يكشنبه ۶ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۹ - Sep.28, 2003
مربي خارجي اين هفته مي آيد
فوتبال نيازمند علم روز است
015916.jpg
اين گل سوم تيم اردن در مقابل ايران است. نيك بخت از حريف مقابل خود حسنونه قاسم دريبل خورد . او با پاسي سريع توپ درون محوطه شش قدم ايران فرستاد، بختياري زاده جا ماند، نصرتي نتوانست قبل از الشقران توپ را دفع كند و او با ضربه ي بغل پا گل اردن را زد.
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال در اردن تن به شكست داد. بدون حضور دايي و با شرايطي كه داشتيم تا حدودي قابل پيش بيني بود كه در اردن پيروزي در مقابل تيمي كه قدرت بدني فوق العاده  و قدوقواره خوبي هم دارد و اتفاقا در قاره آسيا فوتبال را از نوع غيرجوانمردانه و خشن بازي مي كند غيرممكن است. در تهران اولين شوك كه منجر به گل اردن شد به تيم ملي وارد آمد اما خلاقيت يك بازيكن كاملا حرفه اي به نام علي دايي باعث شد اردن چاره اي جز تسليم نداشته باشد. اينكه ميرزاپور مقصر بود يا خط دفاعي يا اگر گل محمدي آسيب نمي ديد و خط هافبك بدون مسئوليتي داشتيم و مهاجمان چگونه بودند مهم نيست، تمام اين عوامل تحت و تابع تاكتيك تيمي بايد كار كنند. شيوه مشخص، وظايف تعيين شده، شعاعهاي حركت حساب شده و در نهايت تقسيم قدرت و نفس براي نود دقيقه مقابله سنگين. به نظر مي رسد كه تعويض ها نيز بايد روي شرايط بازي حريف انجام گيرد. به سليقه هاي شخصي و سيستم مورد نظر مربي هم احترام مي گذاريم، همايون شاهرخي اتفاقا از جمله مربيان فهيم، با مطالعه، بااخلاق و اصول گرا است كه در دوران بازيگري و مربيگري خود كوچكترين نقطه ضعفي برجا نگذاشته است او از جمله هافبكها ي پرقدرت و پرنفس تيم پاس و تيم ملي بود و با افتخار نيز فوتبال را كنار گذاشت و مربيگري را پله به پله طي كرد تا به امروز. در اين مورد كوچكترين شكي وجود ندارد كه شاهرخي در بين مربيان ما يكي از بهترين هاست، او مدير بسيار مقتدري نيز هست و اخلاقيات و انضباط براي او جلوتر از فوتبال قرار دارد. اما بحث ما در اينجا تيم ملي است و موقعيت امروزي. خيلي ساده است نگاهي به تيمهاي كره جنوبي، ژاپن، عربستان، امارات، قطر، تايلند و... بيندازيد تا به اين نقطه اي كه ما رسيده ايم برخورد كنيد. آيا همايون شاهرخي ما قادر است با دانش تروسيه يازيكو، هيدينگ گاس، ماچالا، متسو و... مقابله كند. شاهرخي مربي باانصافي است و اين تفاوت ها را خوب درك مي كند. او خوب مي داند كره، ژاپن، عربستان و كويت چه بودجه اي براي فوتبال مي گذارند و تروسيه چه كسي بود و گاس كيست و اكنون زيكو براي ژاپن چه مي كند. حتي تايلند نيز به اين نتيجه رسيده است كه بدون يك مربي خارجي و با دانش قادر نيست با فوتبال امروزي برابري كند. اين حرفها تكرار مكررات است و موقعيت فوتبال ما خود بازگو كننده بسياري از واقعيت هايي است كه بايد آنرا پذيرفت و ارزشهاي آنرا باور كرد. به نظر مي رسد سازمان تربيت بدني به نتيجه نهايي رسيده است و قرار است در همين هفته مربيان خارجي تيم ملي معرفي شوند و مشغول به كار شوند. اين را از زبان معاونت سازمان ورزش و مدير كل روابط عمومي با صراحت مي توان درك كرد و باقي مسايل.

براي حضور در پيكارهاي جهاني ۲۰۰۳
ملي پوشان كشتي فرنگي عازم فرانسه شدند
015918.jpg
گروه ورزشي: با ناكامي محسوس مردان كشتي آزاد ايران در صحنه مسابقه هاي جهاني نيويورك كه ملي پوشان ما دستشان از كسب مدال طلا و تكرار عنوان قهرماني جهان كوتاه ماند، اينك نگاه مشتاقان و دوستداران كشتي براي فراموش كردن اين ناكامي به عملكرد ملي پوشان كشتي فرنگي در پيكارهاي جهاني اين رشته در كشور فرانسه است.
فرنگي كاران ملي پوش كشورمان با پشت سرگذاشتن دوره اي كامل از تمرينات خود صبح امروز از مسير دبي عازم شهر پاريس مي شوند تا با حضور در شهر كره تي فرانسه از روز يازدهم مهرماه جاري رقابت با نخبگان اين رشته در جهان را آغاز كنند.
مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان جهان در سال ۲۰۰۳ كه انتخابي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن نيز مي باشد از اهميت بالايي برخوردار است و طبق آخرين گزارش هاي دريافتي كشتي گيران بيش از ۷۰ كشور جهان در آن حضور مي يابند.
در تيم اعزامي ايران حسن رنگرز كه سال گذشته در روسيه عليرغم شايستگي از كسب عنوان قهرماني جهان دور ماند امسال هم اميد نخست براي كسب مدال طلا است و علي اشكاني و پرويز زيدوند نيز ازجمله پراميدترين نفرات ما براي دست يابي به سكوهاي جهاني و كسب سهميه حضور در المپيك هستند.
اسامي اعضاي تيم اعزامي ايران به فرانسه از اين قرار است:
۵۵ كيلوگرم: حسن رنگرز، ۶۰ كيلوگرم: علي اشكاني، ۶۶ كيلوگرم: پرويز زيدوند، ۷۴ كيلوگرم: حميد طاهرزاده، ۸۴ كيلوگرم: بهروز جمشيدي و سيد حسين مرعشيان (ذخيره) ، ۹۶ كيلو گرم مسعود هاشم زاده و ۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا غريبي.
رضا سيم خواه سرمربي اين تيم و امرالله ايوبي، كيانوش دارش و جعفر دميرچي مربيان آن هستند.

تكواندو قهرماني جهان
ايران در آستانه كسب عنوان قهرماني قرار گرفت
015936.jpg
مرتضي رستمي
015934.jpg
اميد غلامزاده

گروه ورزشي: تيم تكواندو ايران با كسب يك مدال طلا توسط مرتضي رستمي و مدال برنز اميد غلامزاده در يك روز به اتمام پيكارهاي جهاني آلمان در رقابتي ميلي متري با كره جنوبي در آستانه كسب عنوان قهرماني قرار گرفته است.
تيم تكواندو ايران تاكنون و قبل از حضور غلامزاده صاحب يك مدال طلا توسط يوسف كرمي و دو مدال نقره از سوي ساعي و خداداد شده بود. امروز و در آخرين روز اين پيكارها مهدي بي باك، يكي از اميدهاي كسب مدال تيم ايران در دور اول به مصاف حريفي از نيوزيلند مي رود و در صورت كسب پيروزي با برنده پيكار قهرماني ايتاليا و كره ديدار خواهد كرد. ديروز و در چهارمين روز اين مسابقات مرتضي رستمي در وزن هشتم و اميد غلامزاده در وزن سوم با پيروزي هاي پياپي ابتدا مدال برنز خود را قطعي ساختند و سپس به سوي كسب مدال طلا و قهرماني تيم ايران خيز برداشتند. اميد غلامزاده در مرحله نيمه نهايي برابر نماينده چين تايپه ۱۱ بر ۷ بازنده شد و به مدال برنز قناعت كرد.
مرتضي رستمي در همين مرحله با مغلوب ساختن ۱۰ بر ۳ نماينده كرواسي مدال نقره اش را قطعي ساخت و با غلبه بر قهرماني از دانمارك دومين مدال طلاي ايران را به ارمغان آورد.
تكليف قهرماني ايران و كره امروز مشخص مي شود.

بسكتبال جام ملت هاي آسيا
ايران با شكست قطر به نيمه نهايي مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران با كسب نخستين پيروزي خود در مرحله دوم بيست ودومين دوره مسابقات جام ملت هاي آسيا يك گام تا حضور در مرحله نيمه نهايي و چهار تيم برتر بازي ها فاصله دارد.
تيم ايران ديروز در مصاف با تيم قزاقستان به برتري ۹۲ بر ۸۵ رسيد. در اين بازي نزديك سامان ويسي و ايمان زندي هركدام با كسب ۱۷- امتياز پرامتيازترين بازيكنان تيم ايران بودند. تيم ايران كه تا دقايق پاياني برابر قزاقستان پيش بود، درست در پنج دقيقه پاياني يك امتياز از حريف خود عقب افتاد، اما جنگندگي بازيكنان ايران درنهايت برتري ميلي متري تيم ايران را به همراه داشت. صمد نيكخواه بهرامي، ايمان زندي، مهدي عسگرنژاد، مهدي كامراني و حامد سهراب نژاد تركيب اصلي تيم ايران را در برابر قزاقستان تشكيل مي دادند. تيم ايران امروز در آخرين بازي دور دوم خود ساعت ۱۵ به وقت تهران به ديدار قطر مي رود. تيم ايران درصورت پيروزي بر قطر به جمع چهار تيم برتر مرحله نيمه نهايي مي پيوندد و درصورت شكست برسر كسب مقام پنجم تا هشتم با حريفان ديگر پيكار خواهد كرد.

برانكو ايوانكوويچ در تهران!
مربي خارجي تيم ملي فوتبال ايران كيست؟
گروه ورزشي: كنارگذاشتن كادر فني تيم ملي قطعي است. بعد از شكست ايران در مقابل اردن و صحبت هاي معاون فني سازمان تربيت بدني و سخنگوي اين سازمان پروژه جذب مربي خارجي سرعت گرفته و به احتمال زياد تا آخر هفته مربي خارجي تيم ملي به طور رسمي معرفي خواهد شد.
همچنين با اينكه گفته مي شود مربي تيم ملي ازطريق سفارتخانه هاي ايران در خارج از كشور به تهران خواهد رسيد اما ردپاي يك شركت نقل و انتقال بازيكنان و مربيان در حضور مربي خارجي ديده مي شود. اين شركت چندي پيش يك بازيكن سابق آرسنال را به تهران آورده بود تا به پرسپوليس بپيوندد كه اين انتقال نهايي نشد. شنيديم در اين راه برانكو ايوانكوويچ سه شنبه اين هفته به تهران خواهد آمد. با اينكه فدراسيون فوتبال به دليل بدقولي هاي مكرر برانكو زياد مايل به جذب وي نيست اما سازمان تربيت بدني بيشتر از هر مربي خواهان برانكو است. البته برانكو غير از تيم ملي با چند باشگاه نيز مذاكراتي داشته و شايد براي مذاكره با باشگاه موردنظرش راهي تهران شود.
كفاشيان: حضور مربي خارجي براي تيم ملي فوتبال قطعي است
علي كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني اعلام كرد: با حضور قريب الوقوع مربي خارجي ساختار فني تيم ملي فوتبال كشورمان تغييركرده و تيمي قدرتمند را راهي رقابت هاي بعدي خواهيم كرد.
كفاشيان افزود: استخدام مربي خارجي قطعي است، به همين منظور مذاكرات مختلف با تعدادي از مربيان مطرح و كارآمد انجام شده و به اميد خدا در آينده نزديك نتيجه آن مشخص و اعلام خواهد شد. وي تصريح كرد: قسمت اعظمي از توافقات صورت گرفته، اما هنوز انعقاد قرارداد با فرد موردنظر با فدراسيون قطعي و صددرصد نيست. ليكن مطمئنا ساختار فني تيم ملي فوتبال با حضور مربي خارجي تغيير خواهد كرد.

فوتبال پيشكسوتان ايران
بزرگداشت حسين فكري
گروه ورزشي - در اولين روز از يازدهمين دوره مسابقات فوتبال جام مرحوم يونس شكوري، بزرگداشت حسين فكري، از محمود بياتي، منصور امير آصفي و حسن حبيبي تقدير شد و چهار بازي در رده هاي سني مختلف انجام شد و نتايج زير بدست آمد.
* شعاع صفر - عقاب صفر در رده سني بالاي ۵۵ سال
* ياران ۶ - راه آهن صفر در رده سني بالاي ۴۷ سال
گلها: ابراهيم قاسمپور، حبيب زرين نام،مهدي دينورزاده، حسين ضرابي، غفور كاظمي و جواد حسن زاده.
*برق ۳ - دارايي يك رده سني بالاي ۴۰ سال
گلها: امير كشوار (۲ گل) و ابوالفضل حسيني براي برق و جمال ميرسلطاني براي دارايي
* شيرودي ۶ - شعاع يك در رده سني بالاي ۴۷ سال
گلها: عباس ريسوند (۲ گل) - حميد محرابي (دو گل) - احمد سجادي و احمد زمانيان مجيد ميرمقدم براي شعاع
داوران: رضاشبرنگ، داور سرور، حسام عرب، منصور اصغرنژاد، علي كشاني، منصور جعفري نژاد، جواد فهيمي و غلامرضا فلاحتي
برنامه بازيهاي روز دوشنبه ۷/۷/۸۲
ساعت ۱۳ - ياران - اكباتان در رده سني ۴۰ سال
ساعت ۱۴: شاهين - آرارات در رده سني ۴۷ سال
ساعت ۱۵: نادر - تهرانجوان در رده سني ۵۵ سال
ساعت ۱۶: عدالت - بنياد شهيد در رده سني ۴۰ سال
ساعت ۱۷: استقلال - كيان: در رده سني ۴۰ سال.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |