پنج شنبه ۴ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۲
خودمان بسازيم
رقمي صرف خريد خوشبوكننده هاي هوا نكنيد
001738.jpg

زندگي مي تواند بسيار جذاب تر از آنچه باشد كه گمان مي كنيد. مي توانيد حتي برخي كارهاي خسته كننده را خودتان با لذت انجام دهيد و در عين حال مبلق قابل توجهي را با گريز از خريدبرخي شوينده ها صرفه جويي كنيد. قطعا در پايان با شادي نتيجه حاصل از فعاليت خودتان را بسيار ثمر بخش مي يابيد، در حالي كه رقم زيادي را نيز صرف نكرده ايد.
هواي تازه
بيشتر خوشبو كننده هاي موجود در بازار اصلا  هواي تازه اي را به محيط كار يا منزلتان نمي دهند. به جاي آن، تنها يك بو را جايگزين بوي ديگر مي كنند و در عين حال به تدريج شما را با بوهاي گوناگون آزار مي دهند. در حالي كه مي توانيد به سادگي با به كار بردن برخي حربه ها، ضرورت خريد اين كالا ها را از ميان ببريد و در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد. ساده ترين راه حل گشودن در يا پنجره، براي مدتي هر چند كوتاه است تا هواي تازه جاي هواي ناسالم درون محيط اقامت تان را بگيرد. بدين سياق اگر گازهاي سمي نيز در هوا جاري باشند خارج خواهند شد. كمي سركه نيز مي تواند مثمرثمر باشد. گذاردن چند ظرف سركه در اطراف اتاق بوي نامطبوع غذا در اتاق را از بين مي برد اما بهترين حربه، ريختن يك قاشق سركه سفيد دريك فنجان آب و جوشاندن آن است.
ميخك يا دارچين هم مي تواند ماده فوق العاده اي باشد كه به سادگي هر عطر بدي را محو كند. جوشاندن آنها در اتاق يا هر جاي ديگر معجزه مي كند. درنهايت اگر تمايلي به استفاده هيچ يك از اين حربه ها نداريد مي توانيد به جاي خريد خوشبو كننده هاي شيميايي، عطر طبيعي گل مورد علا قه تان را تهيه كنيد و در محل سكونت تان قرار دهيد. حاصل آن شگفتآور خواهد بود.
آشپزخانه
بوهاي جاري در آشپزخانه يا بوي غذا هميشه براي افراد خانواده دردسر ساز و مزاحمت بار بوده. نعلبكي كوچكي را با پارچه اي نخي بپوشانيد و روي آن وانيل بريزيد. حالا  ظرف را درون يخچال يا ماشين بگذاريد و حاصل آن را آشكارا مشاهده كنيد. وانيل حتي مي تواند بوي بد راسو را هم از بين ببرد. جوش شيرين نيز ماده بسيار كارايي است. ظرف كوچكي را از آن لبالب كنيد و روي يكي از قفسه هاي يخچال بگذاريد. هر دو ماه آن را عوض كنيد تا بوي بد يخچال را فرا نگيرد. بطري هايي را كه بو گرفته اند از محلول غليظ جوش شيرين پر كنيد و اجازه دهيد طول شب را بدينگونه باقي بمانند و بعد آنها را به سان هميشه بشوييد تا بدين شيوه بطري هايتان را هم گندزدايي كرده باشيد.
001514.jpg

حربه هاي تازه
اگر به بوي پياز حساسيت داريد مي توانيد به سادگي از شر آن رهايي يابيد. قبل از شروع كارتان و پس از خاتمه آن كمي سركه سفيد به دستتان بماليد تا بوي نامطبوع نگيرد. براي گندزدايي و از ميان بردن باكتريها يا كپك بهترين راه حل استفاده از صابون يا آب گرم است. الكل ايزوپروپيل هم مي تواند شوينده بسيار مناسبي باشد، اما به ياد داشته باشيد هيچ گاه اجازه ندهيد وسايل تان مرطوب و نمدار باقي بمانند تا به محمل مناسبي براي رشد باكتريها تبديل شوند.
براي باز كردن لوله مي توانيد از آميزه اي از جوش شيرين و سركه يا نمك و جوش شيرين استفاده كنيد. نصف فنجان جوش شيرين خالص را در آبراه بريزيد و سپس نيم فنجان هم سركه به آن بيافزاييد و در آبراه را - اگر امكان دارد - ببنديد. چند دقيقه بعد يك كتري آب جوش را در آن بريزيد، نتيجه فوق العاده خواهد بود. اگر هم خواستيد نيم فنجان نمك و همان ميزان جوش شيرين در آبراه بريزيد و بعد شش فنجان آب جوش بدان بيافزايد. اما اين اعمال را هرگز پس از ريختن باز كننده هاي شيميايي انجام ندهيد. حاصل آن از لحاظ اقتصادي نيز به صرفه خواهد بود.
در نهايت اگر خواستيد شوينده خانگي قابل اطمينان براي پاك كردن سطوح بسازيد مخلوط نمك و سركه يا چهار قاشق جوش شيرين در يك ليتر آب گرم مي تواند برايتان سودمند باشد. جوش شيرين همواره براي شستشوي آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي موثر واقع مي شود.

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |