سه شنبه ۴ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۵
نارضايتي مردم از بلا استفاده ماندن تاكسيمترها
000906.jpg
با وجود اجباري بودن استفاده از تاكسيمتر و نصب اين دستگاه روي تاكسي هاي شهر تهران هنوز از اين وسيله استفاده نمي شود.
به گزارش خبرنگار ما با وجود گذشت بيش از دو سال از اجراي طرح اجباري استفاده از تاكسيمتر به جز روزهاي ابتدايي اجراي اين قانون هيچگاه از اين دستگاه استفاده نشده است.
رانندگان تاكسي در زمان اجباري شدن طرح نسبت به آن اعتراض كرده بودند.
رانندگان تاكسي، كندي عبور و مرور در برخي ساعات شبانه روز را علت ناكارآمدي اين وسيله و وارد شدن زيان به خود مي دانستند.
از طرف ديگر با اجراي اين طرح درگيري هاي زيادي بين رانندگان و مسافران ايجاد شد. زيرا هرگاه كه تاكسيمتر رقمي بيش از رقم قبلي را نشان مي داد مسافر حاضر به پرداخت وجه نبود و هرگاه كمتر مي شد راننده حاضر به دريافت مبلع كمتر نمي شد. در هر صورت اكثر مردم كه معتقد به نهادينه شدن استفاده از اين وسيله بودند در حسرت آن ماندند. اما سرانجام اين طرح به كجا مي كشد؟
رئيس كميسيون فني، عمران و شهرسازي شوراي شهر تهران معتقد است؛ مسائل و مشكلا ت تاكسيرانان و مسافران بايد در يك طرح جامع، مورد بررسي قرار گيرد.
دكتر حسن زياري، رئيس كميسيون فني و شهرسازي شوراي شهر و رئيس كميته حمل و نقل اين شورا خاطر نشان كرد: اينكه آيا تاكسي ها از تاكسيمتر استفاده مي كنند و اين وسيله تا چه حد مورد بهره برداري قرار مي گيرد، بايد بررسي شود.
وي افزود: هم اكنون سال ها است كه تاكسيمترها را نصب كرده اند، ولي هيچ گونه بهره برداري از اين وسيله براي نرخ كرايه تاكسي نكرده اند.
به اعتقاد رئيس كميته حمل و نقل شوراي شهر تهران، بايد در بررسي جامع مسائل مربوط به تاكسي ها، هم حقوق رانندگان در نظر گرفته شود و هم حقوق شهروندان و مسافران.
رئيس كميسيون فني، عمران و شهرسازي شوراي شهر تهران گفت: تاكنون هيچ بررسي جامع و كاملي در اين زمينه انجام نشده است و بدون هدف خاصي تصميم گرفته اند كه تاكسيمتر نصب كنند.
وي در گفت و گو با ايلنا با اشاره به اينكه، شوراي شهر اعتقاد دارد اين مسائل بايد به طور كامل و كلي مورد بررسي قرار گيرد، گفت: بايد نرخ هاي كرايه تاكسي مناسب و عادلا نه باشد و بعد از تعيين نرخ نيز نظارت و كنترل در اين مورد صورت گيرد.
زياري در پايان يادآور شد: متأسفانه در حال حاضر هيچ كدام از اين دو امر اعمال نشده است و تا اين مسائل به صورت كامل ديده نشود، تصميمات مقطعي و موردي نتيجه اي نخواهد داشت.

پرداخت خسارت تا دو ميليون ريال به صورت نقد
مدير عامل شركت امداد خودرو اعلا م كرد: به منظور تسريع در كار مشتركان اين شركت، خسارت ديدگان مي توانند تا ميزان دو ميليون ريال را به صورت نقدي از شركت دريافت كنند.
محمد جواد طلا  گفت: اين مبلغ كه در زمان حاضر مطابق مقررات بيمه چهار برابر پرداخت هاي نقدي است، ضمن كاستن از صرف وقت مشتري براي اخذ خسارت، دست وي را براي تعمير خودرو در ساير تعميرگاهها، علا وه بر تعميرگاههاي مجاز ايران خودرو باز مي گذارد. وي افزود: اين شركت مشكل كمبود قطعه ندارد و با تغييراتي كه درمكانيزم تأمين قطعه به وجود آمده، پيش بيني مي شود به زودي مشكل تأمين قطعه در بخش غيرامدادي تا حدود زيادي مرتفع شود.

بازارچه حمل و نقل
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |