چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۹ - Dec 10, 2003
براي ساماندهي ورزش در تهران
شوراي عالي ورزش در شهرداري تشكيل شد
002452.jpg
گروه ورزشي: هر طرح موثر براي پيشرفت و توسعه شهري بايد با ملاحظه نحوه استفاده از امكانات و تجهيزات همراه باشد و شرايط نامناسب خدماتي به حداقل تقليل يابد.
شهر تهران از نابرابري امكانات ورزشي رنج مي برد و مديريت كنوني آن با اين واقعيت روبرو شده است كه خدمات به شكل ناعادلانه در ميان ساكنين شهر تقسيم شده است. لذا سياست هاي عمومي با هدف ارتقاي سلامت جسماني و رواني شهروندان توأما بايد با اين عدم تساوي مبارزه كند و راه هايي جهت ارتقا بيابد.
بسياري از خدماتي كه در پايتخت صورت گرفته و ارائه مي شود صرفا براي ساكنان آن است. آرايشگاه ها، لباسشويي ها، مغازه هاي كفاشي، خوار بارفروشي ها، نانوايي ها، سينماها و تاسيساتي از اين قبيل خدماتي به عهده دارند كه براي ساكنين تهران كه در خدمات اصلي آن موثرند لازم است ولي به قولي هنوز هم حلقه مفقوده ورزش در تهران گم است.
طرح سامان دهي ورزش در تهران بصورتي كاملا جدي در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفته و در اولين جلسه شورايعالي ورزش شهرداري، دكتر احمدي نژاد شهردار تهران طي سخناني گفت: براي آنكه شرايط نامناسب زندگي شهري در تهران به حداقل برسد لازم است كه همه مردم ورزش كنند و به امكانات لازم هم دسترسي داشته باشند. وي افزود: ما تجهيزات مي دهيم، مي سازيم و اضافه مي كنيم. حتي حاضريم بعضي از خيابان ها را ببنديم تا مردم ورزش كنند. اينكه مديريت كلان شهر تهران با عملي سنجيده و تشكيل شورايعالي ورزش مركب از افرادي توانمند و متخصص كليد توسعه ورزش در همه زمينه ها را با همكاري شوراي شهر زده است ،حركتي سودمند و بسيار پسنديده است، لكن در تنظيم سياست ها و برنامه  ريزي هاي اجرايي اين كار، با توجه به موقعيت كنوني تهران بزرگ شناخت لازم و اوليه از آثار و پيامد هاي اجتماعي، سياسي، حقوقي، فرهنگي، اخلاقي، تجاري، آموزشي و غيره اهميت بسياري دارند.
بدين سان ابتدا لازم است در كميسيون هاي مختلفي كه به همين منظور تشكيل شده است نوع نگاه ها، سياستگذاري ها و برنامه ريزي هاي سازمان هاي رسمي و ذينفع در ورزش تهران مشخص گردد و از سوي ديگر براي طرح ريزي برنامه هاي اجرايي مناسب به دانشي نياز است كه بايستي از طريق متخصصين رسمي اين سازمان ها به شورا ارائه شود. عاقلانه ترين كار هم اين است:
تمامي كساني كه داراي مهارت هاي ويژه اي در ورزش هستند، بايد شهرداري تهران را در اين امر ملي ياري دهند و با تهيه آمارهايي دقيق و صحيح همراهي و همسويي عملي خود را به منصه ظهور برسانند. نكته مهم ديگر اين است كه بايد نقش ساكنين تهراني در ساختار جديد ورزش تهران را مورد بررسي ويژه اي قرار داد. مردم ممكن است در بعضي شرايط، تاثير شديدي در امر توسعه اعمال كنند، ولي فقط از چندين نيروي موثر باشند.
مردم مي توانند الگوهاي جديد ارائه دهند، افق ها را وسعت بخشند، روشهاي مناسب تري را نشان دهند و تعريف جديدي از مسائل عرضه كنند.
در مسير سامان دهي ورزش تهران اگر انگيزه توسعه در ميان شهروندان تهراني نقش حياتي خود را پيدا كند مي توان گفت نخستين گام در راه ايجاد تحولي سازنده برداشته شده است. شورايعالي ورزش شهرداري تهران براي دسترسي به لايه هاي وسيع تري از جمعيت اين شهر و ايجاد يك جريان اطلاعاتي دوجانبه و موثر نيازمند همكاري و مشاركت تمامي ساكنين تهران است.
به قول رسول خادم عضو شوراي شهر تهران همه برنامه دارند، همه هزينه مي كنند، ولي مسير تكامل در ورزش پيدا نيست.

مربيان تيم ملي بزرگسالان ابقا شدند
002450.jpg
گروه ورزشي: با وجود آنكه اسامي دعوت شدگان به اردوي تيم ملي واليبال ايران براي شركت در مسابقات مقدماتي المپيك آتن به پايان رقابت هاي ليگ برتر موكول شده است، رئيس فدراسيون واليبال پيرامون كادر مربيان اين تيم بر ابقاي كادر پيشين تاكيدكرد. يزداني خرم با اعلام اين مطلب به همشهري گفت: در مسابقات مقدماتي المپيك كه خردادماه سال آينده در كشور ژاپن انجام خواهد شد همانند مسابقات قهرماني آسيا در چين وظيفه هدايت تيم ملي برعهده «پارك كي  ون» حسن منصوري و عباس برقي خواهد بود و سرپرستي اين تيم همچنان با حسين حسيني است. رئيس فدراسيون واليبال در مورد آمدن مربيان ايتاليايي به ايران گفت درخواست دو مربي آناليز كننده و ماساژور كرديم كه آنان با حضور يك ماهه در كنار تيم ملي با تشكيل يك كلاس به مربيان متقاضي آموزش خواهند داد.
ليگ برتر در ايستگاه نهم
ليگ برتر واليبال ايران هفته نهم خود را امروز با انجام دو بازي در تهران آغاز مي كند. در بازيهاي اين هفته تهران كه براي دومين بار در اين فصل در سالن شهيد افراسيابي انجام مي شود دو تيم مدعي پيكان و صنام با حريفاني چون دخانيات و سايپا روبرو مي شوند. پيكان و صنام با وجود فراز و نشيب بسيار در اين فصل با حضور پاس و پگاه همچنان چشم به قهرماني نيم فصل دارند. البته صنام در حال حاضر نسبت به سه مدعي ديگر از وضعيت مناسب تري در جدول سود مي برد.
صنام - نئوپان تكرار در گنبد
تكليف تنها بازي مجهول ليگ برتر هم مشخص شد و براساس نشست اعضاي كميته انضباطي مقرر شد ديدار نيمه  تمام نئوپان و صنام دوباره در شهر گنبد و در سالن جديد اين شهر تكرار شود.

همايش علم و هندبال در آكادمي ملي المپيك
گروه ورزشي: نخستين همايش علم و هندبال امروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود.
در اين سمينار كه با هدف توسعه مفاهيم علمي در ورزش هندبال برگزار مي شود، رؤساي دانشكده تربيت بدني، هيأت هاي هندبال و مديران اجرايي و ستادي سراسر كشور و همچنين اعضاي هيات رئيسه فدراسيون هندبال، ورزشكاران و مربيان اين رشته ورزشي حضور دارند. طب ورزشي، آسيب شناسي، اجراي مطلوب بدنسازي، تغذيه و دوپينگ و روانشناسي ورزشي از جمله مباحث اين همايش است.سخنرانان اين همايش دكتر علي نژاد، اميرتاش، الوليل مدير اجرايي كنفدراسيون هندبال آسيا، پوركياني، ابوطالب، كشاورز و فرج زاده خواهند بود.اين سمينار با همكاري فدراسيون هندبال، آكادمي ملي المپيك و دفتر تحقيقات و امور فرهنگي سازمان تربيت بدني برگزار مي شود.

همراه با كشتي آزاد قهرماني ايران
گروه ورزشي: پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني كشور از صبح امروز با حضور نمايندگان كشتي استان هاي سراسر كشور در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز مي شود.خبرهايي كوتاه از اين مسابقه ها را با هم مي خوانيم:
هاشم كلاهي: قهرماني را از دست نخواهيم داد
درصورتي كه تيم منتخب تهران در مسابقات قهرماني كشور بر روي سكوي قهرماني قرار گيرد، از سوي تربيت بدني استان تهران مورد حمايت و تشويق قرار خواهد گرفت.
تيم تهران ميزبان برگزاري مسابقات و يكي از مدعيان قهرماني است و براي حفظ قهرماني سال گذشته با تمام قدرت در ميدان ظاهر خواهيم شد كه به راحتي اجازه نخواهيم داد كه تيم هاي شهرستاني قهرماني را از آن خود نمايند.
بابك نورزاد: براي قهرماني كشتي مي گيرم
در چند ماه اخير تمرينات نسبتا خوبي را پشت سر گذاشته ام و براي قهرماني در مسابقات قهرماني كشور به روي تشك مي آيم.تيم استان مازندران اردويي براي اين مسابقات تشكيل نداد، اما جسته و گريخته زيرنظر مربيان استان تمرين مي كرديم و تمرينات اصلي را در باشگاه خود انجام مي دادم.
عليرضا رضايي:پنج روز مانده خبردار شدم
به دليل نيازي كه تيم تهران به من داشت، در مسابقات قهرمان كشوري كشتي مي گيرم.
حضور درمسابقه بيشتراز تمرين به كسب آمادگي كمك مي كند و علي رغم اينكه تنها ۵ روز پيش به من اطلاع دادند كه در مسابقات شركت كنم، با همين شرايط كشتي مي گيرم.

رقابتهاي بين المللي بسكتبال با ويلچر دهه فجر
گروه ورزشي: به مناسب گراميداشت بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب يك دوره مسابقه چهارجانبه بين المللي بسكتبال با ويلچر در زنجان برگزار مي شود.اين مسابقات با حضور تيم هايي از آلمان، كويت، اردن و استان زنجان به نمايندگي از سوي ايران برگزار خواهد شد.اين رقابت ها از ۳۰ دي ماه به مدت پنج روز در سالن شش هزار نفري مجموعه ورزشي انقلاب زنجان انجام مي شود.

برترين هاي اسلحه فلوره در پيكارهاي كشوري
گروه ورزشي: مسابقه هاي سراسري شمشيربازي اسلحه «فلوره»، فردا در سالن شهيد كلاهدوز تهران آغاز مي شود. در اين مسابقات تمامي شمشيربازان فلوره حضور دارند تا برترين ها به رقابت هاي شمشيربازي اردن اعزام شوند. در اين رابطه فدراسيون شمشيربازي به تمام هيأت هاي استان ها سه سهميه جداگانه اختصاص داده تا در كنار ۲۳ نفر از بهترين هاي رده بندي كشوري به صحنه بروند.

مدرس استراليايي شنا در تهران
گروه ورزشي: فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اعلام كرد: «جان اندرو دمپ سي» مربي استراليايي به منظور برگزاري يك دوره كلاس بين المللي پيشرفته شنا سه شنبه وارد تهران شد.اين مربي ۴۸ ساله اسكاتلند ي الاصل كه تابعيت استراليايي دارد، از مربيان گران قيمت دنيا و از مدرسان برجسته فدراسيون جهاني شنا (فينا) بوده و هم اكنون عهده دار مربيگري تيم ملي شناي استراليا در رشته شناي آبهاي آزاد است.وي قرار است در كلاسي كه از ۱۷ تا ۲۳ آذرماه سال جاري در استخر شناي مجموعه ورزشي آزادي تهران برپا شده، درخصوص طراحي تمرينات (رده هاي سني مختلف) تدريس كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |