يكشنبه۲۷ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۹ - Oct.19, 2003
آينده استقلال و پرسپوليس؟
نگاه استقلال ...
017262.jpg
گروه ورزشي: استقلال فاتح بازي پنجاه و پنجم شد. ديداري متفاوت از بازيهاي قبلي اين دو تيم كه مي تواند فصل تازه اي در ديدارهاي آبي و قرمز بگشايد. استقلال پس از سالها پوست انداخت و با روشي كه سالها پرسپوليس از آن بهره مي برد، صاحب يك پيروزي تاريخي شد. در واقع برتري در جدالهاي فيزيكي، روح تيمي، انضباط گروهي و برتري رواني امتيازاتي بود كه هميشه پرسپوليس از آنها بهره مي برد تا در اين ديدارهاي سنتي برتري خود را ديكته كند. به همين دليل هم بود كه نتايج شگفت آور و يا در نبردهاي تاريخي پرسپوليس برتر نشان مي داد، مثل آن نتيجه شش بر صفر در سال ۵۲ توقف استقلال با ۹ بازيكن و ...
اما در اين بازي امير قلعه نويي تمام امتيازات ويژه قرمزها را در استقلال جمع كرده بود. روح تيمي فوق العاده، فداكاري بالا، وحدت تاكتيكي و پيروزي در تمام جدالهاي فيزيكي عاملي بود تا استقلال به راحتي پرسپوليس را شكست دهد.
مشكل ديگر پرسپوليس كه استقلال از آن بري بود انتخاب نفرات براي حضور در ميدان بود.
در استقلال امير قلعه نويي اقتدار لازم را داشت بدون آن كه تحت فشار قرار بگيرد اما بگوويچ به راهي مي رود كه استانكوو در زمان امير عابديني رفت و شايد اين مسئله دردناكي است كه مربيان كروات با تمام تواناييهايي كه دارند به آن تن مي دهند. بگوويچ مربي بزرگي است و اين را حداقل در دوران حضور در فولاد نشان داده اما اينكه در تركيب او دست ببرند و از بالا براي او نفرات را تعيين كنند سرنوشتي بهتر از اين در انتظارش نخواهد بود.
روزي كه مقابل پيكان، پرسپوليس پس از سه هفته پيروزي مقتدرانه دست به تركيب خود زد تا بازيكنان مورد نظر مديريت به ميدان روند، روزي كه در دقيقه ۴۰ بازي با سپاهان نفرات ساكن و اسمي تغيير كردند و زماني كه در مقابل استقلال در خط دفاع و هافبك جابه جايي بسيار انجام گرفت تا نفرات به ميدان روند معلوم بود، بگوويچ فعلا يك تمرين دهنده است و خط اصلي از جاي ديگري تعيين مي شود و اكنون بگوويچ سپري است مقابل عملكرد كساني كه بدون آگاهي از فوتبال داراي مسئوليت هستند و فوتبال را مانند تماشاگران دوست دارند و صدافسوس اكنون تصميم گيرنده اصلي مي باشند، درست مثل همان مشكل سال قبل استقلال كه ستمي كه به رولند كخ و فوتبال ما رفت و حيف كه فوتبال اين گونه صدمه مي بيند.
نياز استقلال و پرسپوليس
با وجود اين شكست براي پرسپوليس و پيروزي براي استقلال در مورد آينده راه چگونه هموار خواهد شد.
استقلال فعلا در آرامش است كه برنامه ريزي براي آينده بسيار تعيين كننده است. استقلال از لحاظ فني به مرز ايده آل رسيده اما ساختار باشگاه مشكلات جدي دارد. در معاونتها هيچگونه هماهنگي ديده نمي شود. روزي يكي از معاونين به ديگري مي گويد: استعفا بدهيم تا با هم برويم اما پس از استعفا خود جانشين وي مي شود. به نظر روح تيمي باشگاه استقلال پاك نيست و بايد دكتر قريب از همين امروز براي ترميم آن وارد عمل شود.
كار اجرايي تيم استقلال نيز نقص دارد، اين بازيكنان و اين مربيان نياز به سرپرستي به معناي واقعي دارند كه همگام با اهداف تيم حركت كنند و باري از مجموعه تيم بردارد نه اينكه خود مانعي باشد براي روند روبه رشد استقلال، استقلال نياز مبرم به يك سرپرست اجرايي دارد. در پرسپوليس نيز بايد به بگوويچ اعتماد كرد. برد و باخت جزيي از فوتبال است.
بگوويچ ديرتر از هر مربي در ليگ برتر آماده سازي تيمش را آغاز كرد و به دليل مسائل حاشيه اي هيچگاه با آرامش كامل تيمش را نساخت .اگر او مثل حضور در تمرينات در زمان بازي نيز اجازه داشته باشد تا اهداف خود را پياده كند و با نفرات مورد نظرش پرسپوليس را آرايش دهد، قرمزها هماني خواهند شد كه روز بازي با تيمهايي مثل پگاه و فجر سپاسي ديديم. پرسپوليس با اين مربي توانا به روزهاي آفتابي خواهد رسيد. مطمئن باشيد.

منوچهر زندي در نشست انجمن جهاني ورزشي نويسان
017250.jpg
گروه ورزشي:دبير كل انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران، امروز براي شركت در اجلاس نيم سال هيأت رئيسه انجمن  ورزشي نويسان جهان، سازمان ورزش بريتانيا و انجمن ورزشي نويسان انگلستان، عازم لندن مي شود.
منوچهر زندي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پيرامون مهم ترين موارد مطروحه در نشست فوق، تصريح كرد: ارزيابي مسايل ورزشي نويسان جهان در شش ماه گذشته، بررسي رويدادهاي ورزشي جهان و برنامه ريزي هاي لازم براي شش ماه آينده، از اهم موارد است. مشورت پيرامون اقدامات رسانه هاي گروهي در مورد مسابقات مختلف، بحث حضور ورزشي نويسان در المپيك ۲۰۰۴ آتن نيز از ديگر موارد مورد بحث در نشست سه روزه هيأت رئيسه انجمن ورزشي نويسان جهان خواهد بود.
زندي همچنين گفت: استماع گزارش شش ماهه هشت كميسيون تخصصي انجمن، مشورتهاي لازم پيرامون بررسي وضعيت داوطلبين عضويت در شورهاي جديد در انجمن، تعيين دستورالعمل كنگره ۲۰۰۴، پيشنهادها جديد اسپانسر شيپ و همچنين تعيين ارگانهايي كه تمايل دارند در كنگره سال ۲۰۰۴ نيويورك فرصتي براي معرفي خود داشته باشند، در اين نشست بررسي خواهد شد.

توقف تيم هاي استقلال و پرسپوليس
گروه ورزشي:تيم هاي استقلال و پرسپوليس در ادامه رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان (جام يونس شكوري) مقابل حريفان خود متوقف شدند.
نتايج ديدارها به شرح زير است:
رده سني بالاي ۴۷ سال:
* پرسپوليس ۳ شهيد شيرودي ۳
گلهاي تيم پرسپوليس: كاظم سيدعلي خاني (۲ گل) و محمد صادقي
گلهاي تيم شهيد شيرودي: داود كامران لو، احمد زمانيان و عباس ريسوند
* شاهين ۳ هما ۱
گلهاي تيم شاهين: فرهاد حاتمي، ناصر كريمي و عباس عسگري
گل تيم هما: هادي نراقي
رده سني بالاي ۵۵ سال:
* شعاع صفر راه آهن ۴
گلهاي تيم راه آهن: محمد اسحاق زاده (۲ گل) كاظم حيدرزاده (۲ گل)
* استقلال ۱ بانك سپه ۱
گل تيم استقلال: عليرضا حاج قاسم
گل تيم بانك سپه: احمد حقيقت خواه
* شاهين ۱ هما ۲
گل تيم شاهين: حسين كلاني
گلهاي تيم هما: نايب رويين دل (۲ گل)
در پايان مسابقات عصرديروز صعود تيم هاي برق، ياران و اكباتان در رده سني بالاي ۴۰ سال، بانك تجارت، شاهين،  هما،  ياران، استقلال و شهيد شيرودي در رده سني بالاي ۴۷ سال و نادر، تهران جوان، راه آهن، استقلال و بانك سپه در رده سني بالاي ۵۵ سال به دور دوم مسجل شد.

بازگشت نمايندگان بسكتبال ايران از تركيه
گروه ورزشي: نمايندگان بسكتبال ايران كه براي مذاكره با مسئولان بسكتبال تركيه به اين كشور سفر كرده بودند،ازنتايج اين سفر ابراز خشنودي كردند.
در اين سفر بهاء الدين ادب (نايب رئيس)،رضا مشحون (مدير تيم هاي ملي) و صفاعلي كماليان طي مدت اقامت خود در تركيه در جريان چگونگي فعاليت بسكتبال و رشد آن در اين كشور قرار گرفتند. هيات اعزامي كشورمان جدا ازگفتگو با رئيس، دبير و مدير برگزاري مسابقات بسكتبال تركيه با حضور در باشگاه گالاتاسراي هم حضور پيدا كردند و از نحوه حضور بازيكنان خارجي دراين تيم اطلاع يافته وبا نحوه جذب اسپانسر و كشف استعدادها، برگزاري كلاس مربيگري وداوري آشنا شدند.

سه ركورد جديد ملي براي دووميداني ايران
گروه ورزشي: در مرحله پاياني مسابقه هاي دووميداني قهرماني جوانان باشگاهها و استانهاي ايران كه در شهر ساري برگزار شد، سه ركورد ملي جديد بدست آمد.
در اين رقابتها در ماده پرتاب چكش «كاوه موسوي» با پرتاب ۲۱/۶۶ ركورد اين ماده را به ميزان ۹۳/۱ متر بهبود بخشيد.مهدي شاهرخي نيز ركورد پرتاب وزنه را به ۸۹ سانتي متر ترقي داد و حد نصاب ۲۵/۱۹ متر را در اين ماده بر جا گذاشت. در پرش سه گام عليرضا حبيبي با ۳۸/۱۵ متر ركورد قبلي جوانان ايران را ۲۳ سانتي متر افزايش داد.

كرباسيان در سمت نايب رييس كنفدراسيون بدمينتون آسيا ابقاء شد
گروه ورزشي: در نشست مجمع عمومي سالانه كنفدراسيون بدمينتون آسيا كه در جاكارتا پايتخت اندونزي برگزار شد، «مهدي كرباسيان» رييس فدراسيون بد مينتون ايران براي دو سال ديگر به عنوان نايب رييس اين كنفدراسيون انتخاب شد.
در اين نشست همچنين براي تعيين رئيس جديد كنفدراسيون بدمينتون آسيا راي گيري به عمل آمد كه درپي آن «يونگ كانگ» از كره جنوبي به عنوان رييس جديد برگزيده شد.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |