پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۹
عكس روز
ملا لت عيد
002313.jpg
بوي عيدي، بوي توت... تعطيلا ت دو هفته اي عيد فرا رسيده، زماني كه مثل تمامآن سالهاي خاكستر  شده به
چرت زدن خواهد گذشت.
هنوز هم مي توان صداي توپ پلا ستيكي را كه از گذشته نه چندان دور بر عيد بچه ها سايه افكنده ، لمس كرد.
آيا خانواده هاي ايراني، مخارج يك سفر كوتاه - حتي براي يك بار در سال، براي عيد - به شهرهاي ديگر و نظاره اين همه جاي باستاني را دارند؟ آيا عيد امسال رونق خواهد داشت؟
بوي عيدي، بوي توت تا مرز كسالت.

نامه
نامه اي به درخت
جواد عسگر
اولين بار تو را كنار خيابان ديدم. محكم و استوار ايستاده بودي، كمي لباست پاره شده بود، و روي آن اشكال و اسامي مختلف حك شده بود مسلماً تو از اين خالكوبي هاي روي تنت خوشحال نمي شوي اما اين، از كم لطفي اطرافيانت است. به هر حال تو داشتي به وظيفه خودت يعني ايجاد اكسيژن به خوبي عمل مي كردي. نامه اي كه مي نويسم براي اين است كه هم سال جديد ۸۳ را به تو تبريك بگويم و هم اينكه بابت تولد خواهران و برادران كوچكت در هفته درختكاري، شاد باشي گفته باشم.
اميدوارم كه عيديت را تا حالا  دريافت كرده باشي و مثل بعضي از شركت هاي خصوصي نباشد كه آن را به بعد از سال جديد موكول كرده اند، آن هم به صورت عيدي كارگري، نه كارمندي. شايد با آن پول بتواني براي خودت خريد عيد را انجام دهي وكمي هم قرض و بدهكاري هايت را بپردازي.
راستي نگفتم كه عوارض نوسازي بالا  رفته است. مطمئنم از اين خبر شوكه شدي، شايد هم سكته را زدي، خوب حالا  تو بايد از اين به بعد بابت برگ هاي تازه ات پول بيشتري پرداخت كني. زياد نگران نباش، فقط ۳۰۰ درصد گران شده. مي داني كه اگر اين پول را پرداخت نكني چه اتفاقي مي افتد، براي يادآوري بايد بگويم كه در صورت پرداخت نشدن اين پول، در اسرع وقت قطع و به كارخانه چوب بري منتقل مي شوي. اين ماده قانوني حتي با شكايت به مراجع بالا تر هم قابل تغيير نيست.
نمي دانم بابت روييدن كنار خيابان اصلي سالا نه چقدر بايد به شهرداري پرداخت كني، يا اينكه به جرم سبز شدن كنار تابلوي توقف ممنوع چقدر جريمه پرداخت مي كني. اما به هر حال اين عيدي كه دريافت مي كني همه اش را يك دفعه خرج نكن، كمي از آن را هم نگهدار كه لا زمت مي شود.
يك خبر خوش هم برايت دارم، آن هم اين است كه سال ۸۳ واردات خودرو نداريم. يعني اينكه دوباره اين خودروي داخلي با پنج برابر آلا يندگي زيست محيطي بيشتر و دو برابر مصرف بنزين افزون تر نسبت به خودروهاي استاندارد دنيا، به كمك آلودگي هواي تهران مي آيد. فكر كنم سال ديگر حقوقت بالا  رود چون به هر حال كار تو و دوستانت زياد است و به خودي خود متقاضي كارتان زياد مي شود ، بنابراين مي تواني تقاضاي درآمد بيشتري كني. به هر حال اين هم تصميم صحيح وزارت صنايع در جهت كمك به ايجاد شغل براي درختان است.به هر جهت نبايد از كم كاري وزار ت كار درختان شكايت كنيد!!
اميدوارم كه به مسائل اقتصادي وارد باشي،بايد بداني به ازاي كمي بالا رفتن حقوق كارمندان صاحبخانه ها هم پول بيشتري مي طلبند. يعني به خودي خود سال ديگر تورم داريم،بنابراين تو هم مي تواني از كلا غ ها و كبوترهايي كه روي شاخه هايت مي نشينند اجاره بهاي بيشتري طالب شوي و بگويي اگر ندارند بروند جاي ديگر يا اينكه برگردند به شهرستان خودشان و اصلا ً براي چه مهاجرت كرده اند؟

آيينه تصوير
002346.jpg


نشانه هاي صلح مردند. دست كم پنج هزار كبوتر در پي سقوط قفس شان به درون آب كشته شدند. مسوولا ن مسابقات قايق سواري تايوان اين كبوترها را براي شروع رقابتها گرد آورده بودند اما نتوانستند از آنها استفاده كنند و كبوترها به ابديت پركشيدند.

002343.jpg

سرانجام صبركارشناسان بهداشتي در آمريكا به سر آمد و آنها لب به انتقاد از شركت هاي هاليوودي گشودند. كارشناسان معتقدند سيگار كشيدن ستاره هاي خوش تيپ فيلم هاي هاليوودي، جوانان را به كشيدن سيگار ترغيب مي كند.

002319.jpg

كارگران آخرين بررسي ها را روي «پيروس»، ساخته جديد تويوتا كه با گازوئيل - الكتريسته حركت مي كند انجام مي دهند. تويوتا موفق شده اجازه استفاده از تكنولوژي جديد شركت فورد، كه موتور خودروها در آن با گازوئيل و نيروي باتري كار مي كنند را بگيرد و «پيروس» را با استفاده از اين تكنولوژي روانه بازار كند.

002334.jpg

ظاهراً ميكل آنژ در ساخت شاهكار بزرگش، «مجسمه داود» دچار يك اشتباه كوچك شده. مچ پاهاي مجسمه داود كه پنج متر و هفده سانتي متر طول و حدود پنج هزار و پانصد كيلو وزن دارد، بسيار نازك تر از آن هستند كه قادر به تحمل چنين وزني باشند. به هر روي مقامات موزه اي در فلورانس كه «داود» در آن نگهداري مي شود، مشغول مرمت اين شاهكار هنري هستند.

صداي مصرف كننده
شما رسمي هستيد، شما قراردادي 
چرا ميان كارمندان رسمي و قراردادي تا اين حد تبعيض قائل مي شوند. عيدي كارمندان رسمي بين ۱۷۰ تا ۲۵۶ هزار تومان است و عيدي قراردادي ها ۱۰۰ هزار  تومان. مبلغ كمك هزينه ها را از حقوق اسفندماه قراردادي ها كم كرده اند، اما از رسمي ها چيزي كسر نشد. به رسمي ها هديه ازدواج و بن مي دهند و قراردادي ها پشيزي دريافت نمي كنند.تعدادي از كارمندان دانشگاه آزاد، واحد جنوب 

فراخوان بزرگ 
به مديرعامل محترم ايران خودرو پيشنهاد مي كنيم هرچه سريعتر اقدام به اعلا م فراخوان بزرگ تعويض گيربكسRD كند تا مصرف كنندگان بيش از اين عذاب نكشند.نام محفوظ 

نصف بن، نصف پول 
خواستيم با بن هاي آموزش و پرورش، تلويزيون بخريم. گفتند نصف آن را بن قبول مي كنيم، نصف ديگر را بايد نقدي پرداخت كنيد.
ابراهيمي 

بن ماهي تن 
اگر مي خواهند به كارگران بن بدهند، حداقل بن جنسي را بدهند كه به درد بخورد. به نظر شما بن كره و ماهي تن هم شد بن؟
بازارچه، اگر براي شما بن نشد، براي ما قافيه كه شد.عباسي 

كارمندان نامرئي بانك 
در تاريخ هفدهم اسفند، مطلبي چاپ كرده بوديد مبني بر استخدام هاي بي رويه در بانك ها و نيز درآمدهاي بالاي كارمندان بانك به علت حساسيت شغلي آنها. خواستيم بگوييم بانك ها اگر كارمند به تعداد كافي - و نه اضافه - داشتند كه صفها تا اين حد شلوغ و كلا فه كننده نمي شدند. در ضمن درآمد يك كارمند بانك در واحد صف (شعبه) ۱۲۰ هزار تومان است و در ستاد (اداري) كمتر از آن.
جمعي از كارمندان بانك ها

واسطه گري به جاي توليد
اتحاديه صنف مشاورين املا ك تهران همانند يك وزارتخانه توسعه  يافته و پرسنل دارد. اي كاش اتحاديه صنف توليد كنندگان به اين بزرگي بود. متأسفيم از اين كه مي بينيم واسطه گري، ارج و قربي بيشتر از توليد دارد.احمد حسيني

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
بازارچه حمل و نقل
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |