جزئيات دستورالعمل ارزشيابي توصيفي دانش آموزان ابتدايي اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: شوراي عالي آموزش و پرورش جزئيات دستورالعمل ارزشيابي توصيفي دانش آموزان دوره ابتدايي را تصويب كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، براساس اين دستورالعمل كه در ششصد و هفتاد و نهمين جلسه اين شورا به تصويب رسيد،ارزشيابي در دوره ابتدايي در طول سال تحصيلي به طور پيوسته با استفاده ازروشهاي فرايندي و عملكردي و ابزارهايي مانند پوشه كار، سياهه رفتار،آزمونها و تكاليف درسي ، برگ ثبت مشاهدات و فعاليتهاي داخل و خارج از كلاس اعم از فردي يا گروهي و نظاير آن انجام مي گيرد.
در هرسال تحصيلي وضعيت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان حداقل در دومرحله با توصيف ميزان تلاش و عملكرد آنان به دانش آموزان و اولياي آنهااعلام مي شود، به گونه اي كه بيانگر ميزان تلاش و عملكرد آنان باشد.
دانش آموزاني كه در كلاس درس حضور يافته و به انجام تكاليف و فعاليتهاي ياددهي - يادگيري مبادرت ورزيده اند، بنابر گزارش معلم در پايان سال تحصيلي به پايه بالاتر ارتقاء مي يابند و در صورتي كه به تشخيص معلم و باتوجه به ارزشيابيهاي به عمل آمده ، دانش آموزي در طول سال تحصيلي دردستيابي به اهداف و انتظارات پايه ، نياز به فعاليتهاي بيشتري داشته باشد،براي بهبود پيشرفت تحصيلي و تربيتي وي با همكاري اولياي مدرسه و والدين راهكارهاي جبراني اعمال مي شود.
اين دستورالعمل در سال تحصيلي جديد ( ۸۳ - ۸۲) به صورت آزمايشي درتعدادي از كلاسهاي پايه اول ابتدايي و در چند استان به اجرا درمي آيد.
|