پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۷
كاوشي در رسوايي تازه خواننده معروف پاپ
از من عصباني نشو پدر
يك نويسنده مشهور مي نويسد خوش به حال بچه هاي امروز كه مجسمه ها برابر چشمشان فرو مي افتد .و آنها ديگر مجسمه اي هوا نمي كنند كه از فرو افتادنش اشك به چشمشان بيايد
001654.jpg

۱۹۹۳
متهم به سوء استفاده از يك كودك مي شود؛ گفته مي شود به خانواده كودك ۲۰ ميليون دلار پول مي دهد تا شكايت خود را تعقيب نكنند، بعد در يك برنامه تلويزيوني از خودش دفاع مي كند.
۱۹۹۴
با ليزا ماري، دختر الويس پريسلي ازدواج مي كند، دو سال بعد طلاق مي گيرند.
۱۹۹۶
با يك پرستار به نام دابي رو ازدواج مي كند، از او صاحب دو فرزند مي شود: پرنس مايكل ۱ (پسر) و پاريس (دختر)، سه سال بعد اين خانم پرستار هم به دادگاه مي رود و تقاضاي طلاق مي كند.
۲۰۰۲
سومين فرزندش، پرنس مايكل ۲ را كه مشخص نيست مادرش چه كسي است، از نرده هاي بالكن طبقه چهارم ساختماني در آلمان آويزان مي كند.
۲۰۰۳
در يك مصاحبه جنجالي و مباحثه آميز تلويزيوني تاييد مي كند كه شب هايي را با پسربچه هايي كه جزو اقوامش نيستند گذرانده است.همچنين دراين سال پليس مسلح با مجوز بازرسي، به باغ منزل او موسوم به نورلند در كاليفرنيا مي رود، پس از آن حكم دستگيري اش صادر مي شود.
چهره اش كه به سوي دوربين برگشت ديديم كه مانند مجسمه اي شده است در حال ويراني، از آدميزادي در چهره مهتابي اش اثري نمانده است. او هم مظهري است از مظاهر دنياي در شتاب كه به اندازه يك نسل صبر نمي كند. ما پير شديم با قهرمانانمان ولي نسل امروز هنوز جوان است كه قهرمانانش مي ريزند. اين طفلك بچه سياه پوست محرومي بود كه آرزوي سفيد شدن داشت و علم و سرمايه به هم آميختند و او را سفيدتر از سفيد و نازك تر از بلوندها كردند. اما ديگر آثاري از حيات در او نمانده. دارد به  اتهام بدكاري با كودكان هم آب مي شود.نسل امروز با شتابي كه دنيا گرفته است لازم نيست مانند ما عمري سر كند تا ذلت قهرمانان و كهنگي بناهاي زيبايش را ببيند.
دستگيري مايكل جكسون، خواننده معروف آمريكايي كه همواره جنجال هايي پيرامون خود داشته، به اتهام آزار يك پسربچه ۱۲ ساله، تيتر بسياري از مطبوعات جهان را به خود اختصاص داد.
جكسون ۱۰ سال پيش نيز با اتهام مشابهي مواجه شد. در آن ماجرا دادخواستي جنايي داده شد ولي به دنبال تنظيم دادخواست و تعيين وقت دادگاه، چون خانواده خواهان، از گواهي و حضور در دادگاه استنكاف كردند، پرونده مختومه و دادرسي متوقف شد.
بر اساس بعضي گزارشات، مايكل جكسون به خانواده خواهان مبلغ گزافي، معادل ۲۰ ميليون دلار، پرداخت كرده بود تا از ادامه دادگاه و پيگيري پرونده خودداري كنند. از آن زمان تاكنون همواره شايعات، در رابطه با شكار كودكان، دور سر جكسون پرواز مي كرده است. وقتي براي اولين بار يك ستاره تيتر هولناك روزنامه ها را به خود اختصاص مي دهد، جامعه دچار شوك مي شود، بار دوم ممكن است ايجاد يأس و دلتنگي كند و بار سوم نتيجه اش بايد يك «آه» باشد.
۳ ميليون دلار وثيقه 
توماس سندون جونيور- وكيل دعاوي- در ناحيه سانتاباربارا با خوشحالي آشكاري به افتضاح مايكل جكسون اشاره كرد و اعلام داشت دستور بازداشت او را از دادگاه دريافت كرده است. روز بعد، جكسون با هواپيماي جت خصوصي اش از لاس وگاس پرواز كرد و به محض ورود به سانتاباربارا دستگير و به دست هايش دستبند زده شد. او با ۳ ميليون دلار وثيقه آزاد شد تا طي روزهاي آينده تفهيم اتهام و ۹ ژانويه احضار و جلسه دادگاهش معين شود.
سندون ۶۳ ساله كه قضيه سال ۱۹۹۳ جكسون را تعقيب مي كرد و از نتيجه دادگاه سخت ناخشنود بود، اكنون تمام تلاش خود را براي دستگيري ستاره آمريكايي به كار برده است.
حق السكوت 
وكيل ناحيه، اين بار شانس بهتري براي دستگيري جكسون دارد زيرا اين بار احتمالا خواهد توانست تعدادي بچه ديگر را متقاعد سازد عليه اين خواننده اعلام جرم كنند و او را به سوء استفاده و رفتار غيراخلاقي متهم سازند. از طرف ديگر به نظر بعضي از تحليل گران حقوقي، پسر بچه ۱۲ ساله اي كه در مركز ماجراست آماده شهادت در دادگاه است و سندون بر اين موضوع تاكيد دارد. يك قانون ايالتي كه به دنبال جنجال و خشم عمومي پس از ماجراي ۱۹۹۳ وضع شد، پرداخت پول توسط مجرم براي عدم شهادت دادن قرباني در دادگاه و به بيان ديگر پرداخت حق السكوت به خواهان پرونده را به مراتب دشوارتر از گذشته ساخته است.
001656.jpg

كمك هاي انساني 
بر اساس گزارش ها، شاكي پرونده پسربچه ۱۲ ساله اي است كه مبتلا به سرطان بوده و مدتي را در نورلندNeverland ، مزرعه و خانه مايكل جكسون در سانتاينز كاليفرنيا گذرانده است. جكسون او را از بنيادي كه به كودكان بيمار كمك هاي انساني مي كند تحويل گرفته (كه به نظر مي رسد نه پسربچه و نه بنياد موردنظر اطلاعي از اخبار و شايعات پيرامون جكسون نداشته اند).
دو روايت كلي در مورد اين قضيه 
از نظر جكسون او به پسربچه و خانواده اش بسيار محبت كرده و سيل پول و عشق را به سوي آنان روانه ساخته و تنها زماني كه ارسال چك براي آنان را متوقف كرده،  مادر پسرك به سراغ مقامات قضايي رفته و اقامه دعوي كرده است.از نظر خواهان، جكسون نه تنها به پسربچه تعرض كرده بلكه خانواده او را نيز در نورلند زنداني كرده و در حقيقت به آدم ربايي نيز دست زده است.
غولي در قصري بزرگ 
از نظر بعضي همسايگان جكسون در ناحيه سانتاينز، او غولي است در قصري بزرگ و براي ديگران، او مهمانداري خوشرو و قابل اعتماد است و آنها با بچه هايشان بدون هيچ احساس ناامني به خانه او رفت وآمد مي كنند.
آيا خانه جكسون در نورلند، همان «سرزمين پينوكيو» است، كه بچه هاي بي احتياط در آنجا به صورت برده يا الاغ درمي آمدند؟ و يا اين خواننده معروف پاپ مي تواند جايگزين «پايدپايپر» شود، موسيقيداني كه با آواي سازش بچه ها را به كوهي مي كشيد در حالي كه والدينشان از ترس فرار مي كردند؟!
زندگي خياباني
مطمئنا نحوه زندگي، تنهايي و دوري او از همه آداب و رفتار بشري، در نهايت مشخص كننده يك اصل كلي است؛ بسياري از ستارگان فيلم و موسيقي كه گذشت زمان نفسشان را كدر مي كند و به دنبال آن جلا و زرق و برقشان رو به افول مي رود، دچار چنين گمراهي هايي مي شوند.
آنها در به روي خود مي بندند و از مردمي كه با علاقه شان باعث شهرت آنان شدند كناره مي گيرند و از زندگي خياباني كه نبوغ اوليه شان را شكوفا ساخت، و از هر كسي كه بخواهد به انگيزه هاي جلوه فروشانه و شهرت  مدارانه شان لگام زند، و از هر نگاه انتقادآميز فاصله مي گيرند. در اين واپس نشيني و درخودآميزي، آنها با اسباب بازي هاي خود بازي مي كنند و بوالهوسي هاي بزرگ و ناهنجار خود را پاس مي دارند.
جراحيهاي مكرر پلاستيك 
مايكل جكسون رقاص، خواننده اي است كه در ميانه دهه ۱۹۸۰ ، آلبوم هايي ركوردشكن راهي بازار كرد. اين خواننده كه زماني بسيار ثروتمند بود، اكنون مجبور به مقادير معتنابهي قرض شده است، در موسيقي پاپ هم بيشتر به يك خاطره تبديل شده و چهار آلبوم اخيرش به اجراي دوباره آهنگ هاي گذشته اش اختصاص دارد. جراحيهاي مكرر پلاستيك هم كار او را به جايي رسانده كه حتي علاقه مندانش هم نمي توانند نگاهش كنند! او چنان غرق درخود ومسحور خويش است كه نمي تواند درك كند نظر همگان نسبت به او كاملا عوض شده است.
پرنس مايكل۲
جكسون در ۲۰۰۲، كوچكترين فرزندش، «پرنس مايكل۲» را كه هشت ماه داشت طي جرياني بحراني و جنون آميز از لبه بالكن آويزان كرد كه جنجال زيادي آفريد و اكنون متهم است كه پسربچه ۱۲ ساله اي را بر لبه نيازهاي جنسي نامتعادل خويش آويخته است. نكته جالب اينكه شايد اين رفتار جكسون، به گمان برخي روانشناسان قضايي و جرم شناسان، زاييده تعرضاتي بوده كه در دوران كودكي بر او وارد شده است. او در يك مصاحبه تلويزيوني بر اين نكته انگشت گذاشت كه توسط پدرش مورد آزار قرار گرفته و بعد رو به دوربين كرد و گفت: «متاسفم پدر، از من خشمگين نشو.»
منبع : تايم

ميهمان امروز
چشم ها را بشوييم
در پي كشته شدن اميد ۹ساله آقاي مهران مهر عليان از خو انندگان خوب صفحه حوادث كه اتفاقا قلمشان هم بد نيست اين نامه را براي ما فرستاده اند.شما هم مي توانيد با فرستادن نامه هايتان ميهمان صفحه ما باشيد .
اينها نه نوشته است و نه به قولي بدهي به كاغذهاي سپيد. اينها حقيقتي است تلخ كه بايد باورش كرد.
هر چند نوشتن اين جنايات كابوسي است تلخ اما بايد نوشت كه با خاموش شدن چراغ زندگي اميد، آسمان را سكوت فرا گرفت.
چراغي كه هنوز به اندازه كافي سوخت داشت ومي توانست سال هاي سال روشن بماند ولي دستان بي رحم مادري سنگدل چراغ عمرش را خاموش كرد. خداوندا! تو مي گفتي كه بهشت زير پاي مادران همانند گليمي نخ نما جولان مي دهد، اما خدايا اينان كه نام مادر برايشان برازنده شده، باغبان نيستند و عادت ندارند به نگه داشتن هيچ گلي.
مي گويند اين مادر از فرط فشار زندگي پاي روي كنگره هاي قديمي جنايت گذاشته اما در درك بزرگ مهر و محبت مادر و فرزندي اين خطا نمي گنجد.
اينجا ديگر سخن در لفافه نمي پيچد و بايد گفت: واي بر شما مادراني كه فرزندان را از ياد برديد و واي بر شما مادراني كه فقط به سنگ وستون و در و ديوار خانه دل بسته ايد. كمي نگاه كنيد. بيانديشيد.
اميد۹ ساله تنها اميدي نبود كه باطل شد، چندي پيش هم شنيديد كه پدري فرزند خود را زير ضربه هاي درد روزگار از پاي درآورد و ديديم كه كودكي زير ضربه هايي از غرور پاره شده مادري، جان داد تا در خاكروبه هاي دلبستن به آرزوهاي گمشده مادرش بپيوندد. ساده گذشتيم به سادگي بادي كه به خرابي بوزد و مثل مرداب سكوت پيشه كرديم، اما اين بار قسم به قلم و كاغذ، قسم به همان پگاه كه اميد در آن جان داد و قسم به آن شام كه نيلوفر سفيد همچو نرگس، رنگ كبودي گرفت، كه نخواهيم گذشت. سكوت را مي شكنيم آنقدر زار مي زنيم از اين حال نزار و داد از بيداد مي كنيم تا شايد اشك هايي كه پشت قانون همچو دريايي ساكت و سرد است برخروشد و با خود نسل مادراني اينگونه را ريشه كن كند.
مادراني كه حتي لياقت اميد داشتن چنين اميداني را ندارند. مادراني كه فقط زندگي را تماشا مي كنند.
واي خدايا مگر كه نبايد زندگي را زندگي كرد؟ مگر اين فرزندان، گل هاي باغ زندگي نيستند؟ پس چرا.... چرا اين باغبانان ساقه ها را مي شكنند و گل ها را لگدمال مي كنند؟
شايد اين آخرين اميدي نباشد كه باطل مي شود همانطور كه شاهديم اولين اميد نيست. اما خدايا ياري كن تا دست هايي باشيم دستگير اين كودكان.
ياري كن تا اشكي باشيم براي شستن غبار غم مرگ اميدها و خاك شدن آرزوها.
خدايا ياري كن تا در خيالمان واژه اي دل آزار را خط بزنيم آري واژه اي به نام «كودك آزاري.»
اينبار رفتن اميد چيزي شبيه فراموشي نمي شود. پس بر آن شويم كه مرحمي براي دردهاي اين كهنه زخم باشيم تا ديگر شكوه نبودن اميدها را به جان نخريم.
سكوت را پيشه نكنيم و چشم ها را از ديدن دردهايي اينچنين بشوييم. آري بشوييم چشم ها را ...

۱۵ ميليون خسارت
اگر يك بنگاه داريد و خريد و فروش مي كنيد، آپارتمان هايي را كه به نام خود نكرده ايد نفروشيد، چون امكان دارد خسارت ۱۵ ميليون توماني به خريدارتان بدهيد.
آقاي «ق. ر» كه صاحب يك بنگاه در پيروزي است دو آپارتمان پيش خريد كرده بود. او قبل از به نام زدن سند آپارتمانها آنها را به آقاي «ر. ر» به مبلغ ۷۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان فروخت.
آقاي «ق. ر» نتوانست آپارتمان آقاي «ر.ر» را به موقع به او تحويل دهد و سند به نام او بزند چون خودش هم هنوز ملك را تحويل نگرفته بود.
آقاي «ر.ر» از آقاي «ق.ر» شكايت كرد كه او هشت ماه است آپارتمان را تحويل نداده و سند نزده است و همچنين دوبار كلانتري او را احضار كرد ولي او در كلانتري حاضر نشد.
پس از طرح شكايت آقاي «ر.ر» و دفاعيه آقاي «ق.ر» با رضايت آقاي «ر.ر» قرار شد كه آقاي «ق.ر» كل پولي را كه در قبال فروش آپارتمان گرفته است و همچنين ۱۵ميليون خسارت را تا يك ماه آينده به او برگرداند.

رسوايي اخلاقي
001658.jpg
هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه. ..، و رسوايي اخلاقي كشيش ها هم براي خودش تبديل به يك معضل بزرگ شده است. پاپ «ژان پل دوم» رهبر مذهبي كاتوليك ها در ديدار باگروهي از اسقف هاي سوداني درواتيكان، خواستار تلاش فراگير جامعه اسقفي كليساي جهاني كاتوليك براي تحقيق در مورد رسوايي هاي كشيشان متخلف شد. رهبر مذهبي كاتوليك ها گفت: بايد ضمن انجام تحقيق هاي لازم در مورد رفتارهاي رسوا كننده كشيشان، براي مقابله و اصلاح آنان نيز اقدام لازم صورت گيرد. وي با تاكيد بر ضرورت ادامه تجرد خدمتگزاران كليساي كاتوليك، افزود: كشيشها بايد از نظر انساني و ايماني به صورت صحيح تربيت شوند تا در دوران ماموريت خود ازمسايل جنسي پاك شده و از ماديات نيز دوري كنند. سخنان پاپ، اشاره اي روشن به بحران هاي مكرر انحراف جنسي و كودك آزاري گسترده از سوي برخي كشيشان كليساي كاتوليك در دوساله گذشته است كه واتيكان را در تنگناي سختي قرار داده است.

اهداي عضو در خراسان
001660.jpg
۲۱ مورد بيمار از ۱۶۰ بيمار مرگ مغزي شده در خراسان منجر به پيوند اعضا شده است.در خراسان از بهمن سال ۸۰ فعاليت پيوند اعضا آغاز شده و تاكنون ۳۸ پيوند كليه و ۳۰ پيوند قرنيه به بيماران نيازمند صورت گرفته است.رضايت گرفتن از خانواده بيمار مرگ مغزي يكي از مشكلات پيوند اعضاي اين بيماران است كه با گذشت زمان شناخت و آگاهي مردم نسبت به موضوع اهدا عضو درحال پيشرفت است.مهمترين دلايل عدم رضايت خانواده بيمار مرگ مغزي شامل استرس و بحران هاي روحي در مواجه با حادثه، اعتقاد به معجزه، وابستگي به جسد، تقاضاي فروش جسد، عدم رضايت از سيستم پزشكي، گناه دانستن، مخالفت افراد ريش سفيد فاميل و تقاضاي وجه است.بيماري كه مرگ مغزي مي شود زندگي او پايان يافته است و بعداز چندين روز فوت مي كند بهترين زمان براي پيوند عضو از جسد حدود ۲۴ ساعت از زمان تشخيص مرگ مغزي است.هم اكنون در مركز پيوند اعضا از جسد دانشگاه علوم پزشكي مشهد تنها پيوند كليه و قرنيه انجام مي شود كه راه اندازي پيوند كبد و قلب از جسد مرگ مغزي نيز در دست بررسي است.

انتقال نفتكش
001662.jpg
طرح خارج كردن نفتكش غرق شده «پرستيژ» از آب هاي اقيانوس را تصويب كرد.
شوراي وزيران اسپانيا تصويب كرد، شركت نفتي «رپسول» اين كشور، عمليات خروج «پرستيژ» را از زير آب و تخليه محموله نفت مازوت باقيمانده آن آغاز كند.
اين نفت كش اواخر آبان ماه سال ۸۱ با بيش از ۷۰ هزار تن مازوت در فاصله ۱۴۰ مايلي سواحل شمال غربي اسپانيا غرق شد.كشتي «پرستيژ» انگليسي كه بر اثر امواج سهمگين دريا آسيب ديده بود، پيش از غرق شدن، ده ها كيلومتر مربع از سواحل ايالت گاليسيا را با نشت هزاران تن مازوت آلوده كرد كه بحران زيست محيطي را در پي داشت.اين نفت كش در سال ۱۹۷۶ در ژاپن ساخته شد كه هنگام غرق شدن، ۸۲ هزار تن وزن، ۲۴۳ متر طول و ۵/۳۵ متر عرض داشت.

آتش در جنگل
001664.jpg
آتش دست از سر جنگل هاي گاليكش بر نمي دارد. دوباره حدود يك هكتار از عرصه جنگلي روستاي «آب پران» واقع در بخش گاليكش شهرستان مينودشت در آتش سوخت.
اين آتش سوزي كه در جنگل هاي دامنه كوههاي ضلع جنوب شرقي روستاي آب پران رخ داد پس از دوساعت تلاش نيروهاي مردمي وكلانتري بخش گاليكش مهار شد. هنوز علت اين آتش سوزي مشخص نشده است و كارشناسان اداره منابع طبيعي اين شهرستان در حال بررسي حادثه هستند.
در ۲۱فروردين ماه سال جاري نيز نزديك به ۱۲ هكتار از جنگل هاي روستاي «كيارام» از توابع بخش گاليكش در آتش سوخت.

ترس از ظرف غذا
001666.jpg
بعد از اين همه بمب گذاري و ترور حالا ديگر مردم حتي از ظرف غذا هم مي ترسند.
كشف يك ظرف غذا در پايانه مسافري بين المللي فرودگاه «لئوناردو داوينچي» شهر رم، سبب هراس از احتمال انفجار بمب در اين فرودگاه شد.
ماموران خنثي سازي بمب با تخليه محل، اقدام به انفجار بي خطر آن كردند كه در پايان معلوم شد ظرف غذا حاوي بمب نبوده است.
فرودگاه داوينچي شهر رم كه از چند روز گذشته تدابير شديد امنيتي را تجربه مي كند شاهد حضور پنهان و آشكار گسترده ماموران امنيتي و سگ هاي پليس است.

آماري از خودكشي
001668.jpg
چشم مسوولان روشن شد! ميزان اقدام به خودكشي در كشور روزانه حداقل ۱۱ نفر با ميانگين سني ۲۹ سال است.
افسردگي و بيكاري مهم ترين عوامل خودكشي در مردان تشخيص داده شده است.بين سال هاي ۷۵ تا ۸۰ به طور متوسط از هر يكصد هزار نفر ۳۹/۵ نفر در كشور اقدام به خودكشي كرده اند و استان ايلام با ۸۳/۲۶ مورد خودكشي در يكصد هزار نفر بالاترين ميزان خودكشي را به خود اختصاص داده است.
اقدام به خودكشي در برخي از زنان نوعي اعتراض منفي به موقعيت و فضاي خانوادگي، جلب محبت و يا حمايت بيشتر و به عبارتي برانگيختن ترحم ديگران است.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |