سه شنبه ۹ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۷ - Dec 30, 2003
هَلَكَ فِيَّ رَجُلَانِ مُحِبّ غَالٍ، وَ مُبغِض قالٍ.
دو تن به خاطر من تباه شدند: دوستي كه اندازه نگه نداشت و دشمني كه بغض مرا در دل كاشت.
علي ابن ابي طالب (ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
كه چو سرو پاي بندست و چو لاله داغ دارد
دل ما به دور رويت ز چمن فراغ دارد
مگر آنكه شمع رويت به رهم چراغ دارد
شب ظلمت و بيابان به كجا توان رسيدن
كنسرت شجريان به نفع زلزله زدگان بم
000168.jpg
000174.jpg

ابعاد عظيم فاجعه زلزله بم سبب شد تا محمدرضا شجريان، هنرمند نامي آواز ايران به نفع زلزله زدگان بم در يكي از سالنهاي بزرگ كشور اجراي برنامه داشته باشد.
به گزارش خبرنگار همشهري: شجريان به اتفاق حسين عليزاده و كيهان كلهر، تا دو هفته آينده و در دو شب متوالي به اجراي برنامه به نفع زلزله زدگان خواهند پرداخت.
كيهان كلهر در گفت وگويي با خبرنگار ما ضمن گفتن تسليت به داغداران اين حادثه و فاجعه ملي گفت: از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه به اتفاق آقاي شجريان و آقاي عليزاده در خانه موسيقي (خيابان فاطمي پلاك ۲۸۴) حضور مي يابيم و آماده ايم تا كمكهاي انساندوستانه هموطنان به مصيب زدگان زلزله بم را جمع آوري كنيم.
وي گفت تا ساعت ۱۸ عصر در محل خانه موسيقي براي اين كار خواهيم بود.
از سوي ديگر «خانه موسيقي» نيز اعلام كرده است كه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز يكشنبه هنرمندان موسيقي در محل اين خانه گرد هم مي آيند تا كمكهاي مردم و علاقه مندان هنر و موسيقي به زلزله زدگان را جمع آوري كنند.
به نظر مي رسد با توجه به استقبال گسترده اي كه از اين كنسرت به عمل خواهد آمد، تالار ۳۵۰۰ نفري وزارت كشور مناسب ترين مكان براي اجراي اين برنامه باشد.
محمدرضا شجريان پس از اجراي با اركستر ملي (در سال ۱۳۷۷) تاكنون اجراي عمومي در ايران نداشته است.
كنسرت شهرام ناظري
شهرام ناظري، خواننده نامي موسيقي ايران در ابراز همدلي با مصيبت زدگان زلزله بم و ياد زنده ياد ايرج بسطامي خواننده شهير موسيقي سنتي كه در اين حادثه جان باخت، به همراه گروه مولوي در ساعت ۷ و ۳۰ دقيقه فردا (چهارشنبه) در سالن ميلاد به اجراي برنامه مي پردازد.
در اين اجرا كه درآمدهاي حاصل از آن به نفع زلزله زدگان حادثه بم خواهد بود، قطعاتي از آثار مختلف ناظري اجرا خواهد شد.
۶ كنسرت ديگر
انجمن موسيقيدانان نياوران با همكاري ۴ موسسه خصوصي دست اندركار تهيه موسيقي در يك حركت مشترك، ۶ كنسرت موسيقي را به نفع زلزله زدگان شهر بم برنامه ريزي و اجرا مي كنند.
روابط عمومي انجمن موسيقيدانان نياوران اعلام كرد كه اين انجمن با همكاري مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران، گروه هنري ناربن، موسسه فرهنگي هنري بم آهنگ، نشر موسيقي هرمس و مركز موسيقي بتهوون از روز جمعه ۱۲ دي ماه ۱۳۸۲ به مدت يك هفته كنسرت هاي مختلفي را براي كمك به زلزله زدگان بم اجرا خواهد كرد.
براساس اين گزارش معادل يك شب از عوايد كنسرت گروه نور، به سرپرستي كريستف رضاعي كه در تاريخ هاي ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ دي ماه در سرسراي كاخ نياوران برگزار مي شود و همچنين يك سوم از درآمد كنسرت گروه زهي پارسيان كه در روزهاي ۲۵ ، ۲۶ و ۲۷ دي ماه در سالن سبز كاخ نياوران اجرا مي شود براي كمك به مصيبت زدگان زلزله بم اختصاص خواهد يافت.
حضور سينماگران
ستاد كمك رساني سينماي ايران خبر داد كه عوايد فروش هفت روز سينما سروش تهران به آسيب ديدگان زلزله بم اختصاص يافت.
اين ستاد در اطلاعيه  قبلي خود از اختصاص عوايد حاصل از فروش بليت در روز سه شنبه سينماهاي سراسر كشور به زلزله زدگان شهرستان بم خبر داده بود.
اطلاعيه ستاد كمك رساني سينماهاي ايران تصريح كرد: ستاد سيار جمع آوري كمك هاي مردمي به زلزله زدگان در محل سالن انتظار سينما سروش مستقر است و علاقه مندان مي توانند براي اهدا كمكهاي نقدي و غيرنقدي به اين سالن مراجعه كنند.
000171.jpg
000165.jpg

امروز نيز در سينماهاي نور، آفريقا، فلسطين، صحرا، فرهنگ، آستارا، سپيده، مركزي و پيروزي، ستادهاي جمع آوري كمك براي زلزله زدگان شهرستان بم با حضور هنرمندان آماده دريافت كمكهاي مردمي است.
از سوي ديگر ، عباس كيارستمي فيلمساز برجسته كشور ما به زودي فيلمبرداري از فيلم مستند داستاني در مورد زلزله بم را آغاز مي كند.
كيارستمي دو فيلم سينمايي در مورد زلزله رودبار و منجيل ساخته است كه اين فيلمها در جشنواره هاي بين المللي شركت داده شد و مورد استقبال قرار گرفت.

هوشنگ مرادي كرماني:
هنرمندان فاجعه بم را در آثار خود متجلي كنند
هوشنگ مرادي كرماني نويسنده داستان هاي مجيد از هنرمندان كشور خواست تا ابعاد فاجعه بم را در آثارشان منعكس كنند.
اين نويسنده كودكان و نوجوانان تصريح كرد: در حال حاضر هنرمندان و نويسندگان با حضور در جمع تشكل هاي مردمي و ميان مردم مي توانند جامعه را نسبت به اهداء كمك هاي نقدي و غيرنقدي هوشيارتر كنند. وي با بيان اين كه بسياري از دوستان و همشهريان خود را در اين فاجعه از دست داده است، از مردم بم خواست تا روحيه خود را حفظ كنند.
هوشنگ مرادي كرماني از دولتمردان خواست تا رسيدگي به ساكنان شهر بم و اسكان آنان را به ايام بحراني اين واقعه خلاصه نكنند و متوجه اين مساله باشند كه اين شهر به لحاظ انساني و تاريخي از اهميت بسزايي برخوردار بوده است.

خالق پينوكيو درگذشت
000183.jpg
انيماتور و طراح شخصيت هاي پينوكيو و بامبي در سن ۸۶ سالگي درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس: چانگ از معاصران والت ديزني است كه علاوه بر فعاليت در كمپاني ديزني به عنوان طراح صحنه و لباس و مجسمه ساز نيز كار مي كرد. از فيلم هاي او مي توان به «پادشاه و من»، «سياه ميمون ها» و «كلئوپاترا» اشاره كرد.
وامينگ چانگ همچنين براي فيلم «ماشين زمان» برنده جايزه اسكار شد.

استقبال از فيلم هاي ايراني در تاجيكستان
مردم تاجيكستان بويژه جوانان اين كشور از نمايش فيلمهاي ايراني در هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران در دوشنبه پايتخت تاجيكستان استقبال كردند.
برخي جوانان تاجيكستان پس از تماشاي فيلمهاي ايراني در گفتگو با خبرنگار واحد مركزي خبر آنها را بسيار ارزشمند و اخلاقي دانستند و بر ادامه نمايش اينگونه فيلمها تأكيد كردند.
قرباني وابسته فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان درباره تعداد و اسامي فيلمهاي ايراني نمايش داده شده در اين كشور گفت: در هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران فيلمهاي شور عشق، عروس، شام آخر، چشمهايم براي تو و بوعلي سينا نمايش داده شد كه مردم تاجيكستان از آن استقبال كردند.

پدر خاكيان در گروه حماسه و دفاع مقدس
برنامه تلويزيوني پدر خاكيان با مضمون زندگي مرحوم سيد علي اكبر ابوترابي نماينده ولي فقيه درستاد آزادگان كليد خورد.
به گزارش روابط عمومي مركز كفا اين برنامه تلويزيوني كه به سفارش گروه حماسه و دفاع مقدس شبكه اول و با تهيه كنندگي مركز كفا تهيه مي شود با انجام ۱۰ مصاحبه در بخش پژوهش آن سعي دارد ابعاد شخصيتي و اجتماعي آن مرحوم را به تصوير درآورد.
مديرعامل مركز كفا با اشاره به اين مطلب گفت: مستندسازي پدر خاكيان كه ۳۰ درصد كار را تشكيل مي دهد به صورت ويديويي انجام شده و بخش داستاني آن در دست تهيه است. اين مجموعه كلا در ۱۰۰ دقيقه تهيه مي شود.
وي ضمن بيان اين نكته كه مشكلاتي چون تعويض مديريت گروه حماسه و ايجاد تغييراتي در فيلمنامه باعث ايجاد وقفه در توليد شدند، خلاصه برنامه را چنين شرح داد:« نرگس دختري ۱۹ ساله است كه خبر شهادت پدرش را در اسارت شنيده است ولي او در فيلمي كه از كشوري خارجي به دستش مي رسد متوجه زنده بودن پدرش شده و به ستاد آزادگان مراجعه مي كند اين جريان مراتب آشنايي وي با زندگي مرحوم ابوترابي را كه در آن زمان فوت كرده ايجاد مي كند.»

عيادت هنرمندان سينماي ايران از مجروحان زلزله بم
جمعي  از هنرمندان  سينماي  ايران  با حضور در بيمارستان  حضرت  رسول  (ص ) تهران  از مجروحان  زلزله  بم  عيادت  كردند.
به گزارش ايرنا، ستاد كمك رساني  سينماي  ايران  به  زلزله  زدگان  بم  ديروز اعلام  كرد:در جهت  برنامه هاي  اين  ستاد مبني  بر ضرورت  حضور و مشاركت  سينماگران  ودست اندركاران  سينماي  ايران  درامر كمك رساني  به  زلزله زدگان  شهرستان  بم ، درساعات  پاياني  روزشنبه  هفته  جاري  گروهي  از هنرمندان  سينماي  ايران  با حضور در بيمارستان  حضرت  رسول (ص ) تهران  با مجروحان  بستري  شده  در اين  بيمارستان ديدار كرده  و از آنان  دلجويي  كردند.
«نيكي  كريمي »، «هديه  تهراني »، «پارسا پيروزفر»، «محمدرضا شريفي نيا»، «بهرام  دهقاني »، «حبيب  رضايي » و «بهرام  رادان » هنرمنداني  بودند كه  بامجروحان  فاجعه  بم  ديدار كردند.

۱۰ فيلم جديد در شبكه ويديويي
شوراي صدور پروانه نمايش شبكه خانگي، مجوز نمايش ويدئويي ۱۰ فيلم و انيميشن ايراني و خارجي را صادر كرد.
روابط عمومي معاونت سينمايي وزارت ارشاد گزارش داد: اين آثار در قالب فيلم سينمايي، انيميشن كوتاه و مستند از كشورهاي ايران، آمريكا و هندوستان در شبكه نمايش خانگي (ويدئويي) عرضه مي شود.
«بهشت از آن تو»، «تيك»، «كارشناس»، «دزد و پليس»، «تشكيلات»، «مخفي»، «انسانيت»، «چشم شيطان» و «فاركو» عناوين اين فيلم هاست.
همچنين مجوز نمايش ويدئويي فيلم مستند «اصغر بيچاره» و انيميشن «زيباي سياه» صادر شده است.

اجراي نمايش صندوقچه مرواريد به نفع كودكان بم
نمايش موزيكال صندوقچه مرواريد روز پنج شنبه ۱۱ دي ماه ۸۲ ساعت ۳۰/۱۷ در تالار هنر با حضور هنرمنداني چون خانم ليلي رشيدي و آقايان عليرضا خمسه، محمدرضا يوسفي و اسدالله شعباني به نفع بچه هاي زلزله زده شهرستان بم اجرا مي شود.
پس از اجراي اين نمايش نيز جلسه نقد و بررسي آن نيز با حضور آقايان اسدالله شعباني، حميد پاسوار و حميدرضا نعيمي برگزار مي شود.
تالار هنر در خيابان ورزنده، جنب ورزشگاه شيرودي قرار دارد.

ارثيه خانواده فرامونتي در فيلمخانه
دومين برنامه از پنجاهمين دوره جلسات نمايش فيلمخانه ملي ايران به نمايش فيلم ارثيه خانوادگي فرامونتي اختصاص يافته است.
به گزارش روابط عمومي معاونت امور سينمايي اين جلسات نمايش هفته گذشته با نمايش پول توجيبي ساخته فرانسوا تروفو آغاز شد و روز سه شنبه نهم دي دومين فيلم اين دوره با نام ارثيه خانواده فرامونتي ساخته مائورو بولوئيني محصول ۱۹۷۶ سينماي ايتاليا ساعت ۱۸ در سينما صحرا به نمايش در مي آيد.
وي سال ۱۹۵۸ جايزه بهترين فيلمنامه را براي شوهران جوان از جشنواره كن دريافت كرد و او از آن دسته كارگردانهاي ايتاليايي است كه به مضامين اجتماعي نئورئاليسم پس از جنگ جهان دوم پرداخت.
فيلمخانه ملي ايران براي جلسات نمايش پنجاهمين دوره خود از ميان دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف و سينما و مطبوعات عضو جديد مي پذيرد.

نگارستان
كمين
000180.jpg
۱- جرج كاتلين «George Catlin»
۲- تولد: ويلكس بر ۱۷۹۶ / وفات: جرسي ۱۸۷۲
۳- سبك نقاش: رمانتيسم (اين سبك از اروپا آغاز شد و بعد از آن در قرن هجدهم و نوزدهم به آمريكا رسيد. در اين سبك موضوعهايي مثل ترس، پيروزي، ويراني و عشق به تصوير كشيده مي شد. اين سبك در قرن بيستم به نام نيورمانتيسم احيا شد).
۴- زندگينامه نقاش: «كاتلين» پس از نقاشي از مناظر، به نقاشي از چهره پرداخت. سپس به سراغ سرخپوستان مناطق آمريكا رفت. او نقاشي هاي زيادي از بوميان آمريكا كشيد. كاتلين از نحوه زندگي آنها، طبيعت اطرافشان و... طراحي هاي فراواني كرد. در سال ۱۸۴۱ كتابي به نام «سرخپوستان شمال آمريكا» نوشت كه در اين كتاب حدود ۳۰۰ اثر از او به صورت نقاشي از سرخپوستان آمريكا وجود داشت.
۵- نام تابلو و مشخصات تابلو: «كمين، براي شكار فلامينگوها» / ۱۸۵۷ / رنگ روغن روي بوم / ۳/۶۷ * ۳/۴۸ سانتي متر. منظره اي زيبا از فلامينگوهاي قرمز و سفيد ديده مي شود. دسته اي فلامينگوها، در حال پرواز به صورت هلالي و موازي با افق و عده اي از بچه فلامينگوها در آشيانه هايشان ديده مي شوند. پوشت پونه شكارچي بي رحم با تفنگش در كمين است. شكارچي نماد شكستن حريم امن و آرام طبيعت و حيات وحش است. در اين تابلو، منظره اي زيبا و غم انگيز از فلامينگوها و شكارچي به تصوير كشيده است.
۶- محل نگهداري تابلو: موزه هنر كارنجي / پيتسبورگ.

بهارستان
امواج با غريق رازي گفت
پرنده اي از ساحل دور برخاست
صداي كوچ آمد
محمدحسين عابدي

اعزام ۱۳ گروه مستندساز به بم
000186.jpg
محمد آفريده، رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي از اعزام ۱۳ گروه مستندساز به منطقه «بم» خبر داد.
سرپرست انجمن سينماي جوان ديروز در گفتگو با ايسنا با اعلام اينكه تاكنون بيش از چهل فيلمساز جهت اعزام به منطقه اعلام آمادگي و درخواست كرده اند، گفت: سينماي مستند، فقط سينماي امروز نيست، بلكه سينماي آينده است. سينمايي است كه همواره به انسان متذكر مي شود و هشدار مي دهد.
وي يادآور شد: همچنانكه شب گذشته «مهرداد اسكويي» مستندساز كشورمان هشدار مي داد و اظهار نگراني مي كرد، همه چيز به هرحال در چند روز آينده تقريباًبه روال سابق خود برمي گردد؛ ولي بچه هاي بي سرپرست بسياري با مشكلات فراوان باقي خواهند ماند كه بايد براي آنها فكري كرد.
محمد آفريده گفت: مستندسازان همواره وقايع و حقايق را زنده پيش روي مردم و مسئولان قرار مي دهند.
ممكن است اين آثار گزنده باشد، اما قطعاً آگاهي بخش بوده و به «توجه» و «فكر» دعوت مي كند.
رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي بار ديگر جهت كمك و ياري تمامي مستندسازان جهت اعزام به منطقه زلزله زده «بم» اعلام آمادگي كرد.

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
آب نبات چوبي
تلخ بود، تلخ ترين كابوس دنيا، وقتي از او خداحافظي كردم احساس غريبي داشتم...
جمعه بود، بايد خداحافظي مي كرديم و به سرزمين ناآشنايي كه پر از نامهرباني بود برمي گشتيم. من و نسيم مثل هميشه دست در دست يكديگر دنبال او مي دويديم و مي خنديديم و او با چهره مهربانش هميشه براي خوشحال كردن ما چيزي در چنته داشت، اين بار هم از آن آب نبات چوبي هاي خوشمزه...
نيمه هاي شب بود كه مادرم به اتاقم آمد و گفت: دوباره بايد بازگرديم. وقتي به خانه اي كه پر از خاطرات شيرين كودكيم بود برگشتيم ديگر وجود او را احساس نكردم. او، من و مادر بزرگ را تنها گذاشته بود و رفته بود...
سالها بعد او را در خواب ديدم، بار ديگر از دستهاي مهربانش آب نبات چوبي گرفتم و او رفت... براي هميشه رفت... خوابم شكست و فروريخت...
شادي محرابي

گشتي در دنياي خبرها
سگ در بزرگراه
لندن: يك سگ باعث مختل شدن ترافيك در يكي از پررفت و آمدترين بزرگراه هاي لندن شد. اين سگ با ورود به بزرگراه به دويدن در خطوط مختلف پرداخت و به همين دليل رانندگان براي زيرنگرفتن اين حيوان مجبور شدند خودروشان را متوقف كنند. به هر حال پليس پس از ۴۵ دقيقه تعقيب و گريز، موفق شد سگ را از بزرگراه فراري دهد.
تغيير ملاك ازدواج
پكن: در گذشته ملاك انتخاب همسر از سوي دختران چيني، ميزان تحصيلات پسران بود؛ به گونه اي كه در سال ۱۹۸۵ ، ۷۳درصد از دختران مجرد چين خواهان ازدواج با مردان تحصيلكرده بودند.جالب اينكه اين رقم در سال ۲۰۰۰ به ۲۹درصد كاهش يافت. در حال حاضر دختران چين بدنبال مرداني هستند كه درآمد آنان خوب باشد و در مشاغلي كه آينده روشن دارد مشغول كار باشند.
زلزله در ژاپن
توكيو: يك زلزله ۶ ريشتري روز گذشته شمال ژاپن را لرزاند.
مركز اين زلزله، ۴۰ كيلومتر زير دريا و در فاصله ۱۳۰۰ كيلومتري شمال توكيو بود. سه ماه قبل نيز دو زلزله بسيار قوي كه شدت يكي از آنها ۸ ريشتر بود شمال ژاپن را لرزاند كه در اين زلزله تنها ۴۸۰ نفر مجروح شدند. تا عصر ديروز خبري از خسارات احتمالي مالي و جاني ناشي از زلزله روز گذشته ارسال نشده بود.
بزرگترين كارخانه كشتي سازي جهان
شانگهاي: عمليات ساخت بزرگترين كارخانه كشتي سازي جهان در چين آغاز شد. طول اين كارخانه حدود ۸ كيلومتر است و براي ساخت آن ۶/۳ ميليارد دلار هزينه خواهد شد. اين كارخانه بيش از ۸۰ هزار شغل جديد ايجاد خواهد كرد و گفته مي شود كه پس از راه اندازي آن، چين به بزرگترين توليدكننده كشتي در جهان تبديل خواهد شد. در حال حاضر چين پس از كره جنوبي و ژاپن، بزرگترين توليدكننده كشتي در جهان است.
۴۰ ساعت اسارت در معدن
پكن: ۱۱ كارگر معدن در چين كه ۴۰ ساعت زيرزمين گير افتاده بودند نجات پيدا كردند.
پس از اينكه ريزش ديواره هاي معدن راه خروج اين كارگران را مسدود كرد، مسئولان معدن خود دست به كار شدند و موضوع را به نيروهاي امدادي اطلاع ندادند اما در پي ناكامي عمليات نجات سرانجام از نيروهاي متخصص كمك گرفتند.
در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۰۳ بيش از ۷۲۰۰ نفر در معادن چين جان باخته اند.
افسردگي مستربين
لندن: مستر «بين» كمدين مشهور انگليسي دچار افسردگي شده و به همين دليل در يك كلينيك روانشناسي تحت درمان قرار گرفته است.
مستر بين پس از اينكه احساس كرده بود دچار افسردگي شده به يك كلينيك روانشناسي در آمريكا مراجعه كرد و به مدت ۵ هفته تحت درمان قرار گرفت. هزينه هر هفته درمان در اين كلينيك در حدود ۳۵۰۰ پوند است.
بين،  نگران است كه شيوه وي كهنه شود و كمدين هاي تازه  كار جاي او را بگيرند.
ضرب و شتم مايكل جكسون
نيويورك: مايكل جكسون خواننده غربي كه چندي پيش به اتهام آزار و اذيت كودكان دستگيرشده بود، در گفت و گو با يك شبكه تلويزيوني بار ديگر جنجال آفريد. وي مدعي شد كه ماموران در حين دستگيري وي رفتار بسيار خشني داشته اند و به همين دليل در حال دستبند زدن، كتف وي دررفت.
به گفته جكسون وي با كتف دررفته به مدت ۴۵ دقيقه داخل يك توالت زنداني شد و ماموران خانه وي را زير و رو كردند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۱۲ و ۷ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۷ و ۲۲ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و۴۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۷ و۱۴ دقيقه

گل و گياه
آنجليكا
000177.jpg
نام علمي: Angelica gigas
خانواده: UMBELLIFERAE
گياه بوته اي و دو ساله، داراي برگهايي به رنگ سبز روشن با تقسيمات عميق كه چترهاي گلهاي ارغواني تيره آن در اوايل پاييز روي ساقه هاي افراشته و قوي به رنگ قرمز تيره ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي ۲-۱ و گستردگي آن به ۲/۱ متر مي رسد.
نيازها: در مكان آفتابي يا سايه و هر نوع خاك با زهكش خوب رشد مي كند. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد. سر گلهاي در حال تشكيل بذر را مرتبا از گياه جدا مي كنند تا عمر آن طولاني تر شود.
ازدياد: بوسيله كاشت بذر رسيده امكان پذير است.
سازمان پاركها
و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |