يكشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۶۶ - Sep14, 2003
شاليكاران نگران نباشند
دولت تمام برنج داخلي را مي خرد
014292.jpg

از جدول برنامه واردات برنج عقب هستيم و تقريبا ۷۰۰ هزار تن واردات برنج در بخش تعهدات خاص در برنامه مصوب تعيين شده است.
حسن يونس سينكي، معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني در گفت وگو با ايسنا، اضافه كرد: وزارت بازرگاني هيچ گونه واردات برنجي بدون تصميم شوراي اقتصاد انجام نداده است.
وي با اعلام اينكه هيچ گونه وارداتي از سوي وزارت بازرگاني براي تنظيم بازار انجام نشده است، گفت: واردات برنج ممنوع نيست و بر اساس سياست هاي تعرفه اي و رعايت قوانين و مقررات و پرداخت مابه التفاوت كه براي تنظيم بازار و حمايت از توليد داخلي اخذ مي شود، هر كس مي تواند اقدام به واردات برنج كند.
معاون وزير بازرگاني گفت: واردات برنج با توجه به نرخ مابه التفاوت تقريبا در شرايط فعلي با توجه به نرخ ارز و بازار برنج براي واردكننده اقتصادي نيست.
سينكي اظهار كرد: واردات برنج از سوي مرزنشينان براي رفع نياز خود آنها صورت مي گيرد و رقم واردات آنها نيز بالا نيست.
وي در مورد واردات كنوني برنج، گفت: اين امر در جريان طبيعي تجارت برنج صورت مي گيرد و امكان دارد اين ميزان برنج در زمان و دوره هاي اقتصادي گذشته وارد بازار برنج شده  باشد، زيرا امر واردات به حداقل ۳۰ الي ۴۰ روز زمان نياز دارد. وي با بيان اينكه در بازار برنج اتفاق خاصي نيفتاده است، گفت:  چنانچه واردات بيش از اندازه اي صورت مي گرفت، بايد قيمت هاي داخلي كاهش مي يافت، در حالي كه قيمت ها در حالت متعادل قرار دارند.
014295.jpg

او با اشاره به صحبتهاي اخير در مورد واردات در زمان برداشت برنج، اظهار كرد: اين صحبت ها هر سال در زمان برداشت مطرح مي شود و اين امر براي ترساندن كشاورزان از واردات برنج از سوي دلالان و خريد ارزان قيمت اين محصول از آنهاست. وي ادامه داد: دولت در خريد برنج داخلي هيچ گونه محدوديتي ندارد و هر كس كه قصد فروش محصول خود را دارد، دولت خواهان خريد اين محصول با نرخ هاي تضميني است. او با بيان اينكه دولت از توليد داخلي حمايت مي كند، گفت: در خريد برنج نيز هيچ گونه مشكلي نخواهد بود و مراكز خريد داير شده است و پيش بيني مي شود ۱۰۰ هزار تن برنج از سوي كشاورزان به دولت فروخته شود و اين ميزان در مقايسه با سال گذشته افزايش نشان مي دهد.

معاون اداره كل تأمين و توزيع كالا خبر داد:
۴۴۲ هزار تن كلينكر براي رفع كمبود سيمان وارد مي شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران: در تهران مشكلي از نظر قيمت و توزيع سيمان وجود ندارد، زيرا ساخت و سازي به آن شكل در مقايسه با گذشته وجود ندارد.
محمود باستاني، معاون اداره كل تأمين و توزيع كالا گفت: اخيرا تحولي در مورد ساخت و ساز مسكن به وجود آمده است و آن نيز مراجعه بساز و بفروش ها به حاشيه شهرهاي بزرگ و بويژه شهرهاي شمالي است و اين مشكل در حاشيه شهر كرج نيز وجود دارد.
وي گفت: اين تحولي كه در ساير استان ها نيز وجود دارد، باعث شده است سيمان در اين مناطق در هفته هاي اخير با كمبود مواجه شود. وي يكي از دلايل مهم كمبود سيمان در بازار را استفاده از سيمان در ساختن مسكن به جاي اسكلت فلزي و فولاد به خاطر ارزاني آن بيان كرد و گفت: اگر در سال هاي آينده فكري براي راه اندازي كارخانه هاي در دست احداث سيمان نكنيم با مشكلات حادتري مواجه خواهيم بود و چنانچه اقدام به واردات سيمان كنيم،بسيار گران تمام خواهد شد. وي تصريح كرد: بر اساس طرح جامع توزيع سيمان، توافق نامه هيات وزيران و مصوبات شوراي اقتصاد مقرر شده است در صورت اعلام قيمت تعادلي و فروش كالا به اين قيمت بوسيله كارخانه ها،ما به التفاوت سود حاصل از قيمت پايه با نظارت سازمان مديريت و برنامه ريزي و كميته فني صرف اتمام طرح هاي نيمه تمام شود. قيمت تعادلي در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.
باستاني افزود: براي حل مشكل كمبود سيمان در برخي از استان ها سهميه اين استان ها را بالا برده و حتي سهميه اضافي نيز داده ايم.
معاون اداره كل تامين و توزيع كالا، با بيان اينكه دامنه مصرف سيمان در مناطق سردسير تا مهرماه و گرمسير تا آذرماه به پايان مي رسد، گفت: با توجه به سير نزولي قيمت، در روزهاي آينده مشكل قيمت سيمان حل خواهد شد.
وي با اشاره به واردات ۴۴۲ هزار تن كلينكر افزود: اين مقدار براي تبديل به سيمان با همكاري وزارت صنايع و معادن وارد مي شود و چون طرح هاي عمراني، شبكه هاي خاص و صنايع سيمان بر را در اولويت خريد گذاشته ايم، فشار تقاضا بر روي كارخانه ها كاهش پيدا خواهد كرد.

انتقاد مديرعامل بانك سپه از ايجاد محدوديت براي بانكهاي كشور
گروه اقتصادي: عليرضا شيراني مديرعامل بانك سپه و عضو شوراي بورس تهران در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد: در هيچ كشوري ديده نشده است بانكها را مجبور به دادن تسهيلات خاص كنند و اين رويه در ايران نيز بايد برداشته شود.
شيراني از اجراي مقررات يكسان و متمركز در نظام بانكي و محدود كردن مديران بانكها انتقاد كرد و گفت: ايجاد محدوديت در اعطاي تسهيلات، مسئولان بانكها را با مشكلاتي مواجه كرده است، به همين دليل تصميم گرفته شد ۳۵ درصد از منابع بانك ها آزاد شده و دراختيار مديران قرار بگيرد.وي افزود: اگر بانك ها از بورس خارج شوند و منابع خودشان را از اين بازار بيرون بكشند، قطعا هيچ كمكي به رقابتي شدن بازار سهام نخواهد شد.هر قدر تعداد افراد فعال در بورس كم شود، رقابت در اين بازار كاهش يافته كه اين موضوع در نهايت باعث ضعف بازار سرمايه كشور خواهد شد.
شيراني، با اشاره به تشكيل شركت سرمايه گذاري اميد در بانك سپه خاطرنشان كرد: عرضه سهام بانك سپه در بورس در دست مطالعه است و با تشكيل اين شركت تمام شركت هاي زير مجموعه بانك سپه ساماندهي و براي حضور در بورس و عرضه سهام ظرف پنج سال آينده آماده خواهند شد و سهام خود اين شركت نيز در انتها در بورس عرضه مي شود.مديرعامل بانك سپه افزود: تأكيد ما بر فعاليت هاي بانكداري است نه بنگاه داري، اما به هر حال براي تحرك و پيشرفت بازار سرمايه حضور بانك ها در اين بازار لازم است.
رئيس سابق هيات مديره و عضو شوراي پذيرش بورس درباره اعمال روش جديد داد و ستدهاي سهام در بورس و ارتباط آن با نوسان بازار ارز و طلا يادآور شد: نمي توان رابطه مستقيمي بين نوسان اين دو بازار در نظر گرفت ولي وقتي بازار سرمايه را محدود و نظارت ها را بر آن افزايش مي دهيم، به طور طبيعي سرمايه گذاري ها به سمت بازارهاي ديگر خواهد رفت، هر چند نمي توان اين بازار را بسيار آزاد گذاشت تا بورس بازان حرفه اي منافع سرشاري بدست آورده و سهامداران جزء هيچ سودي نبرند.
شيراني با بيان اينكه اگر اجازه تحرك و نوسان قيمت در بورس داده نشود، انگيزه لازم براي داد و ستد در بازار سهام نخواهد بود، يادآور شد:« به هر حال سرمايه گذاران بورس به دنبال سود هستند، بنابراين كارشناسان بايد راهكارهايي را ارائه دهند كه بازار بورس متوقف نشده و مردم ضرر نكنند.»

شهروندان تهراني خواستار برپايي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در ديگر مناطق شهري
شهروندان تهراني خواستار برپايي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در ديگر مناطق شهري شدند
گروه اقتصادي:شهروندان تهراني در مراجعه به نمايشگاه تخصصي تعاون خواستار برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در ديگر مناطق شهري شدند.
به گزارش خبرنگار ما ۸۰درصد شهروندان مراجعه كننده به نمايشگاه از شمال و غرب تهران به نمايشگاه آمده اند كه اين نكته نشان مي دهد كه اگر نمايشگاه در نقاط مختلف شهر برگزار  شود اين امكان براي شهروندان مركز، جنوب و شرق تهران فراهم مي شود تا بتوانند از اين گونه نمايشگاه ها ديدن كنند.
نتايج نظرسنجي روابط عمومي نمايشگاه همچنين نشان مي دهد كه بيش از ۶۰درصد از مراجعان به نمايشگاه از وسايل نقليه عمومي استفاده كرده اند كه اين امكان تنها براي شهرونداني ميسر بوده است كه فاصله محل مسكوني آنهابا نمايشگاه اندك است.
نتايج نظرسنجي همچنين حكايت دارد تهران با گستردگي قابل توجهي كه دارد ايجاب مي كند براي پوشش دادن به نيازهاي شهروندان در ديگر مناطق شهري تهران نمايشگاههايي از اين دست فعال باشد تا از اين رهگذر هم امكان دسترسي آسان شهروندان به نمايشگاه هاي عرضه مستقيم فراهم شود و هم اينكه از ترافيك ناخواسته  معابر پيرامون نمايشگاه كه دغدغه مديران شهري است كاسته شود.
اين گزارش حاكي است در نمايشگاه تخصصي تعاون كه از ۱۶ شهريور تا ديروز ادامه داشت در يك تفاهم نانوشته با شهرداري تهران تلاش شد تا ازتبليغات فراوان پرهيز شود تا از طريق برپايي نمايشگاه مشكلات ناخواسته ترافيكي براي شهروندان ايجاد نشود. با اين وجود استقبال شهروندان از نمايشگاه تعاون چشمگير بود.
پيش از اين دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران بر انتقال نمايشگاه به خاطر كاستن از بار ترافيكي معابر جانبي تأكيد كرده بود.

بندرعباس به بزرگترين حوزه پالايش نفت ايران تبديل مي شود
معاون برنامه ريزي وزارت نفت گفـت: در برنامه چهارم پيش بيني شده است كه مجموع ظرفيت پالايشي حوزه بندرعباس به يك ميليون بشكه نفت خام افزايش يابد.
اكبر تركان در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: در برنامه چهارم پيش بيني شده است كه بندرعباس به يك منطقه بزرگ پالايشگاهي تبديل شود.
وي افزود: براي اين منظور پالايشگاه فعلي بندرعباس تا ظرفيت ۴۸۰ هزار بشكه نفت در روز توسعه مي يابد و حدود ۵۰۰ هزار بشكه نفت خام نيز ظرفيت جديد پالايشگاهي ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اين مطلب كه وزارت نفت قصد دارد توسط پارس جنوبي، از بوشهر تا بندرعباس را توسعه دهد گفت: اين پالايشگاه ها با خوراك ميعانات گازي كه از عسلويه توليد خواهد شد، تغذيه مي شود.
تركان در پاسخ به اين سئوال كه «چه ميزان از ظرفيت يك ميليون بشكه اي پالايشي به بنزين اختصاص خواهد يافت» گفت: سهم قابل توجهي از آن به توليد بنزين، گازوئيل و نفت سفيد اختصاص مي يابد؛ ولي چون هنوز پالايشگاه طراحي نشده است، تركيب آن مشخص نيست.

پيكان هاي فرسوده  از سال  آينده  به تدريج  جمع آوري  مي شوند
تهران  - خبرگزاري  جمهوري  اسلامي: مدير عامل  گروه  صنعتي  ايران  خودرو اعلام  كرد: جمع آوري  خودروهاي  فرسوده پيكان  از سال  آينده  با از رده  خارج  كردن  ۵۸ هزار دستگاه  آن در تهران ، آغاز مي شود.
دكتر منوچهر منطقي  روز شنبه  در گفت  و گو با ايرنا افزود: ايران  خودرو در مورد جمع آوري  خودروهاي  فرسوده  پيكان  يك  برنامه  اوليه  تهيه  كرده  كه  ازپايين ترين  مدل  قديمي  آن شروع  و بتدريج  شامل  مدل هاي  ديگر مي شود.
وي  گفت : برآوردها حاكيست  كه  در زمان  حاضر ۷/۱ ميليون  دستگاه  پيكان  دركشور وجود دارد كه  بين  ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه  آن در تهران  در حال  ترددهستند و برنامه  اوليه  ايران  خودرو براي  حذف  همين  تعداد است . وي  افزود: طبق  برنامه  در سال  ۸۳ تعداد ۵۸ هزار دستگاه ، سال  ۸۴ تعداد۲۰۰ هزار دستگاه  و سال هاي  بعد از آن ۴۰۰ هزار دستگاه  خودرو فرسوده  پيكان از سوي  شركت  ايران  خودرو جمع آوري  مي شوند.
منطقي ، با بيان  اين كه برنامه  اوليه  براي  جايگزين  پيكان ، يك  خودروي  حدودهشتاد ميليون  ريالي  است ، ادامه  داد: پيش بيني  تسهيلاتي  بين  ۲۰ تا ۳۰ ميليون  ريال  نيز در اين  طرح  ديده  شده  كه  بخشي  از سود تسهيلات  از سوي  سازمان بهينه سازي  سوخت  از محل  صرفه جويي  سوخت  تامين  خواهد شد.
وي  گفت : در اجراي  اين  طرح  و به  منظور هماهنگي  بين  ايران  خودرو و سازمان بهينه سازي  سوخت ، لازم  است  دستگاهي  مانند راهنمايي  و رانندگي ، مديريت  اين كار را برعهده  بگيرد.

مشكل كمبود قطعات يدكي خودروهاي سايپا برطرف مي شود
گروه اقتصادي: احمد قلعه باني، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا خبر داد: با توجه به تداركات گسترده اي كه صورت پذيرفته و با توجه به برطرف شدن مشكلات نمايندگي ها، كمبود قطعات يدكي خودروهاي سايپا حل خواهد شد.
وي گفت: به منظور رفاه حال مالكان خودروهاي توليدي شركت سايپا تأمين قطعات يدكي موردنياز نمايندگي هاي مجاز خدمات پس از فروش در اولويت نسبت به خط توليد قرار گرفته است.
قلعه باني مديرعامل شركت سايپا در جمع نمايندگي هاي مجاز سايپا با اعلام اين نكته گفت: شركت سايپا در بخش فروش و خدمات پس از فروش سرمايه گذاري مناسبي انجام خواهد داد تا با فعاليتهايي كه در شركت سايپا يدك انجام گرفته است تحولات جدي تري در اين بخش بوجود آيد. به گفته وي شركت سايپا امسال ۷۰ درصد طرح ها و برنامه هاي خود را به بهبود خدمات پس از فروش و افزايش كيفيت توليد اختصاص داده كه دو برابر سال گذشته است.
مديرعامل گروه سايپا تأكيد كرد: شركت سايپا به منظور ارتقاء كيفيت قطعه سازان با چندين كشور براي توليد قطعاتي كه نياز به فناوريهاي جديد دارد وارد مذاكره شده است تا با مشاركت آنان قطعات با كيفيت موردنياز در داخل كشور توليد شود.

۸/۲۳ ميليارد ريال هديه و سوغات وارد كشور شد
در ۵ ماه امسال ۱۷۴ هزار و ۶۰۰ بسته هديه و سوغات به ارزش ۸/۲۳ ميليارد ريال از طريق گمركات امانات پستي وارد كشور شد.
به گزارش روابط عمومي گمرك اين ميزان هديه و سوغات ورودي به كشور از حيث ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱/۰ درصد افزايش داشته است.
بيشترين ميزان هداياي ورودي به كشور از طريق گمرك امانات پستي تهران بوده كه ۱/۶۶ درصد از وزن و ۷/۸۲ درصد از ارزش هداياي ورودي را به خود اختصاص داد.
ارزش هر كيلو هديه و سوغات ورودي در اين مدت ۳/۶ دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۱۴ درصد كاهش داشته است.

عمليات لرزه نگاري ميدان هاي نفتي فروزان و اسفنديار به پايان رسيد
در اجراي طرح توسعه ميدان هاي نفتي كشور عمليات لرزه نگاري سه بعدي در ميدان هاي نفتي فروزان و اسفنديار به پايان رسيد.
مجري طرح توسعه ميدان هاي نفتي فروزان و اسفنديار در شركت مهندسي و توسعه نفت در گفت وگو با خبرنگار شانا با بيان اين كه تا قبل از اين در اين ميدان ها تنها لرزه نگاري دو بعدي انجام گرفته بود، افزود: مرحله تفسير لرزه نگاري سه بعدي به پايان رسيده و مطالعات مخزن و بررسي لايه هاي نفتي هم اكنون در دست اجراست.
فرهاد رحيمي با اشاره به اين كه، طراحي مقدماتي طرح توسعه ميدان هاي نفتي فروزان و اسفنديار نيز آغاز شده است، افزود: پيش بيني مي شود كه اين مرحله از كار تا ۲ ماه آينده به پايان برسد.
وي خاطرنشان كرد: زمان پايان عمليات اجرايي اين طرح كه تا مردادماه امسال ۲۱ درصد پيشرفت فيزيكي داشته، اوايل سال ۱۳۸۴ در نظر گرفته شده است.
به گفته مهندس رحيمي، افزايش توليد نفت بعد از پايان اين طرح در مدت ۲۵ سال مي تواند ۶ ميليارد و ۲۵۰ ميليون دلار براي كشور درآمدزايي داشته باشد.
طرح افزايش توليد در ميدان هاي فروزان و اسفنديار ارديبهشت سال ۸۱ آغاز شده است و طبق برنامه تعيين شده در بهار سال ۸۴ به بهره برداري مي رسد.
ميدان هاي مشترك فروزان و اسفنديار در منطقه خارك و در مرز آبي با عربستان سعودي واقع شده است.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعداد سهام معامعله شده
نام شركت
۱۲-
۴۸۳۳
۲۶۱۹۹
معادن منگنز ايران
۰
۴۴۱۴
۲۱۶۴۷
شهد ايران
۰
۵۶۰۰
۱۵۹۴۳۵
نوش مازندران
۱۹۶-
۴۳۱۴
۱۶۰۳۷
قند پيرانشهر
۱۲۳-
۲۱۳۷۷
۴۶۲۰
قند اصفهان
۲۷-
۴۰۶۱
۱۰۰۰۱۰
پارس مينو
۰
۴۱۰۱۲
۵۴۲۸
نفت بهران
۰
۱۸۸۴۸
۵۷۱۳۸۷۸
صنايع شيميايي ايران
۹۹۰-
۱۸۸۱۰
۵۰۰
پتروشيمي اصفهان
۰
۶۲۸۴
۶۱۱۰
كيميدارو
۰
۱۴۱۸۵
۸۳۴۳
دارويي رازك
۰
۶۰۰۲
۱۲۱۳۳
داروسازي كوثر
۰
۱۳۰۰۰
۱۰۹۲۲
داروسازي فارابي
۱۲۱
۲۵۴۹
۹۴۷۲۳
شيمي دارويي داروپخش
۰
۲۶۲۰
۱۳۷۸۲
پاكسان
۰
۲۰۵۵
۱۰۰۱۵
گلتاش
۰
۱۵۵۹۸
۴۸۳۰۷
كربن ايران
۰
۲۰۰۱
۹۹۰۲
ايران تاير
۰
۶۶۷۸
۱۶۱۶۱
لاستيك دنا
۱
۷۳۵۹
۱۰۳۳۰۰
گاز لوله
۰
۱۱۹۰
۲۹۳۴
شيشه و گاز
۰
۱۲۵۸
۹۵۱۳
شيشه همدان
۰
۵۱۶۲
۹۶۴۸
چيني ايران
۰
۳۵۰۲
۱۵۹۴۸
كاشي تكسرام
۰
۳۲۵۸۵
۲۶۹۰۲
سيمان تهران
۱۰-
۳۰۹۹۰
۱۰۰۰
حق تقدم سيمان تهران
۱۲۲۴-
۲۳۲۶۷
۱۸۶۹
سيمان فارس و خوزستان
۰
۱۴۱۹۰
۹۳۵۰
سيمان شرق
۰
۴۰۳۹
۵۷۴۵
ايرانيت
۰
۳۸۵۸
۱۴۰۸
لوله و ماشين سازي ايران
۰
۱۳۵۵
۷۰۹۸
فروسيليس ايران
۰
۲۱۶۰۴
۳۳۹۵
آلومتك
۰
۵۷۰۰
۱۰۱۰۰۰
آونگان (سهامي عام)
۰
۵۰۷۲
۹۸۹۱
ماشين سازي اراك
۱۰-
۱۳۰۱
۲۳۴۱۸
صنعتي بوتان
۱۵۸
۷۴۰۱
۱۲۳۵۵۴
پارسويچ
۸۳۲-
۱۲۵۸۲
۲۱۳۱۰
حق تقدم زامياد
۰
۴۶۸۹
۲۰۱۰
لنت ترمز ايران
۰
۳۲۹۵
۱۰۳۵۲
توسعه صنايع بهشهر
۱۲۵-
۳۵۷۴
۴۱۹۸۶۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۰
۲۶۸۲
۲۳۹۳۱
سرمايه گذاري پتروشيمي
۰
۱۶۵۳
۲۰۶۰۸
سرمايه گذاري ملت
۰
۸۳۹۶
۸۴۹۹۹
سرمايه گذاري رنا
۰
۴۰۴۴
۸۳۳۷۸۹
سرمايه گذاري غدير
۰
۳۲۱۰
۵۸۵۸۲
سرمايه گذاري پارس توشه
۰
۲۱۹۰۰
۱۵۸۰
گروه صنعتي سديد
۱۴-
۲۷۸۶
۳۳۲۵۸۲
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۱۵۸-
۱۴۴۱
۴۴۹۵۸
حق تقدم سرمايه گذاري ساختمان
۰
۳۶۴۱
۷۶۰۱۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲۳۱-
۲۰۸۱
۱۲۶۱۸۰
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت و معدن
۸۱-
۲۸۱۵
۲۸۶۰۱۷
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۰
۲۳۷۰
۵۰۱۰
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰
۳۳۶۲
۷۰۹۸
بهپاك
۲۳۰-
۹۵۱۸
۷۴۱۵
ويتانا
۰
۷۰۳۶
۱۸۵۷
قند شيروان، قوچان و بجنورد
۰
۴۲۹
۳۰۰۰۸
پارسيلون
۰
۵۹۹۵
۲۰۱۰
ايران گچ
۱
۲۹۴۸
۴۰۹۴۷
ايتالران
۱۲۰-
۲۴۲۶
۵۲۳۸۲
نورد و لوله اهواز
۱۴۳
۶۲۷۳
۵۱۹۹۹
آلومينيم پارس
۰
۱۳۵۴
۵۰۰
صنعتي ملاير
۰
۱۷۱۰
۲۷۲۴
كمپرسورسازي تبريز

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۷۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۰۰۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۶۰۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۷۷۳۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۴۳۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۳۴۰
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۹۳۶۱

اقتصادي
اجتماعي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |