شنبه ۲۷ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۵ - Jan 17, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
اصفهان باخت، پرسپوليس به رده سوم رسيد
استقلال همچنان در صدر
001137.jpg
گروه ورزشي: در هفته هجدهم ليگ برتر و در تقابل قطب هاي اصفهان و تهران نصف جهان بازنده بزرگ بود.
هر دو نماينده اصفهان كه بزودي به نمايندگي از فوتبال ايران قرار است در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا حاضر شوند در برابر قطب هاي قديمي فوتبال تن به شكست دادند.
ذوب آهن در تهران با وجود ارائه بازي خوب بسيار خوش اقبال بود كه در مقابل استقلال هماهنگ و يكدست تنها با يك گل بدرقه شد. اگر مهاجمان و هافبك هاي استقلال به جاي تكروي گذشت بيشتري از خود نشان مي دادند چه بسا استقلال مي توانست به تلافي باخت دور رفت انتقام سختي از قهرمان نيم فصل بگيرد. قلعه نويي با ايجاد حس رقابت توام با رفاقت بازي خوبي از بازيكنان خود مي گيرد. استقلال با شكست ذوب آهن همچنان درصدر جدول ماندگار شد.
پاس نزديك ترين حريف استقلال در برابر سايپا تنها به لطف يك پنالتي پيروز ميدان شد. جواد نكونام با زدن گل برتري پاس اين تيم را در يكقدمي استقلال نگاه داشت. در اصفهان سپاهان و پرسپوليس با سابقه اي ديرين نياز مبرمي به برد داشتند چرا كه تيم بازنده از رقابت با تيمهاي بالاي جدول باز مي ماند. جرقه نخست را سپاهان با گل زودهنگام كريمي در ابتداي نيمه دوم زد. پرسپوليس بعد از گل راه افتاد و چند دقيقه بعد روي اشتباه دروازه بان خارجي سپاهان كه توپ را به دستان به پرواز درآمده پيرواني زد باعث به ثبت رسيدن گل مساوي پرسپوليس شد و در دقايق پاياني و در شرايطي كه ميزبان براي رسيدن به گل دوم از خود بي تابي نشان مي داد اين پرسپوليس بود كه با گل پژمان جمشيدي پس از چهار هفته بر طلسم تساويهاي خود خاتمه داد و با بردي شيرين تر از گز خود را به رده سوم جدول رساند.
پرسپوليس با تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد جانشين اين تيم در مكان سوم شد.
دربي اهوازي ها هم با تساوي و تقسيم امتيازات پايان گرفت. فولاد قدر دو گل برتري خود را ندانست و هنگامي كه عقب نشست در برابر توفان حملات حريف با پذيرش دو گل از رسيدن به برد محروم ماند.
پيكان هم در ورزشگاه خانگي اش با گل اميرهوشنگ شريفي با جهشي سه پله اي خود را به ميانه جدول كشاند. برخورد دو تيم ته جدولي شموشك و برق نيز در نوشهر بدون گل شد تا تنها نماينده مازندران در ليگ برتر خطر سقوط را بيشتر حس كند.
در شيراز فجر سپاسي برابر پگاه در يك پيكار سخت و دشوار به برتري رسيد تا همچنان در جدول در همسايگي برق باقي بماند.
تابلوي نتايج هفته هجدهم
* استقلال تهران يك - ذوب آهن صفر
گل: يدالله اكبري (۴۰)
* شموشك نوشهر صفر - برق شيراز صفر
* سپاهان اصفهان يك - پرسپوليس تهران ۲
گل ها: محمود كريمي (۴۶) براي سپاهان و افشين پيرواني (۵۴) و پژمان جمشيدي (۸۹) براي پرسپوليس
* پيكان تهران يك - ابومسلم خراسان صفر
گل: اميرهوشنگ شريفي از نقطه پنالتي
* فجر سپاسي شيراز ۲- پگاه گيلان يك
گل ها: سيدمهدي حسيني (۷) و سياوش اكبرپور (۵۸) براي فجر و پژمان نوري (۵۳) از نقطه پنالتي براي پگاه
* پاس تهران يك - سايپا تهران صفر
گل: جواد نكونام (۲۰) از نقطه پنالتي
* استقلال اهواز ۲ - فولاد خوزستان ۲
گل ها: مبعلي (۶) از نقطه پنالتي و شريفي نسب (۴۱) براي فولاد و خليفه اصل (۶۳) وعيدي زاده (۸۰) براي استقلال.

ليگ برتر واليبال ايران
صنام همچنان در صدر نئوپان شگفتي آفريد
گروه ورزشي: هفته دوم از دور برگشت ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران با برتري تيم هاي قند شيروان، صنام، نئوپان گنبد، لوله سازي اهواز و برق تهران به پايان رسيد. در اين هفته صنام براي تداوم صدرنشيني در جدالي سخت و دشوار از سد پاس گذشت. صدرنشين در نبود اميرحسين منظمي زجر بسياري كشيد تا توانست از گرداب بازي قدرتمندانه جوانان پاس به سلامت عبور كند. تركاشوند در نزد صنام بهترين بود و اين در حالي بود كه در تيم پاس رامين بابايي و مهدي بازارگرد عالي ظاهر شده بودند. در ديگر بازي حساس هفته در گنبد نئوپان ترمز پگاه اروميه را كشيد و اين تيم را كه براي رسيدن به صدر بي تابي مي كرد متوقف ساخت. خليل آزمون و شاگردانش تا اينجاي بازيها فراتر از انتظار ظاهر شدند. نئوپان را بايد اصيل ترين تيم ليگ برتر لقب داد كه با امكاناتي غيرقابل قياس با ساير تيم ها، واليبال جذاب و پرمحتوايي را ارائه مي دهد.با شكست پگاه و پاس، پيكان همچنان جدي ترين تعقيب كننده صنام به شمار مي رود.
نتايج بازيهاي انجام شده
* دخانيات ۲ - قند شيروان ۳
* صنام ۳ - پاس ۲
* نئوپان ۳ - پگاه اروميه يك
* لوله سازي اهواز ۳ - سايپا ۲
* فولاد صبا يك - برق تهران ۳

مهرعليزاده:
مجموعه دووميداني آفتاب انقلاب، بي نظير است
گروه ورزشي:معاون  رئيس جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  پس  از بازديد از مجموعه دووميداني  آفتاب  انقلاب ، محل  برگزاري  اولين  دوره  مسابقات  دووميداني  قهرماني داخل  آسيا- شرايط را براي  برگزاري  اين  پيكارها مطلوب  توصيف  كرد.
نخستين  دوره  مسابقات  دو و ميداني  قهرماني  داخل  سالن  آسيا در روزهاي  هفدهم  تا نوزدهم  در تهران  برگزار خواهد شد.
به گزارش ايرنا، مهندس  «محسن  مهرعليزاده» عصر پنجشنبه  در بازديد از مجموعه  دو و ميداني  آفتاب  انقلاب  با بيان اينكه اين  مجموعه  ورزشي  دو و ميداني   در نوع  خود بي نظير است ، ابراز اميدواري  كرد   مسابقات  دووميداني  داخل  سالن  قهرماني آسيا به  صورت  مطلوب  برگزار شود و ملي پوشان  ايران  بتوانند نتايج  مطلوبي كسب  كنند.
در اين  بازديد علي  كفاشيان  و مهدي  قدمي معاون  ورزشي  و پشتيباني  سازمان  تربيت  بدني ، حسين  جلالي  و مهدي  قرچه داغي  رئيس  و دبير فدراسيون دووميداني ، مهرعليزاده  را همراهي  مي كردند.

نفرات برتر مرحله نخست دوي صحرانوردي ايران
جزيره كيش،  قليچ خاني خبرنگار اعزامي همشهري: مرحله نخست رقابت هاي دوصحرانوردي ليگ قهرماني جوانان و بزرگسالان باشگاههاي ايران روز جمعه در جزيره كيش با برتري محمد خزايي در رده جوانان و اميد محرابي در رده بزرگسالان به پايان رسيد. در اين مرحله ۴۲ دونده از هشت تيم به رقابت پرداختند كه در پيكارهاي تيمي عنوان قهرماني نصيب ذوب آهن اصفهان شد، پيكان تهران، اردبيل، نيروي زميني، سايپا و شهرداري مشهد در رده هاي بعدي ايستادند.
نفرات برتر مسابقات كيش
جوانان: ۱- محمد خزايي (پتروشيمي همدان ) ۲- سجاد مرادي (ذوب آهن اصفهان) ۳- مسعود سهراقبي (پتروشيمي همدان)
بزرگسالان: ۱- اميد محرابي (ذوب آهن اصفهان) ۲- بياض پورممي (ذوب آهن) ۳- روح الله اماني (ذوب آهن اصفهان)

هندبال قهرماني آسيا
ايران، كويت، ژاپن، امارات و عمان در يك گروه
گروه ورزشي: در پي انجام قرعه كشي مسابقات هندبال قهرماني آسيا،  تيم ايران با تيم هاي پرقدرت كويت و ژاپن و امارات و عمان همگروه شد. عربستان،  قطر، بحرين و اردن هم در گروه ديگر قرار گرفتند.
مسابقات هندبال قهرماني مردان آسيا در غياب كره جنوبي و چين از روز ۲۱ بهمن ماه سال جاري در شهر دوحه قطر برگزار مي شود و طي آن سه تيم برتر آن جواز حضور در مسابقات جام جهاني را بدست خواهند آورد.

۲۷ بازيكن به اردوي تيم فوتبال اميد فراخوانده شدند
گروه ورزشي: از سوي مربيان تيم فوتبال اميد ايران ۲۷ بازيكن براي حضور در رقابت هاي انتخابي بازيهاي المپيك آتن به اين تيم دعوت شدند. نفرات دعوت شده مي بايست امروز خود را به مربيان اين تيم در كمپ تيم هاي ملي معرفي كنند.
اسامي دعوت شدگان: سيدمهدي رحمتي، ميثاق معمارزاده، وحيد طالب لو، ارشاد يوسفي، مرتضي كاشي، محمد نصرتي، مجيد عزيززاده، جلال كاملي، مرتضي ابراهيمي، رسول ميرطروقي، حسين كعبي، مرتضي ايزدي، مصطفي مهدي زاده، علي بداوي، مهرزاد معدنچي، داود حقي، ايمان مبعلي، محرم نويدكيا، مثيم بائو، صمدزارع، جواد كاظميان، سيدمهدي سيدصالحي،  آرش برهاني، فرهاد بوستاني، سعيد لطفي، عليرضا عباس فرد و علي عليزاده.

قرعه كشي فوتبال جام ملت هاي آسيا
ايران با ژاپن، عمان و تايلند همگروه شد
گروه ورزشي: با انجام مراسم قرعه كشي فوتبال جام ملت هاي آسيا در شهر «چونگ چين» چين، تيم ملي فوتبال ايران در گروه چهارم در كنار تيم هاي ژاپن، تايلند و عمان قرار گرفت. ساير تيم ها، چين، قطر، اندونزي و بحرين در گروه يك، كره جنوبي، كويت، امارات و اردن در گروه دو و عربستان، عراق، ازبكستان و تركمنستان در گروه سوم گروه بندي شدند.
اين مسابقات از روز سي ام تيرماه سال آينده آغاز خواهد شد.
برنامه و ساعت بازيهاي  تيم ايران
۳۰ تير - ايران - تايلند ساعت ۱۴
۳ مرداد - ايران - عمان ساعت ۳۰/۱۳
۷ مرداد - ايران - ژاپن ساعت ۳۰/۱۴
(ساعت بازيهاي تيم ايران به وقت تهران است)

شكست چهره هاي سرشناس كشتي در كرمانشاه
گروه ورزشي: پيكارهاي انتخابي مرحله دوم تيم ملي كشتي آزاد كه ديشب در شهر كرمانشاه به پايان رسيد شاهد شكست تني چند از كشتي گيران مطرح كشورمان بود.
باخت جعفر دلير مقابل حميد سيفي در وزن ۹۶ كيلوگرم، شكست رمضانعلي عليائي نژاد برابر فرهاد منتظرياني در وزن ۸۴ كيلوگرم،  برتري حميد محمد نژاد و بيژن چنگيزي برابر عليرضا درويشي در وزن ۶۰ كيلوگرم و ناكامي جلال لطيفي و مجيد محمدي برابر حريفان خود در وزن ۷۴ كيلوگرم از جمله حوادث قابل توجه در اين دوره از رقابت ها بود.
در همين مسابقه ها محمد جواد صفايي هم در وزن ۵۵ كيلوگرم (۴-۵) به محمد خرمن بيز باخت.
در پايان اين رقابت هاي دوروزه نفرات اول تا سوم كه جواز حضور در پيكارهاي جام تختي را به دست آوردند به اين شرح معرفي شدند:
۵۵ كيلوگرم: ۱- مجيد رودباري ۲- محمدخرمن بيز ۳- تقي داداشي.
۶۰ كيلوگرم: ۱- مهدي حسين رضايي ۲- حميد محمدنژاد ۳-بيژن چنگيزي.
۶۶ كيلوگرم: ۱- رامين قرباني
۲- قاسم تركمان ۳-محمد باقرپور.
۷۴كيلوگرم: ۱- مهدي صادق نژاد ۲- سعيد واگذاري ۳- جلال لطيفي .
۸۴ كيلوگرم: ۱- رسول پيرمحمدي ۲-سعيد ابراهيمي ۳- مجتبي بختياري.
۹۶- كيلوگرم: ۱- حميد سيفي
۲- مهران فاطمي ۳- جعفر دليري.
۱۲۰ كيلوگرم: ۱- اشكان ازلي فر
۲- ياسر نورزايي ۳- عليرضا قرايي.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |