يكشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۶ - Dec 7, 2003
شهردار تهران:
ترافيك شرق و شمال شرق تهران روان و ايمن مي شود
گروه شهري:شهردار تهران گفت : با بهره برداري كامل از بزرگراههاي درون شهري صيادشيرازي و شرق ، گره هاي ترافيكي شمال شرقي و شرق تهران باز مي شود و سرعت آمد و شد خودروها افزايش و ضريب ايمني تردد افزايش مي يابد .
شهردار تهران گفت: امسال ارتباط بزرگراه شهيد صياد شيرازي در ضلع شمالي با بزرگراه شهيد بابايي برقرار و به همراه پل در دست احداث گلستان پنجم موجب باز شدن چند گره ترافيكي خواهد شد. در ضلع جنوبي نيز بخشي از پادگان حشمتيه در اختيار شهرداري قرار گرفته كه تخريب شد  و دو پل بزرگ يكي براي ارتباط با خيابان گلبرگ و ديگري پل سبلان روي بزرگراه شهيد صياد شيرازي در دست احداث است كه اميدواريم بخش شمالي اين بزرگراه و بخش جنوبي، اتصالي تا خيابان گلبرگ و جانبازان غربي امسال و مجموعه آن به طور كامل در نيمه اول سال آينده به بهره برداري برسد.
احمدي نژاد شهردار تهران گفت: در انتهاي شمالي روي بزرگراه شهيد بابايي پلي وجود دارد كه اراضي بعد از پل بايد تملك شود تا به اين وسيله گره هاي ترافيكي شمال به جنوب بابايي و شرق به غرب اين بزرگراه باز شود ضمن اينكه ضلع شرق بزرگراه شرق از لشگرك تا پل سخن دان كه ارتباط با لويزان را برقرار مي كند در دست بازگشايي است و عمليات آسفالت در دو طرف آن انجام شد. در مسير غربي عمليات آسفالت تا پل فرجام انجام شد و در مسير شرقي از ميدان رسالت به سمت شمال عمليات آسفالت شروع شده و امسال اين مسير از بزرگراه شهيد بابايي تا تقاطع رسالت به طور كامل بازگشايي مي شود.
احمدي نژاد به مشكل آبگرفتگي معابر در فصل بارندگي اشاره كرد و گفت:  از دو ماه قبل ستادي تشكيل شده و دستورالعملهايي را براي مناطق مختلف شهرداري ارسال كرده تا به طور پيوسته تمام كانالها و زيرپلها لايروبي شود اما موضوع اين است كه آب گرفتگيها بعضا ناشي از عدم كشش شبكه فاضلاب براي انتقال حجم زياد آب ناشي از بارندگي است كه در اين باره نيز گروهي مأمور شدند تا به لحاظ فني و براي يك دوره موقت كشش و ظرفيت شبكه را افزايش دهند اما كار اساسي تكميل شبكه فاضلاب است.
وي همچنين گفت: در خيابان شهيد مدني به دنبال احداث ايستگاه مترو كانال آب سطحي آن از يك كوچه ۵/۱ متري منحرف شد كه به دليل نداشتن كشش به محض بارندگي آب آن بالا مي زند و مردم ناچارند براي جلوگيري از نفوذ آب به منازلشان از كيسه هاي شن و كشيدن تيغه در جلوي منزل استفاده كنند اما به محض مشاهده اين معضل اعتبارات لازم تأمين و مقرر شد ايستگاه حسيني پشت مترو را تملك كنيم تا هم كانال اصلاح شود و هم خيابان ادامه يابد و هم مشكل مردم برطرف شود.به گزارش خبرنگار ما، احمدي نژاد همچنين گفت: بعضي از جوانان به ما مراجعه كرده و درخواست اشتغال دارند اين در حالي است كه شهرداري تهران علي رغم علاقه و ميل شديد به كارآفريني براي جوانان جايي براي استخدام ندارد.وي خبر داد: البته در حوزه مشاورين جوان شهرداري طرحي براي مهندسين جواني كه موفق به اخذ پروانه اشتغال نشدند تهيه كرد، تا اين گروه از جواناني كه داراي تشكل هاي تخصصي و شخصيت حقوقي و فني ثبت شده هستند بدين وسيله در خارج از شهرداري مشغول به كار شوند.

رهاسازي بخشي از فضاي سه پادگان براي طرح هاي شهري
گروه شهري:معاون فني و عمراني شهرداري تهران، ديروز اعلام كرد بخشي از اراضي سه پادگان قلعه مرغي، حشمتيه و كوهاب رهاسازي شده و براي اجراي طرح هاي شهري دراختيار شهرداري قرار گرفت.
محمد علي آبادي در اين باره گفت: در پي همكاري فرماندهان نظامي، از مجموع ۱۰ ميليون متر مربع فضاي پادگان هاي يادشده، فقط ۴۲ هزار متر مربع در تعارض با پروژه هاي عمراني است كه با رهاسازي آن، امكان اجراي پروژه ها فراهم شد. شايان ذكر است كه پيش از اين در روزنامه همشهري دوازدهم آذرماه جاري به اشتباه خبر از انتقال كل مساحت پادگان هاي مذكور به خارج از شهر داده بود كه بدينوسيله تصحيح مي شود.

۸۰۰ دستگاه ميني بوس ديزلي گاز سوز مي شود
002328.jpg
گروه شهري: مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اقدامات اوليه براي جايگزيني تعداد ۸۰۰ دستگاه ميني بوس ديزلي فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهر تهران با ميني بوسهاي توليد شده با سوخت گاز طبيعي فراهم شده است.
مجيد شفيع پور در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: انتظار مي رود تا پايان سال جاري ۲۰۰ دستگاه و تا تابستان سال آينده برنامه جايگزيني ۸۰۰ ميني بوس عملي شود.وي افزود: نحوه گردش كار آن توسط سازمان ميني بوسراني و حفاظت محيط زيست و راهنمايي و رانندگي تعيين شده است كه متقاضيان بتوانند از اين تسهيلات استفاده نمايند.

توصيه احمدي نژاد به مديران شهرداري هاي مناطق تهران:
زيباسازي و حفظ طراوت شهر، اولويت نخست شهرداري است
002330.jpg
سرعت در انجام كارها، تعيين برنامه هاي مناسب در هر منطقه و اولويت بندي مشكلات سه نكته اي هستند كه مديران شهرداريهاي مناطق تهران بايد به آنها توجه ويژه كنند.
شهردار تهران ضمن بيان مطلب فوق تصريح كرد: در راس اين وظايف نظافت و زيباسازي هر چه بيشتر شهر قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، احمدي نژاد با بيان اين نكته كه شهرداري با مشكلات و موانعي روبروست كه به مديريت جديد مجموعه به ارث رسيده، افزود: با حل تدريجي مشكلات باقي مانده، پس از اين كليه كارها و امور در مجموعه شهرداري بايد خارج از تصميم گيريهاي شخصي و تحت تاثير مهر قانون باشد تا سرگردانيها و بلاتكليفي هاي مردم نيز به پايان برسد.
اولويت بندي كمك به كوي دانشگاه
شهردار تهران  گفت  كه  اولويت بندي  كمك  به مشكلات  كوي  دانشگاه  را از مسئولان دانشگاه  تهران  دريافت  كرده است .
«محمود احمدي  نژاد» روز شنبه  در گفت  و گو با ايرنا در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  گفته  مي شود اولويت  مشكلات  دانشجويان  مسايل بهداشتي  و غذا است ، افزود: ما هيچ  مسئوليتي  درقبال  غذاي  دانشجويي  نداريم ،اما فضاي  زيستي ، فضاي  ورزشي  و فرهنگي  جزو كارهاي  شهرداري  است .
وي  تأكيد كرد: ما تصور كرديم  كه  محدوده  كوي  دانشگاه  يكي  از نواحي  شهري شهرداري  است ، اين  دانشجويان  ميهمان  ما و امانت  مردم  هستند و ما مي خواهيم فضاي  زندگي  آنها را اصلاح  كنيم .
شهردار تهران  از هفته  گذشته  به  هياتي  مسئوليت  داده  است  تا ضمن  بررسي نيازهاي  ضروري  اين  مجموعه  خوابگاهي ، براي  فراهم  كردن  تسهيلاتي  اقدام  كنند.
مسئولان  دانشگاه  تهران  هفته  گذشته  با شهردار تهران  ديدار كرده  و از وي خواستار مساعدت هايي  براي  حل  مسائل  اين  منطقه  دانشگاهي  شده اند.

كارگاه آموزشي منابع درآمدي شوراهاي شهر
نخستين كارگاه آموزشي منابع درآمدي براي شوراهاي اسلامي شهرهاي بزرگ كشور در هتل شيان تهران برگزار مي شود.
اين كارگاه دو روزه در روزهاي ۱۸ و ۱۹ آذرماه جاري و از سوي معاونت امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور برگزار مي شود.
اقتصاد شهري، آخرين وضعيت منابع درآمدي شهرداري ها، ضرورت و راهكار برقراري بهاي خدمات شهري از موضوعات مورد بحث در اين كارگاه است.
ساماندهي ادارات تشخيص و وصول، استفاده از تسهيلات بانكي خارجي، مشاركت در سرمايه گذاري در شهرداري ها و نيز صرفه جويي در هزينه هاي شهرداري از ديگر موضوعات كارگاه تخصصي زير مجموعه اين كارگاه است.

۹۳۲ ميليارد ريال اعتباربراي مستمري بگيران طرح شهيد رجايي
همزمان با سال نهضت خدمت رساني به مردم، ۹۳۲ ميليارد ريال اعتبار به مستمري بگيران طرح «شهيد رجايي» اختصاص يافت.بنابراين گزارش در حال حاضر ۶۵۱ هزار خانوار با جمعيت بالغ بر يك ميليون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش طرح شهيد رجايي قرار دارند كه از مجموع اين تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر بي سرپرست هستند.طرح شهيد رجايي كه سالمندان بالاي ۶۰ سال روستايي را تحت پوشش خود دارد، نزديك به ۲۰ سال است كه توسط كميته امداد امام خميني(ره) اجرا مي شود.بر اساس اين گزارش، هزينه كمك هاي پرداختي به افراد تحت حمايت طرح شهيد رجايي در ۱۸ سال گذشته از سوي كميته امداد بالغ بر ۴ هزار و ۳۶۸ ميليارد ريال بوده است.

رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري تهران اعلام كرد:
كميسيون جوانان شهر تهران در ديدارهاي هفتگي شهردار فعال شد
گروه شهري: «كميسيون جوانان»شهرداري تهران در ديدارهاي هفتگي شهردار از مناطق مختلف شهر، مشكلات و پيشنهادهاي جوانان را ثبت و بررسي مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهرداد بذرپاش، رئيس گروه مشاوران جوان شهردار تهران با اعلام اين خبر گفت: از اين پس در ديدارهاي هفتگي شهرداري از مناطق شهر و ديدار با مردم در كنار كميسيونهاي شهرداري از قبيل شهرسازي، خدمات شهري، اداري ،مالي و حقوقي كميسيون جوانان نيز فعال مي شود و مشاوران جوان شهردار با جوانان منطقه ارتباط مستقيم برقرار كرده و به مسائل و مشكلات مطرح شده از سوي آنان رسيدگي مي كنند.
وي افزود: پيشنهادها و انتقاد هاي جوانان پيش از اين به صورت پراكنده دريافت و به مديريت كلان شهرداري منتقل مي شد اما با تشكيل كميسيون جوانان اين موارد به طور منظم و مستمر ساماندهي مي شود.
بذرپاش تاكيد كرد: جوانان مي توانند موضوعات مورد علاقه خود را در زمينه هاي مختلف شهري با كميسيون جوانان در ميان بگذارند.

ميانگين غلظت آلاينده هاي هواي تهران كاهش يافته است
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست، ميانگين غلظت آلاينده هاي تهران در ۵ سال گذشته را اعلام كرد.
دكتر يوسف حجت در گفت و گو با ايسنا گفت: براساس نمودارهايي كه از ميانگين غلظت سالانه آلاينده هاي هواي تهران از سال ۷۸ تا ۸۲ تهيه شده، آلاينده هاي دي اكسيد گوگرد (So2) و دي اكسيد نيتروژن (No2) هواي تهران تا سال ۸۰ رشد صعودي و پس از آن نزولي داشته اند.
وي كاهش رشد آلاينده دي اكسيد گوگرد را ناشي از توزيع گازوئيل كم گوگرد و دي اكسيد نيتروژن را به دليل گازسوزشدن ساختمانها عنوان كرد و درخصوص آلاينده ذرات معلق گفت: روند اين آلاينده، رشد صعودي داشته اما اين رشد كم بوده است.
رئيس كميته كاهش آلودگي هواي تهران همچنين درباره آلاينده منواكسيد كربن كه به عنوان منابع اصلي آلودگي هواي تهران محسوب مي شود تصريح كرد: رشد اين آلاينده تا سال ۷۹ علي رغم صعود كند ،از سال ۷۹ تا ۸۰ سريع و از سال ۸۰ تاكنون كند بوده است.
وي تاكيد كرد: اين نمودارها نشان مي دهد كه از سال ۸۰ به بعد كاهش محسوسي در ميزان رشد آلاينده هاي هواي تهران اتفاق افتاده است.

رقابت ملي براي زمين پاك
سازمان حفاظت محيط زيست از كساني كه بيشترين تلاش را در سراسر كشور براي پاكيزه نگه داشتن زمين از زباله معمول داشته اند، در روز زمين پاك سال ۱۳۸۳ تقدير خواهد كرد.
به گزارش قلم سبز ايران، اين رقابت در سطح استانداران، شهرداران، سازمان هاي غيردولتي، واحدهاي استاني صدا و سيما و مديران كل حفاظت محيط زيست استان ها برگزار خواهد شد و بهترين هاي هرگروه به ترتيب براي برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي مربوط به مديريت مواد زائد جامعه و جلب مشاركت مردم و تنوير افكار عمومي مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |