سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۵ - Jan 27, 2004
ليگ بدون قرمز و آبي از نقطه بيست
پاس و فولاد در حساس ترين بازي هفته
در غياب استقلال و پرسپوليس، پاس و فولاد برگزاركننده حساس ترين بازي امروز خواهند بود.دو تيمي كه براي رسيدن به صدر جدول و جانشيني استقلال مترصد فرصتند و امروز اين فرصت براي هر دو تيم مهياست.
001635.jpg
گروه ورزشي: ليگ فوتبال ايران حرفه اي باشد يا آماتور تفاوتي ندارد حتي با زيربناي آماتوري و رنگ و لعاب حرفه اي گري آن  هم از نوع ناشي گري، در اين هم تفاوتي نيست. اما كل فوتبال ما روزي متفاوت دارد. روزي كه قرمز و آبي همديگر را قطع مي كنند، تبعات و حواشي آن از مدت ها قبل آغاز مي شود و تا هفته ها ادامه دارد.
امروز هفته بيستم است. در هفته اي كه استقلال و پرسپوليس با هم پيكار دارند اما بازي نمي كنند. اين هم از عجايب فوتبال ماست. در تمام دنيا ليگ سايه اي بزرگ بر تمام برنامه هاي فوتبال دارد اما در ايران خلاف آب شنا كردن هنري است مختص به ما كه در آن استاد شده ايم.
در فوتبال ايراني كه خيلي ها با اين واژه روزگار مي گذرانند ليگ در هر شرايط فدا مي شود. حالا بازي دوستانه باشد و يا مثلاً زد و بندهاي پنهان يك نهاد بازرگاني با تيم استقلال تا در وسط مسابقات، صدرنشين قصد سفر كند. بيچاره مصيبت زده هاي «بم» سپربلا قرار مي گيرند. روزي كه قرارداد سفر استقلال به آلمان بسته شده بود اصلاً در بم زلزله اي نيامده بود.
حالا امروز همه بازي مي كنند تا نورچشمي هاي فوتبال - قرمز و آبي - با آسودگي خاطر هفته آينده نقطه آخر عدد بيست را ترسيم كنند.
امروز حساس ترين بازي را پاس تهران و فولاد برگزار مي كنند. دو تيم مدعي قهرماني كه مي توانند زيباترين بازي هفته را برگزار كنند.
پاس با ۳۶ امتياز تيم دوم جدول است و فولاد با ۳۱ امتياز در رده چهارم در آرزوي رسيدن به صدر قرار دارد.
پاس با روش چهار مدافع خطي در مقابل مهاجمان سرعتي فولاد روز سختي در پيش دارد اما در ميانه ميدان جواد نكونام و عباس آقايي مي توانند بازي را به ميل ميزبان پيش ببرند.
شيرازيها و اصفهانيها به طور ضربدري بايد يكديگر را زخمي كنند. سپاهان ميزان فجرسپاسي است و ذوب آهن در شيراز به ديدار برق مي رود.
شموشك نوشهر و سايپا فينال ته جدولي ها را برگزار مي كنند. استقلال اهواز ميزبان ابومسلم است. فيروز كريمي روي نيمكت ذخيره ها نيست اما در اهواز حضور دارد.
اين بازي حواشي بسيار دارد. در ورزشگاه ايران خودرو، پيكان ميزبان پگاه رشت است. آيا اين بازي سرد و كسل كننده خواهد شد؟ پيشنهاد ما اين است بين ورزشگاه ايران خودرو و اين بازي و ديدار پاس و فولاد به سمت شهرك اكباتان برويد ضرر نمي كنيد.
برنامه بازي هاي امروز
* سپاهان اصفهان - فجر سپاسي شيراز (اصفهان)
* استقلال اهواز - ابومسلم مشهد
* برق شيراز - ذوب آهن اصفهان
*شموشك نوشهر - سايپا تهران (نوشهر)
* پيكان تهران - پگاه گيلان (تهران)
*پاس تهران - فولاد خوزستان (تهران)
تمام بازيها رأس ساعت ۳۰/۱۴ دقيقه آغاز مي شود.

۳ ژيمناست ايراني در راه جام جهاني
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون ژيمناستيك مي گويد: ۳ تن از برترين هاي تيم ملي ژيمناستيك بزرگسالان به مسابقات جام جهاني ژيمناستيك كه ۱۵ اسفند ماه سال جاري در شهر كايتوس آلمان برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.
دكترحسن اسدي با اشاره به اهميت حضور ژيمناست هاي ايراني در ميادين بزرگ گفت: بي شك حضور ورزشكاران و مربيان ايراني در ميادين بين المللي علاوه بر ايجاد انگيزه در بين ساير ورزشكاران، زمينه  آشنايي آنان با پيشرفت هاي روز جهان را فراهم مي نمايد.
وي خاطرنشان كرد: تركيب اصلي تيم اعزامي ايران در مسابقات قهرماني كشور كه ۱۰ تا ۱۳ بهمن ماه در شهرستان يزد برگزار خواهد شد، مشخص مي شود و ملي پوشان بعد از آن در اردوهاي مستمري كه تحت نظر محمد آذرپي، سرمربي تيم هاي ملي، برگزار مي شود، شركت مي نمايند.

هفته شانزدهم ليگ برتر واليبال
هفته درخشش تيم هاي پايين جدول بود
گروه ورزشي: هفته شانزدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران هم به بايگاني سپرده شد.در اين هفته كه بايد آن را هفته تيم هاي پايين جدول خواند، دخانيات و فولاد سبا با كسب دو پيروزي بزرگ همه را به هفته هاي باقيمانده ليگ برتر اميدوار ساختند.
اگر فولاد سبا در گنبد با غلبه بر نئوپان همه را شگفت زده كرد، در تهران دخانيات با جمعي جوان كوشنده پاس را از جمع مدعيان قهرماني دور ساخت. پيروزي پيكان بر برق نيز اگرچه دور از تصور نبود اما هيچ كس انتظار شكست سنگين سه بر صفر تيم موفق نيم فصل دوم در مقابل تيم مدافع عنوان قهرماني را نداشت. پيكان كه همچنان از در اختيار داشتن محمد سليماني بهترين بازيكن نوجوانان و جوانان جهان محروم است، در اين بازي روي تاكتيك دفاع و سرويس اجازه هرگونه خودنمايي را از حريف جوان خود گرفت. براي برق كه در اين فصل موفق به شكست تيم هاي بزرگي چون صنام، پاس و پيكان شده است، اين بازي تجارب ارزشمندي به همراه داشت كه مي تواند در بازيهاي آينده بكار آيد. صنام صدرنشين بازيها همانند پيكان بدون منظمي غافلگيري باخت در «ست» دوم را با پيروزي سه بر يك مقابل سايپا جبران كرد تا همچنان اميدوارترين تيم براي كسب عنوان قهرماني محسوب شود. پگاه اروميه بازي غيرخانگي خود را در مقابل قند با پيروزي پشت سر گذاشت تا اين هفته در اروميه پذيراي پيكان باشد.
نتايج هفته شانزدهم
* پيكان ۳ - برق صفر
*نئوپان ۲ - فولاد سبا ۳
* دخانيات ۳ - پاس يك
* صنام ۳ - سايپا يك
* پگاه ۳ - قند شيروان يك

تيم ملي هندبال ۱۷ بهمن به دوحه مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي هندبال اميد ايران براي شركت در يازدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا روز ۱۷ بهمن ماه عازم دوحه قطر خواهد شد.
اين تيم قبل از حضور در مسابقات آسيايي در رقابت هاي بين المللي دهه فجر در اراك محك مي خورد و سپس در پايان اين بازيها عازم دوحه مي شود. تيم ايران در اين دوره از مسابقات آسيايي (انتخابي جام جهاني تونس) با تيم هاي امارات، كويت، عمان و ژاپن همگروه است كه در صورت دستيابي به يكي از مكانهاي اول و دوم به جمع چهار تيم برتر دور پاياني راه پيدا مي كند.

پيروزي صدرنشينان ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي: در شروع هفته ششم از دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي ايران كه ديروز با انجام بازي هايي در تهران و شهرستان ها آغاز شد، تيم صنام صدرنشين اين پيكارها توانست با نتيجه ۱۰۱ بر ۷۹ حريف خود ايران نارا را مغلوب كند. صنام در اين بازي كمتر دچار مشكل شد.
در اصفهان پيكان انتقام شكست بازي رفت را از قائم الرضا گرفت و موفق شد در خانه حريف در پيكاري نزديك ۶۷ بر ۵۸ برنده شود. پيكان هم با اين برد در كنار صباباطري در كورس قهرماني باقي ماند. شهرداري گرگان در تهران در مقابل هما تن به شكست داد. در اين بازي شهرداري با نتيجه ۶۷ بر ۵۸ بازنده شد.

دبير فدراسيون تكواندو استعفا كرد
گروه ورزشي: دبير فدراسيون تكواندو استعفا كرد.استعفاي غلامرضا ابراهيمي مورد موافقت پولادگر رييس فدراسيون تكواندو نيز قرار گرفته است.در مجمع عمومي فدراسيون تكواندو كه روز پنجشنبه هفته جاري در محل آكادمي المپيك برگزار مي شود، دبير جديد اين فدراسيون معرفي خواهد شد.

دومين دوره رقابت هاي كبدي دهه فجر
دومين دوره رقابتهاي كبدي گراميداشت دهه فجر در استان گلستان برگزار خواهد شد.در اين رقابتها كه با عنوان فجر ۲۵ برگزار خواهد شد، چهار تيم حضور خواهند داشت.تيم ملي كبدي پاكستان، منتخب گلستان (قهرمان ايران)، سيستان و بلوچستان (نايب قهرمان ايران) به همراه تيم كرمانشاه (قهرمان ليگ كشور) در اين دوره از رقابتها حضور خواهند داشت.دومين دوره رقابتهاي كبدي دهه فجر از تاريخ ۲۵ بهمن ماه سال جاري به مدت شش روز تا تاريخ ۳۰ همان ماه برگزار مي شود.

نفرات برتر ليگ تيراندازي جانبازان و معلولان
گروه ورزشي:اولين مرحله از مسابقات تيراندازي ليگ جانبازان و معلولان قهرماني باشگاه هاي ايران كه در اصفهان جريان داشت، با قهرماني تيم خوزستان به پايان رسيد. پس از تيم خوزستان كه با كسب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز بر سكوي نخست ايستاد، تيم هاي مازندران و لرستان با يك طلا و دو نقره و يك طلا ، يك نقره و يك برنز عناوين دوم و سوم را كسب كردند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |