سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۸ - Feb 24, 2004
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گردهمايي مديران و كارشناسان سازمان ايرانگردي و جهانگردي:
ارتقاء جايگاه صنعت گردشگري نيازمند اقدامي زيربنايي است
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام ، صنعت  گردشگري  را «بسيار مهم  و ارزشمند» توصيف  كرد و گفت : بايد براي  ارتقاء جايگاه  اين  صنعت  در كشور اقدامي جامع و زير بنايي  انجام  شود.
به  گزارش  ايرنا، آيت  الله  «هاشمي رفسنجاني » ديروز در جمع  برگزاركنندگان  «دومين  گردهمايي  مديران  و كارشناسان  سازمان  ايرانگردي  و جهانگردي »، افزود: با برنامه  ريزي  مناسب  در صنعت  گردشگري  وارتقاء جايگاه  اين  صنعت  مي توان  به  راحتي  تعداد گردشگران  از ايران  را به هفت  ميليون  نفر افزايش  داد.
وي  با بيان  اين  مطلب  كه  بسياري  از افتخارات  و سرمايه هاي  ملي  كشورمورد غفلت  واقع  شده  و كسي  به  آنها نمي پردازد، گفت : با سرمايه گذاري  صحيح  مي توان  نتيجه  بهتري  را از صنعت  توريسم  به دست  آورد.
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  با اشاره  به  تأكيد مقام  معظم  رهبري  برتوجه  اساسي  به  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  گفت : نبايد تنها به خاطر گردشگران غربي  تمام  ظرفيت  گردشگري  كشور را ناديده  گرفت ، ايران  با داشتن  اماكن مذهبي  فراوان  براي  مسلمانان  و بخصوص  شيعيان  كشورهاي  منطقه ،انگيزه  مناسب براي  سفر و گردشگري  را ايجاد مي كند و سرمايه گذاري  با اين  ايده  مي تواند نتيجه بخش  باشد.
آيت الله   هاشمي  رفسنجاني  با تأكيد بر اينكه  بايد زمينه  را براي استفاده  گردشگران  از مواهب  طبيعي  ايران  فراهم  كرد، اظهارداشت : از طبيعت سرسبز شمال ، سواحل  درياي  خزر، سواحل  و جزاير خليج  فارس  و ارتفاعات  زاگرس به  درستي  استفاده  نشده  است .
آيت الله   هاشمي رفسنجاني  يادآور شد: براي  احياء جاده  ابريشم ،منطقه  ويژه  سرخس  و راه  آهن  كرمان  - زاهدان  احداث  شد ولي  هنوز تا رسيدن  به نتيجه  مطلوب  فاصله  داريم .
وي  پيشنهاد كرد كه  براي  پيشرفت  صنعت  توريسم ، مديران  و دست  اندركاران  سازمان  ايرانگردي  و جهانگردي  راهكارهاي  خود را ارائه  كنند و باسهيم  كردن بخش  خصوصي  سرمايه گذاري  در اين  صنعت  را سرعت  بخشند.
وي  تأكيد كرد:متاسفانه  تنگ نظريهاي  عده اي  موجب  عدم  سرمايه گذاري در اين  بخش  شده  است .
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  با بيان  اينكه  زيربناها، اولويتها وراهكارهاي  رشد صنعت  گردشگري  در كشور بايد تعريف  شود، گفت : در صورت  ارائه تعريف  صحيح  و راهكارهاي  مناسب  و راهبردي  به  راحتي  مسافران  و گردشگران  بسياري  به  كشور جذب  خواهند شد.

شوراي پول و اعتبار تصويب كرد
آيين نامه تسهيلات و تعهدات كلان سيستم بانكي
شوراي پول و اعتبار، آيين نامه تسهيلات و تعهدات كلان سيستم بانكداري كشور را تصويب كرد. بر مبناي اين مصوبه، حداكثر مجموع تسهيلات و تعهدات به هر ذينفع واحد نبايد از ۲۰ درصد سرمايه پايه هر بانك يا موسسه اعتباري (دولتي يا غيردولتي) تجاوز كند.
به گزارش سيپنا، بانك ها و موسسات اعتباري نبايد به آن دسته از اشخاص حقيقي يا حقوقي كه قبل از اجراي اين مقررات بيش از حدود مقرر در اين بند تسهيلات و تعهدات دريافت كرده اند، مادامي كه سقف هاي مذكور رعايت نشده است، تسهيلات و تعهدات جديد اعطا كنند.
براساس اين آيين نامه، حداكثر مجموع تسهيلات و تعهدات كلان هر بانك يا موسسه اعتباري ۸ برابر سرمايه پايه خواهد بود، مشروط بر اينكه از ۵۰ درصد كل تسهيلات و تعهدات دولتي و غيردولتي تجاوز نكند.
از تاريخ اجراي اين آيين نامه بند ۱ صورت جلسه نهصد و ششمين جلسه شوراي پول و اعتبار مورخ ۸/۸/۷۹ درمورد سقف فردي تسهيلات اعطايي بند هاي ۴و۵ آيين نامه صدور ضمانت نامه و ظهرنويسي از طرف بانكها موضوع بند يك صورتجلسه هشتصد و بيست و ششمين جلسه شوراي پول و اعتبار مورخ ۱۸/۴/۷۳، سقف فردي تسهيلات خريد دين - مصوب نهصد و هشتاد و چهارمين جلسه شوراي پول و اعتبار منسوخ مي شوند.

نخستين استعفا پذيرفته شد
002838.jpg
ديروز رسيدگي نهايي به لايحه بودجه سال ۱۳۸۳ كل كشور در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي آغاز شد ولي پيش از آن استعفاي فاطمه حقيقت جو مطرح و پس از سخنان وي و مخالفان استعفا، راي گيري شد و به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري در ابتداي جلسه صبح ديروز مجلس كه با يك ساعت و نيم تاخير آغاز شد، محمدباقر نوبخت نماينده مردم رشت طي تذكري آيين نامه اي، خواستار رسيدگي به لايحه بودجه و عدم طرح بحث استعفا شد ولي با مخالفت ديگر نمايندگان و نيز سخنان كروبي رئيس مجلس، استعفاي حقيقت جو مطرح و توسط جبارزاده عضو هيات رئيسه متن آن قرائت شد. سپس نماينده تهران به دفاع از استعفاي خود پرداخت و گفت: چون ديگر امكان تداوم عمل به قسم نمايندگي براي اينجانب وجود ندارد حضور در خانه ملت ديگر برايم افتخاري محسوب نمي شود لذا با استعفا، اعتراض خود را نسبت به روند ناصواب نهادهاي انتصابي و روند برگزاري انتخابات اسفند ۸۲ اعلام مي دارم.
بعد از اظهارات وي مهدي كروبي در پاسخ به اظهارات حقيقت جو كه دلايل بازداشت و رد صلاحيت خود و گروه ديگري از نمايندگان را نامه به رهبري دانسته بود گفت: مبناي ردصلاحيت شوراي نگهبان، نامه به رهبري نبوده است و شوراي نگهبان هم بر اين مساله تاكيد دارد. در ضمن در زمان برگزاري دادگاه شما شخص مقام معظم رهبري نظر مثبتي را داشته و سفارشاتي كرده اند.
اظهارات مجيد انصاري
سپس مجيد انصاري در مخالفت با استعفاي حقيقت جو از وي خواست استعفاي خود را پس بگيرد. وي در پاسخ به اظهارات حقيقت جو جو غيرشرعي و غيرآزاد اعلام كردن انتخابات هفتم را زياده روي در گفتار او دانست و افزود: معتقدم ردصلاحيت ها مطابق قانون نبود اما اينكه انتخابات را فرمايشي بدانيم توهين به ملتي است كه به همه ما راي دادند. مثلا در استان كرمان يكي از آزادترين و رقابتي ترين انتخابات ما طي هفت دوره انتخابات برگزار شده است.
وي سپس تاكيد كرد: تريبون مجلس بايد تريبون اميد براي مردم باشد. نبايد دو جريان افراطي از دو زاويه متفاوت چهره نوراني نظام را چهره اي تاريك نشان دهند. اين جفا به امام و شهيدان است.
وي در مورد اظهارات صورت گرفته در مورد حضور مردم در انتخابات گفت: نبايد قسمت خالي ظرف را مرتبا به مردم بگوييم و نظام مردم سالارمان را سياه و تيره جلوه دهيم.
وي افزود: حقيقت جو گفته امكان تحقق سوگندم نيست، اما اگر واقعا چنين احساسي داشتيد چرا سه سال پيش مجلس را ترك نكرديد. الان هيچ شرايط جديدي نسبت به سه سال پيش ايجاد نشده است.
وي در پاسخ به بخش ديگري از اظهارات حقيقت جو گفت در حوزه هايي رقابت نسبي وجود داشته و ملت به خاطر ضعف عملكرد ما در برخي جاها به ما اقبال نكردند لذا نبايد كشور و مردم و همه چيز را به باد انتقاد بگيريم.
سپس راي گيري با ورقه به عمل آمد و از ۱۴۸ راي به گلدان انداخته شده ۱۲۴ راي سفيد، ۴۲ راي كبود و ۲ راي زرد بود و در نتيجه با استعفاي نماينده تهران موافقت شد و وي مجلس را ترك كرد.
مجادله حقيقت جو و حداد عادل
فاطمه حقيقت جو در بخشي از سخنانش به صورت تلويحي نحوه ورود غلامعلي حداد عادل را به مجلس ششم مبهم و شبهه دار توصيف كرد. حداد عادل در اعتراض به اين بخش از اظهارات حقيقت جو گفت: با آنكه من در مجلس ششم از ورود به مشاجرات لفظي خودداري كردم ولي اظهارات حقيقت جو را اهانت به مردمي مي دانم كه در انتخابات مجلس ششم و هفتم به من راي دادند و از اين بابت از همه مردم تهران عذرخواهي مي كنم و قول مي دهم از مسئوليتي كه به من و همفكران من واگذار كرده اند در مجلس هفتم پاسداري كنيم و فضاي مجلس هفتم را آكنده از كار و مشورت كنيم و مشكلات مردم را حل كنيم.
مردم علي رغم بمباران تبليغاتي دشمنان انقلاب پاي صندوق هاي راي حاضر شدند و نمي توان با يك سخنراني حضور مردم را كمرنگ كرد.
در زماني كه حداد عادل صحبت مي كرد تعدادي از نمايندگان به وي اعتراض كردند و حداد عادل همزمان با اين اظهارات اعتراضي گفت: اين همان مجلسي است كه بايد عوض شود.

در گفت وگو با رويتر:
نظرات حداد عادل در باره روابط ايران و آمريكا
غلامعلي حدادعادل در مصاحبه اي با خبرگزاري رويتر گفت: آمريكا در اولين قدم خود درجهت برقراري رابطه با ايران بايد مشروعيت ۲۵ ساله انقلاب اسلامي ايران را به رسميت بشناسد.
به گزارش ايلنا، حداد عادل، نفر نخست انتخابات تهران در هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت:  اين به عهده آمريكاست كه اولين قدم را بردارد.وي افزود: ما معتقديم كه تنها مانعي كه برسر راه روابط سياسي بين دو كشور وجود دارد، اين است كه دولت آمريكا نمي خواهد انقلاب اسلامي ايران را به عنوان يك واقعيت بپذيرد.
غلامعلي حداد عادل از سران ائتلاف آبادگران ايران اسلامي در ادامه تصريح كرد: ما معتقديم كه دولت آمريكا نمي خواهد پيام ملت ايران را بشنود.
وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه اگر دولت بوش قدمي درجهت برقراري رابطه با ايران بردارد، دولت ايران چه سياستي را اتخاذ مي كند، گفت: ما اول بايد منتظر بمانيم و سپس تصميم مي گيريم.وي درخصوص سياست هاي مجلس هفتم شوراي اسلامي ايران گفت: فضاي مجلس هفتم، فضايي متفاوت خواهد بود و منازعات حزبي كم خواهد شد و يكي از اولويت هاي مجلس جديد ايجاد جوي منطقي براي تصميم گيري منطقي خواهد بود.

مستقل هستم
محمد سلطاني كانديداي منتخب مردم شهرستان خدابنده در انتخابات دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي با ارسال نمابري به همشهري اعلام كرد: كانديداي مستقل بوده و هيچ ارتباطي با گروه هاي دوم خرداد و ديگر گروه ها ندارد.

در راهروهاي مجلس
* زماني كه مجيد انصاري داشت در مخالفت با استعفاي حقيقت جو صحبت مي كرد، قمي و خباز دو عضو معتدل جبهه دوم خرداد با شكوري راد، موسوي خوئيني، صفايي فراهاني و حقيقت جو رايزني مي كردند تا حقيقت جو درخواست خود را پس بگيرد.
به هنگام اظهارات حقيقت جو نمايندگان موافق استعفا چندبار كف زدند كه كروبي به آنها تذكر داد به خاطر حرمت ماه محرم كف نزنند و صلوات بفرستند.
* محمدرضا خاتمي قبل از اين كه نتايج راي گيري اعلام شود به حقيقت جو گفت: استعفاي تو رأي مي آورد پس بلندشو و برو بيرون.
* بهزاد نبوي و تعداد ديگري از نمايندگان، حقيقت جو را تا درب خروجي مجلس همراهي كردند و مرتبا به گفت وگو و خنده مي پرداختند.
* همچنين عليخاني نماينده آوج و بوئين زهرا در نطق خود گفت: اگر كسي بايد پاسخگوي عملكرد جناحي و حذفي باشد آن نمايندگان مجلس ششم هستند.
وي با تصريح بر اينكه انتخابات هرگز فرمايشي نبوده است از مردم براي حضور در صحنه تشكر كرد و گفت: من با ردصلاحيت هاي گسترده مخالف بودم اما خود شما اين بلا را بر سر رئيس جمهور و رئيس مجلس آورديد. به دنبال اين سخنان درگيري لفظي ميان وي و رضا يوسفيان نماينده شيراز رخ داد كه با وساطت تعدادي از نمايندگان پايان يافت.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، احمد مرادي نماينده طرقبه و چناران، محسن آرمين نماينده تهران، ميرمحمود يگانلي نماينده اروميه، جعفر كامبوزيا نماينده زاهدان، فاطمه راكعي نماينده تهران، سيدعلي اكبر موسوي (خوئيني) نماينده تهران و علي اكبر جعفري نماينده ساوه طي نامه اي خواستار طرح زودتر استعفاي خود شدند.

كوتاه در باره انتخابات
۲ دستور رئيس جمهور درباره انتخابات
رئيس جمهور در جلسه يكشنبه هيات دولت، دستور داد كه نحوه اعلام نتايج آراي انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي از صدا و سيما مورد بررسي قرار گيرد.
به گزارش ايرنا در جلسه مذكور دولت،  انتخابات و روند آن مورد بررسي قرار گرفت و اعضاي هيات دولت تحليل هاي خود را راجع به انتخابات اين دوره مجلس شوراي اسلامي مطرح كردند.در اين جلسه همچنين اعضاي هيات دولت،  ديدگاه ها و نقدهايي را درباره نحوه اعلام نتايج و آمار آراي انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي از صدا و سيما مطرح كردند، كه رئيس جمهور دستور بررسي صادر كرد.همچنين در پي اعتراض مصطفي خانزادي، كانديداي انتخابات مجلس هفتم، به هيات هاي اجرايي و نظارت انتخابات در حوزه دماوند و فيروزكوه مبني بر ايراد اتهام اقداماتي غيرقانوني از سوي رقيب انتخاباتي و نامه به رئيس جمهور كه به تفاوت آماري ۲۰۲ راي با رقيبش در حوزه انتخابيه مربوطه اشاره كرده است، رئيس جمهور در پي نوشتي به وزير كشور، دستور پيگيري اين مسئله را داده است.
به گزارش ايسنا،  در اين پي نوشت آمده است: جناب آقاي موسوي لاري با رعايت قانون و حق و عدل، جداً و سريعا از طريق قانوني پيگيري شود تا خداي ناخواسته حق و عدالت پايمال نشود.
شهردار تهران:
انتظارم از منتخبين مجلس هفتم
ارائه كار خوب به مردم است
محمود احمدي نژاد گفت: انتظارم از منتخبين هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي ارائه كار خوب به مردم است. شهردار تهران در گفتگو با خبرگزاري فارس، ضمن تشكر از حضور مردم در پاي صندوقهاي راي گفت: تنها انتظاري كه از منتخبين دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي دارم اين است كه كار خوب به مردم ارائه دهند. وي افزود: كانديداهايي كه به عنوان منتخبين مردم به مجلس راه پيدا مي كنند، بايد پاسخگوي مطالبات مردم باشند و مطالبات به زمين مانده آنان را جواب دهند.
اظهارات مداخله جويانه استراو در باره انتخابات ايران
وزير امورخارجه انگليس با ادعاي اينكه انتخابات ايران مخدوش است اعلام كرد اين انتخابات فضاي روابط تهران با اتحاديه اروپا را تغيير مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه جك استراو كه براي شركت در اجلاس وزيران اروپايي به بروكسل رفته است گفت: براي همگان روشن است كه اين انتخابات كه در آن صلاحيت دست كم نيمي از نامزدها رد شد و اصلاح طلبان امكان حضور در آن را نيافتند از اول مخدوش بود.وزير امور خارجه انگليس كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: ميزان مشاركت در انتخابات امسال، ۲۵ درصد كمتر از انتخابات مجلس ششم بود كه آزادانه برگزار شد. نتيجه انتخابات ايران باعث مي شود گفتگوها با اين كشور در فضايي جديد صورت گيرد. وي به ماهيت اين فضاي جديد اشاره اي نكرد.
ساعتي پس از مصاحبه مطبوعاتي جك استراو، ديپلمات ها گفتند در پيش نويسي كه براي تصويب در اجلاس وزيران خارجه اتحاديه اروپا تنظيم شده، عبارت هاي جك استراو گنجانده شده و افزون بر آن ضمن ابراز تاسف از انتخابات ايران ادعا شده است اين انتخابات تحقق دمكراسي راستين در ايران را غير ممكن مي سازد.

۲۵ نماينده تهران در دور اول به مجلس مي روند
تازه ترين نتايج شمارش آراء در حوزه انتخابيه تهران حاكيست براساس شمارش يك ميليون و ۲۸۱ هزار و ۸۰ رأي از ۲۳۵۴ صندوق، فهرست آبادگران همچنان در صدر قرار دارد.
طبق قوانين انتخاباتي ايران، نامزدهايي كه بيش از ۲۵ درصد آراء را به خود اختصاص دهند در مرحله اول برگزيده مي شوند و مابقي به دور دوم مي روند.
براساس جدول زير ۲۵ نماينده تهران در دور اول به مجلس مي روند.

در نخستين جلسه پس از انتخابات
بررسي ديرهنگام لايحه بودجه آغاز شد
مجلس شوراي اسلامي پس از تعطيلات طولاني مرتبط با انتخابات ديروز جلسه علني داشت.
بر اساس دستور جلسات كه خبر آن هفته گذشته اعلام شده بود مجلس بررسي دو موضوع را آغاز كرد. موضوع اول لايحه بودجه سال ۸۳ بود و موضوع دوم طرح استعفاي نمايندگان . از آنجا كه بر اساس قانون هر دو موضوع اولويت مطرح شدن خارج از نوبت را داشت نمايندگان بر سر تقدم و تأخر طرح لايحه بودجه و استعفانامه ها به بحث پرداختند كه در نهايت رئيس مجلس تنها با طرح يك مورد استعفا موافقت كرد و پس از بررسي اين موضوع، مجلس وارد بحث بودجه شد.
طبق قانون اكنون كه بررسي لايحه بودجه آغاز شده است تا پايان اين كار هيچ موضوع ديگري در دستور قرار نمي گيرد. رئيس مجلس سه روز پيش گفت مي كوشد بررسي بودجه پيش از عاشورا (۱۲اسفند) پايان يابد.
بررسي نهايي لايحه بودجه سال آينده كشور؛ سرانجام پس از مدتها تاخير ديروز در مجلس شوراي اسلامي آغاز شد. تقديم اين لايحه به مجلس كه معمولا اوايل آذرماه صورت مي گرفت، امسال به دوم دي ماه كشيد و از آن زمان نيز رسيدگي به لايحه در كميسيون تلفيق و نيز بحث انتخابات مجلس هفتم، بررسي نهايي آن در صحن مجلس را به تعويق انداخت. حتي در جلسه ديروز نيز برخي نمايندگان معتقد بودند كه ابتدا بايد تكليف استعفاهاي نمايندگان روشن شود، سپس بحث بودجه پي گرفته شود. اما تاكيد رئيس مجلس و انصاري رئيس كميسيون بودجه مجلس باعث شد كه گزارش كميسيون تلفيق مطرح و رسيدگي به بودجه در جلسه بعد از ظهر نيز ادامه يابد.
در جلسه بعدازظهر ديروز مجلس، نمايندگان موافق و مخالف كليات لايحه بودجه نظرات خود را مطرح كردند كه ادامه برسي و رأي به جلسه امروز موكول شد.
به  گزارش  خبرنگار ايرنا، محمد علي  نمازي  نماينده  مردم  لنجان  به  عنوان  اولين  مخالف  لايحه  بودجه  سال  ۸۳ درباره  كليات  آن ، گفت : بودجه  سال  ۸۳ در بخش  هزينه ها بدون  حساب  بوده  و حيف  و ميل هاي  زيادي  دارد.
وي  درباره  بودجه  اختصاص  يافته  به  برخي  مراكز اظهار داشت : با وجود دهها مركز پژوهش  و آموزش  مبلغ  ۴۶۴ ميليون  تومان  به  موسسه  پژوهش  آقاي  مصباح  اختصاص  داده  شده  است .
محمدرضا خباز نماينده  كاشمر در موافقت  با كليات  لايحه  بودجه  سال  ۸۳ ،گفت : زمينه هاي  ايجاد شده  براي  افزايش  توليد ناخالص  داخلي ، كنترل  رشد نقدينگي  و كاهش  نرخ  تورم  و بيكاري  از نقاط قوت  لايحه  بودجه  سال  ۸۳ است .
حميد رضا حاج  بابايي  نماينده  مردم  همدان  نيز مخالف  بعدي  كليات  بودجه سال  ۸۳ بود كه  نظرات  خود را ارائه  كرد.
وي  بودجه  سال  ۸۳ را مظلوم ترين  بودجه  بعد از انقلاب  دانست  و گفت : بودجه  سال  ۸۳ درسال  آينده  نيز اصلاح ، ترميم  و تكريم  خواهد داشت .وي  عدم  بررسي  نظام  هماهنگ  پرداخت  كاركنان  دولت  را از مهمترين  ضعف هاي  بودجه  سال  ۸۳ دانست  و اظهار داشت : اين  مساله  يكي  از مطالبات  كاركنان  دولت  محسوب  مي شود.
محمد باقر نوبخت  نماينده  مردم  رشت  نيز درموافقت  با لايحه  بودجه  سال ۸۳ گفت : ماده  يك  قانون  محاسبات  عمومي دو وظيفه  پيش  بيني  درآمدها و منابع  و مصارف  و استفاده  از ابزارهاي  مالي  و پولي  را براي  تعادل  اقتصادي  كشور براي  بودجه هاي  سالانه  منظور كرده  است .
وي  افزود: اين  دو ماموريت  تصويري  از منابع  و مصارف  در اختيار ما مي گذارد و ما بايد در زمان  رسيدگي  بودجه  در كميسيون  تلفيق  پيشنهادهاي  خود را براي  افزايش  بخشي  و كاهش  بخش  ديگر ارائه  مي كرديم .
وي  با اشاره  به  اينكه  در بودجه  سال  ۸۳ كل  درآمدها ۴/ ۲ درصد، هزينه جاري  ۷ درصد و كمك  دارايي هاي  مالي  ۷/ ۶۰ درصد كاهش  يافته  است ، گفت :مخالفان  نبايد آمار و ارقامي كه  واقعيت  ندارد بيان  كنند.
علي  محمد يثربي  نماينده  مردم  قم  نيز در مخالفت  بابودجه سال  ۸۳ گفت : در وضع  قوانين  كشور نمي توان  عوامل  اقتصادي  را ناديده  گرفت .وي  با طرح  اين  سوال  كه  مشخص  نيست  بودجه ريزي  سياست  اقتصادي  را مشخص كرده  و يا سياست  اقتصادي  مبناي  بودجه ريزي ، گفت : لايحه  بودجه  طبق  قانون  نوشته  نمي شود.
موسي  قرباني  نماينده  قائنات  نيز درمخالفت  با لايحه  بودجه  سال  ۸۳ گفت : در بودجه  همواره  اعتباراتي  براي  پروژه هاي  نيمه  تمام  در نظر گرفته  مي شود اما اين  بودجه  بطور كامل  به  اين  پروژه ها اختصاص  نمي يابد و مناطق  محروم  نيز فراموش  مي شود.وي  افزود: تا چه  زماني  قرار است  اين  القاب  و عناوين  در بودجه ها ادامه يابد و پروژه هاي  نيمه  تمام  كاملا اجرا شود و مناطق  محروم  از محروميت  خارج  شوند.
بر اساس  اين  گزارش  در ادامه  بررسي  لايحه  بودجه  در جلسه  علني  عصر ديروز مجلس ، مخبر كميسيون  برنامه  و بودجه  مجلس  شوراي  اسلامي  نظر اين  كميسيون  را درباره  لايحه  بودجه  قرائت  كرد.
علي  اشرف  پوري  حسيني  مخبر كميسيون  برنامه  و بودجه  در سخناني  با تذكر اين  مطلب  كه  باتوجه  به  محدوديت ها و گرفتاري ها كميسيون  تلفيق  با صبر وحوصله  لايحه  بودجه  را مورد بررسي  قرار داده  است ، گفت : اين  رسيدگي  از دقت  كافي  برخوردار است .
وي  افزود: تصور نشود به خاطر برخي  فشارها رسيدگي  به  بودجه  از دقت  كافي برخوردار نبوده  است .
مخبر كميسيون  برنامه  وبودجه  مجلس  خاطرنشان  كرد: نگاه  به  مصوبات  كميسيون  تلفيق  نشانگر اين  است  كه  از درآمدهاي  مالياتي  مقدار قابل  توجهي  نسبت  به  لايحه  بودجه  كاهش  يافته  است .
وي  اضافه  كرد: كميسيون  تلفيق  تا جايي  كه  قابليت  داشته  زمينه  طرح  پيشنهادات  كميسيون  را فراهم  كرده  است .
مخبر كميسيون  برنامه  و بودجه  مجلس  با اشاره  به  اينكه  تا حدودي  در اين  لايحه  تورم  را مهار و اشتغال  را افزايش  داده ايم ، گفت : اگر دنبال  افزايش  اشتغال  و كاهش  بيكاري  هستيم  بايد تا حدودي  تورم  را بپذيريم  چرا كه  هيچ گاه  نه  تورم  و نه  بيكاري  به  صفر نمي رسد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |