دوشنبه ۷ مهر ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۸۰- Sep, 29, 2003
والنتينو روسي
غول كوچك
012026.jpg

مسيح فرزانه - اين هفته به غير از قهرماني «مايكل شوماخر» در پيست «مونتزا» ايتاليا، دنياي سرعت و به خصوص موتورسواري تحت الشعاع قهرماني «والنتينو روسي» جوان و عضو تيم «اپسول هوندا» بود. در اين هفته مسابقات «موتوجي - پي» ياهمان موتورسواري قهرماني جهان در «ريودوژانيرو» برزيل و در پيست «نلسون پيكوت» برگزار گرديد. از مشخصات فني اين پيست مي توان به احداث آن در سال ۱۹۷۸ و بازسازيش در سال ۱۹۹۵ اشاره كرد، طول پيست ۴۹۳۳ متر و عرض آن ۱۸ متر است. در اين دور از مسابقات مثل هميشه «والنتينو روسي» ايتاليايي، با ثبت زمان ۶۳۳/۳۶/۴۴ ثانيه نفر اول شد، «سته گيبرنائو» اسپانيايي و موتورسوار تيم «تله فونيكا هوندا» با ثبت زمان ۶۳۳/۳۶/۴۱ ثانيه نفر دوم شد و پشت سر او افرادي نظير «ماركاتو تامادا»، «مكس بياجي»، «نيكي هايدن» و «لوريس كاپيروسي» به ترتيب در مكانهاي سوم تا ششم قرار گرفتند.
در پايان جدول زمان بندي نيز «ديوئيچي كيونادي» قرار داشت.
در رده بندي كلي و تا پايان اين دور از مسابقات نيز به ترتيب امتيازات: «والنتينو روسي» با ۲۶۲ امتياز «سته گيبرنائو» با ۲۱۱ امتياز «مكس بياجي» با ۱۷۴ امتياز، «لودپس كاپيروسي» از تيم «دوكائي» با ۱۲۳ امتياز «تروي باي ليس» با ۱۱۲ امتياز در مكانهاي اول تا پنجم قرار داشتند، ضعيف ترين شركت كننده نيز «اندرو پتي» استراليايي و عضو تيم كاوازاكي بود كه در بين
۲۶ شركت كننده تنها توانست ۳ امتياز كسب كند. در كلاس «۲۵۰ سي.سي» نيز «مانوئل پوجيالي» به مقام قهرماني دست يافت و پس از پايان مسابقات گفت: اين دور از رقابتها فوق العاده سخت بود، هوا واقعاً گرم بود و مسابقات در سطح بالا و فشرده اي انجام شد و بايد بگويم، اين دور برايم زيبايي خاصي داشت، البته من خيلي هم خوش شانس بودم و از اين قهرماني واقعاً خوشحالم. زمان ثبت شده براي «به توجيالي» نيز ۲۵۵/۹/۴۲ ثانيه بود. «به توجيالي» در ادامه گفت: براي اين رقابت تمرين فوق العاده زيادي كرده بودم، تمرينات سخت و طاقت فرسا و خوشحالم كه نتايج اين سختيها ، يك قهرماني شيرين و دوست داشتني بود. «رابي دولفو» نفر دوم و نايب قهرمان گروه «۲۵۰ سي سي» نيز گفت: دورو «لپ» آخر فوق العاده جذاب و ديدني بود و خودم از حركاتم لذت بردم! مسير طولاني پيست همه را خفه كرده بود، اما در تمام مدت با هم مي جنگيديم، واقعاً خسته شده بودم ولي به هر صورت توانستم از صدر «راندي دي پوينه» به راحتي رد شوم. در پايان پيست به سختي سعي كردم كه «پوجيالي» را بگيرم، اما او به سرعت از من فاصله گرفت، ما در پايان هفته ها نيز با هم به خوبي تمرين مي كنيم و اين نتيجه آن زحمات است.
«رندي دي پونيه» كه در گروه «۲۵۰ سي.سي» به مقام سومي دست يافت گفت: كسب مقام سومي به هيچ وجه مرا راضي و خشنود نكرد، فكر مي كنم از جدول قهرماني فاصله زيادي گرفتم و حالا ۹ امتياز از «پوجيالي» عقب تر هستم، در ابتداي مسابقه ناگهان ديديم كه «پوجيالي» از من فاصله زيادي گرفت، پس تصميم گرفتم تا پايان رقابت از «رابي دولفو» عقب نيافتم، به هر صورت سوم شدم و بروي سكو رفتم، اما به هيچ وجه از كسب اين مدال برنز خوشحال نخواهم شد.
اما «والنتينو روسي» پسر ۲۱ ساله و اعجوبه دنياي موتورسواري در حالي كه از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيد به نماينده رسانه ها و مطبوعات ورزشي گفت: امروز به سختي تلاش كردم و رقابت شانه به شانه اي با حريفان داشتم. سعي كردم تمام انرژي خودم را صرف اين دور از مسابقات بكنم، زيرا شايد در «لپهاي» بعد فرصت چنين كاري را پيدا نكنم، به هر صورت فكر مي كنم از فردا بايد براي دور بعد تمريناتم را شروع كنم. البته بايد بگويم كه اين پيست، يكي از پيستهاي موردعلاقه من بود. به راحتي و پس از سپري شدن يك زمان كوتاه با شرايط پيست كنار آمدم و توانستم سرعت قابل توجهي به موتورم بدهم و با اين اوصاف با قدرت تمام از سد «ست گيبرنائو» گذشتم و تازه يك نفس راحت كشيدم و حالا حس مي كنم مقامي را براي قهرماني پايان فصل بدست آورده ام. «سته گيبرنائو» نفر سوم اين كلاس نيز رو به خبرنگاران گفت: در ابتدا بايد از مقام مسئولان و تكنيسينهاي تيم «هوندا» تشكر كنم، همه آنها به من كمك شاياني كردند و اين مقام را مديون آنها هستم، من در مسابقات دور قبل دچار تصادف شده بودم و آسيب ديده بودم، تيم پزشكي نيز تمام شرايط ايده آل را برايم فراهم نمود.
012028.jpg

«لوريس كاپيروسي» نيز كه در اين گروه نايب قهرمان شد در سخنان كوتاهي گفت: به هر صورت توانستم شرايط خودم را به اثبات برسانم، روز قبل و در دور «وارم آپ» هوا باراني شد، اما در روز مسابقه زمين بشدت گرم شد و همين امر تايرهاي مرا دچار مشكل نمود. البته هدف من در ابتداي مسابقات قرار گرفتن در صدر موتورسواران اين گروه بود، ولي خوب مثل هميشه «والنتينو روسي» پرقدرت تر از سايرين بود.
«مكس بياجي» نفر چهارم اين كلاس نيز در سخنان كوتاهي گفت: اين دور از مسابقات به هيچ وجه برايم ايده آل نبود، در ابتدا همه چيز ايده آل بود، اما دقيقاً در آخرين «لپ» يك يا دو اشتباه كوچك كردم و نهايتاً نتوانستم آنها را جبران كنم، زيرا جمع كردن موتوري كه تعادلش به هم خورده است و همين طور سرعت دادن به اين موتور كار فوق العاده سخت و خطرناكي بود.
به هر صورت اين دور از مسابقات قهرماني «موتو جي پي» باز هم با قهرماني و اقتدار تمام «والنتينو روسي» همراه شد. اين پسرك ايتاليايي امسال نيز شانس نخست قهرماني است، اما نبايد از حريفي همچون «ماكوتو تامادا» چشم پوشيد، رقابتهاي اين رشته در هفته هاي آينده داغ تر دنبال خواهد شد.

خروس خوان فرانسوي هايبري
012030.jpg
گروه ورزشي : اوضاع در هايبري روبه راه نيست، اين تيم هنوز در شوك باخت ۳ بر صفر از «اينتر» است و بازي با «منچستر» نيز هميشه حرف و حديثهاي خودش را دارد. «پاتريك ويرا» در فصل تابستان و در ابتداي نقل و انتقالات نه به «منچستر يونايتد» رفت و نه به «رئال مادريد» اين خاك «آرسنال»،  همه را زمين گير كرده است.
از زبان ويرا هافبك فرانسوي تيم آرسنال بايد شنيد كه در آرسنال چه مي گذرد .
*«پت» اوضاع چطور است؟ قبل از شروع ليگ بدون هيچ حاشيه اي قراردادت را تمديد كردي....
- از قبل هم تصميم گرفته بودم كه در آرسنال، بمانم در اين تيم همه گونه امكانات براي من مهياست و مهمتر از همه اينكه آنها مي خواهند امسال به موفقيتها و جامهاي بيشتري برسند، و من باز هم بدنبال اثبات شايستگي هايم هستم.
*اما فكر نمي كني اگر «آرسنال» را ترك مي كردي،  اين تيم نيز به آخر خط مي رسيد؟
- آرسنال به آخر خط برسد؟ نه، به هيچ وجه، در اين تيم بازيكنان زيادي آمده اند و رفتند و تيم بزرگي نظير آرسنال به يك فرد يا بازيكن وابسته نيست، اين قانون فوتبال حرفه اي است و تنها در باشگاه  ما صدق نمي كند.
*آيا فكر نمي كني در باشگاهي ديگر، راحت تر كار كني و از اين آزادتر باشي؟
- من دقيقا ۷ سال است كه در لندن هستم، مدت كمي نيست و در طي اين سالها باجو باشگاه، رختكن و مسئولان تيم به كلي آشنا هستم،  مهمتر از همه با هواداران و طرفداران هيچ مشكلي ندارم و روابط دوستانه ام هميشه مشكلات مرا حل كرده است.
*اين فصل شما بازيكن بزرگي به خدمت نگرفتيد، و به نظر مي آيد «آرسنال» از سال گذشته ضعيفتر شده باشد؟
- من فكر مي كنم، اگر باشگاه به نيروي جديدتري نياز داشته باشد مسلما مسئولان تيم اين كار را خواهند كرد،  بازيكنان تيم ما مجموعه و يا بهتر است بگويم كلكسيوني از بهترينها هستند، آنها از لحاظ تاكتيكي و تكنيكي هيچ ضعفي ندارند و خب، ما  نبايد دست به تعويض در تيم مي زديم.
*يعني اين تيم براي تقويت در خطوط۳ گانه، حتي در فصل آينده نياز به بازيكن ندارد؟
_ تا فصل آينده زمان زيادي در پيش داريم، اما خيلي از بچه ها بدليل اينكه امسال تنها يك بازيكن و آن هم «ينس لمان» خريداري شد بسيار نااميد بودند، خوب به هر صورت شرايط «رئال مادريد» و جو اين تيم با ساير باشگاهها قابل مقايسه نيست.
*اما فصل پيش چرا «آرسنال» قهرماني را واگذار كرد، چرا اوضاع اينگونه شد؟
- در ۴ ماه اوليه فصل اوضاع خوب بود و همه چيز بدرستي پيش مي رفت اما كم كم و با توجه به فشار بازيها، توان جسماني بچه ها كمي تحليل رفت، خوب اين طبيعي بود، تعداد بازيها در ليگ برتر، جام قهرمانان و جام حذفي و به هر صورت پيروز بودن در همه اين ديدارها كار فوق العاده سختي است.
*مي دانم، كه سئوالم كمي كهنه است، اما آيا قهرمان نشدن در ليگ به تو صدمه اي نزد؟
- اين حادثه، به من، تمام بازيكنان و مدير و مربي باشگاه صدمه بزرگي زد، ما قهرمان جام حذفي شده بوديم و هيچ كس به اين تك جام، قانع نبود، همه آرزوهاي بزرگتري داشتند، اين عادت آرسناليهاست، آنها زياده خواه هستند.
*آيا فكر مي كني آرسنال اين فصل قهرمان جام باشگاههاي اروپا بشود؟
_براي قهرماني در اروپا، ما نياز به اين داريم كه اول خودمان را باور كنيم. امسال نيز اكثر تيمها از قدرت يكساني برخوردارند و پيش بيني رقابتها كار دشواري است.
*نظرت در مورد «چلسي» چيست؟ اين تيم فوق العاده بازي مي كند، خريدهاي فوق العاده اي هم داشته است؟
_امسال چلسي خريدهاي عالي كرد، البته همكاري و كار گروهي نيز نبايد فراموش شود. اين تيم داراي هماهنگي خاصي است،  ستارگان خوبي هم در كنار هم قرار گرفته اند و خوب اين فاكتور سبب موفقيت كل گروه شده است.
*اما مثل هميشه «منچستر يونايتد» بزرگترين رقيب شماست، فصل را چگونه پيش بيني مي كني؟
_خيلي ها مي گفتند اين تيم با فروش «ورون» و «بكهام» ضعيف خواهد شد، اما من به اين قضيه اعتقادي ندارم و نداشتم. «الكس فرگوسن» مهره هاي جواني را جايگزين اين دو كرده است كه در آينده مطمئنا مبدل به ستارگان بزرگي خواهند شد.
* و اما در مورد نظم در «آرسنال» بگو. آيا اوضاع در حد و اندازه هاي «منچستر» است؟ شما هم خروس خوان يا دم صبح بر سر تمرين مي رويد يا ديسيپلين كمتري در تيمتان وجود دارد؟
_مسلما بايد براي موفق بودن، نظم داشت. در تيممان انضباط حرف اول را مي زند. خوب بايد اول صبح و خروس خوان بر سر تمرينات بود. «ونگر» با كسي شوخي ندارد.
*تساوي در مقابل منچستر در اولدترافورد راضي كننده بود؟
- از نتيجه راضي هستيم. مساوي در مقابل منچستر براي ما يك هدف بود. ونگر همين را مي خواست.
*در بازي با اينترميلان...
- اوه... من هم باور نمي كنم. قبول كنيد يك اتفاق بود. فراموش كنيد. ما آنرا جبران مي كنيم. يادتان باشد آرسنال تيم بزرگي است.

سايه روشن ورزش
تنبيه و مجازات براي كشتي گيران آمريكا
معراج مژده: آن لحظه شيرين پيروزي حيدري بر كورمير آمريكايي را در سالن مديسون اسكوئرگاردن به خاطر داريد به دنبال آن حركت زشت كورمير كه مي توانست به سرنگوني حيدري در پائين تشك ختم شود،تمام دوربين ها آن لحظه را ضبط و ثبت نمودند و حركت كورمير در خاطره ها نشست. اريك گوئرروديگر كشتي گير آمريكايي نيز به دليل نقض مقررات و اعمال رفتاري خارج از اخلاق ورزشي به يكسال محروميت تأديبي محكوم شدند.
در اطلاعيه فدراسيون كشتي آمريكا به علت محروميت اين دو كشتي گير آمريكايي كه به ترتيب در وزنهاي ۶۰ كيلوگرم و ۹۶ كيلوگرم با حريفان خود كشتي گرفتند، اشاره اي به دلايل محروميت نشده است، اما تلويحاً به عمل ناشايست كورمير در مقابل حيدري اشاره  شده است. چون فدراسيون كشتي آمريكا از اين حركت كشتي گير خود اظهار تأسف كرده و عذرخواهي كتبي نيز كرده است.
012032.jpg

هان در سرزمين چين چه مي كند؟
چين با آري هان قصد دارد قهرمان جام ملت هاي آسيا شود.
چين با آري هان به جام جهاني آينده مي انديشد. آيا اين بازيكن بزرگ دهه هفتاد هلند قادر است اين كشور يك ميليارد و دويست ميليون نفري را به جام جهاني ببرد. چالش هاي آري هان در چين چيست؟
مسئولين فوتبال اين كشور هنوز افقي روشن در مقابل خود نديده اند. هان به دنبال درك فرهنگ چين است. او بازيكنان خوب در خدمت دارد اما هماهنگ كردن خود با فوتبال چين را مشكل اصلي خود مي بيند. چين بوراميلوتينوويچ را داشته و هان از هفت بازي كه روي نيمكت چين نشسته، تنها يك پيروزي، سه تساوي و سه شكست داشته و اين نتيجه اي نيست كه چيني ها بخواهند. هان از قاره پيشرفته در فوتبال يعني اروپا آمده است و بايد در كشوري كه
تنها ۸ سال است فوتبال حرفه اي را پذيرفته فرهنگ فوتبال را جا بيندازد.
بازيكنان چين انتقادپذير نيستند، در حالي كه در اروپا هر بازيكني كه اشتباهي مي كند از مربي خود مي آموزد كه براي بار دوم چنين اشتباهي نكند. از ديگر مشكلات هان عدم ابتكار و خلاقيت فردي است. آنها دوست دارند هر چه هان مي گويد خشك انجام دهند، و هان از اين موضوع رنج مي برد. چين با هان به كجا مي رسد؟ بايد منتظر بود.
فوتبال آسيا متحول مي شود
موج فوتبال حرفه اي در سطح قاره آسيا باعث تحولات چشم گيري در بين كشورهاي اين منطقه شده است. اولين كشور ژاپن بود كه در كنار كره جنوبي قدم به مسابقات حرفه اي گذاشت. كارخانه ها، كمپاني ها، شركت هاي بزرگ از اين تغيير شيوه فوتبال در ژاپن و كره استقبال كردند و به حمايت از آنها فوتبال ژاپن را متحول نمودند و كره جنوبي نيز دست به چنين كار بزرگي زد و نتايج آنرا نيز در جام جهاني به وضوح ديديم. به دنبال ژاپن و كره، چين هم آمد، تايلند هم حركت كرد، عربستان، كويت، قطر امارات و حالا اردن و لبنان در رده بندي فيفا براي خود جايگاهي بدست مي آورند. كويت به رده ۷۸ مي رسد و لبنان به رده ۱۰۷، مطمئن باشيد كه اردن نيز به زودي به جمع تيمهاي رده اول آسيا مي پيوندد و رده دهم در آسيا براي اردن كم است و آنها در اين راه سرمايه گذاري كلان نموده اند ما نيز چاره اي جز رفتن به سمت سرمايه گذاري گسترده در فوتبال حرفه اي نداريم.
ليتواني با ويسيوس قهرمان شد
012034.jpg

ليتواني قهرمان بسكتبال اروپا مي شود. با وجود غولاني چون ايتاليا، اسپانيا، فرانسه، روسيه، صربستان و مونته نگرو، چگونه ليتواني به مقام قهرماني مي رسد. در اين ميان «ساروناس يا سيكه ويسيوس» به عنوان باارزش ترين بازيكن انتخاب مي شود. حريف ليتواني در فينال اسپانيا بود كه تنها درخشش ويسيوس باعث شد تا اسپانيا مغلوب ليتواني شود و طي ۶۴ سال گذشته براي نخستين بار اين كشور به مقام قهرماني مي رسد. ديگر ستاره ليتواني «ساليوس استومبرس گاس» بود كه گاه همكاري اين دو با يكديگر تماشاگران را به وجد مي آورد و شور عجيبي در بازي فينال ايجاد كرده بود. توني پاركر از فرانسه،  آندري كريلنكو از روسيه پوگاسول از اسپانيا به عنوان بازيكنان تيم منتخب اروپا انتخاب شدند. حالا براي ليتواني راههاي فروش بازيكنان اين كشور به NBA باز شده است و ليتواني با اين رشته به جمع كشورهاي بزرگ اروپا در ورزش پيوسته است.
۲۶۰ ميليون پوند براي توپچي ها!!
روند احداث استاديوم جديد آرسنال در اشبارتون گراو دچار وقفه شده است. مدير باشگاه اعلام كرده است كه براي ادامه كار ما به ۲۶۰ ميليون پوند ديگر نياز داريم. تاكنون مؤسساتي نظير بانك سلطنتي اسكاتلندو ايرلند، بانكا اسپيريتو سانتو پرتغال و هامبورگيشه لاندسي بانك آلمان در اين پروژه عظيم به باشگاه آرسنال كمك كرده اند. همچنين مسئولان اين تيم ۳۹ ميليون پوند وام نيز از اتحاديه فوتبال گرفته اند كه بايد تا ۱۲ ماه آينده تصفيه شود. اما ورزشگاه جديد آرسنال داراي ۶۰۰۰۰ صندلي خواهد بود كه به گفته مسئولان اين تيم و مهندسين تا ژانويه يا تابستان سال آينده آماده بهره برداري خواهد شد. اما تا آماده شدن اين ورزشگاه جديد هاليبري ۳۸۵۰۰ نفري دستخوش تغييراتي خواهد شد و قسمت شرق و غرب اين استاديوم مجهز به صندلي هاي راحتي و به قولي فرست كلاس خواهد شد. اما كمكهايي كه تاكنون پرداختنش به اين تقريبا قطعي به نظر مي رسد شامل عناوين زير است:
۵۰ ميليون پوند شركت تبليغاتي نايك
۷۵ ميليون پوند توسط شركت هاي انبوه ساز ويلسون كونولي و نيولون
۲۶۰ ميليون به صورت وام كه هنوز هيچ شركتي پرداخت آن را برعهده نگرفته است.
۳۰ ميليون پوند از سوي بازار بورس سهام
۲۵ ميليون پوند از سوي اسپانسرهاي كوچك تبليغاتي
و كلا جمع اين مبلغ چيزي نزديك به ۴۴۰ ميليون پوند است كه براي ساخت يك ورزشگاه مجهز هزينه خواهد شد.

خبرها و نگاهها
شاگرد راستين ورزش
يادي از خاطره ها
بهرام توكلي: كيومرث راستين براي پيشكسوتان ورزش و خصوصاً دست اندركاران ورزش شنا، نامي است آشنا. كسي كه در سالهاي جواني و در سالهاي ۳۰-۱۳۲۵ يكي از بهترين شناگران ايران در رشته هاي ۴۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر آزاد و سالها كاپيتان تيم ملي واترپلوي ايران بود. كيومرث راستين در سال ۱۳۰۸ از پدر و مادري اهل آشتيان در تهران متولد شد از همان ابتداي جواني با عشق به ايران پرورش يافت و به همين دليل نيز وارد ارتش شد. در سال ۱۳۴۷ راستين، زماني كه همچنان كاپيتان تيم ملي واترپلو بود بنا به لياقت هاي فردي به رياست فدراسيون شناي ايران برگزيده شد. او در آن سالها جوانترين رئيس فدراسيوني بود كه عهده دار مسئوليت شده بود، با آگاهي كامل از علم روز مديريت و با برخورداري از معلومات وسيع و دانش بالاي خود در ورزش خيلي زود به نقاط قوت و ضعف تيم هاي ملي شنا،  شيرجه و واترپلو ايران كه خود در آن پرورش يافته بود، پي برد. در سال ۱۳۴۸ در اولين ديدار خارجي تيم هاي ملي شنا به كشور روماني پي به اختلاف فاحش سطح شناي ايران با جهان برد و از همان زمان با آگاهي كامل كمر همت بست تا در ورزش شنا تحولات بنيادين و اساسي را به وجود آورد. در اين رابطه ،اولين اقدام او انجام مذاكرات لازم با فدراسيون شناي روماني در به خدمت گرفتن يكي از بازيكنان تيم ملي واترپلو روماني بود كه به تازگي به جرگه مربيگري پيوسته بود. نيكولاي فيرويو كه بعدها يكي از سرشناس ترين مربيان واترپلو جهان و مدرس فدراسيون جهاني، مربي تيم ملي واترپلوي ايران شد و به موازات اين كار راستين از وجود دكتر ايرج احرابي فرد كه تحصيلات عاليه خود را در آمريكا و در رشته تربيت بدني و در تخصص شنا به پايان رسانيده بود براي مربيگري تيم ملي شنا استفاده نمود. بدين ترتيب، حركات اصولي اين مدير توانا آغاز گرديد. در سال ۱۳۴۹ (۱۹۷۰) با تلاش فراواني كه انجام داد موافقت مسئولين وقت سازمان تربيت بدني مبني بر شركت شناگران ايران در ششمين دوره بازيهاي آسيايي در بانكوك را كسب كرد. در همان مسابقات بود كه تيم ملي واترپلو عليرغم اولين بار حضور در چنين ميدان مهمي در آسيا مقام چهارم را به دست آورد و بدين ترتيب نظر كارشناسان اين رشته ورزشي را به خود جلب نمود. بعد از آن مسابقات بود كه اعتقاد كيومرث راستين به توانايي هاي شناگران ايراني دو چندان شد.
012036.jpg
بنابراين با تدوين يك برنامه جامع و مدون چهارساله و تلاش بيشتر براي اعزام تيم هاي ملي به مسابقات معتبر جهاني و تورنمنت هاي خارجي سعي نمود امكانات بيشتري را براي بالا بردن توان شناگران فراهم كند. او حالا يكي از موفق ترين روساي فدراسيونهاي ورزشي در ايران بود و چنذي بعد عنوان رئيس فدراسيون شناي ارتش هاي جهان را هم بدست آورد.
سال ۱۳۵۳ و زمان برگزاري مسابقات بازيهاي آسيائي تهران نزديك مي شد و او آماده بود تا ثمره سالها تلاش خود را با كسب پيروزي توسط شناگران ايران در آن مسابقات نظاره گر باشد كه به يكباره درست يك ماه قبل از برگزاري مسابقات در عين ناباوري كليه علاقمندان رشته هاي ورزشي سمت او به مهندس شاهمير واگذار شد. اما او هرگز بروبچه هاي تيم هاي ملي شنا،  شيرجه و واترپلو را تنها نگذاشت. شادماني بازيكنان تيم ملي واترپلو و خوشحالي ملت ايران از كسب مقام قهرماني در واترپلوي آسيا ثمره تلاشهاي او بود. در روز پاياني مسابقات «راستين» در سكوي تماشاگران نظاره گر پيروزي تيم ملي بود و بازيكنان تيم ملي به محض ديدن او همگي بسوي او رفتند و با در آغوش گرفتن كيومرث راستين سعي نمودند تا گوشه اي از محبت هاي او را جبران كنند.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
سياست
علم
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  سياست  |  علم  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |