سه شنبه ۲۳ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۱ - Jan 13, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
شموشك فرصت صدرنشيني مجدد را از پاس گرفت
توقف پرسپوليس مقابل پيكان
000930.jpg
گروه ورزشي: پرونده هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال ايران ديروز با انجام چهار بازي باقيمانده بسته شد.
حتي انجام اين چهار ديدار هم تغيير خاصي را در جدول بازيها بوجود نياورد. پاس كه به اميد دستيابي و بازگشت مجدد به صدر جدول به نوشهر سفر كرده بود در زمين گل آلوده شهداي اين شهر در يك بازي برابر و متعادل مقابل ميزبان قعرنشين خود تن به تساوي بدون گل داد. در اين بازي مهاجمان هر دو تيم فرصت هاي گلزني بسياري را از دست دادند. شموشك در نيمه اول و پاس در نيمه دوم موقعيت هاي مناسبي براي دستيابي به گل داشتند. بهترين بخت پاس را در دقايق پاياني خداداد عزيزي براحتي از دست داد.
در ورزشگاه آزادي پرسپوليس با وجود برتري محسوس بر پيكان هرگز نتوانست از موقعيت هاي بدست آمده استفاده كند و انتقام شكست دور رفت را از حريف دونده خود بگيرد. پرسپوليس در هر دو نيمه هر چه زد به در بسته حريف خورد، ضمن آنكه «واعظي» دروازه بان سرپنجه و آماده پيكان هم با خروج هاي عالي يكي از عوامل ناكامي مهاجمان پرسپوليس به شمار مي رفت.
پرسپوليس هنگامي كه با علي دايي و عيسي ترائوره در يك نيمه از رسيدن به گل بازماند حتي با آوردن انتظاري در نيمه دوم با سه مهاجم به خط دفاعي منسجم پيكان يورش برد،  اما شتابزدگي مهاجمان و حملات بدون پشتوانه و واكنش هاي خوب واعظي هرگز اجازه عبور توپ از خط دروازه را نداد تا پرسپوليس همچنان در گرداب مشكلات تاكتيكي خود غوطه ور باشد. مشكل اصلي پرسپوليس را بايد در خط مياني جستجو كرد كه هرگز بازيكنان اين خط نمي توانند ارتباط خوبي را با مهاجمان خود در خط حمله برقرار سازند. بازي يكنواخت مردان مياني پرسپوليس با خصوصيات مشابه هم باعث مي شد تا علي دايي هم در بسياري از اوقات براي در اختيار گرفتن توپ تا نيمه زمين عقب نشيني كند.
پيكان كه به قصد نباختن چيده شده بود در اين بازي بازيكنانش به خصوص مردان خط دفاعي آن هوشيار و بازيكنان خط مياني اش دونده ظاهر شدند و در نهايت توانستند يك امتياز با ارزش از پرسپوليس تشنه برد بگيرند.
در شيراز برق در يك بازي پرگل و ديدني پگاه گيلان را مغلوب كرد و با جهش دوپله اي به مكان دهم رفت. تماشاگران شيرازي كه يك چشم به اين بازي و يك گوش به مشهد داشتند با شكست فجر سپاسي در مقابل ابومسلم قادر به بروز همه شادي خود نشدند. ابومسلم با اين برد خود را يكقدم ديگر به جمع تيم هاي بالانشين نزديك تر ساخت.
تابلوي نتايج ليگ برتر
* ابومسلم خراسان يك- فجر سپاسي صفر
گل: حسين بادامكي
شموشك نوشهر صفر- پاس تهران صفر
* پرسپوليس صفر - پيكان صفر
* برق شيراز ۳- پگاه گيلان۲
گل ها: فريد عابدي (۲ گل) و محمد علي اميري براي برق و پژمان نوري و شاهين بني احمد براي پگاه
امتياز
باخت
تساوي
برد
بازي
نام تيم
رديف
۳۳
۲
۶
۹
۱۷
استقلال تهران
۱
۳۲
۳
۵
۹
۱۷
پاس تهران
۲
۲۹
۴
۵
۸
۱۷
فولاد خوزستان
۳
۲۹
۴
۵
۸
۱۷
ذوب آهن
۴
۲۷
۴
۶
۷
۱۷
پرسپوليس
۵
۲۵
۶
۴
۷
۱۷
سپاهان اصفهان
۶
۲۴
۵
۶
۶
۱۷
ابومسلم خراسان
۷
۲۱
۸
۳
۶
۱۷
پگاه گيلان
۸
۲۰
۷
۵
۵
۱۷
استقلال اهواز
۹
۲۰
۷
۵
۵
۱۷
برق شيراز
۱۰
۱۹
۸
۴
۵
۱۷
پيكان تهران
۱۱
۱۸
۷
۶
۴
۱۷
فجر سپاسي شيراز
۱۲
۱۴
۹
۵
۳
۱۷
شموشك نوشهر
۱۳
۹
۸
۹
-
۱۷
سايپا تهران
۱۴

سالن جديد بدمينتون آماده بهره برداري است
گروه ورزشي: فدراسيون  بدمينتون  اعلام  كرد: عمليات  ساختمان  جديد فدراسيون  و سالن اختصاصي  اين  مجموعه  رو به  پايان  است  و پيش  بيني  مي شود، اين  سالن  براي مسابقات  بين المللي  دهه  مبارك  فجر به  بهره  برداري  برسد.
ساختمان  جديد فدراسيون  بدمينتون  و سالن  اختصاصي  داراي  ۸۶۰ متر بنااست  كه  در دو طبقه  ايجاد شده  كه  در طبقه  دوم  آن سالن  اختصاصي  بدمينتون با ظرفيت  ۳۰۰ نفر تماشاگر احداث  شده  است .اين  مجموعه  داراي  يك  خوابگاه  با ظرفيت  ۳۶ نفر براي  ورزشكاران  و مربي سالن  بدن سازي  با تجهيزات  پيشرفته  و امكانات  بهداشتي  است .كف  سالن  اختصاصي  بدمينتون  مطابق  آخرين  استانداردهاي  بين المللي  پاركت شده  و فضاي  سبز و پاركينگ  نيز براي  اين  مجموعه  پيش  بيني  شده  است .اين  سالن  اولين  سالن  اختصاصي  بدمينتون  در كشور است  و هزينه  احداث  آن تا مرحله  تكميل  حدود چهار ميليارد ريال  برآورد شده  است .

منصور برزگر:
حاجي زاده مي تواند در جام تختي كشتي بگيرد
گروه ورزشي: منصور برزگر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد موضوع دوپينگ مهدي حاجي زاده را يك مسئله داخلي دانسته و مي گويد: حاجي زاده بدون هيچ مشكلي مي تواند در مسابقات انتخابي تيم ملي و جام تختي شركت كند. او معتقد است مصالح ملي خيلي فراتر از اين حرف ها است.
وي با اعلام اين مطلب كه كميته مبارزه با دوپينگ  شخصاً نمي تواند كسي را محكوم كند اظهارداشت: اين كميته چيزهايي از حاجي زاده خواسته كه وي به خاطر آن از شركت در آزمايش امتناع كرده است.
وي افزود: عدم شركت حاجي زاده در تست دوپينگ دليل خاصي دارد كه بايد علت اصلي آن بررسي شود و اين طور نيست كه وي نخواسته از قانون تابعيت كند.
دكتر توكل: بايد به حاجي زاده حق دفاع داد
طبق قانون فيلا، قهرماني كه در تست دوپينگ حاضر نشود آزمايش وي مثبت تلقي مي شود و دو سال محروميت به دنبال دارد. اما بايد به حاجي زاده حق دفاع داد تا ببينيم علت عدم حضورش حتي براي دومين بار چه چيزي بوده است، سپس تصميم نهايي گرفته شود.

خبرهايي از واليبال
تيمهاي ليگ برتر افزايش پيدا مي كنند
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون واليبال در تازه ترين گفت و گويش خبر از افزايش تيمها در ليگ برتر فصل آينده داده است.
محمدرضا يزداني خرم در گفت و گو با ايرنا دليل افزايش تيمها را ناشي از استقبال كارخانجات و نهادها به تيمداري و فعاليت در ورزش واليبال اعلام كرد.
وي از شركت نفت و دانشگاه آزاد به عنوان دو متقاضي جدي حضور در ليگ برتر سال آينده ياد كرد.
يزداني خرم پيرامون اعتراض مربيان تيمها به انجام دو بازي در طول هفته گفت: برگزاري دو بازي در هفته در تمامي دنيا متداول است و مربيان بي جهت بهانه گيري نكنند.
راهيابي ۴ تيم ديگر به المپيك آتن
شمار تيمهاي صعود كرده به رقابت هاي واليبال مردان در المپيك آتن با انجام بازيهاي انتخابي در قاره هاي مختلف به هشت تيم رسيده است.
بعد از يونان (ميزبان) و سه تيم برتر جام جهاني ژاپن، برزيل، ايتاليا و صربستان مونته نگرو، تيمهاي روسيه، آمريكا، آرژانتين و تونس نيز به جمع تيمهاي صعود كرده پيوستند.
نماينده آسيا و سه تيم ديگر صعودكننده در ماه هاي آينده مشخص خواهند شد.
رقابت هاي واليبال مردان در المپيك آتن با شركت ۱۲ تيم برگزار مي شود.
تعويق مسابقات كانون ها
رئيس كميته كانون هاي واليبال خبر از تعويق مسابقات سراسري كانونها داد. محمود دلاورخان دليل اين تعويق را ناشي از وضعيت بد آب و هوايي در ماه زمستان ذكر كرد و اعلام داشت كه اين مسابقات در ماه هاي آينده با شرايط بهتر حتما انجام خواهد شد.

نفرات دوم بوكس امروز به اردو مي روند
گروه ورزشي: اردوي  آمادگي  نفرات  دوم  تيم  ملي  بوكس  ايران  با دعوت  از ۲۲ بوكسور از امروز در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  داير مي شود.
به گزارش ايرنا، اين  اردو در راستاي  آمادگي  تيم  ملي  بوكس  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  بين المللي  بوكس  چين  كه  حكم  انتخابي  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  را نيز دارد، زير نظر كميته  ملي  المپيك  داير مي شود.
رئيس  فدراسيون  بوكس ، به  هنگام  اعزام  ملي پوشان  اين  رشته  ورزشي  بــــه رقابت هاي  آسيايي  فيليپين  به  آنان  گفته  بود در صورتي  كه  نتوانند از ايـــن  مسابقات  با كسب  مدال  به  كشور بازگردند از نفرات  دوم  براي  شركــــــــت  در رقابت هاي  انتخابي  چين  بهره  خواهد گرفت .
دعوت شدگان  به  اردو زير نظر محمود كيهاني ، ايرج  ملك  حسين پــــــور و اسماعيل  آرامي  تمرينات  خود را پي  خواهند گرفت .

پيكان ميزبان واتر پلوي باشگاه هاي ايران
گروه ورزشي: هفته ششم مسابقات واترپلو قهرماني باشگاه هاي ايران در گروه الف به ميزباني تيم پيكان در تهران برگزار مي شود.تيم هاي شركت كننده در اين گروه در روزهاي ۲۵ و ۲۶ دي ماه در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي تهران به رقابت مي پردازند.اين مسابقات قرار بود دو هفته پيش برگزار شود كه به دليل وقوع زلزله در بم با تاخير برگزار مي شود.در رقابت هاي اين گروه تيم هاي پتروشيمي تهران، صنعت نفت اهواز، پيكان تهران، فتح زنجان ، شهرداري كرمان و پگاه گيلان حضور دارند.

۲۴ روز تا آغاز دووميداني قهرماني داخل سالن آسيا
تاكنون ۲۲ كشور اعلام آمادگي كردند
گروه ورزشي: براي شركت در نخستين دوره رقابتهاي دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا كه در روزهاي هفدهم تا نوزدهم بهمن ماه سال جاري در ورزشگاه اختصاصي دووميداني تهران برگزار مي شود، تاكنون ۲۲ كشور اعلام آمادگي كرده و نفرات و همراهان خود را اعلام كردند.فدراسيون دووميداني در جديدترين گزارش خود اعلام كرد كه تيم هاي سوريه و برونئي براي حضور در اين پيكار اعلام آمادگي كرده و تيم كره جنوبي كه پيش از اين اعلام آمادگي نموده بود، از حضور در اين رقابتها انصراف داد.نام تيم ها و تعداد دوندگان مرد و زن حاضر در اين رقابتها به اين شرح اعلام شده است: بحرين (۱۴) نفر، بنگلادش (۳)، چين تايپه (۸)، هنگ كنگ (۶)، اندونزي (۳)، هند (۴۶)، ژاپن (۲۳)، قزاقستان (۱۵)، سوريه (۴)، كويت (۱۱)، لبنان (۳)، مالزي (۸)، مولداوي (۱)، پاكستان (۵)، فلسطين (۳)، عمان (۵)، عربستان (۶) و سنگاپور (۵).اعداد داخل پرانتز تعداد نفرات شركت كننده زن و مرد اين بازي هاست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |