پنج شنبه۱۷ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۰ - Oct.9, 2003
شهرداري از مشاركت جوانان در مديريت شهري استقبال مي كند
شهردار تهران از طرح زوج و فرد كردن تردد خودروها حمايت كرد
گروه شهري: شهردار تهران  تأكيد كرد براي  رفع  مشكل  ترافيك  شهر تهران  طرح  رفت  وآمد خودروها  بر اساس  زوج  و فرد حتما بايد اجرا شود.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر احمدي  نژاد كه  سه شنبه  شب  درديدار جمعي  از مسئولان  تشكل  هاي  غيردولتي  سخن  مي گفت  مشكل  ترافيك سنگين  شهر تهران  را از مهمترين  مسايل  فعلي  شهر تهران  برشمرد و افزود شهرداري  تهران  تلاش  مي كند از طريق  كنترل  تقاضاي  سفرهاي  شهري ، توزيع  مراكز خدماتي  ، اصلاح  روند اداري  ، تغيير زمان  آغاز مشاغل مختلف  ، بهسازي  و روانسازي  ساختار خيابانها و ميادين  شهر و تغييرسيستم  جابجايي  در شهر از ترافيك  شهر تهران  بكاهد.
در اين  ديدار مسئولان  تشكل  هاي  غيردولتي  در شاخه  جوانان  ، زيست  محيطي و زنان  ديدگاهها و خواسته هاي  خود را براي  ارتباط بيشتر با مراكز دولتي  از جمله  شهرداري  و رفع  مسايل  و مشكلات  شهر بيان  كردند و شهردار نيز از اين  پيشنهادها استقبال  كرد .
شهردار تهران  با بيان  اينكه  همه  مردم  بايد در اداره  شهر مشاركت  و بر امور نظارت  عمومي داشته  باشند تصريح  كرد زيباترين  نوع  مشاركت  همين  حركت  هاي  مردمي است  و ما آمادگي  داريم  هرچه  بيشتر از جوانان  در عرصه هاي  سازندگي  و مديريت  شهري  استفاده  كنيم .
احمدي  نژاد همچنين  پيشنهاد كرد مردم  و تشكل  هاي  غيردولتي  خود به  طور مستقيم  در اجراي  طرحهاي  شهرداري  از جمله  احياي  باغ  ها و فضاي  سبز، نصب  سطل  هاي  زباله  در نقاط مختلف  شهر و تشكيل  شهردار محله  و پليس فضاي  سبز و نظافت  شهري  مشاركت  كنند.شهردار تهران  همچنين  پيشنهاد كرد مردم  بويژه  جوانان  خود به  كاشت  درخت در نقاط مختلف  شهر تهران  اقدام  كنند و شهرداري  نام  و مشخصات  هر فردي را كه  درختي  را كاشته  است  به  صورت  پلاك  بر روي  آن درخت  نصب  كند.

تلاش براي سامانمندي ساخت و سازها
تهران چاره اي جز بازگشت به استانداردهاي شهرسازي ندارد
016708.jpg
گروه شهري: كارشناسان شهرسازي مي گويند با تدوين طرح هاي جامع و تفصيلي تهران به عنوان يك سند بالادستي، افزودن بر سامانمندي ساخت و سازها، تكليف مازاد تراكم قانونمندشده و شهر تهران در مسير توسعه پايدار قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما فقدان سندهاي بالادست طرح جامع و تفصيلي تهران در سالهاي گذشته موجب بروز هرج و مرج در تصميم گيري در حوزه مديريت شد.
مهندس حسين دنكوب يزدي متخصص شهرسازي در اين باره مي گويد: مديريت شهري تهران در دو دهه اخير به دليل دراختيارنداشتن طرحهاي جامع و تفصيلي و به منظور كسب درآمد و صرف آن جهت ساماندهي شهر، به فروش مازاد تراكم مبادرت ورزيد.
هر چند اين مهم در ابتداي امر به عنوان يك تاكتيك مديريتي تلقي و بكار آمد، اما تلاش براي كسب درآمدهاي هنگفت موجب شد تا شهر بي قواره  و از يك بي نظمي معقول و عقلاني برخوردار شود و البته اين نابساماني تنها به نفع اقليتي از افراد و نهادهاي خاص تمام شد و منافع عمومي شهروندان نيز در اين بين پايمال گرديد.
وي مي افزايد: به هر تقدير استمرار سياست فروش مازاد تراكم، تهران را در شرايط انواع بحران هاي زيست محيطي قرار داد و به رغم اين وضعيت حوزه ها و نهادهاي علمي و تخصصي همچنان بر ضرورت برخورداري شهر از طرح تفصيلي و جامع تاكيد مي كردند و بر اين باور بودند كه يگانه راه نجات تهران از وضعيت نابسامان آن در اختيارداشتن سند بالادست و عمل به مفاد آن است.
دنكوب يزدي معتقد است كه تهران يكي از معدود كلان شهرهاي جهان است كه از برنامه ها و طرحهاي لازم براي هدايت و كنترل تحولات و توسعه برخوردار نيست.
به گفته وي تهران در سه دهه گذشته در اثر مهاجرت ميليوني ۳۵ شهر كوچك و بزرگ اطراف آن پديد آمده، اما در اين مدت هيچ سند كارآمدي براي كنترل اين تحولات عظيم در دست مديران و مسئولان نبوده است.
وي مي افزايد:  براي درك ابعاد تغييرات بي برنامه تهران و اهميت تهيه طرح هاي تفصيلي تهران بايد دريافت كه جمعيت اين شهر در فاصله سالهاي ۴۵ تا ۷۵ به
دو و نيم برابر و مساحت آن به پنج برابر افزايش يافته است.
خبرنگار ما مي  نويسد: تمركز ۲۵درصد جمعيت شهري و ۱۵درصد جمعيت كشور در گستره اي به وسعت كمتر از يك درصد مساحت آن، تهران و پيرامون آن را با بحرانهاي گسترده وجدي در زمينه هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، كالبدي و زيست محيطي مواجه كرده است.
دنكوب يزدي مي گويد: هر چند در سالهاي گذشته چندين طرح موضوعي با عناوين طرح جامع حمل و نقل ترافيك، طرح جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي، مطالعات زلزله و بازنگري و دقيق سازي شبكه مترو تهيه شده است، اما متاسفانه از جامعيت و يكپارچگي لازم در يك چارچوب واحد و هم پيوند برخوردار نيستند.
اين مهندس شهرساز تهيه طرحهاي تفصيلي و جامع را زيربنا و سندي كارآمد براي رسيدگي به نابساماني هاي تهران خواند و افزود: البته روشن است كه تهيه و تدوين برنامه ها و طرحها به تنهايي راهگشا نبوده و تغييرات اساسي در مجموعه قوانين و مقررات به همراه دگرگوني بنيادي در ساختار و تشكيلات نظام مديريت شهري به فوريت مورد نياز است.

شهردار تهران خواستار تسريع در احداث برج ميلاد شد
016714.jpg
گروه شهري: شهردار تهران  در مراسم  معارفه  مديرعامل  جديد شركت  يادمان  سازه ، خواستار تسريع  در احداث  پروژه  برج  ميلاد شد.
به  گزارش  ديروز روابط عمومي  شهرداري  تهران ، دكتر محمود احمدي نژاد گفت : تهران  به  تصميمات  بزرگ  نياز دارد و ظرفيت هاي  قبلي  در حال  حاضر پاسخگوي  تهران  نيست .
وي  افزود: بايد طوري  برنامه ريزي  كنيم  كه  ظرفيت هاي  ايجاد شده  در آينده  جوابگويي  لازم  را داشته  باشد و چنانچه  كارهاي  عمراني  بزرگ  در تهران  اجرانشود، تهران  هميشه  مشكلات  حاضر را خواهد داشت .
شهردار تهران  همچنين  خواستار شتاب  بخشيدن  به  تكميل  پروژه هاي  نيمه  تمام به  خصوص  برج  ميلاد شد و تأكيدكرد: پروژه هاي  عمراني  بايد با صرف  حداقل  زمان  و حفظ حداكثر كيفيت  و با استفاده  از همه  توان هاي  تخصصي  انجام  شود.
وي  همه  سرمايه هاي  شهرداري  تهران  را متعلق  به  مردم  دانست  و تصريح  كرد: كارفرماي  شهرداري ، مردم  تهران  هستند و بايد همه  خدمت  كنيم  تا اميدواري مردم  تهران  را ارتقاء بخشيم .
اين  گزارش  حاكي  است ، در پايان  اين  جلسه ، معاون  فني  و عمراني  شهرداري تهران ، مهندس  هاديان را به  عنوان  مدير عامل  جديد شركت  يادمان  سازه  معرفي  كرد.
وي  داراي  سابقه  مديريت  در وزارت  مسكن ، بنياد مستضعفان  و جانبازان  و صندوق  بازنشستگي  صدا و سيما است .

به مناسبت ميلاد حضرت قائم (عج)
زنگ شادي در مدارس جنوب شرق تهران به صدا درمي آيد
016716.jpg
گروه شهري: شهرداري منطقه ۱۵ برنامه هاي وسيعي را در ايام شعبانيه و سالروز ميلاد خجسته حضرت مهدي (عج) اجرا مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵، نواختن زنگ شادي در مدارس، اجراي نمايش هاي شاد و موزيكال و برگزاري مسابقات گوناگون، گردهمايي كودكان در مراكز فرهنگي و پارك ها، برپايي نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي، برپايي ايستگاه هاي صلواتي در سطح منطقه، تزئين معابر و ميادين منطقه با پرچم هاي الوان و چراغاني، شعرخواني، اجراي مولودي و ... از برنامه هايي است كه توسط معاونت فرهنگي و اجتماعي منطقه ۱۵ اجرا مي شود.
برنامه هاي جشن ميلاد حضرت مهدي (عج) در منطقه ۱۵ با مشاركت آموزش و پرورش منطقه، شوراياري محلات و امور مساجد برگزار مي شود.

نگاه
فرماندار جديد كاليفرنيا (آرنولد) متهم به آزار ۱۵ زن شد. (جرايد)
016710.jpg
فريد مرتضوي

اختصاص ۲ ميليارد دلار براي تجهيز خطوط سه و چهار مترو تهران
016712.jpg
ايرنا: معاون هماهنگي و امور عمراني وزارت كشور گفت: امسال دولت براي تجهيز خطوط سه و چهار مترو تهران در هشت سال آينده دو ميليارد دلار بودجه اختصاص داد.
مهندس محمدحسين مقيمي در نخستين كنگره كشوري آلودگي هوا افزود: براي تكميل و راه اندازي خطوط جديد قطارهاي شهري (مترو) نيز مبلغ هزار و ۱۴۱ ميليارد ريال اختصاص يافته است.
وي از تجهيز ۱۱۰ دستگاه تاكسي به سيستم گاز مايع در تهران خبر داد و گفت: طبق مصوبه هيات دولت،وزارت كشور و شهرداري، در صورت تامين بودجه مورد نظر، تعداد اين خودروها به ۱۵ هزار دستگاه افزايش خواهد يافت تا در شهرهاي بزرگ همچون تهران، اصفهان، مشهد و شيراز شروع به كار كنند.
مقيمي افزود: امسال به منظور توسعه ناوگان شهري ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ديزلي به گاز طبيعي تجهيز و هفت جايگاه سوخت گاز مايع در تهران احداث و راه اندازي شد.
وي خاطرنشان كرد: دولت از سال ۱۳۷۶ تا شهريور ۱۳۸۲ براي تجهيز قطارهاي شهري دو ميليارد و ۳۳۶ ميليون ريال و براي ناوگان اتوبوسراني سه ميليارد و ۸۷۰ ميليون ريال بودجه اختصاص داد.
مقيمي به ديگر اقدامات انجام شده در سالهاي اخير اشاره كرد و گفت: از سال ۱۳۷۸ در راستاي حفاظت از منابع زيست محيطي در كلان شهرها، ستاد مبارزه با كاهش آلودگي هوا تشكيل شده كه با جديت بر نحوه فعاليت صنايع در شهرهاي بزرگ نظارت دارد.
وي نقش آموزش عمومي در حفاظت از محيط زيست را حائز اهميت دانست و افزود: دولت، مجلس، سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت كشور، صنايع خودروسازي و شهرداريها با تصويب لوايح و آيين نامه هاي شهري در ايجاد و گسترش فرهنگ عمومي حفاظت از محيط زيست اقدام كرده اند.

شهرداري به نفرات برتر كنكور سال ۸۲ جايزه داد
ايرنا: شهرداري منطقه ۶ تهران با همكاري يك شركت، به سه نفر از برگزيدگان كنكور سال ۱۳۸۲ سه دستگاه خودرو اهدا كرد.
اين سه نفر از برگزيدگان رتبه زير ۲۰ كشوري كنكور امسال در سه رشته هنر، رياضي فيزيك و تجربي بودند.
اين شهرداري به نفرات اول و دوم پنج رشته تحصيلي برگزيدگان سهميه جانبازان در كنكور ۸۲ نيز جوايزي اهدا كرد.

بوستان «پليس» در شرق تهران افتتاح شد
بوستان پليس به مناسبت هفته نيروي انتظامي در منطقه شرق تهران با حضور شهردار و فرماندهان نيروي انتظامي افتتاح شد.
به گزارش «ايسنا»، سردار قاليباف فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه اين مراسم به خبرنگاران گفت: در كلان شهرها موضوع امنيت و سلامت با يكديگر ارتباط مستقيم دارند و اثرات دروني و روحي مسايل شهري شهروندان تأثير مستقيم بر امنيت شهري دارد.
وي با اشاره به بوستان پليس به عنوان يكي از بزرگترين پارك هاي كشور، گفت: مساحت اين پارك ۴۲ هكتار است كه با همكاري شهرداري به ۶۰ هكتار افزايش مي يابد.سردار قاليباف در ادامه افزود: امكانات شهربازي، محيط هاي آموزشي براي شهروندان مانند شهرك پليس و موزه دايمي تاريخچه پليس نيز تا پايان امسال در اين بوستان راه اندازي مي شود.

اعضاي شورا در ديدار با شهروندان:
تخفيف عوارض شهرداري در دستور كار شوراي شهر تهران قرار دارد
گروه شهري: گستره قوانين و مقررات شهرداري تا حدي است كه مسئولان شهرداري ها مي توانند بدون هيچ گونه تخلفي از قانون، بسياري از مشكلات ريز و بعضا دست و پا گير را در چارچوب قانون حل كنند.
مهندس خسرو دانشجو عضو كميسيون شهرسازي، فني و معماري شوراي اسلامي شهر در ديدار با مردم منطقه ۲۲ شهرداري با بيان مطلب فوق افزود: آشنايي با قوانين و مقررات شهرسازي در هر منطقه جزء حقوق شهروندان است، متأسفانه بسياري از مشكلاتي كه امروزه شهروندان به خاطر آنها سالهاست به شهرداري ها مراجعه مي كنند،  به دليل عمل منفي متصديان شهرداري ها به وجود آمده است. و هيچ كس با ديد مثبت و به منظور حل آن معضلات اقدامي انجام نداده است.
وي در ادامه با توصيه به معاونان و مسئولان شهرداري هاي مناطق گفت: مقررات و قوانين شهرداري دامنه گسترده اي دارد كه مي توان با استفاده صحيح و به موقع از آنها بسياري از مشكلات ريز و متعاقبا دست و پا گير را بدون تخلفي از قانون رفع و تسريع كرد.
وي افزود: اگر مسئولان در شهرداري ها بخواهند، مي توانند مشكلات مراجعه كنندگان را كم كنند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه گفت:  از عمده مشكلاتي كه مردم عنوان مي كنند، افزايش نرخ عوارض شهرداري هاست، كه بيشتر شهروندان متقاضي ملاك محاسبه عوارض،  براساس ضوابط سال ۱۳۸۱ هستند.
افزايش نرخ عوارض شهري مربوط به فاصله تعطيلي بين دوره اول شوراي شهر است كه وزارت كشور براي پيشبرد كارها، نرخ عوارض را براي سال ۸۲ افزايش داد و به سرپرستي شهرداري ابلاغ كرد.
وي افزود: دستورالعمل تخفيف عوارض و محاسبه مجدد آن در دستور كار كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر در حال پيگيري است.
همچنين در برنامه ديدارهاي مردمي ديروز دكتر حمزه شكيب كه به همراه دكتر نادر شريعتمداري در منطقه ۳ شهرداري تهران حضور داشت، درباره مشكلات مردم و مراجعه كنندگان در اين منطقه گفت:  يكي از مشكلات منطقه سه، مسايل مردم ده ونك است. ده ونك يكي از باسابقه ترين دهات تهران بوده، كه امروز با داشتن بافت قديمي به علت نبود طرح تفصيلي مناسب،  مشكلات عديده اي براي مردم اين ده ايجاد شده است كه به تبع آن مشكلات فرهنگي،  شهرسازي و... در اين منطقه پديد آمده است.
دكتر شكيب افزود: در كنار مسايل ده ونك، بحث متصرفاتي است كه بدون مجوز و سند اقدام به ساخت خانه و آلونك كرده اند كه بخشي از خانه ها بدون سند، فاقد امكانات شهري هستند. با توجه به سابقه تاريخي ده ونك شهرداري بايد طرح تفصيلي مناسبي را براي اين منطقه تهيه و آن را اجرا كند تا بخشي از مشكلات مردم منطقه سه حل شود.

رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ:
طرح تغيير ساعت كار بايد به طور موقت اجرا شود
گروه شهري: رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به طرح تغيير ساعت كار مشاغل مختلف گفت: اين طرح نخست بايد آزمايشي اجرا و پس از رفع معايب و تقويت محسنات به طور دايم اجرا شود.سرتيپ حسين بيژني در گفت وگو با واحد مركزي خبر افزود: طرح تغيير ساعت كار مشاغل در مرحله كارشناسي است كه پس از آن بايد به تصويب كميسيون زيربنايي دولت برسد.بيژني با اشاره به همزماني ورود صدها هزار خودرو به خيابانهاي شهر تهران به ويژه در ساعات اوليه روز گفت: در صورت تدوين، تصويب و اجراي طرح تغيير ساعت كار مشاغل و تقسيم ساعات ورود صاحبان مشاغل گوناگون براي حضور غير همزمان در خيابانها و محل كار مي توان شاهد كاهش بار ترافيك در تهران بود.

۵۰ هزار نوعروس با كمك مردم امسال به خانه بخت مي روند
ايرنا: سرپرست  كميته  امداد امام  خميني (ره ) كشور گفت : مقدمات  ازدواج  ۵۰ هزار دختر تحت  حمايت   اين  كميته  فراهم  شده  و تا پايان  امسال  به خانه  بخت  مي روند.
سيد رضا نيري ديروز در مشهد گفت : نوعروسان  با جهيزيه  كميته  امداد به  خانه  بخت  خواهند رفت .
وي  افزود: تاكنون  ۵۰۰ هزار دختر تحت حمايت  با كمك  و همياري  كميته  امداد ازدواج  كرده  اند.
وي  اظهار داشت : در سال  تحصيلي  جديد يك  ميليون  و ۱۰۰ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه  تحت  پوشش  حمايتي  و فرهنگي   اين  نهاد قرار دارند.
وي  گفت : براي  نگهداري  و تحصيل  دانش آموزان  روستايي  كميته  امداد با ايجاد۱۱۰ خوابگاه  شبانه  روزي  در كشور هشت  هزارو ۵۰۰ نفر دانش  آموز را تحت  پوشش قرار داده  است .
به  گفته  وي  با اجراي  پنج  مرحله  طرح  اكرام   ايتام  درحال  حاضر ۷۶ هزار كودك  يتيم  تحت  حمايت  نيكوكاران  قرار دارند.
نيري  اظهار داشت : همچنين  يك  ميليون  و ۱۰۰ نفر سالمند بالاي  ۶۰ سال  محروم روستايي  تحت  پوشش  طرح  حمايتي  شهيد رجايي  قرار گرفته اند.
وي  بيان  كرد: كميته  امداد امام  خميني (ره ) تاكنون  بيش  از ۷ هزار زنداني مشمول  طرح  ديات  را از زندان  آزاد كرده  است .

در مراسم معارفه مديركل جديد املاك و مستغلات شهرداري تهران مطرح شد
احمدي نژاد: عدالت در بخش كارشناسي املاك رعايت شود
گروه شهري: شهردار تهران گفت: در بخش كارشناسي املاك شهرداري تهران - چه در بخش خريد و چه در بخش فروش - بايد «عدالت» رعايت شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد كه در مراسم معارفه مديركل جديد املاك و مستغلات شهرداري تهران سخن مي گفت، ضمن بيان اين مطلب تأكيد كرد: بايستي دقت  هاي لازم در بخش خريد و فروش املاك صورت گيرد تا هيچ حقي از مردم ضايع نشود.
وي با اشاره به موضوع املاك متعلق به شهرداري تهران گفت: كليه املاك شهرداري تهران مانند ساير دارايي ها، بايد روشن و به روز در صورت ها و فهرست هاي مربوطه درج گردد و در تمام گردش هاي مالي خود را نشان دهد.احمدي نژاد تصريح كرد: هيچ كس حق ندارد، كاري بكند كه آمار و اطلاعات مربوط به املاك شهرداري در اختيار عده اي خاص قرار بگيرد.
وي افزود: مسئولين املاك مناطق موظفند كليه توافقاتي كه پيش از اين انجام شده، اعم از ثبت شده و غيرثبت شده را ثبت و ضبط كنند و سپس اطلاعات مربوطه در اداره كل املاك و مستغلات جمع آوري و ساماندهي شود.اين گزارش مي افزايد، در اين مراسم ضمن تقدير از زحمات عباس قديري مديركل سابق املاك و مستغلات شهرداري تهران، عليرضا فخاري به عنوان مديركل جديد اين اداره معرفي و مشغول به كار شد.

شهردار تهران:
دستگا هها بايددر مواجهه با مشكلات همكاري كنند
گروه شهري: شهردار تهران، پرهيز از بزرگنمايي بحران و خطر ناشي از وقوع زمين لرزه در شهر تهران را ضروري خواند و تأكيد كرد كه همه دستگاههاي مسئول بايد در تدوين يك برنامه جامع و مدرن براي چگونگي مواجهه با مشكلات واقعي پايتخت با يكديگر همكاري كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، احمدي نژاد كه در نشستي با مسئولان مركز مديريت بحران در شهر تهران سخن مي گفت، از مسئولان سازمانها و نهادهاي مختلف از جمله دستگاه خدمت رسان شهرداري خواست تا به جاي بيان صرف مشكلات و نارسايي ها، به انجام اقدامات سازنده و مثبت براي حل آنها بينديشند و روح اميد و نشاط را به مردم بدمند.
وي افزود: ما بايد شجاعانه با مسائل تهران مواجه شويم و تدابير درست و علمي را براي حل آنها به كار ببنديم و بي جهت آرامش رواني جامعه را برهم نزنيم.
احمدي نژاد تأكيد كرد شهرداري تهران براي به انجام رساندن مديريت بحران و به نتيجه رساندن اقدامات پيشگيرانه، نيازمند امكانات لازم است و توقع مي رود، دولت نيز براي اين منظور وظايف و مسئوليتهاي خود را به انجام برساند.
وي به مسئولان مركز مديريت بحران شهر تهران گوشزد كرد كه در بحث «پيشگيري» از دانش تخصصي كشور بيشترين استفاده را به عمل آورند، آيين نامه ها و ضوابط را بر مبناي واقعيت هاي شهر و حمايت هاي مردم تهيه و تنظيم كنند و در مرحله اجراي مقررات نيز، قدرت را با علم و دانش درهم آميزند.
شهردار تهران بر اهميت انجام كار مستمر و مطالعه شده آموزشي با مردم براي رويارويي صحيح با يك وضعيت بحراني و غيرمترقبه تأكيد كرد و از دست اندركاران وسايل ارتباط جمعي خواست تا در مسير تعامل خود با افكار عمومي، توجه و دقت بيشتري را براي تأمين امنيت رواني جامعه به كار گيرند.
احمدي نژاد در ارتباط با عمليات نجات و امداد نيز به اهميت دو ويژگي «سرعت عمل» و «روش امداد» اشاره كرد و مشاركت مردم و ارائه آموزشهاي بسيار دقيق را براي اين منظور ضروري دانست.
وي همچنين خطاب به مسئولان مركز مديريت بحران شهر تهران گفت كه انجام رزمايشهاي مختلف براي مواجهه با مشكلات گوناگون ناشي از يك وضعيت غيرمترقبه را بسيار جدي بگيرند و آمادگي واقعي را در دستگاه هاي ذيربط براي اين منظور بوجود آورند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |