شنبه ۱ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۲ - Nov 22, 2003
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان - كانادا
رضازاده امشب به ركورد جهان حمله مي كند
001648.jpg
گروه ورزشي: زماني كه «محمد نصيري» يكي از نوابغ استثنايي وزنه برداري ايران و جهان در دهه هاي ۶۰ و ۷۰ ميلادي از سوي گوينده سالن محل برگزاري رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در شهر ونكوور كانادا براي توزيع مدال هاي يكضرب دسته ۹۴ كيلوگرم فرا خوانده شد، آه از نهاد ايرانيان حاضر در اين سالن برآمد كه اي كاش «كوروش باقري» تنها نماينده ما در اين وزن يكي از كساني بود كه در اين لحظه به ياد ماندني بر روي سكوي قهرماني جايزه خود را از مرد افسانه اي تاريخ جهان دريافت مي كرد. اما اين اتفاق رخ نداد و كوروش باقري هم در يكي از بدترين روزهاي خود عنواني بهتر از مقام هشتمي را در اين وزن به دست نياورد. باقري كه در مسابقه هاي جهاني سال ۲۰۰۱ تركيه به مقام قهرماني جهان دست يافته است، از آن سال تاكنون هيچگاه نتوانسته خود را به عنوان يك مدعي طراز اول نشان دهد و افزون بر اين مسئله وي به دليل ناراحتي زانو كه يك بار هم در كشور بلغارستان مورد عمل جراحي قرار گرفته است، ظاهرا ديگر در شرايطي نيست كه بتواند افتخارات گذشته خود را تكرار نمايد.
باقري در كانادا كارش را در يكضرب با انتخاب وزنه ۱۷۵ كيلوگرم آغاز كرد كه آن را بالاي سر برد. وي در دو حركت بعدي خود وزنه هاي ۱۸۰ كيلوگرم را دوبار انداخت و عنوان نهمي اين حركت را به دست آورد.
الكسي پتروف از روسيه و ميلين دوبروف از بلغارستان با ۱۸۵ كيلوگرم و هاكان ييلماز از تركيه با ۱۸۰ كيلوگرم وزنه برداران برتر حركت يكضرب در اين دسته بودند.
باقري در حركت دو ضرب هم تنها يك بار موفق بود. او ابتدا وزنه ۵/۲۰۷ كيلوگرم را انداخت. در حركت دوم اين وزنه را بالاي سر برد ودر حركت سوم خود نيز وزنه ۵/۲۱۲ كيلوگرم را نتوانست مهار كند.
اين وزنه بردار كشورمان با مجموع ۵/۳۸۲ كيلوگرم در مجموع به مقام هشتمي جهان رسيد. در حركت دو ضرب اين وزن، وزنه برداري از جمهوري مولداوي با نام واديم واساديوس سنگين ترين وزنه را مهار كرد. وي با بالاي سر نگهداشتن وزنه ۵/۲۲۲ كيلوگرم مدال طلاي اين حركت را از آن خود كرد. ميلين دوبروف از بلغارستان و هاكان ييلماز از تركيه هم با زدن وزنه ۲۲۰ كيلوگرم صاحب عناوين دوم و سوم شدند.
در مجموع رقابت هاي وزن ۹۴ كيلوگرم دوبروف بلغاري با ۴۰۵ كيلوگرم اول شد. هاكان ييلماز از تركيه با ۴۰۰ كيلوگرم به مقام دوم رسيد و واديم واساديوس از مولداوي با ۵/۳۹۷ كيلوگرم در مكان سوم قرار گرفت.
پانزوان نهم شد
سيد هادي پانزوان وزنه بردار گيلاني تيم ملي ايران در هفتاد و سومين دوره مسابقه هاي جهاني وزنه برداري در ونكوور كانادا در وزن ۸۵ كيلوگرم به عنوان نهم دست يافت. ركورد مجموع پانزوان در اين مسابقه ها ۳۶۵ كيلوگرم بود. وي ۵/۱۶۷ كيلوگرم را در يكضرب و ۵/۱۹۷ كيلوگرم را در دو ضرب بالاي سر برد.
در اين وزن والري كالستيا از روماني با ۵/۳۸۲ كيلوگرم (۵/۱۶۲ يكضرب و ۲۱۵ دو ضرب) صاحب گردن آويز طلا شد. ليون يوان از چين هم با همين مجموع ۵/۳۸۲ كيلوگرم (۱۷۰ يكضرب و ۵/۲۱۲ دو ضرب) تنها بخاطر سنگيني وزن مدال نقره گرفت و سرگئي چاخويان وزنه بردار ارمني تبار تيم استراليا نيز با ۵/۳۷۷ كيلوگرم (۵/۱۷۲ يكضرب و ۲۰۵ دو ضرب) مدال برنز اين وزن را از آن خود كرد.
هزاران ايراني از سراسر كانادا خود را به ونكوور رسانده اند
در پايان رقابت هاي وزن ۹۴ كيلوگرم تيم ايران با مجموع ۷۸ امتياز در مكان هشتم قرار گرفت. با توجه به اينكه شش تيم اول اين مسابقه ها صاحب ۶ سهميه كامل حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن مي شوند اين اميدواري وجود دارد كه با درخشش حسين رضازاده كه نيمه شب امشب به وقت تهران به روي تخته مي رود صاحب امتياز و مدال هاي بيشتري شده و در جمع تيم هاي اول تا ششم جهان قرار گيرد. اين در حالي است كه حسين توكلي قهرمان بازي هاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني نيز اوايل بامداد امروز در مسابقه هاي وزن ۱۰۵ كيلوگرم در جدال با پولاد سرد مي تواند كفه امتيازات تيمي ما را افزايش دهد.
خبرهاي رسيده از ونكوور حاكي از آن است كه هزاران ايراني علاقه مند و مشتاق از سراسر كانادا خود را به اين شهر رسانده اند تا امشب در پايان مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني جهان از نزديك شاهد قدرت نمايي حسين رضازاده و هجوم وي به سنگين ترين وزنه هاي تاريخ وزنه برداري باشند. رضازاده قول داده است در صورتي كه شرايط مناسب باشد مصمم است امشب به ركوردهاي جهاني خود در دسته فوق سنگين حمله كند.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان و پاس ناكامان بزرگ هفته ششم بودند
گروه ورزشي: هفته ششم ليگ برتر واليبال ايران، هفته ناكامي مدعيان قهرماني بود. در اين هفته كه صنام با قرعه استراحت بازي نداشت، پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني و قهرمان آسيا آن هم در تهران با نتيجه حيرت انگيز سه بر صفر برابر تيم تازه  وارد پگاه اروميه بازنده شد. در اهواز لوله سازان به تركتازي پاسي ها در ليگ خاتمه دادند و نخستين شكست فصل را به اين تيم تحميل كردند. در اصفهان فولاد سبا نخستين برد خانگي خود را برابر سايپا از تهران جشن گرفت. در دو بازي ديگر هفته برق با بدل شدن به تيمي منسجم و هماهنگ با كسب پيروزي سوم مقابل قند شيروان جهش چندپله اي در جدول داشت و بالاخره نئوپان گنبد با شكست دادن دخانيات در تهران نشان داد كه بايد جوانان منطقه تركمن صحرا را بيشتر باور داشت.
تابلوي نتايج هفته ششم
* پيكان تهران صفر - پگاه اروميه ۳ برق تهران ۳ - قند شيروان صفر
دخانيات تهران يك - نئوپان گنبد ۳ فولاد سبا اصفهان ۳ - سايپا تهران يك لوله سازي اهواز ۳ - پاس تهران ۲

در چهارمين هفته ليگ كشتي رضايي بر جديدي پيروز شد
گروه ورزشي: از چهارمين هفته مسابقه هاي ليگ كشتي آزاد باشگاههاي كشور پنجشنبه شب گذشته ۴ مسابقه برگزار شد كه در آن تيم هاي پاس تهران، دانشگاه آزاد، صنام مازندران و راه آهن خراسان مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند.
در حسا س ترين ديدار دانشگاه آزاد برابر سايپا به برتري (۱۱-۲۰) رسيد. در مسابقه اين دو تيم پيكار عباس جديدي و عليرضا رضايي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم جدالي نفس گير و پرهيجان بود كه سرانجام با برتري (۲-۳) رضايي به پايان رسيد. مبارزه اين دو كشتي گير در سه دقيقه اول صفر-صفر به پايان رسيد. در شروع سه دقيقه دوم روي فن كمرگيري جديدي صاحب دو امتياز شد و در ادامه با حملات پي درپي رضايي، داوران با دادن پوئن اخطار به رضايي، جديدي را در خاك نشاندند كه رضايي در خاك حريف خود را بارانداز كرد و مسابقه را به سود خود تمام كرد.در مسابقه اي ديگر راه آهن خراسان با نتيجه (۹-۲۰) بر نيوپايپ اصفهان غلبه كرد. در اين مسابقه هم شكست (۱-۳) عبدالرضا كارگر پهلوان كشور در وزن ۹۶ كيلوگرم مقابل شاهرخ صداقتي نژاد قابل توجه بود.تيم پاس هم در تهران موفق به پيروزي (۸-۲۲) برابر زمزم گلستان شد. غلامرضا محمدي دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان در بازگشت دوباره اش به كشتي با پيراهن تيم پاس به ميدان آمد و موفق شد غلامرضا شربتي را ضربه فني كند.صنام مازندران هم با نتيجه (۱۰-۲۰) بر سنگ آهن بافق چيره شد. در اين ديدار مهدي حاجي زاده قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان در وزن ۸۴ كيلوگرم به ميدان آمد و در حالي كه از آمادگي آرماني دور بود به سختي برابر حامد تاتاري (۳-۴) به برتري رسيد.

فوتبال دسته اول باشگاه هاي كشور
هفته  دوازدهم  رقابتهاي  فوتبال  دسته  اول  باشگاههاي  ايران ،  با انجام  چند ديدار در تهران  و شهرهاي  مختلف  كشور پيگيري  شد.
نتايج  چهار ديدار انجام  شده  از هفته  دوازدهم  اين  پيكارها به  شرح  زيراست :
* صبا باتري  صفر- برق  ۲
گلهاي  برق : موسي الرضا عباسيان  (دقيقه  ۲۲) و امير محبي  (دقيقه  ۴۲)
* راه آهن  تهران  صفر - صنايع  اراك  صفر
*نساجي  مازندران  يك  - هما تهران  صفر
گل  نساجي : محمود حسن  زاده  (دقيقه  ۷۰)
* صنعت  نفت  آبادان  ۲- عقاب  تهران  يك 
گلهاي  صنعت  نفت : لطيف  جنامي (دقيقه  ۲۸) و حميد خدمتكاري  (دقيقه  ۷۴)گل  تيم  عقاب : مسعود ابطحي  (دقيقه  ۳۹)
*شهيد قندي يزد ۲- ماشين سازي تبريز ۲
گلها: علي قرباني (۱۰) سيد محمد سادات زاده (۵۴) براي شهيد قندي، خاقان محمداف (۹۴ و ۲۰) براي ماشين سازي

ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي: هفته هفتم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران تحت الشعاع بازي دو تيم تهراني صبا باطري و پيكان قرار داشت.
در اين بازي حساس صبا باطري صدرنشين ليگ برتر اين بار در جدالي نفس گير بازي را به پيكان باخت. پيكان كه دو باخت در كارنامه اش داشت بازيكنانش براي در كورس قهرماني ماندن از همه وجود خود مايه گذاشتند تا توانستند نخستين شكست صدرنشين را رقم بزنند. پيكار قبلي دو تيم به سود صبا باطري تمام شده  بود.در ساير بازيها صنام پگاه شيراز را با ده امتياز اختلاف مغلوب كرد. جدال پر سر و صدا دو نماينده اصفهان به سود تيم ذوب آهن شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |