحده و پاكستان، تيم هاي خارجي شركت كننده در اين مسابقات هستند.
كاراته كاهاي ايران در قالب تيم هاي جوانان، اميد و بزرگسالان در اين مسابقات شركت خواهند كرد.

ليگ برتر فوتبال ايران اولين شكست سپاهان
ديروز در اصفهان تيم سپاهان قهرمان دوره پيش در مصاف با ذوب آهن سه بر يك شكست خورد تا اوضاع اين تيم بحراني شود. اين تيم بعد از دو تساوي پي درپي برابر شموشك و سايپا سه بر يك به ذوب آهن باخت تا همچنان در ميانه جدول باقي بماند.
از سوي ديگر ذوب آهن با اين برد ۹ امتيازي شد تا با تفاضل گل كمتر پائين تر از پرسپوليس قرار گيرد.
در اين ديدار جلال اميديان، مهدي رجب زاده و امير وزيري براي ذوب آهن و سعيد بيات براي سپاهان گلزني كردند.

پرسپوليس با ۵گل در صدر باقي ماند
گروه ورزشي: در آغاز هفته سوم رقابتهاي ليگ برتر فوتبال ايران تيم پرسپوليس با پيروزي پنج بر دو مقابل فجر سپاسي در صدر جدول باقي ماند تا تغيير اساسي در بالاي جدول رخ ندهد.
در اصفهان نيز بين تيم هاي ذوب آهن و سپاهان با برتري ذوب آهني ها همراه بود تا اين تيم نيز با ۹ امتياز همچنان شانه به شانه پرسپوليس در بالاي جدول حضور داشته باشد.
پرسپوليس اگر چه در ديدار با فجر سپاسي با گل دقيقه ۲۸ مهرزاد معدنچي غافلگير شد اما در ادامه بازي پرسپوليس انسجام خود را بازيافت و در دقيقه ۳۱ روي پاس خوب علي دايي، رضا جباري موفق شد نتيجه بازي را برابر كند. نيمه دوم با درخشش علي دايي توام بود تا برتري پرسپوليس بر حريف تحميل شود. دايي در دقيقه ۵۰ از فاصله ۲۵ متري با ضربه اي زيبا نتيجه را دو بر يك كرد.
۷ دقيقه بعد نفوذ حامد كاويانپور از جناح راست و پاس عرضي او براي دايي بار ديگر براي مهاجم پرسپوليس موقعيتي را فراهم كرد تا دروازه فجر را باز كند.
علي دايي با اين گل تعداد گلهاي خود را در اين فصل به ۶ رساند.
پرسپوليس در ادامه بازي به دو گل ديگر رسيد تا قاطعانه حريف را شكست دهد. دو گل از جواد كاظميان و كريم باقري در دقايق ۸۲ و ۹۱ باعث شد تا پرسپوليس با پيروزي پر گل حريف را مغلوب كند. در اين نيمه احسان شيرمردي نيز يك بار دروازه پرسپوليس را با ضربه سر باز كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |