پاسخ مسئولا ن
برنامه ريز هستيم، ولي كمبود داريم
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه همشهري، مورخ ۱۴/۱۲/۸۲، شماره ۳۳۲۵، صفحه ۴، ستون صداي مصرف كننده با عنوان «صف طولاني بليت هاي نوروزي» به اطلا ع مي رساند:
مشكلي كه تماس گيرنده محترم در مورد بليت قطارهاي نوروزي مطرح نموده اند به عدم برنامه ريزي برنمي گردد، زيرا طبق برنامه ريزي هاي انجام شده براي ايام نوروز ۸۳ روزانه ۱۳۲ قطار مسافربري به صورت رفت و برگشت با ظرفيت حدود ۶۳ هزار نفر اختصاص يافته. در طي اين ۲۰ روز حدود يك ميليون و ۲۵۰ هزار نفر جابه جا خواهد شد كه در مقايسه ميانگين روزانه نسبت به نوروز سال قبل ۴ درصد و نسبت به ايام عادي سال ۴۴ درصد رشد ظرفيت ايجادي نشان مي دهد.ضمناً از ساعت ۳۰/۵ بامداد ثبت نام از مردم توسط نمايندگان و ناظرين شركت رجاء با ارائه رسيد نوبت دهي انجام شد تا هر نفر براساس شماره نوبت خود مراجعه نمايد و از اتلا ف وقت جلوگيري شود. از سوي ديگر نيز جهت جلوگيري از تضييع حقوق مردم ليست ثبت نام ناظرين با فهرست فروش آژانس ها مطابقت داده مي شود تا در صورت بروز تخلف و صدور بليت خارج از نوبت با متخلفين برخورد شود.لذا همان طور كه به اطلا ع رسيد مشكل از برنامه ريزي نيست، بلكه مشكل ناشي از كمبود ناوگان و محدوديت عرضه در مقابل تقاضاي بيش از حد است و اين امر بارها از طريق رسانه هاي عمومي اعلا م و از مسؤولين محترم درخواست شده است تا توجه بيشتري به اين بخش مبذول نمايند. با اين حال، توسعه ناوگان مسافري ريلي به عنوان يك اولويت اساسي در دستور كار اين شركت قرار گرفته و خريد ۵۰۰ دستگاه انواع واگن هاي مسافري از آن جمله است كه انشاءا... طي دو تا سه سال آينده به ناوگان ريلي كشور افزوده مي شود.
مديركل دفتر مديرعامل و روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجاء
|