دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۲۱
براي زدودن خستگي ها و تجديد انرژي و تقويت روحيه كار و نشاط
همراه  خانواده يك روز با  طبيعت
وقتي خسته از يك هفته تلا ش و كوشش به طبيعت پناه ببريد و با زيبايي هاي آن درون خود را تلطيف كنيد مطمئن باشيد كه هفته آينده براي شما، هفته اي زيبا و با آرامش و آسودگي خواهد بود
000556.jpg
فريدالدين جنت 
يكي از نيازهاي ضروري انسانها در كنار آشاميدن، نوشيدن و استراحت كردن، تفريح مناسب و آسايش روح و روان است.
وجود تفريح مناسب در هر جامعه اي به ميزا ن شور، نشاط و پويايي آن جامعه كمك مي كند و باعث مي شود فشارهاي رواني فرد روزبروز كاهش پيدا كند.
در حقيقت يكي از برنامه هاي هنگفت هر خانواده در كشورهاي پيشرفته، سفر و تفريح مناسب است. اعضاي اين جامعه كوچك هر هفته چند ساعت را فارغ از مشكلا ت روزمره در كنار هم به گردش و تفرج و شادي مي پردازند. تفريح به معناي شاد بودن است. پس به نظر مي رسد نياز به شادي از نيازهاي اساسي انسانهاست.
رويا تيموري، كارشناس روانشناسي، از تمام شهروندان مي خواهد كه هر هفته حداقل نيم روز را به استراحت در كنار طبيعت اختصاص دهند و مي گويد: وقتي خسته از يك هفته تلا ش و كوشش به طبيعت پناه ببريد و با زيبايي هاي آن درون خود را تلطيف كنيد مطمئن باشيد كه هفته آينده براي شما، هفته اي زيبا و با آرامش و آسودگي خواهد بود. شما در طبيعت به راحتي مي توانيد مشكلا ت روزمره را فراموش كنيد و خود را آماده آغاز يك هفته پرتلا ش ديگر كنيد. البته اگر به پاركهاي درون شهر نيز برويد بازهم همان بهره وري حضور در كنار طبيعت خارج از شهر را خواهيد داشت.
اما شهروندان كلا ن شهر تهران چه هزينه اي را بايد صرف تفريح كنند و اصولا ً آيا طبيعت تهران مي تواند با هزينه هاي پايين در دسترس عموم مردم قرار گيرد؟ اگر پاركهاي موجود در داخل تهران را فراموش كنيد، جاده دماوند، فشم، سد كرج، لواسان و ... تنها در دسترس كساني است كه صاحب اتومبيل هستند و براي اياب و ذهاب مشكلي ندارند؛ اما كوههاي مناطق دربند دركه، كلكچال، دارآباد و ... نقاطي هستند كه بدون خودروي شخصي نيز مي توان از آنها استفاده كرد.
گردشهاي خانوادگي 
محمد رسولي ، ۴۳ ساله و كارمند، خود را جزو كساني مي داند كه بايد هر هفته با خانواده يك نيم روز را در خارج از تهران بگذرانند. او مي  گويد: سعي مي كنيم حتي الا مكان تا جايي كه ميسر باشد با هماهنگي چند فاميل هر هفته به يك منطقه براي تفريح برويم، مثلا ً يك هفته فشم، يك هفته سد كرج و .. هر ۳ ماه يكبار هم يك سفر دو سه روزه به شمال كشور داريم تا حسابي خستگي از تنمان بيرون برود. من شخصاً خودم را ملزم به اين گردشها مي دانم.
وي در مورد هزينه هاي سفر مي گويد: در مسافرت يك روزه و نيم روزه، غذا را در منزل پخت مي كنيم و تنها ميوه و تنقلا ت مي خريم كه آن هم مبلغ زيادي نمي شود. البته بايد بگويم كه تقسيم بندي مي كنيم تا هر كسي چيزي را تهيه كند آن موقع چندان فشار مالي تحمل نمي كنيم. ولي در سفر ۳ روزه و بيشتر معمولا ً سعي مي كنيم وسايل مورد نياز را تهيه كنيم و خودمان مشغول پخت و پز شويم؛ البته طبيعي است كه در اين سفرها هزينه ها بالا  مي رود ولي معتقدم در كل مي صرفد.
حميدرضا فكري، ۴۸ ساله، متأهل و داراي سه فرزند مي گويد: هر هفته نمي شود به گردش برويم، ولي سعي مي كنيم هر دو هفته يكبار به خارج از شهر برويم و يك روز را در طبيعت سپري كنيم. ما معمولا ً به فشم مي رويم، آنجا در كنار طبيعت به ما بيشتر خوش مي گذرد.
فكري در مورد هزينه اين سفر يك روزه مي گويد: هزينه چنداني ندارد. هر روز ما غذا مي خوريم پس طبيعتاً از اين جهت چيزي بيش از روزهاي ديگر هزينه نمي كنيم. ميوه و تنقلا ت هم كه هميشه در خانه است. عملا ً مي بينيد كه هزينه چنداني نداريم، يعني بيش از بقيه روزها هزينه نمي كنيم.
علي مرادي ۵۰ ساله، متأهل و داراي ۳ فرزند، صاحب يك ويلا  در جاده دماوند است. او مي گويد: ما معمولا ً دركليه تعطيلي ها به ويلا يمان مي رويم . البته اكثر فاميل هم با ما هستند در آن چند ساعتي كه در ويلا  مي گذرانيم سعي مي كنيم خوش بگذرانيم. وقت ما در آن روز به گپ زدن و ورزش كردن مي گذرد.
مرادي در مورد هزينه هاي روزگردش مي گويد: سعي مي كنيم زياد هزينه بر نباشد، ما با ساده ترين وسايل سعي مي كنيم غذاهاي خوشمزه اي تهيه كنيم. معمولا ً آتش روشن مي كنيم و پخت و پز را خارج از ساختمان ويلا  و در محوطه انجام مي دهيم. در زماني كه مشغول ورزش هستيم اين كار را انجام مي دهيم تا وقتمان هم زياد گرفته نشود.
وي در مورد تأثير اين سفر يكروزه معتقد است: اين كه پس از چند روز كار و تلا ش و مشغله هاي فكري، جدا از جنجالهاي زندگي به استراحت مي پردازيم، به ما انرژي مي دهد تا در روزهاي آينده با فكر و تحمل بيشتري به كار خود برسيم. من معتقدم هر كس از تعطيلا ت به نحو احسن استفاده نكند به خودش ظلم كرده است؛ يعني بايد در روز تعطيل همه چيز را تعطيل كند و فقط به خوش بودن بيانديشد.
محمود جابري ۶۵ ساله صاحب يك باغ نسبتاً بزرگ در منطقه لواسان تهران است. او كه مثل چند نفر قبلي تعطيلا ت را به همراه خانواده در باغش مي گذراند معتقد است: اين باغ خاطرات دوران جواني را براي من زنده مي كند. در آنجا من احساس آرامش مي كنم. هميشه به همراه دختران، پسران، دامادها، عروسها و نوه هايم براي استراحت به باغ مي رويم. تابستانها در استخرش شنا مي كنيم، زمستانها آتش روشن مي كنيم و دور آن جمع مي شويم. ساز مي زنيم، شعر مي خوانيم، گپ مي زنيم، خلا صه فكر دنيا را نمي كنيم و دم را غنيمت مي شماريم.
آقاي جابري ادامه مي دهد: شما فكر مي كنيد ما چقدر زنده هستيم؟ بالا خره دير يا زود همه به ديار باقي مي شتابيم. پس اين چند صباحي كه نفس مي كشيم بايد در هر فرصتي دور هم جمع شويم و به قدر كافي همديگر را ببينيم و از وجود هم استفاده كنيم. اجازه بدهيم بعداز رفتن ما خاطره هايمان باقي بماند. خاطراتي كه سرشار از شيريني و لطافت است . حالا  چه اهميتي دارد چقدر هزينه كنيم؟ پول در مقابل با هم بودن و خوش بودن خيلي بي ارزش است. من توصيه مي كنم حداقل در هفته يك روز همراه خانواده در طبيعت زندگي كنيد.
گردشهاي دوستانه، تورهاي دانشجويي 
اخيراً در بين جوانان مرسوم شده كه روزهاي آخر هفته راگروهي به گردش مي روند. اين تفريحها ممكن است صبحهاي جمعه در كوه خلا صه شود يا يك روز كامل به خارج از شهر منتهي شود يا به سفرهاي تفريحي چند روزه منجر گردد.
دانشجويان با تشكيل تورهاي سياحتي با مبلغي بسيار ناچيز به خارج از شهر مي روند و به قول خودشان خوش مي گذرانند. ميترا يعقوبي، دانشجوي كامپيوتر مي گويد: چون برنامه ريزيش سخت است هر هفته نمي توانيم به مسافرت برويم. ولي هر دو هفته يك بار حتماً بايد به جايي برويم، يا يك روز، يا دو روز و يا چند روز ولي حتماً مي رويم.
يعقوبي ادامه مي دهد: تور ما يك تور دانشجويي است. غربيه ها را راه نمي دهيم، همه با هم همكلا سي هستيم، سر يك كلا س مي نشينيم، درس مي  خوانيم و آخر سر همه به مسافرت مي رويم. همانطور هم كه از اسمش پيداست دانشجويي است و كم خرج. معمولا ً يك ميني بوس اجاره مي كنيم، نفري ۲ هزار تومان براي سفرهاي يكروزه، ۳ هزار تومان براي دو روزه و ۷ تا ۱۵ هزار تومان براي سفرهاي چند روزه از بچه ها مي گيريم. اين پولها صرف تهيه غذا، ميوه و ساير ملزومات مي شود. بنابراين مي بينيد كه خرج زيادي هم نداريم.
رضا زيادي، دانشجوي حسابداري، مي گويد: يك جمع ۲۰ نفره هستيم كه جمعه هر هفته را به خارج از شهر مي رويم و آنجا مي گذرانيم. در كل سفرهاي خيلي جذابي مي شوند. البته تمام ۲۰ نفر هر هفته نمي آيند. چند نفر به دليل گرفتاري ممكن است غايب باشند ولي هيچ گاه سفرهايمان با كمتر از ۱۵ نفر برگزار نشده است. چون جمع دانشجويي است، هيچ كس ديگري را بين خودمان راه نمي دهيم. در كنار تفريح و شادي در مورد مسائل و مشكلا ت بچه ها صحبت مي كنيم و اگر كسي از بچه  هاي جمع دچار مشكل باشد همفكري مي كنيم تا آن را حل كنيم.
رضا در مورد هزينه هاي اين سفر مي گويد: كرايه يك ميني بوس و وسائل مورد نيازيك وعده غذا كه مرغ يا كالباس يا نظاير آن است كه زياد زحمت ندارد، تمام هزينه هاي ما را شامل مي شود. هر هفته نفري ۵ هزار تومان به صندوق تور واريز مي كنيم كه در سفر هزينه مي شود. معمولا ً صندوق، هميشه پر است به همين دليل اگر كسي از بچه ها نياز مالي داشته باشد تا حد وسع صندوق به او كمك مي كنيم.
اما گروه ديگري از جوانان هم هستند كه يك نيم روز را به كوههاي اطراف تهران مي روند. جمعهاي دوستانه اعم از بچه محلها، همكلا سي هاي مدرسه و دانشگاه و يا همكاران و ... شامل اين گروه مي شوند.
هر هفته صبح جمعه اگر سري به دركه، دربند و يا كلكچال بزنيد مي توانيد اين جمعها را ببينيدكه در حال بگو، بخند كوه را صعود مي كنند و با همين حالت هم از كوه بر مي گرداند.خيلي وقتها اتفاق مي افتد كه در كوه صداي گيتاري به همراه آواز يك جوان گوش شما را نوازش مي دهد. اگر اين صدا را شنيديد مطمئن باشيد كه چند جوان براي تفريح و شادي به كوه آمده اند و مي خواهند خارج از فضاي روح فرساي شهر، شور و نشاط جواني را با سازوآواز نشان دهند.

به بازنشستگان وعده بيجا ندهيد
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلا مي گفت: مسئولا ن سازمان مديريت و برنامه ريزي اقدامي در خصوص پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از سال ۷۹ نمي كنند و تنها با وعده هاي توخالي محرومترين اقشار جامعه را اميدوار مي كنند.
عبدالرحمن تاج الدين در جمع خبرنگاران افزود: مسئولا ن سازمان مديريت و برنامه ريزي مدتهاست كه در مصاحبه هاي خود زمانهاي متفاوتي را براي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از سال ۷۹ اعلا م مي كنند و تنها با وعده و وعيدهاي توخالي از زير بار مسئوليت شانه خالي مي كنند. وي اظهار داشت: سازمان مديريت و برنامه ريزي پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از سال ۷۹ را بايد در ۶ ماهه اول سال جاري پرداخت مي كرد كه متاسفانه در اين امر بسيار كوتاهي كرد.
تاج الدين تأكيد كرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي مسئول اجرايي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان است و اگر اين سازمان به همين منوال ادامه دهد و اقدامي در اين خصوص انجام ندهد، مجلس شوراي اسلا مي از تمام قدرت نظارتي خود براي پرداخت پاداش بازنشستگان استفاده خواهد كرد.

تأثير سحري بر سلا متي
در رمضان، انديشه صرفه جويي وخويشتن داري، نخستين تفكر رايج در ميان روزه داران است. اما در اين ميان بسياري از خانواده ها به دليل استراحت بهتر و راحت تر از بيدار شدن براي سحري امتناع مي كنند و در اين ماه به دو وعده غذاي افطاري و شام اكتفا مي كنند. پزشكان معتقدند در اين ماه افراد بايد سه وعده غذايي (سحري، افطاري و شام) در برنامه غذايي خود قرار دهند. زيرا مقدار غذاي مصرف شده در هنگام سحر بايد به اندازه اي باشد كه روزه داران را براي ۸ ساعت كار فكري و جسمي آماده نگه دارد. اين وعده غذايي مي تواند جاي صبحانه را پر كند. همچنين به روزه داران توصيه مي شود كه سالاد را هنگام سحر براي جلوگيري از تشنگي در طول روز فراموش نكنند و در حد امكان از خوردن غذاهايي مانند ماكاروني، برنج و آش كه در طي روز باعث تشنگي مي شوند بپرهيزند. عدم خوردن سحري خطر ابتلا  به سنگ كليه را در دراز مدت افزايش مي دهد. بايد ذكر كرد كليه يكي از بخش هاي مهم دفع سموم بدن به حساب ميآيد. ضعف در كار اين بخش مشكلا ت فراواني را براي فرد ايجاد مي كند. بنابراين بايد در حفظ و سلا مت كليه ها دقت و توجه لا زم را به كار بست،چرا كه ايجاد اختلا ل در عملكرد آنها هزينه هنگفت درمان را در بردارد. تغذيه درست فرد كمك شاياني به سلا متي كليه مي نمايد. اما سوء تغذيه و عدم رعايت تنوع در غذا و همچنين مصرف بيش از حد غذا سبب نارسايي كليه مي شود. كه در پي آن امراضي از قبيل فشار خون و غيره را سبب مي شود تنگي نفس بيماري شايع اين نارسائي است. بايد تأكيد كرد ۲۴ ساعت كمبود غذا به سرعت ضمن تحليل و افت ذخاير قندي بدن به ويژه در كودكان و نوجوانان و كند شدن رشد آنها، در بزرگسالا ن نيز در دراز مدت موجب ايجاد سنگ كليه مي شود. عدم استفاده از آب و غذا براي مدتي طولا ني ضمن اينكه روند رشد كودكان را كند مي كند، در افراد بزرگسال نيز موجب افزايش غلظت مواد در كليه ها شده و در دراز مدت بدن را در معرض خطر ايجاد سنگ كليه قرار مي دهد كه عارضه اي دردناك و مداواي آن پرهزينه است. از همين رو به روزه داران توصيه مي شود كه حتماً با خوردن سحري روزه بگيرند و همچنين مصرف مايعات از جمله چاي و آب ميوه و البته آب را در اين مدت چند برابر نمايند تا از لحاظ جسمي دچار مشكل نشوند.

آيينه تصوير
000582.jpg

ماهي گيران بنگلا دشي با پشتكار فراوان در پي صيد ماهي هستند تا درآمدي هرچند اندك را براي خانواده خود كسب كنند. فقر و زندگي دشوار در اين كشور كوچك آسيايي، مردم را به روي آوردن هرچه بيشتر به اين پيشه ترغيب مي كند. در مجموع، ماهي گيري براي اين كشور بسيار پرمنفعت است. سالا نه صادرات ماهي، نزديك به۳۰۰ ميليون دلا ر منفعت براي بنگلا دش دربر دارد كه شايد سرانجام باعث بهروزي شرايط مردم آن شود.
000580.jpg

غروب دلپذير سيدني؛ جهانگردان در حال بالا  رفتن از پل بزرگ و باشكوهي هستند كه در اين شهر بنيان نهاده شده و منظره اي زيبا از شهر و >خانه اپراي سيدني<، از فراز آن قابل مشاهده است. شبانه روز، سيدني، شاهد حضور مردم بسياري است كه قصد دارند با صعود از اين پل، يكي از بزرگ ترين شهرهاي استراليا را از دريچه اي تازه بنگرند. سالا نه حضور ۳۰۰ هزار نفر از اين پل بالا  مي روند كه اين موفقيت، سازندگان آن را به فكر ساخت سازه اي مشابه فرو برده است.
000584.jpg

شركت هاي بزرگ تجاري به طور مستمر در پي يافتن دستگاه هاي جديدي هستند تا در كنار كاهش مداوم قيمت، مشتريان بيشتري را، كه به دنبال رسيدن به رفاه افزون تري هستند، جذب محصولا ت خود سازند. معاون شركت مايكروسافت، تلفن همراه جديدي را در دست دارد كه براساس قابليت كار با ويندوزهاي جديد اين شركت ساخته شده است. ويندوزهاي جديد مايكروسافت، قابليت كار با صدا را دارند كه در رقابت با ساير توليد كنندگان نرم افزار، اين مجموعه را يك گام فراتر مي برد.
000576.jpg

پسر بچه اي فربه پيشاروي ترازوي وزن كشي ايستاده است. محققان بتازگي دريافته اند وجود ژني غيرطبيعي در بدن انسان، اشتياق انسان براي مصرف غذاي بيشتر را بر مي انگيزاند كه چاقي را در پي دارد. در حالي كه در سراسر دنيا، مردم به طور روزافزوني با چاقي و افزايش وزن روبرو مي شوند، محققان اميدوارند با بهره جستن از اين يافته، بتوانند راه هاي جديدي براي مقابله با اين بيماري يا درمان آن بيابند. اگرچه دستيابي به فرمول جادويي ضد چاقي، نيازمند پژوهش هاي بسياري است.

افزايش ورشكستگي مالي در خانواده هاي آمريكايي
استاد دانشگاه هاروارد و كارشناس ورشكستگي از مشاهدات خود در ارزيابي ورشكستگي مالي خانواده ها در آمريكا گفت: طي ۲۵ سال گذشته ورشكستگي مالي در خانواده هاي آمريكايي ۴۰۰ درصد افزايش يافت.
يك نشريه آمريكايي به نقل از اليزابت وارن در ارزيابي پيامدهاي مخرب ورشكستگي بر خانواده هاي آمريكايي نوشت: تا پايان دهه جاري ۷/۱ ميليون خانوار از مجموع ۶ ميليون خانوار آمريكايي دچار ورشكستگي مالي خواهند شد.
اين استاد دانشگاه تأكيد كرد: مصرف بي رويه، هرچند بر ورشكستگي مالي خانواده هاي آمريكايي تأثير دارد؛ ولي كاهش در آمد خانواده هاي آمريكايي بيشتر تحت تأثير هزينه هاي مسكن، تحصيل، هزينه هاي ثابت زندگي و كم كاري و بيكاري است.
وي افزايش هزينه هاي درمان را نيز موجب بيشتر شدن مشكلا ت مالي خانواده هاي آمريكايي ارزيابي كرد.
وارن درمورد هزينه مسكن گفت: اجازه افزايش رهن مسكن توسط صاحبخانه ها، مشكل رهن خانه را پيچيده تر كرده است.

پرسشهايي كه  هرگز از خود نپرسيده ايد
آيا شادي دليل خاصي مي خواهد؟
000512.jpg
با من درباره شادي حرف نزنيد. كافي است يك بار با اقوام من حشر و نشر داشته باشيد!
فرد شاد كسي است كه از زندگيش راضي است، بنابراين كسي خوشحال است كه از زندگي خود لذت ببرد.
پانزده درصد عمرتان، هنگامي كه زندگي خواستهايتان را برآورده مي سازد، خوشحال هستيد. در هشتاد و پنج درصد باقي مانده به انتظاراتتان نمي رسيد. اما بياموزيم از همان پانزده درصد لذت ببريم.
شادي زماني است كه با لبخندي بر لب، دريا را نگاه مي كنيد يا هنگامي كه سراپا شور و اشتياق شويد يا حتي وقتي با خوشبختي در نيمه شب چشمهايتان را باز مي كنيد و نمي خواهيد خواب بر شما غلبه كند، زيرا دوست نداريد حتي يك دقيقه از زندگي تان را از دست بدهيد.
شادي در زماني روي مي دهد كه نكات مثبت زندگي را دريابيد و اين تا هنگامي كه با دشواريهاي روزگار روبرو نشده باشيد، امكان پذير نيست.
من بيشتر اوقات شادم، نمي دانم چرا ولي خب، خوشحالم!
آخرين سيگار براي يك محكوم به مرگ!
بعضي ها شادي واقعي را در فلسفه اي خاص، هنر يا مذهب مي يابند. اما همواره اين حقيقت را در نظر بگيريد: اگر به دنبال راهي براي خوشحالي مي گرديد، پس شاد نيستيد.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
000452.jpg
كدام فيلم خارجي 
چندي پيش يكي از مسئولا ن سينماي كشور در مصاحبه تلويزيوني در دفاع از سينماي ايران و در مقابله با سينماي خارجي اذعان داشت: اكران فيلم هاي روز خارجي هم نتوانسته پاي تماشاگران را به سينما باز كند. مشكل در جاي ديگري است... خواستم بگويم در اين چند سال اخير كدام فيلم با ارزش خارجي را با تبليغات مناسب و در سينماهاي درجه يك به اكران گذاشته ايد؟ جوانان ما حتي نام بسياري از شخصيت هاي سينمايي دنيا را هم نشنيده اند. آيا اين ناشي از كم كاري شما نيست؟عبدالله حيدري - دانشجو
درج مسير اتوبوسها چه لزومي دارد؟
سال هاست در ميانه دود و ترافيك و آهن پاره، آويزان از ميله اتوبوسها زندگي مي كنيم و با جاي جاي اين شهر بي دروپيكر آشنايي داريم. درج مسير اتوبوسهاي شركت واحد آن هم در قالب يك صفحه روزنامه چه لزومي داشت؟آرش كياني 
نصب سرعت گير
از سازمان ترافيك درخواست مي كنم در كامرانيه جنوبي، مقابل سازمان آب كه خودروها با سرعت زياد حركت مي كنند سرعت گير نصب نمايند. اينجا محل تردد دانش آموزان هم هست.خانم اعرابي 
تردد كاميون ها درشهران 
تردد كاميون ها و انواع ماشين هاي سنگين باري در منطقه شهران هم تردد ساير وسائط نقليه را با مشكل روبرو ساخته و هم امنيت عابرين بخصوص دانش آموزان كم سن و سال را در معرض خطر قرار داده است. اي كاش زمان عبور و مرور اين خودروها را ساعات آخر شب، معين مي كردند.
امير محمدي - ساكن شهران 
زولبيا و باميه امسال دلچسب نيست 
زولبيا و باميه هاي امسال در اكثر قنادي هاي تهران از كيفيت خوبي برخوردار نيستند. چون اين شيريني با نام ماه مبارك رمضان عجين شده و سالهاست آن را دراين ماه مصرف مي كنيم، توقع داشتيم طعم تازه و لذيذ آن را امسال هم تجربه كنيم؛ ولي اكثر اين محصولا ت امسال سوخته و مانده هستند و به نظر مي رسد در روغن هاي بي كيفيت طبخ مي شوند.طرفدار پروپا قرص زولبيا و باميه 
۵۰ تومان اضافه تر بود
چند روز پيش در جداول آخر هفته بازارچه كرايه تاكسي و خطي هاي شهر تهران در مسيرهاي مختلف را چاپ كرديد. در چندمسير از جمله آزادي - انقلا ب و انقلا ب - امام حسين كرايه ها را ۵۰ تومان اضافه تر درج كرده بوديد.
مي خواهيد به مردم آمادگي دهيد كه گوش به زنگ افزايش كرايه ها باشند؟حسيني 
گلا يه از پليس ۱۱۰
دو حادثه - يكي تصادف رانندگي و ديگري ربودن كيف دستي - در يك ماه گذشته در منطقه گيشا رخ داده كه بلا فاصله به پليس ۱۱۰ تلفن كرديم؛ اما با تأخير زياد به محل آمدند و ديگر امكان پيگيري نبود. به عنوان يك شهروند از پليس ۱۱۰ براي نشان دادن سرعت عمل انتظار بيشتري دارم.خانم عبدالله پور - ساكن گيشا
اطلا عات موبايل را بيشتر كنيد
در بازارچه همشهري، اطلا عات كمي درباره تنوع گوشي ها و مدلهاي موبايل درج مي شود. انتظار داريم مدلهاي روز و تازه هاي اين صنعت پر مشتري را بيشتر در صفحات خود بگنجانيد.موبايل پرور! - مغازه دار
وام هاي مضاربه اي ممنوع شد
بانك صادرات هفته پيش بدون هيچ اطلا ع قبلي و در قالب يك بخشنامه داخلي به طور ناگهاني پرداخت وامهاي مضاربه اي را متوقف كرد. وقتي از آنها توضيح خواستيم پاسخ دادند كه بيش از سقف اعتبار وام داده اند و متقاضيان بايد تا آخر آذر صبر كنند! شما را به خدا در اين بانك نبايد يك نفر حساب وامها را نگاه مي داشت تا از سقف اعتبارات فراتر نرود و صدها متقاضي ديگر دچار بلا تكليفي و سرگرداني نشوند؟مقداد
روكش آسفالت مي خواهد
از ساكنان كوچه عدل در ۱۷ شهريور هستيم. از چند سال پيش هر نوع حصاري كه در اين كوچه انجام شده، محل آن را ترميم نكرده اند و آسفالت كوچه نياز به روكش دارد.
باباكشت زاده 
باز هم سرعت گير
از طرف ساكنان محل از مسئولا ن مربوطه مي خواهم از مسير پرتردد ميدان صفائيه، روبروي درمانگاه ۲۲ بهمن در شهر ري كه محل آمد و شد شاگردان مدرسه نيز هست بازديد و نسبت به نصب سرعت گير در اين محل اقدام كنند.شهرري - گل اصفهاني 
دريغ از اين ميدانهاي زيبا
شهروندان تهراني لا بد مي دانند كه منطقه نارمك حدود يكصد ميدان زيبا دارد؛ اما يكسال است كه سطل هاي زباله در اين ميدانها را برچيده اند و چيزي جايگزين آن نشده و اكنون داخل و اطراف ميدانها تبديل به محل انباشت زباله شده است. از بازرسان شهرداري درخواست مي كنيم از حال و روز اين ميدانها بازديد كنند و دستور بازگرداندن سطل ها را صادر نمايند.قاسمي

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه ارتباطات
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |