پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۹
بازارچه آخر هفته
Front Page

مردم به سينما مي آيند اگر...
002349.jpg
بانزديك شدن به آخر سال تعدادي از سينماها براي اكران بهاري، واپسين ساخته كمال تبريزي را در نظر گرفته اند. فيلم مارمولك كه در جشنواره فجر جايزه تماشاچيان رابه خود اختصاص داد، هم اكنون در بسياري از سينماها براي دوستداران اين نوع فيلم ها در نظر گرفته شده است.
مارمولك كه از بازي پرويز پرستويي بهره مي برد به تنهايي كافي است كه تعداد زيادي از تماشاچيان را به خود مجذوب كند.
اين فيلم در جشنواره فجر توانست صف هاي طويلي از سينماروها بسازد و نظر بسياري از تماشاچيان را به خود معطوف كند.
ازطرفي نوع نگاهي كه در اين فيلم است، خود جاي بسي تأمل دارد ، فيلم خالي از طنزهاي موجود داراي نگاهي نو به اصل توبه است و پرستويي با شگردي ويژه توانسته دو نقش متفاوت دزد و روحاني را براي مردم به تماشا بگذارد.
از ديد مخالفان مارمولك، اين فيلم نبايد از فيلترهاي وزارت ارشاد عبور مي كرد و به آن اجازه اكران داده مي شد. در صورتي كه خود تبريزي با اين گونه حرفها كاملا ً  مخالف است ونگاه فيلم را نگاهي موافق با مذهب مي داند.
اما آنچه مسلم است آزادي نسبي موجود براي ساخت و همچنين ايجاد خلاقيت در داستان هاي فيلم، خود باعث حركتي نو در سينما بوده و براي جذب تماشاگران به سينما بسيار مفيد است.
شايد پس از جشنواره فجر با بالا رفتن سطح كيفي فيلم ها و فاصله گرفتن موضوع هاي فيلم از نگاه هاي تكراري كمي از مشكل كمبود تماشاگر فيلم حل شود.
بالا رفتن قيمت بليت فيلم مارمولك در بعضي از سينماها تا حد هزار تومان خود حاكي ازمتقاضي زياد براي تماشاي آخرين ساخته كمال تبريزي است.
ولي نكته اي كه بايد به آن توجه كرد آن است كه مردم حاضرند براي فيلمي كه واقعاً حرفي براي گفتن داشته باشد، هزينه كنند و براي تماشاي آن وقت صرف كنند.
اين بدان معناست كه بسياري از فيلم هايي كه قادر به جذب تماشاچي نمي باشند برخاسته از خواسته مردم نيستند.

شبكه تلفن گوياي  «فوريت هاي نظارت سازمان ايرنگردي و جهانگردي» راه اندازي شد
002352.jpg
در راستاي وظايف نظارتي سازمان ايرانگردي و جهانگردي و به مناسبت شروع سال جديد، شبكه تلفن گوياي فوريت هاي نظارت راه اندازي شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلا ع رساني ايرانگردي و جهانگردي تمامي هموطنان مي توانند از اين طريق شكايات خود را درباره كليه تاسيسات گردشگري از جمله هتلها، مهمانپذيرها، واحدهاي پذيرايي ميان راهي و دفاتر خدمات مسافرتي مطرح نمايند. اين سازمان نيز تلا ش خواهد كرد تا در اسرع وقت بازرسان خود را جهت رسيدگي موضوع به محل اعزام نمايد.
مصلحي، معاون نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتي و هتلها با اشاره به اين كه اين شبكه به صورت شبانه روزي با دارا بودن ۳۰ خط ويژه در خدمت گردشگران و هموطنان در ايام تعطيلا ت نوروزي خواهد بود تاكيد كرد: كليه گردشگران و هموطنان مي توانند شكايات، انتقادات و پيشنهادات خود را از طريق اين شبكه با شماره تلفن ۳۸۹۶۲۰۰ مطرح و پاسخ خود را در تماس هاي بعدي از طريق همين شبكه دريافت كنند.
وي در پايان ياد آوري كرد: در آينده نزديك اطلا عات كليه تاسيسات ايرانگردي از قبيل آدرس، تلفن، شرح خدمات و نرخ آن و اطلا عات مربوط به جاذبه هاي گردشگري به دو زبان فارسي و انگليسي در اين شبكه جهت استفاده گردشگران قرار داده مي شود.

نوروزتان پيروز باد
روزهاي پاياني سال، اغلب مردم اوقاتي پرمشغله دارند. برخي خانواده ها مقدمات سفر بين قاره اي مثل گشت و گذار در اهرام ثلا ثه، كنار برج ايفل و جنگل هاي كاراكاس را آماده مي كنند و برخي ديگر با عيدي ۱۰۰ هزار توماني كه در لحظه هاي آخر سال تقديم شان شده در مغازه هاي شهر مشغول خريد كفش، لباس، آجيل، ميوه و ... هستند و احتمالا ً كمي هم پس انداز مي كنند!
ولي يك نكته جاي تأسف دارد: باوجود اضافه ماندن عيدي، خيلي كم پيش ميآيد كه خانواده ها براي رفتن به سينما و تئاتر يا تفريحاتي از اين دست برنامه ريزي كنند.
بازارچه آخر هفته براي خانواده هايي كه قصد سفر به نقاط مختلف كشور را دارند اقدام به درج قيمت هتل هاي برخي از شهرها نموده است. البته بنابه گفته سازمان جهانگردي قيمت هتلها در ايام نوروز افزايش نخواهد يافت. خانواده هايي كه در ايام نوروز قصد سفر ندارند مي توانند بعد از ديد و بازديد اقوام و آشنايان سفرهاي يك روزه اي به مناطق سرسبز اطراف تهران مانند دماوند، دربند، فشم و لواسان داشته باشند. همچنين مي توانند سري هم به پارك هاي جنگلي مانند حصارك، چيتگر، سرخه حصار و غيره بزنند. اما اگر هيچ يك از اين ها را نپسنديدند، مي توانند از برنامه هاي استثنايي، بي نظير، مفرح و به يادماندني تلويزيون بهره جويند!
گفتني است؛ بيشتر مراكز تفريحي به غير از سينماها در چند روز اول سال تعطيل اند. خانواه هاي علا قه مند به فيلم هاي جديد(مارمولك،كما،ملا قات با طوطي) مي توانند فرصتي نيز براي رفتن به سينما بگذارند. همچنين از روز پنجم همزمان با اتمام تعطيلا ت رسمي بيشتر فرهنگسراهاي شهر اقدام به برگزاري مسابقات «قرآن بخوانيدجايزه بگيريد» مي كنند كه به افراد برگزيده جوايزي هم به رسم يادبود اهدا خواهد شد.

برگزاري جشنواره نوروزي
فرهنگسراي اشراق به مناسبت فرا رسيدن نوروز، جشنواره ميهماني گلها و ماهيان قرمز را برگزار مي كند. خانواده هايي كه راهي مسافرت اند، مي توانند گلهاي آپارتماني و ماهيان قرمز خود را از تاريخ دوم فروردين به عنوان امانت به فرهنگسرا بسپارند. (اين نبوغ، جاي تبريك ويژه دارد.) همچنين فرهنگسراي اشراق از خانواده هايي كه به سفر مي روند خواسته است در طول سفر از مناظر بكر طبيعت عكس بگيرند تا عكس ها در جشنواره چشم انداز طبيعي ايران شركت داده شوند. علا قه مندان مي توانند آثار خود را تا ۲۵ فروردين ارائه كنند. شايان ذكر است؛ نتايج اين جشنواره در تاريخ ۱۰ ارديبهشت اعلا م خواهد شد.
فرهنگسراي اشراق همچنين همزمان با شكوفايي بهار طبيعت مسابقه ويژه اي را براي بانوان با عنوان «بهترين سبزه و شمع» برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسرا، انجمن بانوان اين مجموعه با هدف احياي سنتهاي ديرين محلي و تشويق و ترغيب بانوان و تقويت خلا قيت هاي هنري آنان اقدام به برگزاري مسابقه ويژه سبزهآرايي و شمع نموده است. بنابراين بانوان علا قه مند مي توانند باتوجه به امكانات و سلا يق خود سبزه و شمع سفره هفت سين را تزئين نموده و تا پايان نوروز به فرهنگسراي اشراق ارائه دهند.

ما ايراني هاي درخت دوست
فصل بهار، فصل درختكاري است. به همين منظور فرهنگسراي اشراق به مدت يكماه ۳۰ هزار نهال زيتون به مردم هديه مي دهد تا با كاشت نهال ها شهري سبز و پاكيزه داشته باشيم. بنابراين ديگر لا زم نيست نگران آتش سوزي هاي هميشگي، تخريب جنگل و قاچاق چوب باشيد، چون ما انسان هاي نهال كاري هستيم.
علا قه مندان جهت شركت در برنامه هاي بالا  مي توانند به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي اشراق مراجعه و يا با شماره تلفن  ۷۳۲۷۶۸۵ تماس حاصل فرمايند.

طرح امداد سبز
خانواده هايي كه در مورد گلهاي آپارتماني و نحوه رشد آن مشكل دارند، نگران نباشند. طرح امداد سبز پاسخگوي مشكلا ت آنها درباره گلهاي آپارتماني به صورت تلفني و يا حضوري است. اگر خيلي عاشق طبيعت كوچك آپارتمان تان هستيد، با شماره تلفن ۷۳۲۷۱۱۱ تماس بگيريد.
بازارچه همشهري تعطيلا ت خوب و سال پرباري را براي خوانندگانآرزو مي كند.

بازارچه آخر هفته
002322.jpg
002331.jpg

|  بازارچه خودرو  |   بازارچه خوراك  |   بازارچه آخر هفته  |   بازارچه ارتباطات  |   بازارچه حمل و نقل  |    گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |