دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۲۷ - Nov 17, 2003
روكش پلهاي فلزي ۱۵ سال ضمانت دارد
ترميم پل هاي فلزي تهران آغاز شد
ترميم  پل هاي  فلزي  تهران  پس  از گذشت  ۱۰ سال  از آخرين  ترميم ، آغاز شد وبه  همين  دليل  باند شمالي  پل  نصر مسير (شرق  به  غرب ) تا صبح  روز دوشنبه (امروز)  تعطيل  است .
محمد علي آبادي  معاون  شهردار تهران  اواخر مرداد ماه ، تهيه  روكش  ويژه  پل هاي  فلزي  سواره رو را در دستور كار امسال  اين  معاونت  ذكر كرد و گفت : كار روكش  كردن  دو دستگاه  از اين  پل ها به  نام  پل  آزمايش  و پل  نصر انجام  مي شود.
وي  گفت : از كارشناسان  دعوت  كرده ايم  تا بر توليد و نصب  روكش  پل ها درداخل  كشور نظارت  فني  داشته  باشند. علي  آبادي ، هزينه  روكش  كردن  اين  دو پل  را پنج  ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال  عنوان  كرد.
وي  گفت : در رابطه  با روكش  كردن  پل هاي  فلزي ، از پيمانكاراني  استفاده  مي كنيم  كه  هم  واردكننده  مواد اوليه  توليد روكش  باشند، هم  نصب كننده  و هم  ضمانت  بانكي  ارايه  دهند.
وي  زمان  ضمانت  درخواست  شده از سوي  شهرداري  براي  اين  روكش ها را ۱۵ سال  ذكر كرد.
۱۰سال  از آخرين  باري  كه  روكش  سطح  پل هاي  فلزي  سواره  رو در تهران  تعويض  شد مي گذرد، در حالي  كه  اكنون  سطح  اين  پل ها بسيار ناهموار و براي  تردد مشكل زا شده اند.
اختلاف  سطح هاي  موجود   كندي  تردد، افزايش  احتمال  تصادف  و استهلاك  شديد خودروها را به  دنبال  دارد.
به  طور ميانگين  روزانه  حدود چهارهزارو ۵۰۰ دستگاه  خودرو از روي  هر يك  از اين  پل ها عبور مي كنند. جنس  روكش  ويژه  پل هاي  فلزي  از ماده اي  به  نام  اپوكسي  است  كه  منشا آلي  دارد و به  دليل  قابليت  چسبندگي  با فلز به  عنوان  بهترين  روكش  براي  سطح  پل هاي  فلزي  استفاده  مي شود.
گفته  مي شود انحصار اين  روكش  در اختيار چند كشور است .
در سال  ۱۳۵۰ پل هاي  فلزي  شهر تهران  به  صورت  موقت  جهت  روان  كردن  ترافيك  معابر شهر نصب  شد، اما پس  از گذشت  مدت  زماني ، جمع آوري  اين  پل هاي  مؤثر بر ترافيك ، بسيار پرهزينه  تشخيص  داده  شد، بنابر اين  عمر آنها تا امروز دوام  يافت .
از سال  ۶۴ اين  پل ها حداقل  ۲۵ بار لكه گيري  شده اند، اما در سال  ۶۹ براي  يك  دوره  پنج  ساله  از روكش  اصلي  جهت  ترميم  آنها استفاده  شد.
مواد اصلي  اين  روكش  از كشور آلمان  وارد شد، اما طرف  ايراني  قرارداد براي  پايين  آوردن  هزينه ها، حضور كارشناسان  آلماني  را رد كرد و مواد اوليه  توسط كارشناسان  داخلي  تبديل  به  روكش  و نصب  شد، اما اين  روكش  نتيجه  مطلوب  را نداشت  و خيلي  زود از بين  رفت .
يك  كارشناس  قيمت  هر مترمربع  اپوكسي  با ضمانت  پنج  ساله  را ۳۰۰ هزار ريال و ضمانت  ۱۰ساله  را ۳۷۰ هزار ريال  براي  پل هاي  نصر و جلال  آل احمد و همين  پوشش  را براي  پل  چوبي  ۴۵۰ هزار ريال  ذكر كرد.

نگاه
001488.jpg
داوود كاظمي

گزارش ديدار شهروندان با مديران شهرداري در نماز جمعه
احمدي نژاد: پايگاه هاي ديني بهترين مكان براي حل مشكلات مردم است
001490.jpg
شهردار تهران  كه  جمعه گذشته با همكاران  خود در بخشي  از مصلاي  تهران  به مشكلات  مردم  رسيدگي  مي كرد مساجد و پايگاههاي  ديني  را بهترين  مكان  براي  رسيدگي  به  مسائل  مردم  توصيف  كرد.
محمود احمدي نژاد در مصاحبه  با واحد مركزي  خبر با بيان  اين كه  بيش از ۴۰۰ نفر از شهروندان  تهراني  براي  حل  مشكلات  خود در مصلا ثبت نام  كرده اند گفت:  مردم  مشكلات  فراواني  در خصوص  شهرداري  داشتند كه  هر هفته  در نماز جمعه  به  من  مراجعه  مي كردند اما از آنجا كه  همه  شهرداران  مناطق  حضور نداشتند امكان  حل  مشكلات  آنان  بصورت  همزمان  وجود نداشت.
 وي  افزود :در اين برنامه  شهرداران  همه  مناطق  و معاونان  شهرداري  حضور داشتند و مشكلات  مردم  را بررسي  كردند.
بنابراين  گزارش  جمعي  از شهروندان  نيز در مصاحبه  با واحد مركزي  خبر ضمن  ابراز رضايت  از حركت  مسئولان  شهرداري  تهران  براي  حل مشكلات  خود گفتند اگرچه  همه  مشكلات  در اين  ديدارها حل  نمي شود ولي مردم  از نوع  شكل  ارتباطي  كه  به  تازگي  بين  شهرداري  و مردم  برقرار مي شود راضي  هستند.
آنان  با بيان  اينكه  اين  برنامه ها مي تواند الگويي  براي  ساير دستگاهها و مسئولان  باشد افزودند: هر قدر ارتباط ميان  مسئولان  و مردم  بيشتر باشد اعتماد مردم  به  آنان  افزايش  مي يابد.
در همين زمينه مجتبي اعلائي- مدير كل روابط عمومي شهرداري تهران به خبرنگار همشهري گفت: شهروندان استقبال خوبي از اين شيوه رسيدگي دكتر احمدي نژاد نشان دادند به نحوي كه اين برنامه تا نيم ساعت بعد از اذان مغرب و عشا به طول انجاميد.
وي تصريح كرد: مشكلات فراروي شهروندان و معضلات شهري بسيار زياد است و مديريت شهري در صدد است با اتخاذ شيوه هاي نوين، اين مشكلات را در فاز نخست به حداقل رسانده و در مراحل بعدي، رفع كند.
اعلائي افزود: مديريت كلان شهرداري تهران خوشبختانه توانسته است با ديدارهاي مستقيم خود با شهروندان و حضور در مناطق مختلف به رتق و فتق امور بپردازد و آثار مثبت اين تلاش ها، موجب شده اين ديدارها به طور منظم ادامه يابد.

فعلاً چاره اي جز مدارا نيست
نسخه مناسب براي مشكل آلودگي هواي تهران وجود ندارد
گروه شهري: مديركل  حفاظت  محيط زيست  استان  تهران  گفت : طرح  مديريت  شهري  تهران  نمي تواند نسخه  مناسب  و درخوري  براي  مشكلات  و آلودگي  هواي  اين  شهر تجويز كند.
«محمدحسن  پيراسته» افزود: دست يازي  و سوءاستفاده  برخي افراد و مديريت ها در شهر تهران  به  محيط پيراموني  اين  شهر به  شدت  آسيب  رسانده  است .
وي  در گفت وگو با ايرنا، شهر تهران را گرفتار ناهنجاري هاي  متعدد زيست  محيطي دانست  و تأكيد كرد: تهران  شهري است  آشنا به  دردها و نارسايي هاي  حاكم  بر مديريت  يك  شهر سالم  و پاك .
وي ، تمام  ارگان هاي  دولتي  را متولي  مديريت  شهري  تهران  عنوان  كرد و گفت: مسئوليت  مديريت  شهري  درتهران  تنها برعهده  شهرداري نيست  بلكه  تمام  دستگاه هادر اين  زمينه  بايد جوابگو باشند.
مدير كل  حفاظت  محيط زيست  استان  تهران  تصريح  كرد: در برخي  از عرصه هاي شهري  درتهران  بايد مدارا كرد تا درزمينه  كاهش  آلودگي  هوا به  نتايج  مطلوبي دست  يابيم .
به عقيده  وي ، عدم  رعايت  ديدگاه ها و معيارهاي  زيست  محيطي درتوسعه  شهري ،تهران  را با مشكلات  پيچيده اي  مواجه  كرده  به  گونه اي  كه  ترميم  خسارات  زيست محيطي را يا جبران  ناپذير و يا با صرف  هزينه هاي  بسيار، وقت  گير كرده است .
وي ، موقعيت  اقليمي شهرتهران  و بارگذاري  بيش  از توان  اكولوژيك  اين  شهررا درايجاد آلودگي  هوا بسيار موثردانست  و گفت : موقعيت  اقليمي پايتخت  موجب شده  كه  بين  ۲۷۰ تا ۳۰۰ روز در طول  سال  پايداري  هوا در تهران  اتفاق  بيفتد.پيراسته  افزود: توسعه  ناموزون  و ناپايدار شهري  درتهران  و مجموعه  شهري پايتخت  و معضلات  زيست  محيطي شهرهاي  همجوار، اين  كلان  شهر را تحت  تاثير قرارداده است .

در اين گذرگاه عافيت...
خبر ساده و كوتاه بود؛ «محيط بان جوان پارك ملي سرخه حصار واقع در شرق تهران اخراج شد.» اما محيط بان گفته بود كه محيط بانان با مشكلات گوناگوني روبرو هستند. تجهيزات و آذوقه كافي ندارند آن هم در زمانه اي كه شكارچيان غيرمجاز از هر قماش و با انواع سلاح ها، به مناطق حفاظت شده هجوم مي برند، قاچاقچيان چوب در عرصه هاي جنگلي به قطع گونه هاي با ارزش مي پردازند و سوداگران زمين در طيفي از ساده ترين تصرف كنندگان با هدف تبديل جنگل به زمين كشاورزي تا تصرف سازمان يافته اراضي پارك هاي ملي براي ساخت و ساز انبوه، در كمين ذخيره گاه هاي طبيعي ايران نشسته اند. در سال هاي اخير قاچاقچيان چوب در استان مازندران اسماعيل رمضاني، جنگلبان شجاع را پس از ضرب و شتم به عمق يك دره پرت كردند و او اينك بر اثر قطع نخاع، زمين گير شده است.و در گيلان قاچاقچيان چوب «رشيد غفاري» جنگلبان نمونه را شب هنگام و زماني كه در كنار خانواده اش در حال استراحت بود، آماج گلوله قرار داده و وي را به شهادت رساندند. اما از آنطرف يكي از محيط بانان پارك ملي تنگ صياد در استان چهارمحال و بختياري به اتهام شليك تير به يك شكارچي غيرمجاز، محكوم به قصاص شده است! كار متجاوزان به عرصه هاي جنگلي، مناطق حفاظت شده و پارك هاي ملي از ساخت و ساز غيرمجاز، قطع درختان، از ميان بردن مراتع، شكار بي رويه به درگيري مسلحانه با محيط بانان و جنگل بانان رسيده است.
در اين جدال نابرابر كه در يك سوي آن مدافعان محيط زيست بر مبناي قانون به دفاع از حقوق ملي قرار دارند، در مقايسه با انواع قاچاقچيان چوب، شكار و سوداگران زمين، از لحاظ تعداد، تجهيزات و حمايت هاي قانوني در وضع اسفباري قرار دارند و در شرايط و وضعيتي دشوار، هر يك بار سنگين و خطير محافظت از عرصه اي به وسعت چند برابر استانداردهاي بين المللي را بر دوش مي كشند.
به اين ترتيب گذرگاه عافيت هر روز بر مدافعان طبيعت ايران تنگ تر مي شود.
و وقتي هم دچار حادثه مي شوند وضعيت مبهمي پيدا مي كنند.
همچنان كه «اسماعيل رمضاني» كه از هر دو پا فلج شده از هيچگونه حمايت بيمه اي و مستمري برخوردار نيست و تأمين حقوق حقه بازماندگان رشيد غفاري جنگلبان شهيد نيز چندان مشخص نمي باشد. سازمان هاي مسئول بهتر است در زمينه حمايت از اين فرزندان شجاع كشور هم قاطعيت به خرج بدهند تا واكنش سريع آنها منحصر و محدود به مصاحبه كنندگان با مطبوعات نشود.
اسماعيل عباسي

ساخت خيابان در شهرري
دو خيابان بزرگ در جنوب و شرق حرم حضرت عبدالعظيم(ع) ساخته مي شود.
شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: به منظور دسترسي مناسب تر زائرين به حرم مطهر حضرت عبدالعظيم(ع) و امامزاده هاي مجاور اين دو خيابان ۱۰۰ متري ساخته مي شود.
كرمي از ساخت يك تقاطع غيرهمسطح در خيابان شهيد رجايي و اتوبان آزادگان خبر داد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |