يكشنبه۲۷ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۹ - Oct.19, 2003
دكتر احمدي نژاد : شهروندان ناظر عملكرد شهرداري باشند
حل مشكلات تهران نيازمند مشاركت و نظارت مردمي است
شهردار تهران گفت: ملت ايران در مبارزه، عدالت خواهي، حق طلبي،ظلم ستيزي وكار وتلاش براي آرمانهاي خود درجهان امروز نمونه است وسرانجام يك كشور نمونه را درتمامي ابعاد آن ساماندهي خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد، طي سخناني در مسجد چيذر حل مسائل ومشكلات پيچيده در ابر شهر تهران را مستلزم مشاركت، همراهي، نظارت، پيشنهاد و راهنمايي از سوي مردم دانست و افزود: سازمان پيچيده و گسترده شهرداري تهران با تحت پوشش داشتن دهها شركت وموسسه ،طي ساليان اخير آسيب هاي مهمي را متحمل شده است و اكنون بيش از هميشه نيازمند نظارت وتذكر عمومي نسبت به عملكرد شهرداري است.
وي تاكيد كرد :شهردار و اعضاي شوراي شهر تهران در دسترس مردم قرار دارند و با اعمال نظارت عمومي، هرگونه فرصتي براي تخلف در بدنه اجرايي از بين خواهد رفت.

در صورت كمك دولت تا پايان سال آينده
۱۴۰ كيلومتر بزرگراه به شبكه حمل و نقل تهران افزوده مي شود
017289.jpg
گروه شهري: معاون فني عمراني شهرداري تهران گفت: اعتبار مورد نياز براي تمليك اراضي واقع در طرحهاي فعلي و آينده شهرداري تهران ۹ هزار ميليارد تومان است.
مهندس محمدعلي آبادي در گفتگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به اين كه احداث هر كيلومتر اتوبان ۴۰ تا ۴۵ ميليارد تومان هزينه به شهرداري تحميل مي كند ،افزود: هزينه ساخت اتوبانهاي صياد شيرازي، دارآباد، يادگار امام(ره) و بخشهايي از شهيد همت كه بايد تا پايان سال ۸۳ تكميل شوند، ۵۰۰ ميليارد تومان است.
وي ميزان پيشرفت فيزيكي اين پروژه ها را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: در صورت كمك دولت به شهرداري تهران به عنوان سازمان ارائه دهنده خدمات ملي، طرحهاي مزبور تا پايان سال ۸۳ به بهره برداري مي رسد و ۱۴۰ كيلومتر اتوبان به شبكه حمل ونقل تهران اضافه مي شود.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران تصريح كرد: در حال حاضر به طور متوسط سالانه ۱۵ تا ۲۰ كيلومتر اتوبان در تهران احداث مي شود كه اين مقدار توانايي پاسخگويي به يك دهم خودروهاي وارد شده به تهران را ندارد.

شهرداري اعلام كرد:
استقبال از رمضان: تهران بازپيرايي مي شود
گروه شهري: مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران ديروز اعلام كرد با اجراي طرح استقبال از رمضان، سيماي شهر تهران مزين و پاكسازي مي شود.
مهندس حسن كاظم پور دهكردي هدف از اجراي طرح استقبال از رمضان توسط شهرداري تهران را آموزش، فرهنگ سازي، جلب مشاركت شهروندان و همكاري ادارات و نهادها، نظافت شهر، اصلاح نما و ايجاد سيماي متناسب با برنامه هاي رمضان اعلام كرد.
017274.jpg

وي گفت: در راستاي اجراي طرح ياد شده مقرر شده است از نظر وضعيت نظافت شهري، سطح شهر پاكسازي و آمادگي هايي براي رفع معضلات احتمالي در فصل بارندگي و برگ ريزان صورت پذيرد. همچنين مساعدت هاي لازم در زمينه اجراي طرح هاي خدماتي سازمانهاي زير مجموعه شهرداري انجام شود.
دهكردي گفت: براساس اين طرح مقرر شده تا در راستاي طرح نوسازي ناوگان خدمات شهري، تمام خودروهاي ويژه حمل زباله (ميچكا) تا قبل از شروع ماه مبارك رمضان وارد مدار جمع آوري و حمل زباله شوند.
به گفته وي، معاونين خدمات شهري شهرداريهاي مناطق بيست و يك گانه موظفند با هماهنگي سازمانهاي بازيافت و تبديل مواد و زيباسازي، سطل هاي زباله را تا قبل از فرا رسيدن ماه رمضان در معابر و مكان هاي مورد نظر نصب كنند.مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران اعلام كرد: به دنبال اجراي اين طرح، خدمات شهري در جهت حذف پيمانكاران ناكارآمد و به كارگيري پيمانكاران توانا و در نتيجه ارتقاي سطح كيفي فعاليت ها حركت خواهد كرد.وي افزود: همچنين در اين ايام نظافت دقيق تري بر عملكرد پيمانكاران خدمات شهري و فضاي سبز و نيز نسبت به مبادي ورودي شهر، زمين هاي متروكه، لايروبي مسيل ها، نظافت و رفع نواقص فني خودروهاي حمل زباله اعمال مي شود.
به گفته دهكردي مناطق شهرداري آمادگي لازم را براي برگزاري برنامه آموزشي كارگران خدمات شهري دارند كه اين برنامه ها با همكاري ستاد اقامه نماز از سوم تا هفدهم ماه رمضان اجرا خواهد شد.
مساجد تهران غبارروبي و عطرافشاني مي شوند
017271.jpg

همچنين در آستانه ماه مبارك رمضان و با مشاركت شهرداريهاي مناطق تهران كليه مساجد و حسينيه ها غبارروبي و عطرافشاني مي شوند.
اين اقدام همزمان با دهه غبارروبي و عطرافشاني مساجد صورت مي گيرد و در اين ايام با درخواست ائمه جماعات، فرش هاي مساجد مناطق شستشو مي شوند.شهرداري همچنين با تشكيل ستاد استقبال از بهار قرآن (رمضان) و بسيج نيروهاي خود به پاكسازي و بازپيرايي ميادين، معابر و فضاهاي عمومي سطح شهر پرداخته و چند برنامه فرهنگي را در ماه رمضان برگزار مي كند.

نگاه
017268.jpg
داوود كاظمي

ساختار معماري ۴۰ قلعه ديوار تاريخي گرگان بررسي مي شود
گروه علمي فرهنگي: سومين فصل كاوش و بررسي ديوار تاريخي گرگان با هدف بررسي ساختارهاي معماري ۴۰ قلعه مسكوني و فضاهاي صنعتي موجود در امتداد اين ديوار از سوي هيأت باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي آغاز شد.
در اين راستا محوطه باستاني قيزلر قلعه به عنوان يك مكان مركزي در امتداد ديوار مورد كاوش قرار مي گيرد تا با ايجاد برش لايه نگاري در اين قلعه توالي فرهنگي آن با قلعه هاي متصل به ديوار نيز مورد بررسي قرار گيرد. (اين قلعه در دهه هاي ۱۳۱۰ و ۱۳۵۰ به ترتيب از سوي فرانسويان و ژاپني ها مورد بررسي قرارگرفته است.)ديوار دفاعي گرگان به طول ۲۰۰ كيلومتر و عرض ۶ تا ۱۰ متر يكي از بزرگترين و برجسته ترين آثار معماري دشت گرگان در دوره تاريخي محسوب مي شود.جبرئيل نوكنده سرپرست هيأت باستان شناسي با اعلام اين خبر شروع مطالعات سنجش از راه دور، قوم باستان شناسي، زمين شناسي و ساماندهي كاوش هاي فصول گذشته را از ديگر اهداف هيأت باستان شناسي برشمرد.

مجلس و دولت سازمانهايي را كه با شهرداري هماهنگي نمي كنند بازخواست كنند
گروه شهري: عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مجلس شوراي اسلامي و دولت بايد سازمانهاي حفاظت محيط زيست، بهينه سازي مصرف سوخت كشور، وزارت نفت و راهنمايي و رانندگي را به دليل عدم همكاري با شركت واحد بازخواست كنند.
مهندس واعظي آشتياني در گفتگو با ايسنا با تأكيد بر اين كه اتوبوسراني در هر شرايطي تابع قانون است، افزود: گمان نمي كنم كه هيات دولت ممنوعيت شماره گذاري اتوبوس هاي ديزلي را بدون در نظر گرفتن جايگاههاي سوخت CNG به اندازه كافي، تصويب كرده باشد، درحالي كه ما در تهران حتي يك سايت سوختگيري مطمئن و ايمن نداريم.
وي با اشاره به بلااستفاده ماندن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به دليل تامين نشدن جايگاه هاي سوخت CNG تصريح كرد: آقاياني كه شركت واحد را به دليل وارد كردن اتوبوسهاي ديزلي مورد نقد قرار داده اند، آيا پاسخگوي شكايات و نيازهاي شهروندان در راستاي تعداد اندك اتوبوسها هستند. اين افراد صرفا مصوبه هيات دولت را به ابزار تخريب شركت واحد تبديل كرده اند.
عضو هيأت مديره شركت اتوبوسراني تهران و حومه درباره ورود اتوبوسهاي ديزلي به ناوگان بدون كسب مجوز از هيأت دولت بيان كرد: قبل از ورود اين اتوبوسها به شهر، به صورت شفاهي اعلام شده بود كه به دليل نبود جايگاه هاي سوخت رساني هيات دولت با ورود اين اتوبوسها به ناوگان موافقت كرده است، اما ضعف و سوء مديريت برخي سازمانها باعث شده كه نوك پيكان حملات به سمت شركت واحد نشانه رود.
وي خطاب به مسؤولان سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اگر شما به صورت جدي به دنبال كاهش آلودگي هوا هستيد، در زمينه توليد موتورسيكلتهاي غيراستاندارد كه تعدادشان به ۳ ميليون دستگاه رسيده و يا از رده خارج كردن اتومبيلهاي فرسوده چه اقداماتي انجام داده ايد؟ واعظي آشتياني اظهار داشت: بر اساس آمارهاي ارائه شده توسط سازمان حفاظت محيط زيست تنها يك تا ۳ درصد آلودگي هوا ناشي از تردد وسايل نقليه ديزلي است كه اين امر نشان مي دهد، موضع گيري مسؤولان ذي ربط براي رفع آلودگي هوا، كارشناسي نيست.
وي بيان كرد: هم  اكنون كمپانيهاي بزرگ اتومبيل سازي در جهان در حال توليد اتومبيل هاي گازوئيل سوز هستند، البته ما نمي خواهيم اين گونه مسائل را براي توجيه عملكرد خود مطرح كنيم، اما ساير مديران نيز نبايد ضعفهاي خود را در قالبهاي ديگر پنهان كنند.
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران ضمن رد امكان و توان سوخت رساني ايستگاه تقي آباد به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز اظهار داشت: اين ايستگاه تنها ظرفيت سوخت رساني به ۱۰ درصد اتوبوسهاي مزبور را دارد.
وي درباره برخورد راهنمايي و رانندگي با اتوبوسهاي ديزلي بدون شماره افزود: درحال حاضر صدها خودرو فاقد پلاك و وابسته به نهادهاي خاص در حال تردد هستند كه راهنمايي و رانندگي با آنها برخورد نمي كند، لذا رفتارها و صحبت هاي عنوان شده غيرمنصفانه و خارج از عرف است و مسؤولان بايد صداقت ادعاها و گفتارهاي خود را در عمل ثابت كنند.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۱۳ تهران
گروه شهري: شهردار تهران روز پنجشنبه اين هفته با شهروندان منطقه ۱۳ ديدار عمومي دارد.
روابط عمومي شهرداري تهران طي اطلاعيه اي اعلام كرد:شهروندان ساكن در منطقه ۱۳ جهت بررسي مسايل و مشكلات خود و تكميل فرم ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر، لازم است روزهاي يكشنبه و دوشنبه (امروز و فردا ) از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۳۰/۱۶دقيقه به روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۳ واقع در ميدان شهدا- ابتداي خيابان مجاهدين- جنب بانك ملي مراجعه كنند.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران خبر داد
سرمايه گذاري شركت هاي اروپايي و آسيايي براي توسعه فروشگاه هاي شهروند
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: با مشاركت شركت هاي خارجي، فروشگاه هاي شهروند توسعه مي يابند.
محمدجواد محمدي زاده ديروز در مراسم معارفه مديرعامل جديد فروشگاه هاي شهروند، افزود: در حال حاضر شركت هايي از كانادا، استراليا، آلمان، انگليس، امارات، تركيه و مالزي در حال بررسي سرمايه گذاري براي توسعه فروشگاه هاي شهروند هستند.
به گفته وي، هم اكنون يك هيأت بازرگاني از مالزي به اين منظور به تهران سفر كرده و در حال مذاكره است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر شهروند بين الملل در حال شكل گيري است، تأكيد كرد: به همين دليل بايد توسعه كمي با استفاده از منابع شهروند و يا منابع خارجي صورت گيرد.
وي تصريح كرد:در شهروند بين المللي، رويكرد اصلي اين است كه فروشگاه هاي شهروند را جايگزين ورود اجناس قاچاق كنيم.
معاون خدمات شهري شهرداري اظهار داشت: «شهروند بين الملل» را با اين هدف طراحي مي كنيم كه بتواند ضمن جلب مشاركت و سرمايه گذاري هاي خارجي، سبب توسعه اين فروشگاه ها شود.
محمدي زاده، با تأكيد بر اينكه اين اقدام كاملاً  اقتصادي و مناسب است، يادآور شد: فروش كالاها در شهروند به صورت عمده از فعاليت هاي مهم ديگري است كه در اين بخش از آن غفلت شده و نيازمند سرمايه گذاري جدي در اين زمينه است.
در اين مراسم «احمد صيفي كاران» به عنوان مديرعامل جديد فروشگاه هاي شهروند انتخاب شد و از سعيد محمدي مديرعامل سابق فروشگاه هاي شهروند تقدير شد.

كاشت صنوبر راهي براي حفاظت از جنگل هاي شمال
گروه شهري: دومين جشنواره ملي صنوبر فردا در شهرستان آستانه اشرفيه برگزار مي شود.
مهندس محمد صمدي رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: جشنواره ملي صنوبر با هدف حفاظت و بقاي جنگل هاي شمال، كاهش وابستگي به چوب درختان خودروي جنگل، ايجاد اشتغال براي بخش خصوصي، توسعه فضاي سبز و توليد چوب صنعتي در كوتاهترين زمان برپا مي شود.
وي افزود: كاشت درخت صنوبر در جنگل هاي شمال عامل مهم در كاستن فشار بهره برداري بي رويه از جنگل و حفاظت از منابع طبيعي است.
وي گفت: درختان صنوبر به دليل رشد سريع يكي از زود بازده ترين انواع درختان به شمار مي رود كه با توسل بر آن مي توان بهره برداري از جنگل هاي شمال كشور را به حداقل رساند.

شهري
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |