يكشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۶ - Jan 18, 2004
ليگ برتر واليبال ايران
امروز همه نگاه ها به تهران است
001185.jpg
گروه ورزشي: هفته سوم از دور برگشت ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران امروز با انجام پنج  بازي با ظرفيت كامل خود در تهران و شيروان پيگيري مي شود. نكته جالب آنكه تهران كه داراي شش سهميه در اين ليگ است امروز به تنهايي بار ميزباني چهار بازي را به دوش خواهد كشيد و تنها بازي باقيمانده از اين هفته در شيروان انجام خواهد شد.
امروز در تهران و سالن شهداي هفتم تير همه قدرت هاي درجه اول ليگ برتر از صنام صدرنشين گرفته تا پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني، پاس ضلع چهارم مربع مدعيان و نئوپان خالص ترين تيم شهرستاني به ميدان مي روند و اين فرصت ايده آلي براي دوستداران واليبال فراهم مي كند تا در يك روز شاهد چهار بازي از مطرح ترين تيم هاي كشور باشند.
اگر بازي دو تيم متوسط دخانيات و فولاد سباي اصفهان را مستثني كنيم، بدون شك سه بازي ديگر تهران براي تيم هايي كه برابر هم صف آرايي مي كنند به يك اندازه اهميت دارد. بازي پاس و نئوپان حكايت خود را دارد. برخورد اين دو تيم كه رقابت نزديكي با تيم هاي صدر جدول دارند با توجه به شكست دور رفت نئوپان مي تواند يك بازي انتقامي تلقي شود. پاس هفته پيش در جدالي نزديك به تيم صدرنشين باخت، اما نئوپان در گنبد پگاه اروميه پر مهره را نقره داغ كرد. دو تيم از نظر دريافت و دفاع، شرايط مطلوبي ندارند، اما وجود جوانان ارزشمند و با جسارت و باانگيزه از آنها تيم هاي قدرتمندي ساخته است. اوج كارائي هر دو تيم در حمله روي تور است. پاس به بازارگرد، بابايي و عندليب مي نازد و نئوپان به ميكائيل تاجر، غياث الدين صحنه و فرخي. پاس با در اختيار داشتن محمد شريعتي يكي از دو بازيساز تيم ملي در اين نقطه برتري محسوسي بر حريف شهرستاني خود دارد.
جدال پيكان و سايپا هم از جمله بازي حساس امروز خواهد بود. بازي رفت دو تيم توأم با حرف و حديث بسيار با برتري پيكان تمام شد. پيكان به عنوان جدي ترين تعقيب كننده صدرنشين با يك باخت از كورس قهرماني مي افتد و اين در شرايطي است كه سايپا با يك بازيساز كهنه كار و تعدادي جوان با انگيزه به دنبال شگفتي است. پيكان كه به گفته حسين حسيني مدير فني با تجربه اش با عزم جزم به دنبال جبران مافات بازيهاي دور رفت است در اين بازي فقط در انديشه كسب دو امتياز خواهد بود. پيكار صنام و برق هم به عنوان آخرين بازي امروز تهران بيشترين نگاه را به دنبال خود دارد. اگر صنام در بازي رفت به لطف تجربه بيشتر از گرداب اين تيم جوان و هماهنگ گريخت، در پيكارهاي جام در جام طعم شكست را چشيد. رويارويي سوم دو تيم بطور حتم صحنه هاي ديدني بسياري را چه در روي نيمكت و چه در داخل ميدان خواهد داشت. كارخانه در غياب اميرحسين منظمي روز سختي را تجربه مي كند.
برنامه بازيهاي امروز (سالن ۷ تير)
ساعت ۳۰/۱۴: دخانيات تهران - فولاد سبا
ساعت ۱۶: پاس تهران - نئوپان گنبد
ساعت ۱۸: پيكان - سايپا
ساعت ۲۰: صنام - برق
ساعت ۱۶: قند - لوله سازي در شيروان

برنامه ديدارهاي پاياني فوتبال پيشكسوتان اعلام شد
گروه ورزشي:برنامه ديدارهاي پاياني يازدهمين دوره مسابقات فوتبال پيشكسوتان (جام يونس شكوري) اعلام شد.
برنامه اين ديدارها كه در ۳ رده سني مختلف و در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران برگزار مي  شود، به اين شرح است:
دوشنبه ۲۹/۱۰/۸۲
ساعت ۱۳: برق با ياران در رده سني بالاي ۴۰ سال
ساعت ۱۴: شاهين با ياران در رده سني بالاي ۴۷ سال
ساعت ۱۵: نادر با راه آهن در رده سني بالاي ۵۵ سال

پيكان ، صدرنشين واترپلو باشگاه هاي برتر ايران
در ادامه مسابقات واترپلو قهرماني باشگاه هاي برتر ايران در گروه الف كه در استخر آزادي برگزار شد، تيم پيكان با پيروزي بر حريفان خود همچنان پيشتاز باقي ماند.
در اين مسابقات كه در هشتمين هفته برگزار شد، تيم هاي پتروشيمي تهران و فتح زنجان ياران نيز كماكان در مكان هاي دوم و سوم جاي گرفتند.
اين مسابقات هفته آينده در گروه ب در اصفهان و به ميزباني تيم ذوب آهن اين شهر برگزار خواهد شد.
در رقابت هاي گروه الف تيم هاي پتروشيمي تهران، صنعت نفت اهواز، پيكان تهران، فتح زنجان ياران، شهرداري كرمان و پگاه گيلان حضور دارند.

كرمانشاه دوپينگي نداشت
گروه ورزشي: مرحله دوم رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در كرمانشاه برگزار شد و آن عده از مسئولين كه براي ديدن اين مسابقه هابه اين شهر زيبا رفته بودند، ظاهرا با خاطري خوش آنجا را ترك كرده اند. گوشه هايي از ارزيابي مسئولان كشتي كشور در رابطه با اين رويداد را با هم مرور مي كنيم:
محمدرضا طالقاني: شاهد برگزاري كشتي هاي بسيار خوبي بوديم. من از همه چيز راضي هستم.
منصور برزگر: استقبال مردم كرمانشاه از اين مسابقه ها بي نظير بود. ما شرمنده اين محبت ها شديم.
يوسف سائقي: اين مسابقه ها يكي از قشنگ ترين و با كيفيت ترين مبارزه هايي بود كه در سال جاري در كشور برگزارشده است.
عزيز اطاعتي: داوري ها بدون ايراد نبود، ولي در مجموع مي توان از داوري ها راضي بود.
همشهري: از هيچ كشتي گيري آزمايش دوپينگ به عمل نيامد. ظاهرا اهميت اين مسابقه ها از رقابت هاي ليگ داخلي كمتر بوده است كه حتي يك نماينده هم از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در كرمانشاه ديده نشده است و يا شايد تدارك سفر اعضاي اين ستاد به فرانسه (جهت حضور در اجلاس جهاني مبارزه با دوپينگ) زماني را براي حضور آن ها در كرمانشاه باقي نگذاشته است. ماكه نتوانستيم رابطه معقولي بين حاضر نشدن اوليه مهدي حاجي زاده براي تست دوپينگ وعدم سفر اين عزيزان به كرمانشاه پيدا كنيم. شما چطور؟

رئيس فدراسيون بسكتبال تكذيب كرد
رييس فدراسيون بسكتبال خبر منتشرشده مبني بر بازگشت حامد حدادي به ايران را تكذيب كرد.
محمود مشحون به ايسنا گفت: نه تنها حضور حامد حدادي در ايران شايعه اي بيش نيست بلكه تمام شايعات مطرح شده مبني بر سفر روز چهارشنبه (۲۴ دي) من به دبي براي فراهم كردن زمينه هاي بازگشت حدادي به ايران نيز صحت ندارد.
وي افزود: همانطور كه قبلا نيز اعلام كردم، اگر حدادي واقعا قصد بازگشت به ايران را داشته باشد، بدون ايجاد كوچكترين مشكلي، از بازگشت وي به كشور استقبال خواهيم كرد، اما آن چه مسلم است هنوز اين امر ميسر نشده و وي در حال  حاضر در تيم باشگاهي خود (النصر) درحال تمرين كردن مي باشد.

سپاهان تحريم كرد
گروه ورزشي:تيم فوتبال سپاهان از اين پس تا انجام بررسي هاي دقيق و برخورد و مجازات «علي خسروي»، داور ديدار روز جمعه، از شركت در همه ديدارهايي كه قضاوتش برعهده وي باشد، خودداري خواهد كرد.محمدرضا ساكت، مديرعامل باشگاه سپاهان، با بيان اعتراض خود نسبت به سناريوي ازپيش طراحي شده درمورد نتيجه و اتفاقات حاشيه اي اين ديدار، در انتظار عكس العمل قاطع فدراسيون فوتبال نسبت به اين حركت مشكوك مي باشد.ساكت، اعلام خبر محروميت «فرهاد كاظمي» قبل از ديدار، آن هم توسط داور را منطقي ندانست .وي با انتقاد از نحوه قضاوت داور ديدار، اظهارداشت: قضاوت سراسر مساله دار «علي خسروي» و ناداوري هايي كه در هنگام بازي توسط وي صورت گرفت، مسئولان تيم سپاهان را مجبور به تحريم اين داور كرد، چراكه سوابق وي در امر قضاوت براي ديدارهاي تيم سپاهان، زمينه ارائه بازي جوانمردانه را ايجاد نمي كند و به نظر مي رسد اين داور در امر قضاوت موضع گيري هايي را انجام مي دهد.

ضعيف ترين حضور مشت زنان ايران در مسابقات قهرماني آسيا
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران در بيست و دومين دوره پيكارهاي مشت زني قهرماني آسيا (انتخابي المپيك آتن) بدون كسب سهميه اي بكار خود خاتمه داد.
تيم ايران در اين دوره تنها به كسب سه مدال برنز در اوزان ۶۴ ، ۸۱ ، ۹۱ كيلو گرم بسنده كرد. مشت زنان ايران كه همواره چند سهميه از اين مسابقات براي شركت در المپيك مي گرفتند اين بار با به جا گذاردن نتايجي ضعيف اين نكته را ياد آور شدند كه اين ورزش چند سالي است با روزهاي اوجش فاصله گرفته و براي دستيابي به قدرت گذشته نيازمند بازنگري در همه سطوح است. دلشاد دبير فدراسيون بوكس ايران با ابراز نارضايتي از نتايج مشت زنان ايران و «برايف» سرمربي قزاقستاني اين تيم گفت: ما منتظر بازگشت او هستيم تا ببينيم چگونه با وجود اختيار تام و قول سه سهميه المپيك نتوانسته است برآورنده انتظارات باشد.

بسكتباليست هاي باويلچردر اردو
گروه ورزشي:بسكتباليست هاي  با ويلچر ايران  براي  شـــــركت  در مسابقات  بين المللي  گراميداشت  بيست  و پنجمين  سالگرد پيروزي  انقــلاب  اسلامي  از امروز  در شهر زنجان  به  اردو مي روند.
به گزارش  فدراسيون  ورزشهاي  جانبازان  و معلولين ، در اين  اردو كه  چهارمين مرحله  اردوي  آمادگي  اين  تيم  خواهد بود، عادل  طرفي ، علي  دانش ، غلام  جلالي ،ذكريا حسامي  زاده ، احمد دغاغله  پور،محمد رضا كريمي ، رجبعلي  ايساقي ، مجيدعاكفي  نژاد، غلامرضا نامي ،امير برزگري ،مرتضي  غريبلو،عليرضا احمدي ، ابراهيم تقي  لو، بهمن  سيفي  و حميد مقدم  حضور خواهند داشت .
سرمربيگري  اين  تيم  را غفور كامروا و مربيگري  آن  را كمال  عشق  بــرعهده دارند.

۱۹ روز تا آغاز دووميداني داخل سالن آسيا
قرقيزستان هم اعلام آمادگي كرد
گروه ورزشي: در حالي كه تنها ۱۹ روز به آغاز مسابقات دو وميداني داخل سالن آسيا در تهران باقي مانده است، قرقيزستان هم آمادگي خود را با معرفي ورزشكارانش اعلام كرد. با اعلام آمادگي قرقيزستان تعداد تيم هاي شركت كننده تاكنون به ۲۷ كشور رسيده است. ۳۰ تيم براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده اند كه سه تيم باقيمانده تا فردا فرصت شركت در اين مسابقات را دارند.
حضور ۴۵۰ ورزشكار، مربي و همراه داخلي و خارجي در اولين دوره مسابقات دو و ميداني داخل سالن تهران قطعي شده است. اسامي نفرات تيم ايران قرار است در پايان هفته جاري پس از انجام مسابقات انتخابي اعلام شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |