سه شنبه ۲۳ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۱ - Jan 13, 2004
بهسازي و افزايش سرانه خدمات شهري
۴۴ پروژه عمراني در جنوب غرب تهران به بهره برداري مي رسد
000987.jpg
000984.jpg

۴۴ پروژه عمران شهري با اعتباري بالغ بر ۶۵ ميليارد ريال از سوي شهرداري منطقه ۱۸ به مناسبت دهه فجر در جنوب غرب تهران افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
شهردار منطقه ۱۸ گفت: ۱۲ بوستان محلي و منطقه اي شامل بوستانهاي شمس تبريزي، بهار، مينا، زيتون، سجادي، ميخك، كوكب، سهروردي، اخوان استاد شهريار، فاروق و صابونچي جمعا به مساحت ۲۵۲۰۰۰ مترمربع در اين ايام افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.
وي به احداث ۶ باب سالن و يك مجموعه بزرگ ورزشي در منطقه ۱۸ به مساحت ۲۰هزار مترمربع اشاره كرد وگفت: با توجه به كمبود فضاهاي ورزشي در بخش جنوب غرب تهران عمليات احداث ۶ مركز ورزشي شامل ورزشگاههاي دهشاد پائين، حسن آباد خالصه گرمدره، سعيدآباد شهريار، چمران و همچنين احداث استاديوم ۵ هزار نفري به همراه مجموعه استخر و سونا در مجاور آن واقع در حاشيه جاده ساوه توسط شهرداري اين منطقه انجام و در دهه فجر مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.مهندس شايسته از بهره برداري ۹ اصلاح هندسي معابر و تقاطع در نقاط مختلف منطقه خبر داد و گفت: توسعه شبكه هاي ترافيكي منطقه و تكميل پروژه هاي نيمه تمام ترافيكي نيز از اولويت برنامه هاي شهرداري اين منطقه است كه ۲ دستگاه پل هوائي عابر پياده ، فرهنگسراي ترافيك و خيابان عبدالرحيمي از ديگر طرحهاي ترافيكي اين شهرداري است كه در اين ايام افتتاح خواهد شد.شهردار منطقه ۱۸ همچنين به احداث و بهره برداري ترمينال تاكسي و خودروهاي مسافركش راهي در سه راه زرند اشاره كرد و گفت: بعلت سرگرداني مسافرين شهركها و روستاهاي حاشيه جاده ساوه بويژه اسلامشهر، چهاردانگه،  شاطره، اكبرآباد، گلشهر، گلدسته و ... و تجمع آنان در مدخل اين محور از جاده،  به منظور ساماندهي و جلوگيري از ايجاد مشكلات ترافيكي در اين محور،  عمليات احداث پايانه مسافربري در زمين حاشيه سه راه زرند از سوي شهرداري منطقه صورت پذيرفته كه به زودي مورد بهره برداري شهروندان قرار مي گيرد.
000981.jpg
000978.jpg

مهندس شايسته گفت: احداث و بهره برداري از ۴ باب خانه مشق جمعا با زيربناي ۲۲۴۰ مترمربع در كوي فردوس، يافت آباد، خليج و نصيرآباد ويك باب كتابخانه در سعيدآباد شهريار و همچنين ساختمان راهنمائي و رانندگي و ساختمان ناحيه ۴ شهرداري منطقه نيز در اين ايام افتتاح خواهد شد.
شهردار منطقه ۱۸ همچنين به معضل وجود دو خط راه آهن تهران- تبريز و تهران- اهواز در بافت مسكوني منطقه اشاره كرد و گفت: به منظور افزايش ايمني ساكنين اين محدوده و جلوگيري از عبور آنان از عرض مسير خط آهن تهران - تبريز، شهرداري اين منطقه اقدام به احداث ۲ زيرگذر عابر پياده در شادآباد و گرمدره نموده كه اين ۲ طرح به همراه مسير ويژه معلولين و جانبازان بطول ۷۰۰ متر درخيابان حيدري از حد فاصل سيدالشهداء تا شهداي دانش آموز و پروژه روشنائي بزرگراه آزادگان از بلوار الغدير تا خليج بطول ۳ كيلومتر همزمان به بهره برداري مي رسد.

احداث مجموعه ورزشي و فضاي سبز در منطقه ۱۷ تهران
000951.jpg
گروه ورزشي: كوچه نباتي و محله جزيره منطقه ۱۷ با اعتباري معادل ۴ ميليارد تومان از طرف شهرداري منطقه خريداري شد تا در دهه فجر امسال كلنگ احداث يك مجموعه ورزشي، فرهنگي و فضاي سبز در آن زده شود.
مهندس اسد فاضل شهردار منطقه ۱۷ در يك مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ما، گفت : از جمله عواملي كه موجب خريد املاك محله شهيد نباتي و جزيره از طرف شهرداري شد نزديكي اين محلات به خطوط راه آهن تهران-تبريز و تهران - اهواز و آلودگي صوتي حاصل از آن براي اهالي بود و ديگري نبود امكانات، فقر فرهنگي و اجتماعي و بهداشتي و نوع مصالح و مكاني بود كه مردم جهت اسكان خود انتخاب كرده بودند.وي در توضيح اين مطلب گفت: به دليل ساخت و سازهاي صورت گرفته بر روي قنات شهيد نباتي، حركت آب با دبي زياد كاملاً از داخل خانه ها مشخص بود به طوري كه رطوبت در ساختمانها كاملاً مشهود بود.به گفته شهردار منطقه ۱۷ به دليل عدم رعايت اصول مهندسي خانه ها از نور و بهداشت كافي نيز برخوردار نبود، لذا فرزندان ساكنان اين محلات بعضاً دچار اختلال در رشد جسماني بودند.
فاضل ادامه داد: به دنبال اعتباري كه دكتر احمدي نژاد شهردار تهران به اين امر اختصاص دادند، ظرف ۵ ماه گذشته اين املاك با وسعت ۴۰ هزار متر مربع از مردم خريداري و قرار شد به يك مجموعه فرهنگي - ورزشي و فضاي سبز تبديل شود.وي در توضيح اين مطلب گفت: بخشي از اين فضا قرار است تبديل به محلي براي اسكان موقت مردم هنگام وقوع زلزله شود و بخش ديگري از آن به احداث استخر، سونا، سالن كشتي، ورزشهاي رزمي، ژيمناستيك، تيراندازي، بدنسازي، گل كوچك، هندبال، واليبال، پيست دوچرخه سواري، كافي نت و جاده سلامتي اختصاص خواهد يافت.
وي اظهار اميدواري كرد تا پايان سال آينده و با اعتباري معادل سه ميليارد تومان عمليات احداث اين مجموعه كه جنبه فرا منطقه اي خواهد داشت به پايان برسد.

رانندگان تاكسي حق تغيير نرخ كرايه را ندارند
گروه شهري: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: رانندگان تاكسي حق تغيير نرخ كرايه، به بهانه افزايش جرايم رانندگي را ندارند.
مهندس بيادي در گفت و گو با ايسنا افزود: اين گونه رانندگان متخلف محسوب شده و با آنها برخورد مي شود، به طوري كه براي اولين بار به آنها تذكر كتبي داده شده و در صورت تكرار تخلف، تاكسي دار مجبور به فعاليت در خطوط مي شود.
وي اظهار داشت: درصورت ارائه گزارش تخلف مجدد، كارنامه تاكسي دار لغو شده و امتياز تاكسي از متخلف گرفته مي شود. وي با اشاره به فرسوده بودن حداقل ۵۰ درصد از ناوگان تاكسيراني تهران بيان كرد: در حالي كه اين ناوگان روزانه ۳ ميليون سفر را انجام مي دهد،  متاسفانه هيچ يارانه اي از سوي دولت دريافت نكرده و تاكسي داران در وضعيت رفاهي و بيمه نامطلوبي به سر مي برند، لذا بزودي طرح هايي براي توسعه تعميرگاه مخصوص تاكسي جهت ارائه خدمات ارزان قيمت به تاكسي داران به تصويب هيات مديره سازمان تاكسي راني مي رسد.
عضو كميته تخلفات سازمان تاكسيراني تهران تصريح كرد: بزودي سه نفر از سوي شهردار جهت عضويت در هيات مديره سازمان كه در حال حاضر وجود خارجي ندارد، معرفي مي شوند كه اين افراد بايد به تاييد شوراي اسلامي شهر تهران برسند.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرد چند عضو شوراي اسلامي شهر تهران، فردا (چهارشنبه) از ساعت ۹ تا ۱۲ در شهرداري هاي مناطق ۶ و ۲۲ با شهروندان ديدار مي كنند.نادر شريعتمداري و حمزه شكيب در منطقه شش با شهروندان ديدار مي كنند. همچنين نسرين سلطان خواه و منظر خير حبيب اللهي با شهروندان منطقه ۲۲ ديدار خواهند كرد.شهروندان اين مناطق براي ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران مي توانند به روابط عمومي شهرداري هاي مناطق ۶ و ۲۲ مراجعه كنند.

۱۴۰ ميليارد ريال اعتباربه طرحهاي مناطق ۲ و ۱۶ تهران اختصاص يافت
گروه شهري: به دستور شهردار تهران مبلغ ۹۶ ميليارد و صد ميليون ريال از اعتبار ۱۴۰ ميليارد ريالي براي ارتقاء سطح امكانات شهري و خدمات عمومي طرحهاي مختلف منطقه شانزده اختصاص يافت.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران به دنبال بازديد دكتر احمدي نژاد و معاونان وي از منطقه ۱۶ تهران و گفت وگو با شهروندان ساكن اين منطقه شوراي معاونان شهرداري در جلسه يكشنبه شب اين شورا مبلغ ۹۶ ميليارد و يكصد ميليون ريال به طرحهاي مختلف عمراني - ترافيكي خدمات شهري - اجتماعي و تعريض خيابانهاي اين منطقه اختصاص داد.
شهردار تهران در اين جلسه بر بهسازي آسفالت معابر و جدولها، ساماندهي فضاي سبز و احداث پاركها و مجموعه ورزشي - فرهنگي جديد و تعيين تكليف زمين ها و فضاهاي متروكه در اين بخش از جنوب تهران تاكيد كرد.
احداث پارك بزرگ ابريشم و بازپيرايي پارك هاي منطقه، اصلاح هندسي ده نقطه ترافيكي ، گشايش مسير اتصال خيابان كوشا به خيابان شهيد رجايي، احداث پل هاي عابر پياده و يك پايانه اتوبوسراني و احداث چهار مجتمع ورزشي و فرهنگي از جمله طرحهاي مزبور به شمار مي روند.
اين گزارش مي افزايد: در ادامه جلسه شوراي معاونان شهرداري تهران همچنين مبلغ ۵۰ ميليارد و ۹۹۰ ميليون ريال به رفع مشكلات اساسي ترافيكي و طرحهاي مختلف در منطقه دو شهرداري اختصاص يافت.
آسفالت معابر فرسوده، احداث پاركهاي محله اي و تجهيز سيستم آبرساني فضاهاي سبز منطقه، ساخت پلهاي عابر پياده در نقاط مورد نياز و ... نيز از جمله طرحهايي هستند كه درمنطقه دو شهرداري بايد اجرا شوند.
به موجب اين گزارش در پايان اين جلسه شهردار تهران بر تجهيز شهرداريهاي مناطق ۲۲ گانه به حداقل ۳ دستگاه بولدوزر باب كت چند كاره براي استفاده از آنها در مواقع بروز بحران و معبرهاي تنگ تاكيد كرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |