دوشنبه ۲۹ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۷
در حاشيه خبرها
بازتاب رقابت توليد كنندگان: افزايش كيفيت لوازم خانگي
رقابت شديد بين توليدكنندگان لوازم خانگي موجب رشد كيفي محصولا ت در بازار شده است. مهندس حبيب الله انصاري دبير كل شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: رقابت شديد بين توليدكنندگان موجب ارتقاي كيفيت، ارائه خدمات پس از فروش مناسب و ارائه طرح هاي جديد و متنوع در بازار شده است.
وي در مورد تحولا ت ايجاد شده در بازار لوازم خانگي گفت: سال ها پيش صرف داشتن نشان استاندارد موجب انتخاب يك محصول توسط مصرف كننده مي شد. اما در حال حاضر كه همه شركت ها نشان استاندارد دريافت كرده اند مطلوبيت هاي جديد مدنظر مصرف كننده قرار دارد و توجه و ديد مصرف كننده معطوف موضوعات جديدي نظير كيفيت بهتر، قيمت كمتر، طرح جديد و خدمات پس از فروش گسترده شده است.
انصاري در مورد برگزاري سومين نمايشگاه لوازم خانگي در بهمن ماه سال جاري اظهار داشت: اين نمايشگاه فرصت خوبي براي برقراري ارتباط نزديك تر توليدكنندگان و مردم است.
وي ادامه داد: در نمايشگاه اين امكان فراهم مي شود كه مردم با جديدترين فناوري ها و محصولا ت شركت هاي توليدي آشنا شوند و نظرات مردم و توجه آنان به يك نوع محصول مي تواند توليدكننده را راهنمايي كند كه چه برنامه اي را براي توليد در سال پيش رو تدوين كند. همچنين اين امكان فراهم مي شود كه توليدكنندگان در ارتباط نزديك با مردم از نقص ها و كاستي هاي محصولات خود با خبر شوند و در راستاي رفع آنها گام بردارند.

مبلمانهاي خانگي و اداري گران شدند
هم اكنون در بازار، قيمت مبلمان منزل و اداري نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰۰ درصد گران شده است، كه اين موضوع به عوامل مختلف بستگي دارد.
به گزارش خبرنگار ما، بسياري از دست اندركاران صنعت مبلمان معتقدند كه اين گراني ها ريشه در افزايش قيمت چوب وارداتي مورد نياز واحدهاي توليدي دارد.
واحدهاي توليدكننده مبلمان منزل و اداري و يا دكوراسيون كه در آنها چوب حرف نخست را مي زند از گران شدن حدود ۷۰۰ هزار ريالي نرخ هر متر چوب وارداتي از كشور روسيه خبر مي دهند.
يكي از توليدكنندگان مبلمان در اين زمينه مي گويد: قيمت مبلمان نسبت به سال گذشته افزايش يافته و در حدود ۲ يا ۳ برابر گران تر شده است.
وي مي گويد: هم اكنون چوب سفيدي را كه از روسيه وارد مي شود متري ۱۸۵ هزار تومان خريداري مي كنيم كه طبيعتاً اين امر در قيمت نهايي مبلمان بسيار مو‡ثر است.
البته در اين زمينه عباسي، دبير اتحاديه صادركنندگان مبلمان منزل و اداري مي گويد: اين افزايش قيمت ها در نرخ چوب متاثر از افزايش قيمت هاي جهاني چوب بوده است.در اين بين تنها مشتري و در واقع خريدار محصولات متضرر مي شود. البته نبايد اين موضوع را نيز فراموش كرد كه چيني ها در حال گسترش نفوذ خود در بازار مبلمان ايران هستند و سعي مي كنند كه با ارائه محصولا ت ارزان تر و با كيفيت در حد مطلوب، مشتريان ايراني را به سوي خود بكشانند.
اكنون چيني ها با استفاده از تكنولوژي بهتر در امر توليد مبلمان و نيز كارگر ارزاني كه از آن بهره مي برند و البته حمايت هاي دولت متبوع خود چشم به بازار وسيع ايران دوخته اند.
مشتريان و خريداران نيز به دليل اينكه مبلمان به نوعي وسيله تجملي به شمار مي رود سعي مي كنند كه كالايي ارزان تر و بهتر را انتخاب كنند.
غفاري يكي از فروشندگان مبلمان در بازار در اين باره مي گويد: هنر سنتي ايران در توليد مبلمان حرف نخست را در بازار مي زند و شايد به همين دليل نيز قيمت توليدات ايراني نسبت به اجناس مشابه خارجي خود بالا تر است. وي مي گويد: خانواده هايي كه براي خريد مبلمان مراجعه مي كنند اكثراً خواهان جنسي ارزان و با كيفيت تقريبا بالا هستند و چنانچه محصولي در بازار داراي اين مشخصات باشد آنها اقدام به خريداري آن مي كنند. آزادي نيا، يكي ديگر از خريداران مبلمان در مورد قيمت و كيفيت مبلمان ايران در قياس با خارجي مي گويد: محصولا ت ايراني نسبت به مبلمان خارجي از كيفيت بسيار بالا تري برخوردار است و خود اين موضوع بر روي قيمت توليدات داخلي اثر گذاشته و مبلمان هاي ايراني را نسبت به وارداتي ها گران تر كرده است.
اما در دنياي امروزي تمامي شركت هاي توليدي موفق دريافته اند كه تداوم و بقاي آنها تنها منوط به مساله رقابت، كاهش هزينه ها، افزايش كيفيت و در نهايت قيمت مناسب و رقابتي است.

بازارچه لوازم خانگي
000744.jpg
000747.jpg
000750.jpg
000753.jpg

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم التحرير
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه لوازم التحرير  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |