يكشنبه ۹ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۹ - Nov 30, 2003
ليگ برتر در ايستگاه يازدهم پرسپوليس و سايپا متحول شده
سپاهان- استقلال در نقش جهان
001982.jpg
گروه ورزشي: ليگ به ايستگاه يازدهم رسيد و هفته به هفته جدالهاي تيمها نزديكتر و حساستر مي شود. در بالاي جدول ذوب آهن با ۲۱ امتياز به تنهايي درصدر است اما نه با اقتدار گذشته و هر هفته كه مي گذرد بيشتر نفس رقبا را حس مي كند.
شايد ذوب آهن تا همين جا نيز شاهكار كرده باشد. براي تيمي كه چند سال زير سايه سپاهان زندگي كرده و از لحاظ آماري و طرفدار تقريباً بدون طرفداران ثابت است، تاكنون فوق العاده نتيجه گرفته است. ذوب آهن از لحاظ نيروي انساني بضاعت كافي دارد و در كنار كربكندي كه نقش يك معلم دلسوز را دارد، منصور ابراهيم زاده يك تيم با تاكتيكهاي متغير ساخته است.در رده دوم، پاس با ۱۸ امتياز ايستاده كه با تمام تشكيلات و تواني كه دارد دچار همان مشكلي است كه ذوب آهني ها دچارش هستند. پاس بعد از ساخت ورزشگاه اختصاصي نياز به تماشاگران ثابت و عاشق دارد. ايجاد مدارس فوتبال و جذب نونهالان و نوجوانان همان محله شهرك اكباتان و اطراف آن براي پاس كافي است وگرنه با تكيه براي سربازان فصلي و تماشاگران بريده از تيم هاي ديگر، پاس داراي پايگاه مردمي نمي شود. با يك برنامه ريزي صحيح، اين تيم مي تواند تبديل به سومين تيم پرطرفدار پايتخت شود.پرسپوليس، استقلال و فولاد هر سه با ۱۷ امتياز به ترتيب رده هاي سوم تا پنجم را اشغال كرده اند. پرسپوليس از بحران شكست مقابل استقلال خارج شده اما استقلال از خواب پيروزي مقابل پرسپوليس رها نشده است. استقلال فعلاً با تكيه بر نيروي بدني آماده و روحيه جنگندگي از شكستها رهايي مي يابد اما اين استقلال تيمي نيست كه اين روند را بتواند تا پايان حفظ كند. استقلال نياز به طرح هاي جديد دارد. ۵ سال پيش اميرقلعه نويي در دوره اي در لوركوزن با نحوه تمرينات جديد فوتبال دنيا زير نظر كريستف دام و رولندكخ آشنا شد اما بعد از آن سال همانها را تكرار كرده و اكنون قلعه نويي دچار نوعي عقبگرد شده است. آيا دام و كخ هم اكنون در فنر باخچه همانگونه تمرين مي دهند كه در لوركوزان انجام مي دادند. درسهاي فوتبال هر لحظه نو و بديع مي شود اما قلعه نويي هنوز اين قضيه را درك نكرده است.حساسترين بازي اين هفته در اصفهان ميان سپاهان و استقلال برگزار مي شود. تيمي كه استانكو در سپاهان ساخت با كاظمي قهرمان شد، اما تيمي كه كاظمي ساخته تكراري شده است و اكثر تيمها بدل آنرا فرا گرفته اند.
در رشت، پگاه ميزبان استقلال اهواز است. هر دو تيم ستاره هاي بسيار دارند اما استقلال اهواز اگر در باتلاق رشت گرفتار نشود توان بردن پگاه را در خانه اش دارد.
فولاد و ذوب آهن جنگ بالانشينان در اهواز است. مربي كروات فولاد هنوز شرايط روحي بازيكنان خوزستاني را نشناخته است و اگر به او كمك نشود فولاد دچار بحران خواهد شد. مثل روزهاي نخستين كه بگوويچ به اهواز رفته بود. فولاد يك مشكل ديگر هم دارد. جوانهاي فولاد انگار خيلي زود ملي پوش شده اند.پيكان و پاس يك ديدار زيبا در ورزشگاه غيراستاندارد و كوچك ايران خودرو برگزار مي كنند. اين بازي حواشي بسيار دارد و از مدير گرفته تا بازيكن افراد احساساتي در اطراف دو تيم فراوان است. آيا اين بازي جنجالي هم خواهد شد؟
در مشهد، ابومسلم ميزبان شموشك است. در جدال متوسط ها رويارويي اكبر ميثاقان با ابومسلم تنها نقطه جذاب اين بازي است.در يكي از دربي هاي هفته يازدهم فجر سپاسي به مصاف برق مي رود. برق جوانان و تماشاگران پرانگيزه تري دارد البته اگر بتواند در مقابل پرتگاههاي بلند اوت فلاحي و عليزاده از دو جناح دوام بياورد. پرسپوليس اين بار ميزبان تيمي است كه متحول شده و جوانانش آنقدر مي جنگند تا حداقل شكست نخورند.
هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال ايران
يكشنبه ۹/۹/۸۲
ساعت ۱۴، پگاه گيلان - استقلال اهواز (عضدي رشت)
ساعت ۱۴،سپاهان اصفهان- استقلال تهران(نقش جهان اصفهان)
ساعت ۱۴، فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان (تختي اهواز)
ساعت ۱۴، پيكان تهران - پاس تهران (ايران خودرو - تهران)
ساعت ۱۴، ابومسلم مشهد - شموشك نوشهر (تختي - مشهد)
ساعت ۱۴، فجر سپاسي - برق شيراز (حافظيه - شيراز)
ساعت ۱۵/۱۶، پرسپوليس تهران - سايپا تهران (آزادي - تهران)

۱۵ مربي خارجي براي تيم ملي دووميداني
001986.jpg
رئيس فدراسيون دو و ميداني ايران گفت: با توجه به مذاكرات قبلي، ۳ مربي از كشورهاي بلاروس، اوكراين و ارمنستان در هفته جاري هدايت تيم ملي دووميداني ايران را برعهده خواهند گرفت. حسين جلالي ادامه داد كه ايوانوويچ مربي رشته پرتاب ديسك از كشور بلاروس، گريگوريان مربي تيم ارمنستان در رشته پرش طول و سه گام و يك مربي از كشور اوكراين در رشته پرش ارتفاع طي هفته جاري براي هدايت تيم ملي دووميداني ايران به كشور وارد خواهند شد.
وي افزود: دو مربي آفريقايي از كشورهاي كنيا و مراكش نيز به زودي براي هدايت تيم ملي به ايران سفر خواهند كرد و با اين وجود تعداد مربيان خارجي دو و ميداني تيم ملي به ۱۲ نفر خواهد رسيد و درصدد افزايش آنان تا مرز ۱۵ مربي هستيم.جلالي با بيان اينكه اردوهاي ملي پوشان ايران اكنون به اتمام رسيده اظهار داشت: دوندگان پرتاب و استقامت و نيمه استقامت در استراحت به سر مي برند ولي طي روزهاي آينده اين افراد نيز زيرنظر مربيان خارجي فعاليت خود را دوباره آغاز خواهند كرد.

نتايج رقابتهاي پيشكسوتان
گروه ورزشي: دور دوم مسابقات فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري يادواره حسين فكري بعد از يك وقفه يك ماهه بدليل ماه مبارك رمضان با انجام چهار بازي آغاز گرديد.
اكباتان ۲ - ياران يك (رده سني بالاي ۴۰ سال) گلها: اصغر حاج عليپور ۲ گل براي اكباتان، سعيد آخوندي براي ياران
بانك تجارت ۵- هما ۲ (رده سني بالاي ۴۷ سال) گلها: قاسم فرهاديان (۲گل) مسعود عطايي نيا، احمد مزيناني و حسن حاتمي براي تجارت، عليرضا عزيزي و احمد سنجري براي هما
راه آهن ۵ - بانك سپه يك (رده سني بالاي ۵۵ سال)گلها: كاظم حيدرزاده ۲ گل مرتضي ميرمقدم ۲ گل و مهدي ابوطالب براي راه آهن احمد حقيقت خواه براي بانك سپه
شيرودي ۲ - استقلال صفر (رده سني بالاي ۴۷ سال)گلها: پرويز بي جنس و محمد اخواجي براي شيرودي

خبرهايي از واليبال
انتقاد نماينده ايران به عملكرد كميته واليبال ساحلي آسيا
001984.jpg
گروه ورزشي: اجلاس سالانه كميته واليبال ساحلي آسيا تحت الشعاع انتقاد نماينده ايران به عملكرد اين كميته در شهر دوبي امارات آغاز شده است.
در اين اجلاس «محمود حداد» نماينده كميته واليبال ساحلي ايران و عضو كميته ساحلي آسيا با توجه به رشد چشمگير واليبال ساحلي در قاره، عملكرد واليبال ساحلي را در حد مطلوب ذكر نكرد. نماينده ايران در اين اجلاس پيشنهاد برگزاري مسابقات ساحلي آسيا را در جزيره كيش داد كه با حمايت شركت كنندگان مواجه شد.
در اين اجلاس «آنتوني ليائو» عضو هيأت رئيسه كنفدراسيون و مسئول موقت كميته ساحلي در پاسخ به سخنان نماينده ايران دليل فعاليت ناكافي اين رشته را ناشي از استعفاي رئيس قبلي اين كميته دانست و اظهار اميدواري كرد كه با انتخاب رئيس جديد اوائل سال آينده ميلادي اين رشته توسعه يابد.
رئيس فدراسيون واليبال در سلامت كامل
در پي اعلام كسالت دوباره محمدرضا يزداني خرم رئيس پر كار فدراسيون واليبال ديروز مطلع شديم كه نامبرده در حال حاضر از سلامت كامل برخوردار و تحت مداواي پزشكان در منزل مشغول استراحت است . علي يزداني فرزند نامبرده در تماس با سرويس ورزشي همشهري اطلاع داد كه بيماري نامبرده بر خلاف شايعات منتشره قلبي نيست و خطري خاص او را تهديد نمي كند . براي رئيس فعال و كوشاي واليبال آرزوي سلامتي عاجل داريم .

تشكر آيان از علي مرادي
تاماش آيان رئيس فدراسيون وزنه برداري با ارسال نمابري به فدراسيون وزنه برداري از زحمات علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان و دبيركل فدراسيون وزنه برداري آسيا در پيكارهاي جهاني اين رشته تقدير و تشكر كرد.

نماينده ايراني كنفدراسيون فوتبال آسيا:
فدراسيون فوتبال ايران دفاعيات محكمي ندارد
گروه ورزشي:دكتر خبيري با رد شايعات، در مورد تكرار ديدار دو تيم ايران ـ كره شمالي، گفت: چنين مساله اي در AFC مطرح نيست و آيين نامه مسابقات نيز، امكان تكرار اين ديدار را رد مي كند.خبيري در مورد اقدامات و رايزنيهاي فدراسيون ايران با AFC درخصوص مسايل حاشيه اي بازي با كره  شمالي، گفت: اقدام خاصي صورت نگرفته، تنها نامه اي از سوي فدراسيون فوتبال به AFC آمده كه جنبه منفي جنجال بازيكنان و مسئولان تيم كره شمالي در آن نامه ضعيف ذكر شده است و هيچ توضيحي در مورد تاثيرات منفي عملكرد كره اي ها داده نشده است.
وي تأكيد كرد: نامه  فدراسيون فوتبال ايران در مورد مسايل حاشيه اي مختصر بود، در حالي كه فدراسيون بايد محكم تر به بيان مشكلات ايجاد شده  مي پرداخت.

معاون فني سازمان تربيت بدني:
برانكو با تيم ملي اميد بايد همكاري مستقيم داشته باشد
گروه ورزشي:علي كفاشيان گفت: بايد تيم ملي اميد به بهترين شكل ممكن راهي مسابقات المپيك شود، در اين راستا استفاده از «برانكو ايوانكوويچ» در اين تيم تصميمي عاقلانه به نظر مي رسد.وي گفت: بر اين اساس محمد مايلي كهن و يا مربي ديگري مي توانند در كنار برانكو برنامه هاي تيم ملي اميد را پيش ببرند. اين در حالي است كه فدراسيون فوتبال بايد بزودي برنامه هاي خود را در اين رابطه تدوين كند و به سازمان تربيت بدني ارائه نمايد.كفاشيان افزود: اين فدراسيون بايد ريزبرنامه ها، مسئوليت ها و چگونگي همكاري برانكو و مايلي كهن را مشخص كند. در اين ميان شرط اول ما استفاده از برانكو و مايلي كهن در تيم اميد است كه در صورت عدم قبول مايلي كهن از مربي ديگري استفاده خواهد شد.

پيروزي طهماسبي و محمدي بر قهرمان و نايب قهرمان آسيا
با شروع رقابت هاي كشتي قهرماني جام باشگاه هاي آسيا در قزاقستان تيم هاي كشتي صنام مازندران و نفت اهواز بر نمايندگان كره جنوبي غلبه كردند.تيم صنام در اولين رقابت خود با نتيجه ۱۸ بر ۱۰ از سد كره جنوبي گذشت و نفت اهواز ۱۶ بر ۹ بر تيم فرنگي اين كشور غلبه كرد.
در جريان اين مسابقه ها و در وزن ۵۵ كيلوگرم كشتي آزاد غلامرضا محمدي (۳-۴) بر يانگ جائه مون، نايب قهرمان آسيا غلبه كرد، در وزن ۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي ۴ بر صفر مغلوب حريف كره اي خود شد و در وزن ۶۶ كيلوگرم: حسن طهماسبي ۸ بر صفر برابر جين كوك بائه، قهرمان بازيهاي آسيايي پوسان پيروز شد.

برزگر پذيرفت
گروه ورزشي: منصور برزگر كه با حمايت مستقيم محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني ديروز رسماً پست مربيگري تيم ملي كشتي آزاد ايران را پذيرفته است با روحيه اي متغير نسبت به گذشته مي گويد: سنگ هايم را با طالقاني باز كرده ام و تمامي جوانب و شرايط را هم سنجيده ام.
وي مي افزايد: با فرح وشي، كاوه و تقي اكبرنژاد كارم را شروع مي كنم و محمود معزي پور نيز به جمع مربيان تيم ملي اضافه مي شود. برزگر با ذكر اين نكته كه شور و حال پاسخگويي به انتقادات را ندارم همچنين اظهار داشت: نه از فدراسيون كشتي و نه از سازمان تربيت بدني چيز خاصي نمي خواهم، فقط دوست دارم حمايتم كنند. در اين حال ديروز به نقل از محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي اعلام شد كه برزگر امروز برنامه هاي خود را به مسئولان كميته ملي المپيك اعلام مي كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |