| 
 
 
جزئيات دستورالعمل ارزشيابي توصيفي دانش آموزان ابتدايي اعلام شد 
 
 
گروه علمي فرهنگي: شوراي  عالي  آموزش  و پرورش  جزئيات  دستورالعمل  ارزشيابي  توصيفي دانش آموزان  دوره  ابتدايي  را تصويب  كرد. 
به  گزارش  روابط عمومي وزارت  آموزش  و پرورش ، براساس  اين دستورالعمل  كه  در ششصد و هفتاد و نهمين  جلسه  اين  شورا به  تصويب  رسيد،ارزشيابي  در دوره  ابتدايي  در طول  سال  تحصيلي  به  طور پيوسته  با استفاده  ازروشهاي  فرايندي  و عملكردي  و ابزارهايي  مانند پوشه كار، سياهه  رفتار،آزمونها و تكاليف  درسي ، برگ  ثبت  مشاهدات  و فعاليتهاي  داخل  و خارج  از كلاس اعم  از فردي  يا گروهي  و نظاير آن انجام  مي گيرد. 
در هرسال  تحصيلي  وضعيت  تحصيلي  و تربيتي  دانش آموزان  حداقل  در دومرحله  با توصيف  ميزان  تلاش  و عملكرد آنان  به  دانش آموزان  و اولياي  آنهااعلام  مي شود، به  گونه اي  كه  بيانگر ميزان  تلاش  و عملكرد آنان  باشد. 
دانش آموزاني  كه  در كلاس  درس  حضور يافته  و به  انجام  تكاليف  و فعاليتهاي ياددهي - يادگيري  مبادرت  ورزيده اند، بنابر گزارش  معلم  در پايان  سال تحصيلي  به  پايه  بالاتر ارتقاء مي يابند و در صورتي  كه  به  تشخيص  معلم  و باتوجه  به  ارزشيابيهاي  به  عمل  آمده ، دانش آموزي  در طول  سال  تحصيلي  دردستيابي  به  اهداف  و انتظارات  پايه ، نياز به  فعاليتهاي  بيشتري  داشته  باشد،براي  بهبود پيشرفت  تحصيلي  و تربيتي  وي  با همكاري  اولياي  مدرسه  و والدين راهكارهاي  جبراني  اعمال  مي شود. 
اين  دستورالعمل  در سال  تحصيلي  جديد ( ۸۳ - ۸۲) به  صورت  آزمايشي  درتعدادي  از كلاسهاي   پايه  اول  ابتدايي  و در چند استان  به  اجرا  درمي آيد. 
 
 |