يكشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۶
واحدهاي مسكوني فرسوده در تهران
دكترمحمود احمدي نژاد در سمينار لرزه خيزي و عملكرد ساختمان ها در زلزله بم از وجود ۴۵ درصد واحد مسكوني فرسوده در تهران خبر داد.
وي با تقسيم ساختمان ها به سه دسته مقاوم، فاقد هر نوع مشخصه فني و ساختمان هاي با قابليت مقاوم سازي، مديريت بحران را نقطه اوج مديريت و صحنه بروز همه تخصص ها وتوانمندي ها اعلام كرده است.
وي رعايت اصول علمي و ضوابط شهرسازي را پايه همه اقدامات بعدي در شهر دانسته و گفته است كه تهران داراي بافتي بسيار پيچيده، فشرده و با تراكم بالاي مسكوني و انساني است كه امكان دسترسي گروه هاي امداد و نجات و آتش نشاني در مواقع ضروري به آن وجود ندارد.

ارگ بم  در اسپانيا
ماكت ارگ بم در نمايشگاهي در اسپانيا ساخته مي شود.
به منظور معرفي شايسته تاريخ، فرهنگ و معماري ايران ماكت خشتي ارگ بم در نمايشگاه فيتور اسپانيا در معرض ديد بازديد كنندگان ساخته مي شود.
ماكت ارگ بم در طول برگزاري نمايشگاه در غرفه ايران ساخته مي شود و بازديدكنندگان از نزديك شاهد ساخت ماكت ارگ بم خواهند بود.
گفتني است نمايشگاه فيتور اسپانيا از ۸ تا ۱۲ آبان ماه ۸۳ برگزار مي شود.

پايتخت مجازي
ديدگاه سنتي نبايد دربحث تغيير پايتخت وارد شود. اين را علي اكبر جلالي، صاحبنظر در فن آوري اطلاعات و ارتباطات كه باني شهرهاي الكترونيكي و اينترنت در ايران است، مي گويد.
وي معتقد است بايد فن آوري هاي روز و آينده تا ۸۰ درصد در تصميم گيري انتقال پايتخت اثرگذار باشد.
نظر علمي جلالي مبتني بر آينده نگري و بر اساس توسعه فن آوري هاي نوين مي تواند ديدگاهي جديد در انتقال پايتخت باشد.

احداث شهر بم در محل فعلي آن
معاون اداري، مالي و برنامه ريزي استانداري كرمان گفته است كه شهر بم در محل فعلي آن احداث خواهد شد.
مهدي جهانگيري گفته است كه اين تصميم در جلسه ستاد بازسازي بم كه به دستور رئيس جمهوري تشكيل شده گرفته شده است.
تا قبل از اين، مردم بم از اينكه ممكن است شهر آنها در نقطه اي خارج از شهر زلزله زده فعلي احداث شود، اظهار نگراني مي كردند.
طبق تصميمات اعلام شده عمليات بازسازي بم حدود دو سال به طول مي انجامد.

يك هزار زن بي سرپرست
بيش از يك هزار زن كه در فاجعه زلزله بم به نوعي سرپرست خود را از دست داده اند به جمع زنان خود سرپرست اين شهر خواهند پيوست.
سيدهاشم حسيني، مدير كل مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور گفته است كه تا قبل از زلزله بم حدود ۳۰۰ زن خود سرپرست در اين شهر زندگي مي كردند كه تاكنون كه ۲۰ روز از وقوع حادثه مي گذرد آمارشان به ۸۰۰ نفر رسيده و تا پايان آمارگيري به بيش از هزار نفر خواهد رسيد.
ميانگين سني اين زنان ۳۵ سال عنوان شده است.

ادامه كمك هاي اتحاديه اروپا
خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در سفر اخير خود به تهران از ادامه كمك هاي اتحاديه اروپا براي بازسازي شهر بم خبر داده است.
سولانا در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگاران روزنامه ايران گفته است كه ترديدي براي ادامه كمك هاي نقدي و غيرنقدي اتحاديه اروپا به ايران وجود ندارد.
يكي از مباحث مطرح شده ميان سولانا و اتحاديه اروپا بحث وقوع زلزله در ايران و كمك هاي جهاني بوده است.

در شهر
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
طهرانشهر
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  در شهر  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |