يكشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۵ - Mar 14, 2004
در آخرين روزهاي سال ۸۲
كشتي گيران ايران در سه ميدان بين المللي مي جنگند
003657.jpg
گروه ورزشي: در آخرين روزهاي سال ۱۳۸۲ سه تيم كشتي از كشورمان در سه ميدان بين المللي حضور يافته اند و در حال مبارزه با حريفان و رقيبان جهاني خود هستند. فرنگي كاران ايران در شهر تاشكند ازبكستان در آخرين ميدان گزينشي المپيك در پي كسب سهميه براي حضور كامل تر در المپيك ۲۰۰۴ آتن هستند. پنج كشتي گير اعزامي ايران به تركيه در جام ياشار دوغو در جدالي سخت به دنبال حفظ اعتبار كشتي ايران در اين ميدان اند و سرانجام اين كه تيم كشتي كارگران ايران هم در جام آكروپليس در كشور يونان حضور يافته و مترصد كسب موفقيت است.
هيچ شكي وجود ندارد كه باتوجه به پايان سال حضور اين سه تيم آخرين رويدادهاي كشتي در سال جاري است و با شروع سال جديد عمق نگاه ها و برنامه ها معطوف به حضور موفقيت آميز كشتي گيران ايران در ميدان پراهميت المپيك خواهد بود، و هرآنچه كه در سال ۸۲ بر كشتي ما آمده است درحقيقت آينه اي تمام نما از تجربياتي است كه بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد.
ورزش كشتي در سال جاري به شدت از مسائل حاشيه اي و حركت هاي غيرمسئولانه بعضي ها در عذاب بود. وقت و انرژي بسيار مصرف شد تا با چنين مشكلاتي ورزش ملي ما دچار تنش و مشكل نشود، ولي متأسفانه به اندازه اي كه وقت و بودجه صرف شد، حاصل به دست نيامد كه اين خود دال بر اين است كه مديريت كشتي اگر بخواهد بر حركت ها و رفتارهايش اصرار ورزد، در سال ۸۳ مشكلات افزون تر شده و نارسايي ها عمده تر مي شود.
تسويه حساب موقوف
با انتخاب منصور برزگر به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در سال ۸۲ درحقيقت كشتي ايران از مسير بحران انتخاب يك فرد شايسته براي هدايت ملي پوشان خارج و بر دامنه اميدواري ها افزوده شد. مقاومت هاي اوليه در ارتباط با انتخاب برزگر طبيعي به نظر مي رسيد، اما اصرار بر ادامه آن و افزايش جبهه گيري ها برعليه وي تا اندازه اي شك برانگيز شد. عجيب اين كه بسياري از كساني كه بيش از ديگران اصرار بر آمدن برزگر داشتند، در چرخشي ناگهاني وي را به شدت به باد انتقاد گرفتند كه حركتي بسيار ناجوانمردانه و ناپسند بود. اگرچه هنوز هم اين حركت ها ادامه دارد اما بايد با پايان سال ۸۲ اين موضوع هم پايان يافته تلقي شده و ديگر اصراربر انتقادهاي نابجا از سرمربي كنوني تيم ملي كشتي آزاد وجود نداشته باشد. با فاصله كمي كه تا بازِي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن باقي مانده است، عقده گشايي ها و تسويه حساب هاي شخصي با زحمتكشان كشتي بسيار ناپسند است.
صعود نورزاد و عالي در جام ياشار دوغو
دو كشتي گير تيم منتخب كشتي آزاد ايران در سي ودومين دوره مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام ياشاردوغو در تركيه به مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها صعود كردند.
در وزن ۵۵ كيلوگرم، بابك نورزاد پس از شكست دادن سويل تكين از تركيه به مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها راه پيدا كرد. وي در دور اول نيز حريف ترك خود را برده بود.همچنين در وزن ۷۴ كيلوگرم نيز محمد باقر عالي پس از غلبه بر دو كشتي گير اهل قزاقستان به نام هاي اميرلان آتوآراشوك و دنيس ناسنكوف به عنوان سرگروه به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد.اما اميرعباس مرادي گنجي در وزن ۸۴ كيلوگرم از حريف گرجستاني خود شكست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.
محمدهادي پورعليجان كه دو شكست در كارنامه خود داشت، با حساب ۵ بر ۳ ايگور كوزنتسوف از قزاقستان را برد اما نتوانست از گروه خود صعود كند.
در وزن ۱۲۰ كيلوگرم نيز مجيد انوري با حساب ۶ بر صفر مغلوب كاشف چاكراوغلو از تركيه شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
سه پيروزي براي فرنگي كاران ايران
مسابقه هاي كشتي فرنگي انتخابي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن با درخشش كشتي گيران ايراني در تاشكند آغاز شد.
در وزن ۷۴ كيلوگرم، محسن پودنكي با نتيجه ۴ بر صفر حريفي از بوسني را شكست داد و به دور دوم راه يافت.
بهروز جمشيدي كشتي گير وزن ۸۴ كيلوگرم كشورمان در دور نخست حريفي از ليتواني را با نتيجه ۸ بر يك شكست داد.
در وزن ۹۶ كيلوگرم، مسعود هاشم زاده با حساب ۷ بر صفر مقابل حريفي از اسپانيا به پيروزي رسيد.
پيروزي يونسي نيا بر حريف آمريكايي
تيم كشتي آزاد كارگران به نمايندگي از كشورمان در رقابت هاي آكروپليس يونان شركت كرده است و در اولين روز اين مسابقه ها صاحب پنج پيروزي و يك شكست شد.مهدي بابايي جعفري در وزن ۶۰ كيلوگرم ۶ بر يك حريف يوناني را مغلوب كرد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم نيز مهدي محرم پور پس از استراحت دور نخست، ۹ بر صفر رايان ويكر از كانادا را مغلوب كرد.
در وزن ۸۴ كيلوگرم مصطفي يونسي نيا پس از پيروزي ۶ بر يك دور اول برابر موليكا از آمريكا، در دور دوم ۱۲ بر يك جاناتان ريوك از كانادا را مغلوب كرد تا علاوه بر سرگروهي، يكي از كشتي گيران پراميد كشورمان براي تصاحب مدال طلا باشد.
در وزن ۹۶ كيلوگرم احسان نعمتي پس از پيروزي ۴ بر ۲ دور اول برابر الكساندروس از يونان، ۵ بر ۳ مغلوب كشتي گير لهستاني شد.

رئيس فدراسيون هندبال:
در زمينه توسعه و گسترش، موفق بوده ايم
003660.jpg
گروه ورزشي: درحال حاضر نزديك به شصت هزار نفر رسما در ايران به بازي هندبال مشغولند.
عليرضا رحيمي رييس فدراسيون هندبال با اعلام اين مطلب گفت: اگرچه به نتايج دلخواه در مسابقات قهرماني آسيا دست پيدا نكرده ايم، اما در زمينه توسعه و گسترش هندبال در داخل كشور به نسبت ساير كشورهاي آسيايي موفق تر بوده ايم و به همين دليل فدراسيون جهاني، ايران را به عنوان يكي از بهترين كشورها در اجلاس روسيه برگزيد. رييس فدراسيون هندبال عمده مشكل اين ورزش در ايران را نداشتن كفپوش هاي استاندارد خواند و گفت:  براساس نمودار فدراسيون پزشكي ورزشي تعداد مصدومان هندبال بيشتر از ساير رشته ها در طول سال بوده است.وي افزود: هم اكنون چهل ورزشكار برجسته تيم هاي جوانان، اميد و بزرگسالان مينيسك پاي خود را به تيغ جراحان سپرده اند و اين ضايعه اي بزرگ براي اين ورزش محسوب مي شود.
رييس فدراسيون هندبال حضور نمايندگان ايران در مسابقات باشگاه هاي آسيا و جوانان را مهم ترين برنامه هاي سال آينده هندبال خواند و با اشاره به بهره برداري رسيدن سالن اختصاصي هندبال گفت: با افتتاح اين سالن كه از كفپوش استاندارد برخوردار است نيمي از مشكلات ما در راه آماده سازي تيم هاي ملي حل خواهد شد.

درگذشت كاپيتان پيشين تيم هاي ملي واليبال و بسكتبال ايران
003663.jpg
گروه ورزشي: كاپيتان اسبق تيم هاي ملي واليبال و بسكتبال ايران درگذشت. محمود عدل پس از چند سال دست و پنجه نرم كردن با بيماري سرطان ديروز در بيمارستان مهراد تهران چشم از جهان فروبست.
وي با تيم ملي واليبال ايران در بازي هاي آسيايي ۱۹۵۸ توكيو صاحب مدال نقره شد.او چند صباحي پس از پيروزي انقلاب اسلامي رئيس فدراسيون واليبال بود و از آخرين مسئوليت هاي ورزشي او مي توان از رئيس كميته ساحلي ايران، عضويت در كميته واليبال ساحلي كنفدراسيون آسيا و عضويت در هيأت رئيسه فدراسيون بسكتبال ياد كرد.
پيكر مرحوم محمود عدل ساعت ۸ صبح امروز از بيمارستان مهراد تهران به سوي بهشت زهرا(س) تشييع خواهد شد. گروه ورزش همشهري درگذشت اين پيشكسوت ورزش را به جامعه ورزش و خانواده او تسليت مي گويد.

تيم ملي شمشيربازي بانوان ايران انتخاب شد
گروه ورزشي: رقابت هاي انتخابي تيم ملي شمشيربازي بانوان كشور در سالن كلاهدوز به پايان رسيد.۲۴ شمشيرباز برتر از ۸ استان در ۳ اسلحه اپه، فلوره و سابر به مدت ۳ روز با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان و در اسلحه فلوره: شيرين رضايي (اصفهان)، مهديه منتظران (يزد)،  مهشيد جوانبخش (تهران) و مارال ترك قشقايي (خوزستان)، در اسلحه اپه: عاطفه خامه سيفي (اصفهان)، وحيده نادعلي (يزد)، فاطمه عبدلي (همدان) و نعيمه پژوهش (يزد) و در اسلحه سابر: ريما رادپور، ستايش دولتشاهي (تهران)، مهرنوش زيرك (اصفهان) و تكتم خاني (گلستان)،  به اردوي تيم ملي دعوت شدند.

احداث پيست تارتان در بندر عباس
گروه ورزشي: معاون  ورزشي  در امور فدراسيون هاي  سازمان  تربيت  بدني  گفت : براي  گــسترش ورزش  دوو ميداني  در استان  هرمزگان  پيست  «تارتان» در ورزشگاه  تختي  بندرعباس احداث  مي شود.علي  كفاشيان  هدف  از احداث  اين  پيست  راكشف  و جذب  استعدادها و تربيت  مربيان  و نيروهاي  متخصص  در ورزش هاي  پايه عنوان  كرد. وي  تصريح  كرد: عمليات  ساخت  پيست  ورزشي  تارتان  از ابتداي  سال  آينده  آغازمي شود.كفاشيان  با اشاره  به  نقش  پايگاههاي  قهرماني  در رشد ورزش  كشور گفت :مهمترين  كار سازمان  تربيت  بدني ، تربيت  نيروهاي  متخصص  براي  پايگاههاي قهرماني  است .

تيم فوتبال اميد كره جنوبي وارد تهران شد
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال اميد كره جنوبي براي برگزاري مسابقه رفت با تيم ملي كشورما در چارچوب مرحله مقدماتي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن ديروز وارد تهران شد.
كاروان ۳ نفره تيم فوتبال اميد كره جنوبي متشكل از بازيكنان، كادر فني و همراهان بلافاصله پس از ورود به فرودگاه مهرآباد تهران در هتل المپيك مجموعه ورزشي آزادي اسكان يافت. كره اي ها ساعت ۱۵ امروز نخستين تمرين جدي خود را در زمين شماره ۲ محل اردوي تيم هاي ملي فوتبال برگزار مي كنند و همزمان با اين تمرين ملي پوشان تيم اميد كشورمان نيز در زمين شماره يك اين محل تمرين خواهند كرد.
مسابقه تيم هاي فوتبال اميد ايران و كره جنوبي ساعت ۱۶ چهارشنبه ۲۷ اسفند در ورزشگاه  آزادي تهران برگزار خواهد شد.

چهار تيم در مرحله پاياني بسكتبال با ويلچر ايران
گروه ورزشي: ۴ تيم به مرحله پاياني رقابتهاي بسكتبال با ويلچر باشگاههاي دسته برتر كشور يادواره مرحوم حبيب الله محاسبتي راه يافتند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان در پايان رقابتهاي نيمه پاياني تيمهاي فرش نگين مشهد، بنياد خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامي زنجان و پگاه رزم آوران مازندران به مرحله پاياني راه يافتند كه در زنجان با هم مسابقه مي دهند.
در مرحله نيمه پاياني اين رقابتها نفت بهران با نتايج ۵۵ بر ۴۲ ، ۴۵ بر ۲۸ و ۶۵ بر ۳۵ به ترتيب تيمهاي ايثار اصفهان، كهريزك تهران و آذربايجان غربي را شكست داد، تيم كهريزك تهران با نتايج ۴۵ بر ۳۳ و ۳۴ بر ۱۵ به ترتيب دو تيم ايثار اصفهان و آذربايجان غربي را شكست داد و در ادامه اين مسابقات تيم ايثار اصفهان موفق شد با نتيجه ۴۱ بر ۳۲ تيم آذربايجان غربي را ببرد.
براساس اين گزارش تيمهاي ايثار اصفهان و آذربايجان غربي با احتساب اين نتايج به رقابتهاي بسكتبال با ويلچر باشگاههاي دسته اول كشور سقوط كردند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |