شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۰ - Apr 3, 2004
احمدي نژاد اعلام كرد
۱۳۸۳سال پاسخگويي براي شهرداري تهران
شوراي شهر: وام شهرداري براي ازدواج زوج هاي تهراني امسال پرداخت مي شود
شهردار تهران گفت: نقطه اوج و كمال شهرداري اين است كه خدمتگزاري در آن نهادينه شود و امسال بايد براي تحقق اين مهم از هيچ كوششي فروگذار نكنيم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، احمدي نژاد كه به مناسبت آغاز سال نو در اجتماع كاركنان شهرداري تهران سخن مي گفت سال ۸۲ را سالي پركار و سنگين براي شهرداري ارزيابي كرد و گفت: ما سال گذشته را سال بازيابي اعتماد مردم قرار داديم و ميثاق بستيم با تلاش و همت، اعتماد مردم را دوباره به شهرداري بازگردانيم چراكه اعتماد پايه هر اقدامي در شهر است و خوشبختانه امروز ديدگاه مردم به شهرداري مثبت و اميدواركننده شده است.
شهردار تهران ملت ايران را شايسته ترين ملت در طول تاريخ دانست و گفت: خدمتگزاري به مردم تهران توفيقي است كه نصيب ما شده است و ما بايد شكرگزار باشيم و براي تحقق آن با همه توان تلاش كنيم.احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود روحيه و منش خدمتگزاري و سالم سازي محيط را دو خط مشي اساسي شهرداري ذكر كرد و با تأكيد بر ضرورت نهادينه شدن اين دو مقوله در شهرداري افزود: آنچه ماهيت، هويت و شخصيت شهرداري را تبيين مي كند روحيه و منش خدمتگزاري است بنابراين همه كاركنان شهرداري بايد روش ها را به گونه اي اصلاح كنند كه هر اقدامي منجر به خدمت به مردم شود.
وي گفت: هرجا كه اختيار و تصميم گيري هست در آنجا احتمال خطر بالاست و اين خطر در شهرداري بيش از ديگر سازمانهاست به همين دليل بايد همت و اصرار كنيم كه كوچك ترين تخلفي در حوزه كاري ما اتفاق نيفتد تا حجم وسيع فداكاري و تلاش مديران و كاركنان زحمتكش شهرداري با تخلفات برخي انسان هاي جاهل و خودخواه آسيب نبيند.
شهردار تهران از باز شدن درهاي شهرداري به روي مردم به عنوان اقدامي مهم و ارزشمند در سال گذشته ياد كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي ملت را سهامدار انقلاب معرفي كرده اند و از اين  رو بايد همه درها به روي آنان باز باشد اما برخي سازمان ها آن قدر از وظيفه اصلي خود دور شده اند كه وقتي مجموعه اي نظير شهرداري قدري درهاي خود را به روي مردم مي گشايد بازتاب بسيار وسيعي در سراسر كشور پيدا مي كند.
وي گفت: بايد اين تفكر را در شهرداري نهادينه كنيم كه مشكل هر شهروند تهراني مشكل شهرداري است و براي حل آن از راه هاي قانوني تلاش كنيم.
احمدي نژاد با تأكيد بر ضرورت صرفه جويي در هزينه ها و جلوگيري از ريخت و پاش افزود: طراحي ها در حوزه اداري و مالي شهرداري بايد به گونه اي باشد كه بيشترين درآمد به طور مستقيم تبديل به خدمت به مردم شود و بخشي از صرفه جويي ها به عنوان پاداش به خود كاركنان بازگردد.
وي با اشاره به اين كه مشكل بيش از ۷۰ درصد مراجعان به شهرداري مسائل شهرسازي است گفت: برخي مواقع صدور يك پروانه، شش ماه يا گواهي پايان كار يك سال به طول مي انجامد كه اين روند بايد اصلاح و مشكل مردم در كوتاه ترين زمان ممكن رفع شود.
شهردار تهران اضافه كرد: در سال گذشته در بخش خدمات شهري گام هاي مؤثر و خوبي برداشته شد اما تا رسيدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داريم و بايد به جايي برسيم كه جمع آوري، تفكيك و بازيافت زباله ها ديگر به عنوان معضل خدمات شهري نباشد.
وي با تأكيد بر لزوم ايجاد تحول اساسي در فضاي سبز تهران گفت: در بخش فضاي سبز در سال ۸۲ همان روال قبلي با سرعت بيشتري طي و هزينه هاي سنگيني صرف فضاي سبز ناپايدار شد كه اين روند بايد با سرعت بيشتر به اصلاح هرچه بهتر گونه ها، شيوه كاشت و نگهداري آن منجر شود.
احمدي نژاد به شماره گذاري ۴۰۰ هزار خودرو در سال گذشته در تهران اشاره كرد و يادآور شد آهنگ كنوني احداث و تعريض معابر نمي تواند به تنهايي جوابگوي نيازهاي شهر باشد و بنابراين بايد با آموزش روش هاي صحيح استفاده از شبكه حمل و نقل تهران به شهروندان در مدت پنج تا هفت سال آينده از سرعت تحولات موجود پيشي گرفته و به يك نقطه آرامش و اطمينان در زندگي شهري دست يافت.
وي با اشاره به نامگذاري سال ۸۳ به سال پاسخگويي اظهار داشت: همه مديران شهرداري و شهرداران مناطق بايد با ارائه گزارش كار به مردم پاسخگوي سئوالات آنان باشند.
احمدي نژاد حمايت و همكاري بيشتر مردم و كمك آنان به حل مشكلات را دو دستاورد مهم پاسخگو بودن مسئولان بيان كرد و گفت: يك روز عده اي مسئوليت داشتند تا نظام شاهنشاهي را سرنگون و نظامي اسلامي را در اين كشور برپا كنند و در مقطعي نيز عده اي مسئول دفاع از سرزمين بودند و امروز همه ما مسئوليت داريم تا اين باور را در ميان نسل جوان ايجاد كنيم كه در اين نظام الهي مي توان كار سالم، پيشرو و مترقي انجام داد و جامعه را اداره كرد.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران:
وام شهرداري براي ازدواج زوج هاي تهراني امسال پرداخت مي شود
004104.jpg
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با تشريح جزئيات بودجه سال ۸۳ شهرداري اعلام كرد: بودجه سال گذشته شهرداري بر اساس متمم بودجه، ۱۰۰ درصد محقق شده است.
دكتر نادر شريعتمداري در گفتگو با ايسنا با اشاره به بودجه ۱۳ هزار و ۶۶۰ ميليارد ريالي شهرداري تهران در سال جاري افزود: بودجه سال جاري ۴ سازمان مستقل حمل و نقل و ترافيك، كشتارگاهها و سردخانه ها، ترمينالها و تاكسيراني شهرداري نيز ۲۵۴ ميليارد ريال است.
وي افزايش حدود ۸۰ درصدي بودجه سال ۸۳ شهرداري نسبت به بودجه مصوب سال گذشته را خاطرنشان شد و اظهار داشت: سهم بودجه عمراني نسبت به سال گذشته ۹۶ درصد و بودجه جاري ۵۳ درصد رشد داشته، بطوري كه ميزان بودجه عمراني ۸ هزار و ۸۷۰ ميليارد ريال و بودجه جاري ۴ هزار و ۷۹۰ ميليارد ريال است.
وي با اشاره به اين كه ۶۵ درصد بودجه سال ۸۳ شهرداري مربوط به مسائل عمراني و مابقي صرف هزينه هاي جاري مي شود، تصريح كرد: همچنين در بودجه سال جاري ۲ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال براي كمك به سازمان ها و شركتهاي شهرداري در نظر گرفته شده، به طوري كه ۱۴۰ ميليارد ريال جهت تجهيز آتش نشاني، ۲۰۰ ميليارد ريال براي توسعه و پرداخت مابه التفاوت بليت مترو، ۵۵۰ ميليارد ريال جهت پرداخت مابه التفاوت بليت اتوبوس، ۷۰ ميليارد ريال براي تجهيز راهنمايي و رانندگي و ۱۴۰ ميليارد براي نوسازي سازمان تاكسيراني، سيستم صندوق تعاوني و بيمه رانندگان تاكسي و ۳۰۰ ميليارد ريال براي امور فرهنگي، هنري و ورزشي به سازمانها و شركتهاي مذكور اختصاص پيدا كرده است.
شريعتمداري گفت: در بودجه سال ۸۳ شهرداري تهران ۲۰۰ ميليارد ريال براي كمك به پرداخت وام ازدواج در نظرگرفته شده است كه با تدوين آيين نامه اجرايي اين صندوق از سال جاري وام مذكور به زوجهاي تهراني اختصاص پيدا مي كند.
وي با اشاره به كسري ۲۵۰ ميليارد توماني بودجه سال جاري شهرداري تهران افزود: ۱۰۰ ميليارد تومان از اين رقم در قالب قرارداد با قرارگاه خاتم الانبياء براي اجراي پروژه هاي عمراني جبران خواهد شد و شوراي شهر نيز به شهرداري اجازه داده است تا سقف ۱۵۰ ميليارد تومان براي توسعه بخش حمل و نقل عمومي، از مشاركت بخش خصوصي و اعتبارات بانكها استفاده كند.
وي بيان كرد: شهرداري تهران در سال جاري با وصول طلب ۱۲۰ ميليارد توماني خود از دولت كه در بودجه اين سازمان نيز در نظر گرفته شده، بخشي از بدهي هاي گذشته به شهروندان را پرداخت خواهد كرد.
وي تصريح كرد: همچنين هزينه بازپرداخت وام مترو كه به دليل محدوديتهاي مالي شهرداري در سال گذشته حذف شده بود، در بودجه سال جاري در نظر گرفته شد.

رها سازي زباله در تفرجگاههاي تهران
استمداد سازمان محيط زيست براي پاكسازي زباله هاي سيزده بدر
004101.jpg
مدير كل محيط زيست استان تهران از رهاسازي حجم عظيم زباله در طبيعت همزمان با برپايي آيين سيزده بدر انتقاد كرد.
مهندس محمد حسن پيراسته در گفت و گو با ايسنا اشاره كرد: متاسفانه با وجود تمهيدات انديشيده شده براي روز ۱۳ فروردين و بسيج ماموران و عوامل محيط زيست استان تهران تعداد زيادي از تفرجگران با خودروهاي خود همانند سالهاي گذشته باورود به مناطق تحت حفاظت اداره كل محيط زيست استان تهران، حجم وسيعي زباله در اين مناطق از خود به جاي گذاشتند.
وي با اشاره به اينكه حجم زباله هاي ريخته شده در پاركهاي ملي خجير و سرخه حصار و مناطق حفاظت شده جاجرود، البرز مركزي و ورجين قابل توجه است گفت: عمليات پاكسازي اين مناطق از روز شنبه(امروز) آغاز مي شود. لذا علاقه مندان و تشكلهاي غيردولتي مي توانند براي همكاري در اين زمينه مراتب را با روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان تهران در ميان بگذارند.
مديركل محيط زيست استان تهران همچنين گفت: در روز ۱۳ فروردين يك مورد آتش سوزي در منطقه حفاظت شده جاجرود رخ داد كه خوشبختانه به دليل رطوبت موجود،  حريق گسترش نيافت و با كمك آتش نشاني محل اطفا شد.
همچنين گزارش خبرنگار ما در اين باره حاكي است كه امسال در روز سيزده بدر در مبادي ورودي اغلب پارك هاي جنگلي داخل و حاشيه شهر، شهرداري تهران (سازمان بازيافت و بعضا شهرداريهاي مناطق) كيسه زباله رايگان در اختيار شهروندان گذاشت،  كه اگر چه باز هم شماري از مردم اقدام به رهاسازي زباله در محيط كردند اما نقش قابل توجهي در كاهش آلودگي پاركها داشت.

۱۵۰متر از اطراف رودخانه ها حريم عمومي اعلام شد
004107.jpg
هيأت وزيران بخشي از آيين نامه مربوط به بستر و حريم رودخانه ها، انهار، مسيلها، مردابها، بركه هاي طبيعي و شبكه هاي آبرساني، آبياري و زهكشي را اصلاح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين اصلاحيه كه بنا به پيشنهاد وزارت نيرو و به استناد ماده (۵۱) قانون توزيع عادلانه آب، مصوب ۱۳۶۱ صورت گرفته، آمده است: حريم آن قسمت از اراضي اطراف رودخانه، مسيل، نهر طبيعي يا سنتي، مرداب و بركه هاي طبيعي است كه بلافاصله پس از بستر قرار دارد و به عنوان حق ارتفاع براي كمال انتفاع و حفاظت كمي و كيفي آنها لازم است و طبق مقررات اين آيين  نامه توسط وزارت نيرو يا شركتهاي آب منطقه اي تعيين مي گردد.
در اصلاحيه مذكور آمده است: حريم انهار طبيعي، رودخانه ها و مسيلها (اعم از اينكه آب دايم يا فصلي داشته باشند) و مردابها و بركه هاي طبيعي براي عمليات لايروبي و بهره برداري، از يك تا بيست متر و براي حفاظت كيفي آب رودخانه ها، انهار طبيعي و بركه ها تا يكصد و پنجاه متر (تراز افقي) از منتهي اليه بستر خواهد بود كه بنا به مورد و نوع مصرف و وضع رودخانه ، نهر طبيعي و بركه به وسيله وزارت نيرو يا شركت هاي آب منطقه اي تعيين مي شود.
بنا براين اصلاحيه، حريم كيفي براي رودخانه ها، انهار طبيعي و بركه هاي تأمين كننده آب شرب مقطوعا يكصد و پنجاه متر خواهد بود.
سياهه رودخانه هاي ياد شده توسط سازمانها ي آب منطقه اي تعيين و براي اطلاع عموم اعلام خواهد شد. در اين اصلاحيه كه يك تبصره نيز به آيين نامه بستر و حريم رودخانه ها اضافه شده است ذكر شده است: كليه مراجع تعيين كننده كاربري و صادر كننده پروانه استقرار فعاليت، مكلفند قبل از تعيين كاربري و با صدور هرگونه مجوزي در حريم موضوع بند (خ) ماده (۱)اين آئين نامه، نسبت به كسب نظريه شركت آب منطقه اي مربوطه در رابطه با كمال انتفاع و عدم ضرر براي موضوع مورد نظر اقدام نمايند.

هداياي شهرداري به كودكان بي سرپرست و بيمار
شهرداري تهران در نخستين روز از سال نو هدايايي را به كودكان بي سرپرست يا بستري در بيمارستان ها اهدا كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، شهردار تهران اول فروردين در مركز طبي كودكان تهران حضور يافت و ضمن عيادت از آنان هداياي شهرداري را به اين كودكان داد.محمود احمدي نژاد در مصاحبه اي گفت: شهرداري تهران اين كار را به نمايندگي از مردم شريف تهران انجام داد.احمدي نژاد گفت: شهرداري در حد توان خود به تجهيز بيمارستان هاي تهران به ويژه بيمارستان هاي كودكان كمك خواهد كرد.

بحران انتشار گازهاي گلخانه اي كشور رو به افزايش است
انتشار گاز گلخانه اي CO2 در كشور تا سال ۱۳۸۹، حدود ۱۳۰ درصد افزايش مي يابد.بر پايه نتايج تحقيقات پروژه بازنگري زيست محيطي انرژي در كشور، كل انتشار گازهاي گلخانه اي در ايران از حدود ۴۰۵ هزار گيگاگرم (معادل ۷/۶ تن بر نفر) در سال ۱۳۷۵ به ۷/۸ تن بر نفر در سال ۱۳۷۹ افزايش يافته است كه اين رقم معادل ۲ درصد از كل انتشار جهاني CO2 است.گزارش شبكه خبري آسمان آبي، مي افزايد: «چنانچه مصرف بي رويه انرژي در كشور با همين روند ادامه يابد و اقداماتي درجهت جمع آوري گازهاي همراه ميادين نفتي انجام نشود ميزان انتشار گاز CO2 در سال ۱۳۸۹ حدود ۱۳۰ درصد افزايش مي يابد كه درصورت اجراي پروژه هاي جمع آوري گاز اين رقم تا ۵۰ درصد قابل كاهش است.»

ارتباط مشتركان چهار مركز تلفن تهران از امروز مختل مي شود
ارتباط تلفني برخي مشتركان در مراكز زارعي، مهديه، ۲۲ بهمن و شهيد مشهدي مهدي همزمان با توسعه شبكه، از ۱۵ فروردين به مدت ۷۲ ساعت مختل مي شود.
به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، با اجراي عمليات كابل برگردان در مركز شهيد زارعي ارتباط تلفني مشتركان با پيش شماره هاي ۴۱۰، ۴۱۱ ، ۴۱۲ ، ۴۱۳ ، ۴۱۴ ، ۴۱۷ در محدوده خيابانهاي اتوبان همت، رسالت،  فرهنگستان و انديشه با اختلال همراه مي شود.
انجام عمليات كابل برگردان در مراكز تلفن شهيد مهديه پيش شماره هاي ۵۳۶ ، ۵۳۷ ۵۳۸، ، و ۵۳۹ را در محدوده خيابانهاي ناصر شراره، بوستان،  كوچه مازندراني، توسل و كيهاني دچار اختلال مي كند.
بر اساس اين گزارش، با جايگزيني سوييچ قديمي در مركز تلفن ۲۲ بهمن مشتركان با پيش شماره هاي ۸۴۶، ۸۳۱ ، ۸۴۲ ، ۸۴۳ و ۸۸۴ در محدوده خيابانهاي بزرگراه رسالت،  دبستان و شهيد عراقي دچار مشكل خواهند شد.عمليات كابل برگردان در مركز تلفن شهيد مشهدي مهدي نيز تلفنهاي مشتركان با پيش شماره هاي ۳۴۹ ، ۳۴۷ ، ۳۸۶ و ۳۸۷ در محدوده خيابانهاي رسول مقدسي،  رجايي و مسعوديه را ۷۲ ساعت مختل مي كند.

اداره كل امور آب استان تهران هشدار داد:
پيش بيني طغيان رودخانه هاي استان تهران
در پي بارش برف در روزهاي پاياني سال ۸۲ و بارندگي هاي اخير بهاره و ذوب شدن برف در حوزه آبريز رودخانه هاي استان تهران، احتمال جاري شدن سيلاب و طغيان در اين رودخانه ها وجود دارد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل امور آب استان تهران، احتمال طغيان رودخانه هاي كرج، جاجرود، كن، كردان و حبله رود بسيار زياد است و پيش بيني مي شود طي چند روز آينده در اين رودخانه ها سيلاب جاري شود.اين روابط عمومي در گزارش خود به تمامي ساكنان و مجاورين رودخانه هاي استان تهران به خصوص رودخانه كرج و جاجرود هشدار داده است، جهت حفظ جان و اموال خود ضمن هوشياري كامل از ايجاد هرگونه اعياني و دخل و تصرف و نشستن در مسير عمومي رودخانه ها جدا خودداري كنند.
در اين گزارش آمده است: اين افراد سريعا نسبت به تخليه اماكن مذكور اقدام و از نزديك شدن به مسير عمومي رودخانه هاي استان تهران جدا خودداري كرده و با اتخاذ تدابير لازم از بروز خطرات و خسارات ناشي از جاري شدن سيلاب جلوگيري كنند.
روابط عمومي اداره كل امور آب تهران، در اطلاعيه خود تأكيد كرده است كه با متخلفان و متجاوزاني كه اقدام به ساخت و ساز در بستر و حريم رودخانه ها كنند، به استناد مفاد تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزيع عادلانه آب، برخورد قانوني خواهد شد.

۱۸ فروردين زنگ سلامت در مدارس كشور به صدا در مي آيد
مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: ۱۸ فروردين آغاز هفته سلامت زنگ مدارس سراسر كشور به صدا در مي آيد.
سفيدي در مصاحبه با شبكه خبر اعلام كرد: در هفته سلامت ۲۰۰ طرح بهداشتي در سراسر كشور به بهره برداري مي رسد كه از ميان اين طرحها ۱۰۰ خانه بهداشت، ۲۰ پايگاه اورژانس و دهها طرح ديگر بهداشتي به چشم مي خورد.
وي ارتقاي فرهنگ سلامت و پاسخگويي به مردم را از اهداف مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عنوان كرد و گفت: وزارت بهداشت در هفته سلامت و در طول سال سعي دارد فرهنگ سلامت جامعه را ارتقا دهد.
وي افزود: در هفته سلامت صداو سيما، وزارت راه وترابري، وزارت آموزش و پرورش، نيروي انتظامي، شهرداري تهران، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، سازمان ترافيك تهران، سازمان بهزيستي، سازمان تامين اجتماعي، سازمان ميادين ميوه و تره بار، سازمان تربيت بدني، سازمان جهاني بهداشت، صندوق جمعيت سازمان ملل متحد، انجمن تامين خانواده و صنايع شير ايران با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي همكاري دارد.
بنابراين گزارش همچنين در هفته سلامت وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشكي در يك افكار سنجي عمومي از تهرانيها ميزان آشنايي افكار عمومي با رفتارهاي مخاطره آميز را بررسي مي كند.
بر همين اساس پرسشگران اين وزارتخانه از روز شنبه تا دوشنيه (۱۵ تا ۱۷ فروردين ماه) با مراجعه به درب منازل، اين افكارسنجي را انجام خواهند داد.

گره پرونده ۲۰ ساله، باز مي شود
اعطاي ۲۰۰ هكتار زمين معوض به دارندگان زمين هاي پارك ملي «سرخه حصار»
مديركل محيط زيست استان تهران به دارندگان زمين هاي پارك ملي «سرخه حصار» اعلام كرد: ۲۰۰ هكتار زمين معوض در شهرك پرديس آماده تحويل به اين افراد است.
محمدحسن پيراسته در گفت وگو با ايسنا افزود: زمين هاي معوض در نظر گرفته شده به گفته كارشناسان يكي از مرغوب ترين زمين ها و داراي كاربري مسكوني و امكاناتي چون آب، برق و... است.
وي همچنين با اشاره به عزم جدي سازمان حفاظت محيط زيست، شوراي تامين استان و وزارت مسكن و شهرسازي براي حل مشكل دارندگان زمين هاي پارك ملي «سرخه حصار» (اعضاي تعاوني مسكن زيتون) خاطرنشان كرد: باتوجه به آماده بودن زمين ها جهت تحويل، ترجيحاً تعاوني هاي ۲۸ گانه ذي ربط و سپس اعضاي تعاوني مسكن جهاد كشاورزي با دردست داشتن اسناد خود مي توانند ضمن مراجعه به اداره كل محيط زيست استان تهران يا معاونت حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به تكميل مدارك و دريافت زمين معوض اقدام كنند.مديركل محيط زيست استان تهران اين اقدام را گامي مثبت، اساسي و راهگشا جهت حفاظت از محيط زيست پارك ملي «سرخه حصار» و ختم غائله بيست ساله زمين هاي اين پارك ملي عنوان كرد.

بازسازي بافت هاي فرسوده تهران
معاون عمراني وزير كشور از اختصاص ۳۰۰ ميليون دلار براي بازسازي بافت هاي عمراني فرسوده تهران خبر داد و ابراز اميدواري كرد اين اقدام با سرعت بيشتري صورت پذيرد.
مقيمي در مصاحبه با خبر راديو گفت: ۳۰۰ ميليون دلار اعتبار فاينانس به بازسازي بافت هاي فرسوده تهران اختصاص يافته است.وي افزود: بانك مركزي هم اكنون آماده ارائه اين تسهيلات به شهرداري هاست.

شهردار در يافت آباد
دكتر احمدي نژاد در اولين روز سال نو در مسجد اميرالمؤمنين يافت آباد در اجتماع خانواده هاي شهيدان اين منطقه گفت: ما هرجا كه از روحيه شهيدانمان فاصله گرفته ايم به همان نسبت هم شكست خورده ايم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد با تبريك فرارسيدن سال نو به خانواده هاي شهيدان از خاندان شهيدان و جانبازان به عنوان استادان دانشگاه شهادت ياد كرد و گفت: در راه دفاع از آزادي و دين، شهادت راهي ميانبر است كه از بزرگان براي ما به ارث رسيده است.
شهردار تهران با تأكيد بر اين كه اگر امروز آزادي، استقلال، جمهوري اسلامي و عزت داريم به خاطر تأثير خون پاك شهيدان كشورمان است، افزود: امروز بيش از هر زمان به راه شهيدان محتاج تريم و بدانيد هركجا كه از مسيري كه شهيدان پيمودند فاصله گرفتيم به همان ميزان هم شكست خورده ايم و امروز ما نيازمند نوع نگاه، منش، روش و راه شهيدانيم.
شهردار تهران با بيان اين كه شهادت مسئله اي است كه شكست در آن راه ندارد، گفت: دشمنان متوجه اين مسئله كه ريشه اعتقادي دارد شده اند و آن را هدف قرار داده اند.
براساس اين گزارش، احمدي نژاد همچنين در اولين روز سال جديد با عمل به شعار «سلامتي بهترين آرزوي من براي تو» در مركز طبي كودكان تهران حضور يافت و بچه هاي بي سرپرست را مورد تفقد قرار داد.

نصب بدون مجوز برچسب و اطلاعيه بر روي در و ديوار جرم است
شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه نصب هر گونه برچسب و اطلاعيه بر روي در و ديوار ساختمانها و معابر شهر جرم محسوب مي شود.
در اطلاعيه شهرداري تهران از عموم شهروندان خواسته شده است پس از پاكسازي اينگونه برچسب ها در صورت مشاهده هر نوع برچسب تبليغاتي جديد روي در يا ديوار منازل خود در اسرع وقت مراتب را به شهرداري ناحيه مربوطه و يا از طريق شماره تلفن ۸۸۸۶۶۵۹ به سازمان زيباسازي شهرداري گزارش كنند.
در اين اطلاعيه آمده است: از آنجا كه طبق ماده ۹۲ قانون شهرداريها الصاق هر گونه برچسب و اطلاعيه بدون مجوز بر روي در و ديوار شهر جرم محسوب مي شود، لذا به صاحبان حرف و مشاغلي كه اقدام به نصب برچسب هاي تبليغاتي مي نمايند هشدار مي دهد در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب، از طريق مراجع قانوني پيگيري و با متخلفين طبق ضوابط برخورد خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |