سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۵ - Jan 27, 2004
پس از گذشت ۱۰ ماه
عوارض قانون تجميع هنوز بين شهرداريها توزيع نشده است
گروه شهري: شهرداران كلان شهرها و مراكز استانها با صدور بيانيه اي خواستار بازنگري و رفع نارسايي هاي قانون تجميع عوارض و آئين نامه هاي اجرايي آن و توزيع غيرمتمركز عوارض شهرداري ها شدند.
شهرداران شركت كننده در بيست و هفتمين نشست شهرداران كلان شهرها و همايش شهرداران مراكز استانهاي كشور كه در اهواز برگزار شد، توجه به پيشگيري و مقاوم سازي سازه ها و ضرورت آمادگي شهرداريها براي امداد و نجات در مواقع حادثه بيش از هر موضوع ديگري در كانون توجه شهرداران را مورد تأكيد قرار دادند.
در اين بيانيه، شهرداران با ارائه پيشنهادي مبني بر اينكه الگوي مديريت بحران در تهران در شهرداريهاي مراكز استانها مورد تأييد مراجع ذيربط قانوني قرار گيرد تا امكان مديريت متمركز در مواقع بحران فراهم شود، تصريح كردند: به منظور مقاوم سازي ساختمانها در برابر حوادث پيشنهاد مي شود ضمن انديشيدن تمهيداتي براي اعمال نظارت قانونمند شهرداريها و سازمانهاي متولي براي مقاوم سازي ساختمانهاي احداث شده اتخاذ گردد و ضمن بازنگري در قوانين و مقررات مربوط به كنترل ساخت و ساز و تعيين جرايم پيشگيرانه براي تخلفات ساختماني اختيارات شهرداريها براي نظارت بر ساخت و سازها افزايش يابد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: شهرداران خواستار بازنگري و رفع نارسايي هاي قانون تجميع عوارض و آئين نامه هاي اجرائي آن و توزيع غيرمتمركز عوارض شهرداري ها شدند تا در روند مستمر خدمات رساني شهرداريها خللي ايجاد نشود و نارضايتي خود را با توجه به گذشت بيش از ۱۰ ماه از سال در تخصيص و توزيع عوارض مذكور در بين استانها از سازمان شهرداريها اعلام كردند.
شهرداران كلان شهرها و مراكز استان ها همچنين اهتمام به مديريت واحد شهري و تدوين مقررات و قوانين لازم در اين زمينه را مورد تأييد قرار داده، از دولت، مجلس و شوراي عالي استان ها درخواست نمودند تا گام هاي مؤثر در اين زمينه را با شتاب بيشتري بردارند.

افزايش سرانه خدمات شهري در منطقه ۱۳تهران
۲۵ طرح عمران شهري در جنوب شرقي تهران افتتاح مي شود
001641.jpg
گروه شهري: ۲۵ طرح عمراني، ترافيكي، اجتماعي و خدماتي همزمان با گراميداشت بيست و پنجمين سالگشت انقلاب اسلامي در جنوب شرقي تهران افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۳ تهران، مهندس عباس قديري، گفت: با تخصيص ۸ ميليارد ريال اعتبار، ۲۵ طرح عمراني و رفاهي به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد و بدين رو سيماي عمومي منطقه و سطح سرانه هاي خدماتي به ميزان قابل توجهي  افزايش مي يابد.شهردار منطقه ۱۳ افزود: در راستاي اجراي بهسازي معابر عمومي سطح منطقه، بيش از ۱۱۰ پل فلزي بر روي انهار نصب شده و اين مهم تا نصب ۲۲۰ پل ادامه خواهد يافت و از اين پس شهروندان معلول، سالمندان و روشندلان خواهند توانست به راحتي و ايمني در سطح پياده رو تردد كنند.
مهندس قديري در ادامه به طرح هاي ترافيكي شهرداري منطقه ۱۳ اشاره كرد و گفت: به منظور افزايش سرعت حركت خودروها اصلاح هندسي ده ها تقاطع انجام شد و در راستاي ارتقاء سطح ايمني شهروندان، يك عرشه پل هوايي ويژه عابرين پياده در تقاطع دوربرگردان اتوبان درون شهري اسبدواني و خيابان دماوند نصب شد.
همچنين در جهت بازگشائي گره هاي ترافيكي و كاهش بار ترافيك معابر عمومي، طرح ايجاد پهلوگاه ايستگاه هاي اتوبوس موجود در معابر اصلي اجرا شد.
شهردار منطقه ۱۳ تهران همچنين از آغاز عمليات اجراي بوستان شهداي گمنام در دهه فجر خبر داد و افزود به منظور ارتقاء سرانه فضاي سبز عمومي و كمك به كاهش آلودگي هوا و زيباسازي سيماي عمومي منطقه، بزودي بهره برداري از چهار بوستان در زميني به وسعت ۷ هزار متر مربع و ۵ آبنماي بزرگ آغاز مي شود.
به گفته مهندس قديري، خانه شهرداران جوان در ميدان دوم نيروي هوايي، خانه آموزش و مشاور خانواده در بلوار مهام، خانه گل و گياه در سي متري نيروي هوايي و كانون هم انديشي نهادهاي مردمي در خيابان خاقاني از جمله پروژه هاي فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه ۱۳ است كه در ايام دهه فجر مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

نگاه
001644.jpg
داوود كاظمي

وزير مسكن:
هشتگرد، پرديس و پرند به مترو متصل مي شوند
گروه شهري: شهرهاي جديدپرند، هشتگرد و پرديس در اطراف تهران به راه آهن شهري (مترو) متصل خواهند شد.
مهندس علي عبدالعلي زاده، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا  با اعلام اين خبر افزود:  اتصال اين شهرهاي جديد به راه آهن شهري تهران باعث ايجاد تسهيلات براي تردد محل زندگي و كار ساكنان خواهد شد.
وي، با اشاره به مشاركت وزارت مسكن و شهرسازي در ساخت بزرگراه شهيد بابايي براي دسترسي به شهر پرديس گفت:  اين بزرگراه در سال ۸۴ به بهره برداري مي رسد، كه فاصله شهر پرديس تا تهران را به ۱۸ دقيقه كاهش مي دهد.

اعمال سياست هاي تشويقي براي نوسازي
ساختمان هاي فرسوده شائبه تراكم ايجاد نمي كند
گروه شهري: عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ هكتار از مجموع ۳۲ هزار هكتار بافت فرسوده كل كشور در تهران قرار دارد.مهندس اميررضا واعظي آشتياني در گفت و گو با ايلنا با اشاره به انتقاد وزارت مسكن از مصوبات اخير شوراي شهر در خصوص نوسازي بافت هاي فرسوده، گفت: وزارت مسكن به جاي درگير كردن خود در امور شهري بايد با همكاري و ارائه راهكارهاي لازم در زمينه اصلاح بافت هاي فرسوده به همكاري شوراي شهر تهران و شهرداري بپردازد.وي گفت: آقايان هميشه در شائبه به سر مي برند، هر تصميمي را با شائبه ذهني خود مقايسه مي كنند.وقتي داريم درآمدهاي شهرداري را با بخشودگي عوارض نوسازي بافت هاي فرسوده كاهش مي دهيم، اين كجا شائبه تراكم ايجاد مي كند.

فعاليت شوراي سلامت شهر تهران آغاز شد
با حضور آيت الله جلالي خميني و شهردار منطقه ۴ شوراي سلامت شهر منطقه ۴ تهران با هدف جلب مشاركت عمومي و همسوكردن توانمندي هاي دولتي و غيردولتي براي خدمات بهينه به شهروندان در شمال شرق تهران آغاز شد.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه چهار، در مراسم هماهنگي مسئولان سازمان ها و نهادهاي عضو اين شورا كه در منطقه چهار شهرداري برگزار شد، آيت الله جلالي خميني نماينده ولي فقيه در شرق تهران با اشاره به رويكرد مديريت شهري تهران مبني بر توجه به سلامت جسمي و رواني شهروندان همچنين گفت: براي داشتن شهري سالم با فرهنگ، متعادل و توسعه يافته، نيازمند برخورداري از شهرونداني بانشاط، سالم و مشاركت جو هستيم و اجرايي شدن طرح شوراي سلامت شهروندان، نقطه عطف تعامل ميان شهروندان و مديريت شهري است.

عمليات احداث چهار پل غيرهمسطح در بزرگراه آزادگان آغاز شد
گروه شهري: معاون  فني  و عمراني  شهرداري  تهران ، گفت : عمليات  اجرايي  چهار پل  غيرهمسطح  در نقاط كور بزرگراه  آزادگان  آغاز شده  است .
محمد علي  آبادي  درگفت وگو با ايرنا، افزود: احداث  پل  غير همسطح  در اين  بزرگراه  الزامي است  زيرا در نقاط مختلف  تقاطع هاي  شهيدرجايي ، شهيد دستواره ، شهرزاد و فداييان  اسلام  به  طور دايم  ترافيك وجود دارد.
وي  تصريح  كرد: اين  بزرگراه  به  دليل  مشكلات  ترددي ، خسارات  زيادي  از نظروقت ، سوخت  و آسيب هاي  بسياري  به  صاحبان  خودروها وارد مي كند كه  بهترين  راه براي  پايين  آوردن  خسارات  غيرهمسطح  كردن  تقاطع ها است .
وي  اظهار داشت : قرارداد احداث  ۴ پل  غير همسطح  در بزرگراه  آزادگان  بسته و چندي  پيش  با حضور شهردار تهران  و مسئولان  رايزني هاانجام  و عمليات  اجرايي آن  آغاز شده  است .
معاون  شهردار تهران  با اشاره  به  ضروري  بودن  اجراي  برخي  پروژه ها در شهرتهران گفت : در سال  جاري  عمليات  اجرايي  ۲۵ پروژه  بزرگ  عمران  شهري  آغاز خواهدشد.
علي  آبادي  اظهار داشت : اكنون  بزرگراه هاي  بسياري  در سطح  شهر موجود است كه  قسمت  عمده  كار اجرايي  آن پايان  يافته ، اما به  دليل  كارنشدن  تكه هايي  درابتدا يا انتها عملكرد كامل  خود را ندارد.
وي  تأكيد كرد: اتمام  احداث  اين  بزرگراه ها از الزامات  شهر تهران  است .
اين  مقام  مسئول  در شهرداري ، خاطرنشان  كرد: در سال  جاري  حدود ۱۶ پروژه بزرگ  شهري  در بخش  جمع آوري  آب هاي  سطحي ، پاركينگ هاي  طبقاتي ، بزرگراه  و پل هاي همسطح  و غيرهمسطح  پايان  مي يابد و حدود ۵۰ پروژه  نيمه  تمام  نيز در دست اجرا است .

۴۱۹ دستگاه خودروي فرسوده خدمات شهري ازرده خارج شد
گروه شهري: ۴۱۹ دستگاه خودروي جديد جايگزين خودروهاي فرسوده خدمات شهري تهران شد.
مهندس كاظم پوردهكردي - مديركل خدمات شهري شهرداري تهران - با بيان اين مطلب از اين اقدام به عنوان نخستين گام مديريت شهري در جايگزيني خودروهاي فرسوده نام برد و اظهار داشت: اين طرح به منظور افزايش دقت، سرعت و سهولت در كيفيت و كميت ارائه خدمات شهري و تغيير وضع موجود به وضعيت مطلوب از طريق تبديل شيوه هاي دستي به ماشيني در حوزه خدمات شهري به مورد اجرا درآمده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران فردا (چهارشنبه هشتم بهمن ماه) از ساعت ۹ الي ۱۲ با شهروندان مناطق ۱، ۴، ۵، ۱۶، ۱۹ ديدار خواهند داشت.براساس اين گزارش، شهروندان مناطق مذكور جهت ثبت نام براي ديدار با اعضاي شوراي شهرمي توانند به روابط عمومي شهرداري هاي مناطق مذكور مراجعه نمايند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |