دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۳ - Oct.13, 2003
ورزش
Front Page

فوتبال جام بين قاره اي
ايران با سه گل قهرمان آسيا -اقيانوسيه شد
016860.jpg
گروه ورزشي:به نظر مي رسد حضور برانكو در فوتبال ما با نوعي آرامش و موفقيت توأم است. در غير اينصورت طي يك هفته اخير او چه چيز تازه اي مي توانسته است به تيم ملي آموخته باشد. در اينكه او مربي بسيار هوشمند و با سياستي است بحثي نيست، اما بعد دوم آگاهي هاي او به دانش روانشناسي يا بهتر است بگوئيم جامعه شناسي او مربوط مي شود. هر چند اعتقاد داريم اين تيم دسترنج همايون شاهرخي است اما برانكو با آگاهي با دعوت از مهدوي كيا ابعاد بين المللي تيم ملي را تقويت كرد و بهترين و باتجربه ترين نفرات را به ميدان فرستاد تا يازده بازيكن اصلي خود را با يك يا دو تغيير براي بازي با كره شمالي بشناسد.
تيم ملي ايران به راحتي سه گل به قهرمان قاره اقيانوسيه زد، نتيجه قابل توجهي است و نشان مي دهد تيم ما داراي چه قدرتي است نفرات با تجربه ايران كمتر دچار اشتباه فردي شدند و تقريبا همه در اختيار تيم و خواسته هاي مربي بودند و هر بازيكن به فراخور ويژگي هايش اجازه در اختيار داشتن توپ را داشت. مثلا علي كريمي اين امتياز را داشت و انصافا نيز خوب از آن بهره گرفت. برانكو زماني كه احساس كرد نيك بخت واحدي بيش از اندازه توپ را در اختيار مي گيرد او را با نويد كيا تعويض نمود و علي كريمي خسته را نيز با معدنچي جابجا كرد تا قدرت تيم پائين نيايد. ادموند بزيك نيز در اين بازي آزمايش شد تا تيم ملي۱۴ بازيكن برتر خود را بشناسد. اين سه گل نتيجه دورانديشي برانكو در آستانه بازي با كره شمالي بود كه آنرا به فال نيك مي گيريم.
ايران ۳ - نيوزيلند صفر
گل ها: علي كريمي ۲۴ و ۳۷ و حسين كعبي (۶۶) براي ايران
داور: محمد كوسا از سوريه
تماشاگر: نزديك به ۵۰ هزار نفر
بازيكنان ايران: ابراهيم ميرزاپور، يحيي گل محمدي، رحمان رضايي، محمد نصرتي، حسين كعبي، نيكبخت واحدي (محرم نويدكيا)، حامد كاويانپور، جواد نكونام، مهدي مهدوي كيا(ادموند بزيك)، علي كريمي (مهرزاد معدنچي) و علي دايي.
سرمربي: برانكو ايوانكوويچ.
تيم ملي فوتبال ايران با تفكرات برانكو ايوانكوويچ نسبت به آخرين ديدارش با اردن در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا چند تغيير پيدا كرده بود و نظم و خونسردي در بازي با نيوزيلند كاملا به چشم مي خورد.
پس از گذشت ۲۴ دقيقه كه دو تيم همديگر را كاملا محك زده بودند و در اين ميان تيم ايران كه براي دستيابي به گل اشتهاي بيشتري از خود نشان مي داد زودتر از حريف به گل رسيد. همكاري دايي با مهدوي كيا پس از آنكه ضربه مهدوي كيا با برخورد به پاهاي مدافعان حريف برگشت داده شده بود، كافي بود تا علي كريمي با بغل پايي حساب شده توپ را دور از دسترس «پاستون» به تور برساند. بعد از گل هم نيوزيلندي ها كمتر توانستند روي دروازه ايران خطرساز شوند و بيشتر تلاش آنها در عرض دادن به بازي و تلف كردن وقت صرف شد. در دقيقه ۳۷ يكبار ديگر مهدوي كيا طراح يك پاس عمقي در پشت مدافعان حريف براي علي كريمي بود. كريمي در مواجهه با دروازه بان حريف و دريبل او براحتي براي بار دوم دروازه نيوزيلند را گشود تا تيم ايران با برتري كامل راهي رختكن شود. نيمه دوم هم با برتري محسوس تيم ايران آغاز شد. در دقيقه ۶۶ مهدوي كيا پايه گذار گل سوم بود. پاس عمقي او اين بار به كعبي رسيد و پيستون راست با تكنيك ايران توپ را در ميان پاهاي دراز شده «پاستون» به تور رساند تا تيم ايران با رسيدن به گل سوم حضورش را در جام كنفدراسيون ها قطعي سازد.
هفتمين دوره فوتبال جام كنفدراسيون ها سال ۲۰۰۵ به ميزباني آلمان ميزبان جام جهاني آينده برگزار خواهد شد.

معاون جديد ورزش بانوان سازمان تربيت بدني منصوب شد
016858.jpg
گروه ورزشي: از سوي مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني زهرا احمدي پور به عنوان معاون جديد ورزش بانوان كشور منصوب شد.
دكتر «احمدي پور» فوق ليسانس مديريت برنامه ريزي و دكتراي جغرافياي سياسي از دانشگاه تربيت مدرس بوده و هم اكنون عضو هيأت علمي اين دانشگاه مي باشد.
وي داراي سوابق اجرايي و مديريتي بسياري بوده و پيش از اين مديركل دفتر تقسيمات كشوري وزارت كشور بوده است.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
رقابتهاي  فوتبال  پيشكسوتان (جام  يونس  شكوري) با انجام  ۴ ديدارپيگيري  شد كه  با ۲ پيروزي  و ۲ تساوي  همراه  بود.
نتايج  كامل  ديدارها به  شرح  زير است :
رده سني  بالاي  ۴۰ سال:
* برق  ۳ ياران  ۱
گلهاي  برق : ابوالفضل  حسيني  (دو گل ) و رضا ميرسلطاني
گل  ياران : حسين  گنجينه 
* هيات  فوتبال  ۷ خبرنگاران ۱
گلهاي  هيات  فوتبال : سبغ  علي  قديري  ( ۴ گل )، رسول  صادقي  ۲ گل  و محسن اكبري
گل  خبرنگاران : احمد ميرزاييان 
رده سني  بالاي  ۴۷ سال:
* شعاع  ۳ كيان  ۳
گلهاي  شعاع : مجيد ميرمقدم ، غلام  كوهنورد، اكبر ياغچي
گلهاي  كيان : علي  لارودي ، حسين  حسيني  زاده ، فرهاد الله يار
رده سني  بالاي  ۴۰ سال:
* اكباتان  صفر دارايي  صفر
قضاوت  ديدارهاي فوق بر عهده  عباس  خوزستاني ، داور سرور، حسام  عرب ،امير داودزاده  و علي  خراسان  بود.
برنامه  بازي هاي امروز
ساعت  ۳۰/۱۲: هيات  فوتبال  با بنياد شهيد در رده سني  بالاي  ۴۰ سال
ساعت  ۳۰/۱۳: راه  آهن با عقاب  در رده سني  بالاي  ۵۵ سال
ساعت  ۳۰/۱۴: بانك  تجارت  با آرارات  در رده سني  بالاي  ۴۷ سال
ساعت  ۳۰/۱۵: راه  آهن  با كيان  در رده سني  بالاي  ۴۰ سال
ساعت  ۳۰/۱۶: هما با كيان  در رده سني  بالاي  ۵۵ سال

جلسه هماهنگي عوامل اجرايي ليگ كشتي
جلسه  داوران ، مربيان ، سرپرستان  و نمايندگان  فدراسيون  كه  در مسابقات كشتي  ليگ  برتر حضور خواهند داشت ، در دفتر امور مشترك  فدراسيونهاي ورزشي  برگزار شد.در اين  جلسه  كه  به  منظور هماهنگي  و انسجام  بين  همه  عوامل  اجرايــي  و مسئولان  تيم هاي  شركت كننده  برگزار گرديد، سيد جواد رفوگر دبير فدراسيون كشتي  طي  سخنان  كوتاهي  اظهار اميدواري  كرد تا مسابقات  كشتي  ليگ  برتر كشور در سال جاري ، با توجه  به  هماهنگي هاي  انجام  شده  توسط كميته  اجرايــي  ليگ ، باشكوهتر از سال  گذشته  برگزار شود.
همچنين  عزيزاله  اطاعتي  رئيس  كميته  داوران  نيــز با به  نمايش  گذاشتن فيلم  صحنه هاي  حساس  از مسابقات  مختلف  كشتي  بين المللي  و فن  سينه  به  سينه ، توضيحات  لازم  را به  حاضران  در اين  نشست  ارايه  داد.

«العين » قهرمان باشگاه هاي آسيا شد
تيم  فوتبال  باشگاه  العين  امارات  عربي  متحده  عنوان  قهرماني  مسابقـــات فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا در فصل  ۲۰۰۳ را به  خود اختصاص  داد.
تيم  العين  با وجود شكست  يك  بر صفر در دور برگشـــــت  از ديدار پاياني  رقابتهاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا در بانكوك  مقابـــل تيم  «تــــرو ساسانا» تايلند، در مجموع  دو ديدار صاحب  برتري  ۲ بر يك شد و براي  نخستين  بار جام  قهرماني  را به  خانه  برد.
تك  گل  ديدار برگشت  دو تيم  را «تردساك  چايمان » در دقيقه  ۵۹ از روي نقطه  پنالتي  براي  تيم  ترو ساسانا به  ثمر رساند.

«پارك كي ون» مسافر جام جهاني ژاپن
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران كه مي توانست به عنوان يكي از دو تيم انتخابي فدراسيون جهاني واليبال ، شمار تيم هايي آسيايي شركت كننده در جام جهاني ژاپن را به چهار تيم افزايش دهد، چندان تمايلي به حضور در اين بازيها از خود نشان نداد و ترجيح داد تا «پارك كي ون» را به اين مسابقات اعزام كند. اين در حالي بود كه تيم ايران به عنوان تيم سوم آسيا و اقيانوسيه در صورت مكاتبه با فدراسيون بين المللي واليبال به احتمال زياد با چراغ سبز آنها مواجه مي شد. تيم ايران در سال ۱۹۹۱ به عنوان تيم هفتم آسيا و اقيانوسيه در اين بازيها در ميان ۱۲ تيم يازدهم شده بود. با توجه به درپيش بودن بازيهاي انتخابي المپيك آتن و رويارويي تيم ايران با حريفاني چون كره، چين و ژاپن «پارك كي ون» به جاي تيم ملي حريفان آينده تيم ايران را طي دو هفته ارزيابي خواهد كرد. رقابت هاي واليبال جام جهاني زنان طي روزهاي ۱۵ تا ۲۵ آبان ماه و مسابقات مردان از روز ۲۵ آبان ماه در كشور ژاپن و در شهرهاي مختلف آن آغاز مي شود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    انديشه    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |
|   علمي فرهنگي    |    محيط زيست    |    ورزش    |    ورزش جهان    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |