صفحه اول روزنامه هاي جهان
•لوموند-مقاومت مردمي در عراق سازماندهي مي شود •ايزوستيا-آمريكا از عراقي ها خواستار پذيرفتن سربازان ترك شد •كوريره دلاسرا-هر ۱۴ثانيه در جهان يك جوان به ايدز مبتلا مي شود
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3191 , Oct.10, 2003
جمعه ۱۸مهر۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۱۹۱
صفحه اول روزنامه هاي ايران
•اطلاعات-خاتمي:تعهدي كه امنيت و حاكميت ملي را به خطر اندازد،نمي پذيريم •خراسان-جلسه مشترك خاتمي و كروبي با شوراي نگهبان •ايران-سومين دور گفت وگوهاي ايران و اتحاديه اروپا درباره حقوق بشر
نماينده آمريكا در سازمان ملل ديروز اعلام كرد:
قطعنامه عراق مرده است
نماينده آمريكا در سازمان ملل ديروز اعلام كرد: آن گونه كه از شواهد برمي آيد اين است كه قطعنامه عراق مرده است.
004550.jpg

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، پيش نويس قطعنامه عراق كه توسط مقامات آمريكايي تهيه و تدوين شده است با شكست مواجه خواهد شد.
نماينده آمريكا در سازمان ملل پس از جلسه چهارشنبه اين سازمان اعلام كرد انتظار مي رود اين قطعنامه موفقيتي به دست نياورد.
براساس اعلام ريچارد بوچر سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، اين كشور درصدد است تا بهترين راه ممكن را براي كسب موفقيت اين قطعنامه پيدا كند.
مقامات آمريكايي از شوراي حكومت انتقالي عراق خواسته اند تا موافقت خود را با اعزام نيروهاي تركيه اعلام نمايند.
مقامات آمريكايي معتقدند براي برقراري امنيت در عراق بايد از هر امكاني استفاده كرد.
خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز گزارش داد واشنگتن احتمالاً از به راي گذاشتن قطعنامه در شوراي امنيت منصرف خواهد شد.
اظهارات جديد مقام هاي آمريكايي حاكي است دولت بوش به دليل روبه رو شدن با دشواري در شوراي امنيت براي تصويب قطعنامه پيشنهادي خود درباره عراق، احتمال دارد از به راي گذاشتن فوري آن منصرف شود و يا حتي پيگيري موضوع را براي هميشه متوقف كند.
دولت بوش همچنين با هدف جلوگيري از ادامه افزايش نارضايتي افكار عمومي نسبت به «ضعف مديريت در اداره عراق اشغالي» برنامه تبليغاتي جديدي را شروع كرده است كه در اين برنامه، قرار است مقام هاي ارشد دولتي به شرح «پيشرفت هاي گزارش نشده» در عراق بپردازند.
مشاور امنيت ملي بوش و معاون وزير دفاع، از زمره طراحان سياسي يورش نظامي به عراق، روز چهارشنبه با سخنراني هاي جداگانه در واشنگتن و شيكاگو اين برنامه تبليغاتي را شروع كردند.
دولت بوش به اميد اعزام نيروهاي تازه نفس خارجي به ويژه  از سوي كشورهاي اسلامي و نيز كمك هاي مالي ديگر كشورها و سازمان هاي مالي بين المللي به اجراي برنامه هاي طراحي شده براي عراق اشغالي، نهم مهرماه پيش نويس قطعنامه جديدي را به شوراي امنيت ارايه كرده است.
در صورت تصويب اين پيش نويس، موقعيت نيروهاي اشغالگر كنوني با تاييد سازمان ملل به «نيروي چندمليتي» تحت فرماندهي واحد آمريكا در عراق تغيير خواهد كرد.
همچنين در اين پيش نويس از كشورهاي جهان خواسته شد در اجراي «برنامه هاي بازسازي» عراق مشاركت مالي داشته باشند.
كالين پاول،وزير خارجه آمريكا هفته گذشته و پس از مذاكرات جورج بوش با رهبران تعدادي از كشورهاي عضو شوراي امنيت در نيويورك به هنگام نشست ۵۸ مجمع عمومي سازمان ملل ابراز اطمينان كرد آمريكا آراي كافي را براي تصويب قطعنامه جمع آوري كرده است.
اما سخنگويان دولتي طي دو روز اخير اظهار داشتند دستياران بوش قرار است به زودي درباره رهاكردن و يا ادامه پيگيري موضوع در شوراي امنيت تصميم گيري كنند.
پافشاري دولت بوش در مخالفت با تعيين يك جدول زماني مشخص براي انتقال حاكميت عراق به مردم آن كشور و واگذاري اختيارات به سازمان ملل طي دوره انتقالي دليل اصلي مخالفت اكثر اعضاي شوراي امنيت و نيز دبيركل سازمان ملل با تصويب متن پيشنهادي آمريكا است.
مقام هاي دولتي آمريكا از يك سو، به هنگام تلاش براي مشروعيت دادن به ادامه حضور نظامي خود در عراق خواهان به رسميت شناخته شدن بين المللي شوراي حكومتي عراق هستند،اما از سوي ديگر همين مسئولين آمريكايي در پاسخ به طرح ضرورت انتقال فوري حاكميت به شوراي حكومتي اظهار مي دارند. «شوراي حكومتي عراق هنوز مشروعيت پيدا نكرده است و براي تحويل قدرت آمادگي ندارد.»
به تصويب رساندن پيش نويس قطعنامه جديد، مرحله بعدي از برنامه آمريكا براي تشويق كشورهاي ديگر به اعزام سرباز و از آن مهم تر جمع آوري كمك هاي مالي براي اجراي طرح هاي پيش بيني شده در عراق اشغالي است.
اگر اين قطعنامه به تصويب شوراي امنيت نرسد در آن صورت جمع آوري كمك مالي قابل توجه در گردهمايي بين المللي آبان ماه كه قرار است به همين منظور در مادريد برگزار شود، امري دشوارتر خواهد شد.
004548.jpg

در چنين شرايطي، دولت بوش در دور جديد از تبليغات خود، موافقت روز سه شنبه تركيه با اعزام نيرو به عراق را به عنوان يك موفقيت در تلاش براي توسعه دامنه «مشاركت بين المللي» تحت فرماندهي آمريكا در عراق اشغالي معرفي خواهد كرد.
مك كليلان روز چهارشنبه در شرح برنامه جديد تبليغاتي دولت بوش براي مقابله با احساس نارضايتي عمومي از تحولات عراق اشغالي گفت: «اين برنامه در چارچوب تلاش مستمر براي اطلاع رساني به مردم آمريكا درباره موفقيت هاي به دست آمده در عراق است.»
همزمان با وي جورج بوش نيز به طور غيرمستقيم رسانه هاي گروهي را به دليل توجه نكردن به «موفقيت هاي به دست آمده» در عراق مورد انتقاد قرار داد.
كاندوليزا رايس، مشاور امنيت ملي بوش نيز روز چهارشنبه «شوراي روابط بين الملل» در شيكاگو محور سخنراني خود درباره «جنگ عليه ترور» را با بيان استدلال ها و ادعاي تكراري شناخته شده به دفاع از عمليات نظامي براي يورش به عراق و اشغال آن اختصاص داد.

آخرين گزارش ها از تحولات عراق
004552.jpg
آمريكا بدون توجه به مخالفت عراق درباره استقرار نيروهاي تركيه در آن كشور
تصميم خواهد گرفت
دولت بوش با وجود مخالفت شوراي حكومتي انتخابي خود در عراق اشغالي با استقرار نيروهاي تركيه در آن كشور، گفت: راساً و بدون در نظر گرفتن مواضع ديگران در اين زمينه تصميم خواهد گرفت.
مجلس تركيه روز سه شنبه با اعزام سربازان خود به عراق اشغالي به عنوان بخشي از نيروهاي اشغالگر تحت فرماندهي آمريكا موافقت كرد.
اسكات مك كليلان سخنگوي رياست جمهوري آمريكا روز چهارشنبه گفت: واشنگتن از تصميم دولت تركيه براي اعزام نيرو به عراق «استقبال» مي كند. او گفت: آمريكا سرگرم مذاكره با تركيه در مورد جزييات مربوط به استقرار نيروهاي آن كشور در عراق اشغالي است.
اما واكنش در بغداد نسبت به تصميم تركيه بسيار متفاوت است. «هوشيار زيباري» وزير خارجه موقت عراق اشغالي در بغداد گفت: شوراي حكومتي عراق با استقرار نيروهاي نظامي كشورهاي همسايه مخالف است.
حزب دموكراتيك كردستان و جبهه ميهني كردستان عراق نيز به طور مشترك اعلام كردند، موافق حضور سربازان تركيه در عراق اشغالي نيستند. «اياذ علوي» رييس شوراي حكومتي عراق نيز گفت: اعضاي آن شورا نسبت به استقرار سربازان تركيه مشكوك هستند.
ولي «ريچارد بوچر» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز چهارشنبه در واشنگتن و در پاسخ به سؤالي پيرامون مخالفت هاي اعلام شده از سوي مسئولين عراقي انتخاب شده از سوي آمريكا، گفت: موضوع استقرار سربازان تركيه در عراق اشغالي «از جمله مواردي است كه آمريكا بدون توجه به نظر ديگران درباره آن تصميم خواهد گرفت.»
واشنگتن در شرايطي كه سرنوشت قطعنامه پيشنهادي آن به شوراي امنيت درباره چگونگي ادامه اداره عراق اشغالي همچنان نامعلوم است، موافقت تركيه با اعزام سرباز را يك موفقيت قابل توجه براي خود در جلب «مشاركت بين المللي» پيرامون اداره عراق تلقي خواهد كرد.
انفجار بمب،مركز پليس بغداد را لرزاند
خبرنگاران رويتر ديروز از بغداد گزارش دادند: انفجار بمب يك مركز پليس در منطقه مسلمان نشين شمال شرقي اين شهر را لرزاند و ۱۰ تن كشته به جا گذاشت.
براساس اين گزارش، شهروندان منطقه ياد شده به خبرنگاران رويتر گفتند: اين انفجار در نتيجه كار گذاشتن يك بمب داخل خودرويي در شهرك فقيرنشين «صدر» روي داد. انفجار ياد شده تازه ترين بمب گذاري در بغداد گزارش شده است.
يك ديپلمات اسپانيايي در بغداد كشته شد
شبكه تلويزيوني العربيه چهارشنبه از كشته شدن يك ديپلمات اسپانيايي در مقابل منزلش در بغداد خبر داد.
اين شبكه خبري به زمان و نحوه قتل اين ديپلمات و نيز نوع مسئوليت وي در عراق اشاره اي نكرد.
يك مقام آمريكايي: نيروهاي تركيه در شمال عراق مستقر نخواهد شد
يك مقام بلندپايه آمريكا گفت: نيروهاي تركيه كه قرار است در عمليات پاسداري از صلح در عراق شركت كنند در شمال اين كشور مستقر نخواهند شد.
پيتر رودمن معاون وزير دفاع آمريكا در امور امنيت بين الملل در كميته نيروهاي مسلح كنگره گفت كه اين مشكل قابل حل كردن است.
وي افزود: ما به قدر كافي باهوش هستيم كه بدانيم نيروهاي تركيه نبايد به شمال عراق بروند.

سازمان ملل متحد بر ضرورت سرمايه گذاري براي جوانان در جهان تاكيد كرد
004558.jpg
صندوق سازمان ملل متحد براي جمعيت «يو.ان.اف.پي.اي» سرمايه گذاري براي نيازهاي جوانان در جهان كه با خطرهاي بسياري همچون ايدز و فقر روبه رو هستند را ضروري دانست.
اين صندوق با اشاره به تعداد يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون نفري جوانان در جهان، اعلام كرد: حدود نيمي از تمامي انسان ها در جهان، بيش از ۲۵ سال سن دارند و حدود ۲۰ درصد نيز بين ۱۰ تا ۱۹ ساله هستند.
بيانيه سازمان ملل افزود: ۸۷ درصد از اين جوانان كه ۹۲۰ ميليون نفر مي شوند، در كشورهاي در حال توسعه هستند و حدود ۲۸۰ ميليون نفر از آنها در محدوديت هاي ناشي از فقر زندگي مي كنند.
اين بيانيه در زمينه كودكان خياباني، اعلام كرد: حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ ميليون كودك خياباني در جهان وجود دارد كه شمار آنها به سرعت در حال افزايش است.
در بيانيه سازمان ملل متحد آمده است: بيش از ۱۳ ميليون كودك حداقل ۱۵ ساله در جهان والدين خود را از دست داده اند و به اين دليل بيشتر در معرض سوءاستفاده از جنبه هاي مختلف قرار دارند.
اين صندوق در زمينه بيماري ايدز، تاكيد كرد: هر ۱۴ ثانيه يك جوان به ويروس ايدز آلوده مي شود.
برپايه اين گزارش، درصد بسيار كمي از جوانان كه به ويروس ايدز آلوده شده اند، از بيماري خود خبر دارند و متاسفانه تعداد بسيار كمي از آنان در جهان كه بيماري آنها مثبت بوده است، به داروهاي ضدويروس دسترسي دارند.
در اين گزارش، تدابير پيشگيرانه به عنوان يك روش بسيار مهم براي جلوگيري از آلوده شدن افراد در تمامي سنين به اين بيماري بسيار خطرناك توصيه شده است كه از جمله آنها مي توان به وفاداري به همسر خود نام برد.
بيانيه صندوق سازمان ملل متحد براي جمعيت افزود: حدود ۸۲ ميليون دختر بين سنين ۱۰ تا ۱۷ سال در كشورهاي در حال توسعه پيش از رسيدن به سن ۱۸ سالگي ازدواج مي كنند و مشكلاتي همچون زايمان، عوارض چاقي و سقط جنين از علل مهم مرگ ومير در بين آنها به شمار مي رود.
اين بيانيه افزود: دولت ها بايد براي رسيدن به اهداف خود در زمينه توسعه و تعهد در قبال جوانان امتيازهاي بيشتري براي آنها قايل شوند.
در اين بيانيه خاطرنشان شده است كه هزينه براي بهداشت و آموزش و پرورش جوانان تاثير بسزايي بر توسعه كشورها دارد.
صندوق سازمان ملل متحد براي جمعيت در پايان گزارش تاكيد كرد: جلوگيري از ابتلاي هر شخص در يك كشور فقير به بيماري ايدز، مبلغ ۳۴ هزار و ۶۰۰ دلار به اقتصاد آن كشور كمك مي كند، درحالي كه درآمد ساليانه هر فرد در اين كشورها يك هزار دلار است.

اتحاديه اروپا از انتخابات چچن ابراز نگراني كرد
اتحاديه اروپا از نحوه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در چچن ابراز نگراني كرد.
اتحاديه اروپا در اين بيانيه افزود: «با توجه به چنين مواردي، اتحاديه اروپا نسبت به شرايط برگزاري انتخابات در چچن بسيار نگران است.»
اتحاديه اروپا در اين بيانيه نوشت: «گزارش هايي در مورد ادامه نقض حقوق بشر در چچن، از ديگر موارد نگراني اتحاديه اروپاست. از اين رو، اتحاديه اروپا از مقامات روسيه مي خواهد كه در اين خصوص تحقيق كرده و مسئولان نقض حقوق بشر در چچن را تحت پيگرد قرار دهد.»

۲۲۰ هزار آواره داخلي در افغانستان سرگردانند
كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد: ۲۲۰ هزار افغانستاني در داخل اين كشور قادر به بازگشت به زادگاه هاي خود نيستند و آوارگان داخلي محسوب مي شوند.
خانم «مكي شينو هارا» سخنگوي دفتر اين كميساريا در افغانستان ديروز در يك نشست خبري در كابل به خبرنگاران گفت: اين افراد كه اغلب در مناطق جنوبي افغانستان زندگي مي كنند، بر اثر جنگ ها و تنش هاي داخلي بين گروه هاي متخاصم خانه و كاشانه خود را ترك كرده و آواره شده اند.
وي گفت: بر اثر تلاش هاي اين كميساريا ۳۶ خانواده روز دوشنبه هفته جاري شهر قندهار را به مقصد خانه هاي خود در بادغيس ترك كردند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۵۱:۱۱ ـ
اذان مغرب: ساعت ۵۷:۱۷
اذان صبح فردا: ساعت ۳۵:۴

خبر
نماينده ويژه رييس جمهوري روسيه در امور درياي خزر خبر داد:
۵۰ درصد از مفاد رژيم حقوقي خزر مورد موافقت قرار گرفت
004554.jpg

معاون وزير امور خارجه روسيه و نماينده ويژه رييس جمهوري اين كشور در امور درياي خزر گفت: كشورهاي ساحلي درياي خزر درخصوص ۵۰ درصد مفاد قرارداد رژيم حقوقي اين دريا به توافق رسيده اند.
«ويكتور كاليوژني» در حاشيه يازدهمين همايش بين المللي نفت و گاز قزاقستان در آلماتي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اينكه در ۸ سال گذشته نمايندگان اين كشورها تنها درخصوص اسم قرارداد توافق كرده بودند، توافق درباره ۵۰ درصد مفاد رژيم حقوقي درياي خزر دستاورد بزرگي است.وي همچنين افزود: اجلاس دوازدهم گروه كاري تهيه و تدوين قرارداد رژيم حقوقي خزر در پايان سال ميلادي جاري در تهران برگزار مي شود و بررسي مفاد قرارداد در اين اجلاس ادامه خواهد يافت.كاليوژني اعلام كرد: اجلاس دوم سران كشورهاي ساحلي درياي خزر در اوايل سال ۲۰۰۴ ميلادي برگزار مي شود.معاون وزير امور خارجه روسيه همچنين ضمن سخنراني در اين همايش گفت: موافقتنامه حفاظت محيط زيست درياي خزر نيز ماه نوامبر (آبان) در تهران منعقد خواهد شد.

نتايج  نهمين  اجلاس  آسه آن 
 نهمين  اجلاس  آسه آن  عصر چهارشنبه  در حالي  در اندونزوي  پايان  يافت  كه  در اين  نشست  مفاد «پيمان  ۲ بالي» به  امضا رسيد.
در اين  نشست  سران  كشورهاي  ژاپن ، چين ، كره جنوبي  و هند نيز شركت  داشتند و به طور دو جانبه  و چند جانبه  به  گفت وگو پرداختند.
«مگاواتي  سوكارنو پوتري »، رييس  جمهور اندونزي  در پايان  اين  اجلاس  گفت : ما رهبران  آسه آن  با هر يك  از رهبران  چين ، ژاپن ، هند و كره جنوبي  ملاقات  كرديم  كه  طي  اين  ديدارها همه  رهبران  حمايت  خود را از پيمان  «۲ بالي» به عنوان  سنگ بناي  محكمي  براي  تحقق  بخشيدن  به  جامعه  آسه آن  مبتني  بر همكاري هاي  امنيتي ، اقتصادي ، فرهنگي  و اجتماعي  اعلام  كردند.
اينك  كه  نشست  دو روزه  آسه آن  به  همراه  ژاپن ، چين ، كره جنوبي  و هند به پايان  رسيده  است . تحليلگران  اعتقاد دارند كه  در آينده اي  نه چندان  دور بايد شاهد تحولاتي  اقتصادي  در قاره  آسيا بود كه  كشورهايي  با حدود ۵/۲ ميليارد جمعيت  را در برمي گيرد.روند توافق ها در كشورهاي  جنوب  شرق  و شرق  آسيا نيز به گونه اي  پيش  مي رود كه  در قاره  آسيا هم در آينده  بايد شاهد يك  اتحاد جنوب  در مقابل  اتحاد شمال  بود.

ارتش فيليپين ۱۷۲ نوجوان را
به اتهام همكاري با كمونيست ها دستگير كرد
نيروهاي ارتش فيليپين ۱۷۲ نوجوان را به اتهام همكاري با كمونيست ها در اين كشور دستگير كردند.
به گزارش ديروز روزنامه فيليپين (استار)، براساس يك بيانيه رسمي، آمارهاي نظامي حاكي از آن است كه از ژانويه ۱۹۹۷ تا ژوئن ۲۰۰۳ بالغ بر ۱۲۲ پسر و ۵۰ دختر كه با شاخه نظامي كمونيست هاي اين كشور موسوم به «ارتش جديد خلق» همكاري مي كردند، دستگير شده اند.

در حوادث جاده اي چين
۲۲۳ نفر كشته و مجروح شدند
خبرگزاري چين ديروز گزارش داد: در حوادث جاده اي تعطيلات يك هفته اي روز ملي چين كه از اول اكتبر آغاز شده بود، ۱۱۶ نفر كشته و ۱۰۷ نفر ديگر مجروح شدند.شين هوا به نقل از وزارت امنيت عمومي چين نوشت: بيشترين قربانيان سوانح رانندگي در اين ايام موتورسوارهايي بودند كه مقررات راهنمايي و رانندگي را مراعات نمي كردند.
در چين سانحه رانندگي كه منجر به مرگ ۱۰ نفر يا بيشتر شود، سانحه جدي تلقي مي شود. اداره آمار ملي چين روز پنجشنبه اعلام كرد كه در تعطيلات يك هفته اي روز ملي چين كه از اول اكتبر آغاز شد، ۸۹ ميليون و ۹۹۰ هزار نفر مسافرت كردند.خبرگزاري شين هوا به نقل از آمار رسمي آورده است كه اين رقم بيانگر افزايش ۵/۱۱ درصدي نسبت به دوره مشابه سال گذشته ميلادي است.
براساس آمار موجود ۲۰ ميليون و ۷۰ هزار مسافر در اين تعطيلات دست كم يك شب را در هتل به سر بردند كه اين رقم ۶/۷ درصد بيشتر از دوره مشابه سال ميلادي قبل است.

شاخص هاي فساد و رشوه خواري كشورهاي جهان اعلام شد
004556.jpg

راديو «نشنال پابليك» طي گزارشي به نقل از سازمان «فرانمايي بين المللي» (تي آي) اعلام داشت كه از هر ده كشور جهان هفت كشور دچار معضل فساد و رشوه خواري هستند.
سازمان مزبور كه سازماني غيردولتي است و در زمينه مبارزه با فساد در سطح جهان فعاليت مي كند در گزارش ساليانه خود در اين زمينه آورده است كه فساد و رشوه خواري يك مشكل همه گير بوده و مختص كشورهاي درحال توسعه نيست بلكه دامن كشورهاي پيشرفته و كشورهاي عضو سازمان توسعه و همكاري هاي اقتصادي (اواي سي دي) را نيز گرفته است.برطبق گزارش اين سازمان بررسي هاي انجام شده در سال ۲۰۰۳ نشان داده كه هفت كشور از هر ده كشور دنيا در جدول شاخص فساد (كه از ده تا يك رده بندي شده است) زير رقم پنج قرار مي گيرند.
برطبق اين جدول، بدترين كشورهاي دنيا از نظر فساد اداري و رشوه خواري در پايين ترين رديف جدول و درستكارترين كشورها در صدر جدول قرار مي گيرند.
در ميان كشورهاي در حال توسعه از هر ده كشور پنج كشور نمره كمتر از سه گرفته اند.كشور فنلاند همانند سال گذشته، امسال نيز از نظر داشتن كمترين ميزان فساد اداري و رشوه خواري نمره ده را تصاحب كرده و بعد از آن ايسلند، دانمارك و نيوزيلند به عنوان بهترين كشورها از نظر درستكاري قرار مي گيرند.در اين گزارش از بنگلادش به عنوان بدترين كشور دنيا از نظر گسترش فساد نام برده شده و بعد از آن دو كشور نيجريه و هائيتي قرار گرفته اند.
در جدول شاخص فساد سازمان مزبور، آمريكا با كسب رقم ۵/۷ بعد از بلژيك، آلمان و هنگ كنگ قرار مي گيرد.سازمان مزبور با بررسي و اندازه گيري ميزان فساد در بين طبقه آكادميك و بازرگان در كشورهاي جهان، جدول شاخص فساد را تنظيم كرده است.

نماينده اتحاديه عرب نزد
سازمان ملل خواستار برخورد قاطع شوراي امنيت با تروريسم دولتي اسراييل شد
«يحيي مهاماساني» نماينده ناظر اتحاديه عرب نزد سازمان ملل طي نامه اي خطاب به «جان نگروپونته» سفير و نماينده دايم آمريكا و رييس شوراي امنيت، خواستار برخورد قاطع اين شورا با تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي شد.
وي در نامه خود كه روز چهارشنبه به عنوان سند شوراي امنيت منتشر شد، با اشاره به تشكيل جلسه فوق العاده نمايندگان كشورهاي عرب در سازمان ملل در روز پنجم اكتبر (دوشنبه گذشته) تاكيد كرد: اتحاديه عرب اين تجاوز (حمله هوايي رژيم صهيونيستي عليه سوريه) را به عنوان نقض جدي اقداماتي كه صلح و امنيت بين المللي و منطقه را مورد تهديد قرار داده و معضلات عميقي كه وضعيت را در منطقه تشديد مي كند، تلقي مي نمايد.
نماينده ناظر اتحاديه عرب نزد سازمان ملل از شوراي امنيت خواست كه به مسئوليت خود به عنوان نهاد اصلي استقرار صلح و امنيت بين المللي بپردازد و اين مسئله را براساس ماده هفت منشور ملل مورد بررسي قرار دهد.
در بخشي از اين سند شوراي امنيت آمده است: اين تجاوز اسراييل كه بي اعتنايي اسراييل به تمامي منشورها و پيمان هاي بين المللي و اصول حقوق بين المللي تلقي مي شود، محكوم است و اسراييل مسئوليت كاملي در زمينه نتايج اين تجاوز دارد.
در بخشي ديگر از اين سند شوراي امنيت، از شوراي امنيت خواسته شده با پايان دادن فوري و قاطع به تروريسم دولتي سازمان يافته و اشغال اسراييل عليه مردم فلسطين و عليه سوريه و لبنان، از بي ثباتي و تشديد بحران در منطقه جلوگيري كند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
اقتصاد
ايران
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
علم
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  ايران  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |
|  علم  |  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |