پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۳
جابه جا به دنبال جا
استفاده بهينه از فضاها
گزارش
001584.jpg
اعظم السادات علوي 
قيمت خانه در شهرهاي بزرگ - و البته تهران - به گونه اي مرگبار در حال افزايش است و بي هيچ وقفه اي بر سير صعودي سوار. ديگر از توان گروه كثيري از كارمندان و كارگران خارج است كه بتوانند خانه اي بزرگ بخرند يا دست كم محلي فراخ تر از آنچه تاكنون در آن سكني گزيده اند، تدارك ببينند.
با افزايش بهاي زمين و خانه، همه به آپارتمان  نشيني و زندگي در فضاهاي تنگ و فشرده روي ميآورند. اما با كمي مديريت مي توانيم از اندك جايي كه در اختيار داريم به بهترين نحو استفاده كنيم تا اين چند متر ناقابل را هم به سادگي از كف ندهيم.
ما هنوز آن طور كه بايد، از فضاهايي كه در اختيار داريم، استفاده بهينه نمي كنيم و بيشتر از نبود جاي كافي و به اصطلا ح دست و پاي تنگ مي ناليم، در حالي كه با اندك تامل و انتخاب شيوه هاي مدبرانه و با صرفه قادر به حل اين مشكل خواهيم بود. يكي از فضاهايي كه مي توان با كمي ذوق و سليقه و البته حوصله، در افزايش كارآيي آن سعي نمود، فضاي دستشويي است. معمولا ً قسمت زير سينك دستشويي هميشه خالي و بلا  استفاده است، حال آنكه با نصب كابينتي مناسب و قفسه بندي مدبرانه داخل آن مي توان بسياري از وسايل مانند دستمال كاغذي، شامپو، صابون، حوله اضافي و غيره را در آن جاي داد. اگر قادر به تهيه  كابينت نيستيد، فقط با خريد چند متر پارچه و مقداري كش نيز مي توانيد فضاي زير دستشويي را قابل استفاده نماييد. كافيست ارتفاع لبه فوقاني سينك تا كف و همچنين دور سينك را اندازه بگيريد. اندازه دور سينك را دو برابر كرده و پنج سانت اضافي جهت سجاف قسمت بالا ي پرده نيز به ارتفاع به دست آمده بيافزاييد. به جاي پارچه هاي نخي كه آب به سادگي به داخل آنها نفوذ مي كند، مي توانيد از پرده هاي مخصوص حمام استفاده نماييد.
سجاف قسمت بالا ي پرده را بدوزيد و محلي نيز جهت عبور كش در نظر بگيريد. در فاصله ۲ سانتيمتري از كف پرده را علا مت زده و اضافي آن را به پشت بر گردانيد و لبه دوزي كنيد. قفسه ارزان قيمتي را در زير دستشويي نصب و ثابت نماييد و پرده را با كمك دو ميخ محكم، كه به طرفين سينك زده ايد و كشي كه از داخل سجاف عبور داده ايد، به دور تا دور سينك وصل نماييد. بدين ترتيب هم به زيبايي فضاي دستشويي افزوده ايد - زيرا ديگر سطل و مواد شوينده و ساير وسايل كه معمولا ً كنار پايه سينك قرار داده مي شوند از ديد پنهان مي شوند - هم از اين فضا به نحو احسن استفاده كرده ايد. همچنين مي توانيد با دوختن يك ديوار كوب چند جيب (از جنس پرده حمام)، از فضاي خالي ديوار نيز به خوبي استفاده كنيد و به همه چيز نظم بيشتري ببخشيد.
تمام اين شيوه ها باعث مي شوند شما با صرف كمترين هزينه ممكن، زندگي راحت تري را در پيش بگيريد و با مشكلا ت كمتري دست وپنجه نرم كنيد، نسق بيشتري به كارهايتان ببخشيد و به هر حال با زندگي كنار بياييد.
از سوي ديگر، لا زم نيست براي جا دادن آنچه زير سينك ظرفشويي قرار داده ايد متحمل خريد كابينتي نو شويد تا در نهايت همه چيز به نفع اقتصاد خانواده تان خاتمه پذيرد.

بازارچه مسكن
بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |