شنبه ۳ آبان ۱۳۸۲ - شماره ۳۲۰۵- Oct. 25, 2003
هرم طلايي اروپا
حسن حيدري- فوتبال در اروپا هميشه سرشار از زيبايي و طراوت بوده، ستارگان دنياي توپ گرد در اين قاره جمع شده ا ند تا جدال ستاره ها در قاره سبز هميشه نورباران باشد.
000034.jpg

اگر چه رقابت ها فوتبال باشگاههاي كشورهاي مختلف اروپايي هنوز در آغاز راه است و فاصله زيادي تا پايان فصل باقي مانده اما از هم اكنون تيم هايي كه بخت قهرماني را دارا هستند نيمي از توانايي خود را به نمايش گذاشته اند. در ادامه به بررسي بازي ها اين هفته در اين قاره مي پردازيم.
كالچو سري A
اولين آزمايش زاك در اينتر

زاك روني در اولين آزمايش بزرگ بعد از گرفتن پست رهبري اينترميلان يكشنبه شب در رقابت ها كالچو در سن سيرو به مصاف تيم آث رم مي رود.
بعد از تساوي دو بر دو هفته پيش اينتر با برشا، موراتي رييس اينتر هكتور كوپر آرژانتيني را بر كنار كرد و به جاي او زاك روني را جانشين وي نمود.
زاك ۵۰ ساله مربيگري در كالچو را از سال ۱۹۹۶ و از تيم اودينزه آغاز كرد. او بعد از ۲ سال كار در اين تيم به تيم بزرگ روسونري شهر ميلان رفت و تا سال ۲۰۰۱ در آث ميلان حضور مستمري داشت و سپس يك فصل حضور در لاتزيو كه زياد هم براي او با خاطره خوشي توأم نبود. حالا او در اينترميلان فصل جديدي از زندگي اش را آغاز كرده است.
آث رم آخرين بار در سال ۱۹۹۴ موفق شد در سن سيرو با يك گل اينتر را مغلوب كند. كريستين ويري بهترين گلزن بازي دو تيم است كه تاكنون ۵ بار به رمي ها گل زده است.
اينتر با شيوه هاي نوين در سيستم  بازي خود سعي در خروج از اين بحران را دارد. زاك با سيستم ۳-۴-۳ براي بازي با آث رم نفرات خود را مثل مهره هاي شطرنج در زمين استقرار مي دهد. تولدو درون دروازه ،كوردوبا، ماتاراتزي و كاناوارو در خط دفاع خاويرزانتي، كريستيانوزانتي، امره و كيلي گونزالس چهار مرد خط مياني اينتر به حساب مي آيند. اما سرمربي جديد اينتر براي برطرف كردن ضعف گلزني اين تيم در كالچو روش جديدي اتخاذ كرده است. اين تيم در ۶ بازي گذشته تنها ۶ گل يعني ميانگين يك گل در هر بازي به ثمر رسانده در اين جدال با ۳ مهاجم به ديدار گلادياتورهاي رم مي رود كه اكنون تنها با ۳ گل خورده يكي از دو تيمي است كه بهترين خط دفاع را در اختيار دارد.
اينتر در اين بازي لاموچي، لوسيانوو واندرميد را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.
برخلاف اينتر، آث رم در روزهاي خوشي به سر مي برد و يكي از قطب هاي بالاي جدول به حساب مي آيد. كاپلو با مهم دانستن اين ديدار گفت: ما در صورت پيروزي در اين بازي مي توانيم خود را همچنان در بالاي جدول نگه داريم. مونتلا، دلوكيو، تومازي، لوپاتلي و سارتوره بازيكنان مصدوم رم هستند. در غياب دو مهاجم  گلزن رم ،كاسانو در كنار توتي در خط حمله بازي مي كنند. كاپلو هفته پيش يك پديده جديد و جوان نيز در خط مياني به نام دانيلي دي روسي معرفي كرد كه توانست شاخصه هايي از يك هافبك با تكنيك را به نمايش بگذارد. در اين بازي آث رم با سيستم ۲-۵-۳ به ميدان مي رود. پيلزولي، زبينا، ساموئل، چيوو، مانچيني، دي روسي، امرسون، داكورت، ليما، توتي و كاسانو نفرات اين تيم را تشكيل مي دهند.
باجو عليه يوونتوس
روبرتو باجو كه با يوونتوس در دنياي فوتبال افتخارات زيادي كسب كرد اكنون بايد عليه تيم سابق خود بار ديگر به ميدان برود. باجو ۳۴ ساله اگر چه روزهاي خوشي با يووه داشت اما با شرايط بدي اين تيم را ترك كرد و همواره از اين تيم دلگير است.
يوونتوس تاكنون ۲۷۰۰ دقيقه در رقابت هاي كالچو و در ورزشگاه دل آلپي شكست نخورده و تنها يك گل در اين استاديوم دريافت نموده است. يوونتوس قهرمان فصل پيش اكنون با ۱۶ امتياز در صدر جدول قرار دارد. پيشتاز كالچو يك ركورد عالي نيز در بازي هاي خارج از خانه به ثبت رسانده كه در هر سه بازي پيروز شده است و تمامي امتيازات خارج از خانه را بدست آورده است. از سال ۱۹۹۸ تاكنون برشا در تورين موفق به شكست يووه نشده، يوونتوس در سال ۲۰۰۲ يك پيروزي پنج بر صفر بدست آورد كه يكي از نتايج نادر اين دو تيم به شمار مي رود.
در ۵ سال اخير دو تيم ۹ بار با هم روبه رو شدند كه يوونتوس در ۳ بازي و برشا در ۲ بازي به پيروزي رسيده اند و در ۴ بازي ديگر دو تيم با تساوي به كار خود خاتمه داده اند.
دل پيرو ستاره هميشگي بازي دو تيم كه در بازي يكشنبه شب غايب است تاكنون ۷ بار دروازه برشا را گشوده است. در نقطه مقابل برشا در موقعيت بدي در جدول به سر مي برد. اين تيم در ۳ بازي خارج از خانه تنها به يك برد رسيده و در دو بازي شكست خورده است. برشا در حال حاضر با ۶ امتياز در رده سيزدهم جاي دارد.
ميلان گام به گام با يوونتوس
ميلان با پيروزي خوب برابر لاتزيو توانست همچنان در بالاي جدول به آينده روشن نظر داشته باشد. آنجلوتي در جنوا بازي بسيار دشواري برابر سامپدوريا را در پيش دارد. ميلان در بازي هاي خارج از خانه شكست نخورده از سوي ديگر سامپا نيز در ۳ بازي خانگي تنها يك بار در برابر حريفان زانو زده است.
آنجلوتي درباره اين بازي به گازتادلا اسپورت گفت: از حريف شناخت كافي دارم و فكر نمي كنم مانعي براي پيروزي ما در جنوا وجود داشته باشد. ما در تركيب خود تغييري نمي دهيم تا بتوانيم ۳ امتياز اين ديدار را به دست آوريم.
ديدا، كافو، نستا، مالديني، پانكارو، گاتوزو، پيرلو، سيدورف، كاكا، شوچنكو و اينزاگي ۱۱ مهره ميلان در سيستم ۲-۱-۳-۴ روسونري هاست.
آمبروزيني، ريوالدو و كلادزه نيز به دليل آسيب ديدگي از روي سكوهاي ورزشگاه شاهد اين بازي هستند.
فرار از تنگنا
دومين شكست براي مانچو (مانچيني) باعث نگراني هايي در بين مسئولين اين باشگاه شد، اگر چه لاتزيو برابر ميلان باخت اما مكان ششم جدول براي سردمداران لاتزيو اصلاً راضي كننده نيست. لاتزيو اين هفته در رم به مصاف بولونا مي رود. اين تيم آخرين بار سه سال پيش در خانه بولونا را با دو گل شكست داد. البته مانچو بعد از اين شكست با قبول مسئوليت آن قول داد تا در بازيهاي آينده طرفداران لاتزيو را خوشحال خواهد كرد.
000036.jpg

برنامه هفته هفتم باشگاههاي ايتاليا اين گونه است كه امشب سينا با لچه و امپولي با كيه وو ديدار مي كنند. در ساير بازي ها نيز يكشنبه شب يوونتوس با برشا، لاتزيو با بولونا، پارما با مودنا، پروجا با اودينزه ،رجيانا با آنكونا و سامپدوريا با ميلان بازي دارند و بازي اينتر و آث رم آخرين بازي يكشنبه خواهد بود.
ليگ برتر
به نظر مي رسد تنها ۳ تيم امسال شانس قهرماني در ليگ برتر را دارند. آرسنال،  منچستر يونايتد و چلسي بخت هاي كسب عنوان قهرماني اين دوره، رقابت سختي را با يكديگر دارند. چلسي با سرمايه گذاري كلان يك روسي امسال خود را در كنار اين نام هاي بزرگ قرار داده است. در سال جاري از ليورپول، تاتنهام و نيوكاسل هم تاكنون خبري نيست و اكنون در قهقرا به سر مي برند. بازيهاي اين هفته ليگ برتر از امروز آغاز مي شود، البته آرسنال فردا به مصاف چارلتون مي رود. در بازيهاي امروز جزيره، منچستر ميزبان فولام است اگر چه يونايتدي ها در سال جاري بازيكنان كليدي خود را از دست داده اما اقتدارش را در ليگ برتر هنوز حفظ كرده و در بالاي جدول سايه به سايه آرسنال گام برمي دارد.
امروز در استنفورد بريج چلسي ميزبان تيم منچسترسيتي است. ۶ گل در بازي قبلي منچسترسيتي برابر تيم بولتون هشداري براي خط دفاع آشفته چلسي است. منچسترسيتي به رهبري كيگان با بازيكناني چون مك مانامان ، آنلكا، دينا و ... به نظر يك تيم قدرتمند به حساب مي آيند. منچسترسيتي در اين بازي شوان رايت فليپس هافبك گلزن خود را به دليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد. البته اگر اتحاديه اخراج او را تأييد كند. منچسترسيتي در ۴ بازي خارج از خانه تنها يك بار شكست خورده و از مجموع ۱۲ امتياز ۷ امتياز آن را بدست آورده است. در آن سوي ميدان رانيري نيز داراي ركورد شكست ناپذيري در بازي هاي خانگي مي باشد.
چلسي نيز اكنون با ۲۰ امتياز تيم سوم جدول جزيره به شمار مي رود. رانيري درباره ديدار با «منچستر سيتي» مي گويد:  «پيروزي خيره كننده آنها با ۱۰ نفر مقابل بولتون نشان از يكپارچگي و قدرت تهاجمي اين تيم دارد كه ما بايد بازي هجومي آنها را خنثي كنيم تا فاجعه اي در استمفوردبريج رخ ندهد. منچستر سيتي اكنون با ۲۰ گل زده بهترين خط حمله جزيره را در اختيار دارد. چلسي اميدوار است با ادرين موتو،  هاسل بنك و كرسپو با لشكر ويرانگر حريف مبارزه كند. اما در ساير بازي هاي امروز بولتون ميزبان بريمنگام سيتي است. در آنفيلد افتخارآفرينان دهه هفتاد جزيره يعني ليورپول و ليدز به مصاف هم مي روند. تيم هاي شكست خورده هفته نهم در جست وجوي يافتن روزنه اي براي رهايي از بحران هستند. البته اوضاع در ليدز اسفناك تر است زيرا ليدز با ۵ باخت و تنها ۸ امتياز در مكان هفدهم جدول دست و پا مي زند. آستون ويلا و اورتون نيز مبارزه همسايه ها در جدول است. تيم هايي كه در مكان هاي سيزدهم و چهاردهم قرار دارند. نيوكاسل در سنت جيمز پارك با پورتموث ديدار مي كنند. ساوتهمپتون در لندن ميزبان بلكبرن است و دو تيم ولووهمپتون و لسترسيتي يك بازي از نوع ته جدولي ها را تجربه مي كنند. در ادامه اين ديدار ها آرسنال كه به نظر مي رسد مي تواند در اين ديدار از پاتريك ويه را استفاده كند در زمين چارلتون به ميدان مي رود. آرسنال تنها تيم بدون شكست ليگ برتر اكنون با ۲۳ امتياز در صدر جدول قرار دارد. در لندن تاتنهام در خانه با ميدلزبورو مقابله مي كند.
بوندس ليگا
معادلاتي كه در آلمان بهم خورد

در آلمان همه معادلات بر هم خورده است و برخلاف پيش بيني هاي گذشته ديگر بايرن مونيخ فاتح مطلق صدر جدول نيست. در فصل جديد اشتوتگارت، وردربرمن، لوركوزن و دورتموند رقبايي هستند كه استارت خوبي داشته اند و باعث شده اند كه بايرن به سكوي پنجم اكتفا كند.
در پايان هفته نهم لوركوزن با ۲۲ امتياز در حالي كه نفس هاي اشتوتگارت را در نزديكترين فاصله خود حس مي كند پيشتاز است. اين تيم خود در آرنا ميزبان تيم غول كش گلادباخ است كه هفته پيش بايرن را در زمين خود متوقف كرد. لوركوزن تاكنون تمامي امتيازات بازي هاي خانگي اش را بدست آورده و از سال ۱۹۹۷ نيز به گلادباخ نباخته است. شگفت انگيزترين نتيجه اين دو تيم در ۶ سال اخير پيروزي هشت بر دو لوركوزن در زمين گلادباخ است كه به سال ۹۸ بازمي گردد.
گويا روزهاي خوش براي بهترين تيم سال ۲۰۰۱ فرا رسيده است. فصل پيش لوركوزن به دليل مشكلات عديده  ازجمله فروش ستارگان خود از جمله بالاك و زي روبرتو تا آستانه سقوط پيش رفت اما كالموند بار ديگر اين تيم را از منجلاب سقوط بيرون كشيد تا بار ديگر در بين غول هاي آلماني سرفراز باشد. از سوي ديگر گلادباخ ته جدولي در ۴ بازي خارج از خانه هنوز پيروز نشده و اكنون با ۱۶ امتياز در مكان پانزدهم روي لبه تيغ گام برمي دارد. لوركوزن در اين بازي پلاسنته را به دليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد.
اگر چه ركورد هيلدبراند دروازه بان جوان اشتوتگارت در بازي قبلي اين تيم شكسته شد و اين تيم بعد از ۹ بازي اولين گل را دريافت كرد اما پيروزي سه بر يك اين تيم برابر وردربرمن آن هم در زمين حريف بسيار لذت بخش بود. اين تيم با يك امتياز كمتر نسبت به لوركوزن در مكان دوم ايستاده و امشب در ورزشگاه اختصاصي خود به مصاف ولفسبورگ مي رود.
اشتوتگارت در فصل جاري در بازي هاي خانگي درخشش چنداني نداشته و در ۴ بازي ۲ بار تن به تساوي داده و تنها به ۲ پيروزي رسيده است در حالي كه در ۵ بازي خارج از خانه ۴ برد را بدست آورده و يك بار به تساوي رسيده.
فلييس ماگات در اين باره مي گويد: متأسفانه بازيكنان ما در بازي هاي كه ما ميزبان هستيم كمي دچار استرس مي شوند كه اين بيشتر به خاطر تجربه كم آنهاست .ما درصدد برطرف كردن اين نقيصه هستيم تا هواداران خود را در اين شهر راضي نگه داريم. مارسلو بوردن هافبك اشتوتگارت به دليل اخراج در بازي قبلي غايب است. آخرين پيروزي ولفسبورگ در خانه اشتوتگارت به سال ۲۰۰۰ برمي گردد كه ميزبان شكست حقارت بار پنج بر دو را متحمل شد.
در ساير بازي هاي امروز بايرن مونيخ ديدار دشواري را با كايزرسلاترن در پيش دارد. اين تيم اكنون تنها ۱۸ امتياز بدست آورد و در بوندس ليگا از شرايط خوبي برخوردار نيست. كايزرسلاترن هفته پيش به طور قاطعانه با چهار گل هامبورگ را در هم كوبيد كه اين پيروزي اعلام زنگ خطر براي بايرني هاست. بايرن عليرغم برخورداري از بهترين بازيكنان بوندس ليگا هنوز بازدهي خوبي نداشته است.
هرتا برلين تنها تيمي كه بعد از ۹ هفته هنوز در بوندس ليگا به پيروزي نرسيده امروز ميهمان هانزا روستوك است.
فرايبورگ در زمين خود با وردربرمن ديدار مي كند. هامبورگ نيز بدون مهدوي كيا ميزبان شالكه است. اينتراخت فرانكفورت و كلن بازي همسايگان ته جدولي به شمار مي رود. هانور كه هفته پيش شكست سختي را از دورتموند متحمل شد امروز ميزبان مونيخ ۱۸۶۰ است.تيم بوخوم نيز فردا با وحيد هاشميان ميزبان بروسيا دورتموند است. از سال ۱۹۹۸ به بعد بوخوم موفق به شكست دادن حريف نشده و آخرين پيروزي خانگي اين تيم نيز به ديدار رفت همان سال با نتيجه دو بر يك برمي گردد.

سايه روشن ورزش
نگاه بي غرض
000038.jpg

علي شاكري - ليگ برتر واليبال ايران در فصل جاري به رغم كناره گيري ذوب آهن يكي از تيم هاي باريشه و باسابقه واليبال، فراتر از انتظار آغاز شد. در حالي كه همه در انتظار ثبت نتايج يكطرفه در بازيهاي هفته اول بودند، دخانيات و سايپا با كسب دو پيروزي ناباورانه تماشاگران و دوستداران اين ورزش را شگفت زده كردند. با اين شروع خوب همگان در انتظار برخورد صنام و پاس در هفته دوم و ديدار پيكان با سايپا در هفته سوم بودند، اما سفر غيرمنتظره تيم هاي پيكان و صنام مدعيان شماره يك قهرماني طعم و بو و داغي بازيهاي هفته اول را به فراموشي سپرد. در همين رابطه «محمد بلالي» نايب رئيس فدراسيون واليبال كه اين روزها در غياب سكاندار اول اين ورزش به جاي او تكيه زده و به رتق و فتق امور مشغول است، نظرات جالب توجهي ابراز داشته است. نايب رئيس فدراسيون با اشاره به تأثير منفي اين سفرها در برگزاري منظم ليگ گفت: اگرچه نفس حضور تيم هاي باشگاهي در تورنمنت هاي بين المللي را براي واليبال مفيد مي دانم، اما در هنگامي كه ليگ باشگاه ها آغاز شده است شركت در اين گونه بازيها را به صلاح واليبال نمي دانم.
بلالي جدا از نايب رئيسي فدراسيون، رئيس كميته انضباطي فدراسيون واليبال نيز هست.
چراغ سبز
اين روزها خبرهايي در حول وحوش ورزش به گوش مي رسد. خبرهايي كه اگر رنگ واقعيت و عملي به خود گيرد چه بسا مي تواند باعث حركت گسترده ورزش در اين مرز و بوم شود. اختصاص يك درصد از بودجه سازمان ها و كارخانجات صنعتي به ورزش، وصل كردن فدراسيون هاي پرهزينه و فعال به اسپانسرهاي مالي قدرتمند، فعال شدن روستائيان در امر ورزش در كنار موفقيت هاي بزرگ اخير چون پيروزيهاي تيم ملي تكواندو، وزنه برداري، واليبال و حتي بسكتبال گواه آن است كه ورزش به لطف پشتوانه نيروي جوان كشور سمت و سويي ديگر يافته است.
نكته مسرت بخش ديگر اينكه «مهرعليزاده» رئيس سازمان ورزش اعلام كرده است كه براي بكارگيري مربيان طراز اول چه داخلي و چه خارجي اين سازمان هيچ محدوديتي براي فدراسيون ها قائل نيست. در حالي كه در گذشته نه چندان دور فدراسيون هاي فعال در اين زمينه با مشكل مواجه بودند. نه كميته ملي المپيك و نه سازمان تربيت بدني زير بار هزينه سنگين استخدام مربي خارجي نمي رفتند. ديگر هيچ فدراسيون براي نوآوري بهانه نخواهد داشت و با اين چراغ سبز بايد در انتظار دگرگوني و تحول در بسياري از فدراسيون هاي ورزشي باشيم.
جنجال در بسكتبال
000040.jpg

ديدار جنجالي و پربرخورد صباباطري و پيكان در چارچوب بازيهاي بسكتبال تهران كه به مصدوميت شديد بهزاد افرادي كاپيتان تيم ملي انجاميد واكنش هاي مختلفي را در پي داشت. مربيان تيم هاي برنده و بازنده مهران شاهين طبع و همتايش سعيد فتحي به همراه رامين طهماسبي سرپرست صباباطري عامل خشونت و درگيري در اين بازي را متوجه داوري ضعيف قاضيان اين ميدان دانستند. در اين ميان عجيب آنكه يكي از داوران اين بازي حبيبي خمجاني و حسن نوربخش رئيس كميته داوران بسكتبال و سرپرست هيأت تهران خود تيم ها را مسبب جنجال معرفي كردند!! در اين بين ما و دوستداران بسكتبال مانده ايم كه مقصر كيست و چه عواملي باعث شد تا پيكار دو تيم پرستاره صباباطري و پيكان به جنجال كشيده شود.؟ براستي در اين ميان فدراسيون بسكتبال چه تصميمي اتخاذ خواهد كرد تا ديگر شاهد وقوع چنين مشكلاتي در ميدان مستطيلي بسكتبال نباشيم.
بدمينتون در نقطه صفر
بدمينتون ايران در سالهاي اخير براي رشد و دستيابي به موقعيت تازه در جمع قدرت هاي آسيايي از همه گونه امكانات سود جست، اما در عمل كمتر حركتي رو به جلو داشت تا جايي كه قهرمانان آن در آخرين دوره مسابقات قاره اي در اندونزي از دور دوم بالاتر نرفتند. هرچه بدمينتون در زمينه پرورش قهرمانان زبده كارنامه چندان خوبي از خود برجا نگذاشته است، اما در زمينه تصاحب پست هاي اجرايي پيشرفت هاي شايان توجهي داشته است كه مهم ترين آنها كسب عنوان نيابت رئيس كنفدراسيون قاره و عضويت در هيأت رئيسه فدراسيون جهاني بود.
عكس مربوط به ۵۱ سال پيش است
000042.jpg

در شماره ۳۱۸۶ (يكشنبه ۱۳ مهر سال ۸۲) آن روزنامه گرامي در صفحه ۱۹، عكسي ورزشي چاپ شده بود كه تاريخ مندرج در عكس ۲۴۲۲ (ربيع الثاني) يازدهم حمل ۱۳۳۱ درج شده بود و در شرح ذيل آن مرقوم كرده بوديد كه عكس مربوط به ۹۳ سال پيش است در حالي كه فوتبال از سال ۱۳۰۰ به ايران آورده شده است. بايد توضيحاً عرض كنم كه برج حمل(يا بره) همان ماه فروردين است و اين عكس در روز ۲۲ ربيع الثاني سالي كه آن روز مصادف با يازدهم فروردين ۱۳۳۱ بوده گرفته شده است و سال قمري در عكس ذكر نشده بنابراين، تاريخ عكس يازدهم فروردين سال ۱۳۳۱ يعني ۵۱ سال پيش است.
منوچهر دانش پژوه
همشهري: عكس مورد نظر توسط يكي از همكاران روزنامه همشهري(عباس لقماني) به دست ما رسيده بود و تأكيد ايشان نيز بر آن بود كه عكس مربوط به ۹۳ سال پيش است، اميدواريم كه توضيحات آقاي دانش پژوه در اثبات تاريخ اين عكس كه مربوط به ۵۱ سال پيش است كامل بوده باشد.

نگاهها و خبرها
000044.jpg
تيم ملي و ليست واقعي؟
بازيكن تيم فوتبال سايپا،مهدي اميرآبادي باز هم در ليست تيم ملي جاي دارد. به جز اين بازيكن مثالهاي ديگر هم مي توان زد. حضور هميشگي اين بازيكن لاغر اندام كه هم اكنون در بدترين شرايط دوران فوتبال حرفه اي خود به سر مي برد، براستي كه جاي سؤال و در پي آن جاي ابهاماتي را باقي مي گذارد! طي حضور دويست و هفتاد دقيقه اي اميرآبادي ديگر از آن حركات طولاني، ارسالهاي بلند و شوتهاي محكم و گل هاي متعدد خبري نبود. دعوت از مهدي اميرآبادي كه هم اكنون در تيم جوان سايپا نيز جايگاه سابق خود را ندارد، جاي ابهامات و سؤالات بي شماري را باقي مي گذارد، پس از حضور برانكو در رأس هرم كادر مربيگري تيم ملي حداقل انتظارات اين بود كه جايي براي شايسته ها و نه نام ها در تيم وجود داشته باشد. به جرأت بايد نوشت كه هم اكنون در بين چهارده تيم حاضر در مسابقات ليگ برتر و بعضاً حتي در بين تيمهاي حاضر در مسابقات ليگ دسته اول آزادگان بازيكناني كه پست آنها همانند اميرآبادي است به تعداد فراوان وجود دارند. آنها در حال حاضر بازي بسيار منطقي تر و جاندارتر از مهدي اميرآبادي ارائه مي دهند.
مگر امثال عبدالله قوسي، داوود حقي، محمد نوازي، ناجي بداوي، ميثم سليماني، محسن سلطاني، جلال اميديان، خسرو حيدري، حسن خان محمدي، حتي مسعود شجاعي و مرتضي ايزدي در همين تيم سايپا وجود ندارد كه فوتبالي بسيار فراتر از فوتبال مهدي اميرآبادي در پست پيستون و بازيكن كناري ارائه مي دهند. آيا اميرحسين يوسفي بهترين بازيكن سايپا نبايد جايي در تيم ملي داشته باشد.
گردهمايي بزرگ ورزشي كاركنان دولت
گردهمائي مسئولين ورزش كاركنان وزارتخانه ها و سازمانها امروز سوم آبان در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي همگاني، گردهمايي مسئولين ورزش كارمندان وزارتخانه ها و سازمانها با حضور مسئولين محترم سازمان مديريت و برنامه ريزي، سازمان تربيت بدني و فدراسيون ورزشهاي همگاني كه طراحي و اجراي مسابقات ورزش كارمندان دولت در سال ۱۳۸۲ را در دستور كار خود دارد، جهت هماهنگي و تعيين زمان و محل برگزاري مسابقات برگزار مي گردد.
مسابقات ورزش كارمندان دولت امسال تحت عنوان جشنهاي ربع قرن پيروزي انقلاب اسلامي در رشته هاي فوتسال، واليبال، شطرنج، آمادگي، جسماني، پينگ پنگ، شنا، دووميداني،  برگزار خواهد شد.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سفر و طبيعت
سياست
فرهنگ
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سفر و طبيعت  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |