شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۷ - Apr 10, 2004
نمايشگاه بين المللي كتاب همانند گذشته برگزار مي شود
004560.jpg
سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهوري اسلامي ايران درپي درخواست هاي ناشران و خطاب به نامه احمد مسجدجامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، دستور برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران را مطابق برنامه زمان بندي سال هاي گذشته و در همان مكان پيشين، صادر كرد.
عليرضا تابش، مديركل حوزه وزارتي و روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اين مطلب گفت:  آقاي مسجدجامعي طي نامه اي گزارشي از روند پيگيري مشكلات برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب سال جاري به آقاي خاتمي، رئيس جمهوري اسلامي ايران، ارائه داد.
وي افزود: رئيس جمهور در پاسخ به اين نامه خواستار برگزاري نمايشگاه كتاب طبق سنت ۱۶ ساله در تاريخ (۱۴ تا ۲۴ ارديبهشت) و محل دائمي برپايي نمايشگاه هاي بين المللي تهران شدند.
تابش افزود: رئيس جمهور در اين نامه از وزارت نفت خواسته است با حسن تدبير و هماهنگي وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و بازرگاني، در جهت اجراي مناسب اين امر اقدام كند.
در بخشي از نامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به رئيس جمهور نيز آمده است: با عنايت به برنامه ريزي حمل محموله هاي كتاب هاي خارجي و برنامه برگزاري مراسم روز ملي كشورها در نمايشگاه و حل مشكل با شهرداري تهران، تغيير تاريخ نمايشگاه كتاب امكان پذير نيست، لذا خواهشمند است دستور فرماييد دستگاه هاي ذيربط با تغيير چند روزه  نمايشگاه نفت، امكان برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران را در تاريخ ۱۴ تا ۲۴ ارديبهشت ماه فراهم آورند.
چندي پيش انجمن فرهنگي نمايندگان ناشران و انجمن اسلامي ناشران و كتابفروشان تهران نيز در نامه هايي به رئيس جمهور، موارد ياد شده را درخواست كرده بودند.

جمعيت زنان جوان ۱۲ ميليون تن مي شود
جمعيت زنان جوان ايران، تا سال ۸۵ بالغ بر ۱۲ ميليون و ۷۴ هزار و ۱۴۵ تن مي شود.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران اين در حاليست كه براساس آمارهاي اعلام شده تعداد كل جمعيت زنان جوان در سال ۷۶ حدود ۸ ميليون و ۹۲۸ هزار و ۲۹۵ و در سال ۸۰ معادل ۱۰ ميليون و ۶۰۶ هزار و ۹۶۴ نفر بوده است.

ايران داراي رتبه نخست تصادف در دنياست
004557.jpg
نتايج  تحقيقات  يك  كارشناس  ايمني  حاكي  از آن است  كه  ايران  داراي  رتبه نخست  تصادم ها در دنيا است .
 اين  تحقيقات  نشان  مي دهد كه  درايران  در هرساعت  دو نفرجان  خود را براثر حوادث  رانندگي  از دست  مي دهند.
براساس  اين  آمار روزانه  ۸۰۰ نفر در حوادث  مختلف  از جمله  حوادث  غيرمترقبه ، در كشور، جان  خود را از دست  مي دهند كه  از اين  تعداد حدود ۵۲ نفربر اثر حوادث  رانندگي  و عمدتاً تصادم  ها، كشته  مي شوند.
اين  در حالي  است  كه  آمار فوت شدگان  حوادث  ترافيكي  سال  ۸۰ برابر با ۳۳درصد هزار  نفر بوده  است .
به  گفته   رئيس  واحد برنامه ريزي  و پژوهش  سازمان  آتش  نشاني  و خدمات ايمني  تهران  بزرگ ، در كشور ما به  ازاي  هر ده  هزار وسيله  نقليه  ۲۹ نفر كشته داشته ايم  كه  ۳۸ درصد تمام   اين  مرگ ها مربوط به  عابرين ، ۱۸ درصد راننده ، ۳۱درصد مسافران  و ۱۲ درصد نيز موتورسيكلت  سواران  بدون  كلاه  ايمني  بوده اند.
اين  در حالي  است  كه  بر اساس  آمار و ارقام  موجود حدود ۵۰ درصد از مرگ و مير ناشي  از تصادم ها در  ايران  را عابرين  پياده  تشكيل  مي دهند.
اين  تحقيقات  همچنين  نشان  مي دهد كه  در تهران  ۲۹ نفر به  ازاي  ۱۰ هزار دستگاه  وسيله  نقليه  در تصادم ها كشته  مي شوند كه   اين  تعداد در مقايسه  با كشور ژاپن  ۴/۱ به  ازاي  هر ۱۰ هزار وسيله  نقليه  است .
همچنين  آمار مرگ  ومير عابرين  پياده  به  عنوان  درصدي  از كل  مرگ  و ميرهاي تصادم هاي  در راه  ايران  درمقايسه  باديگر كشورهاي  اروپا و آمريكا حدود ۲۰درصد، آفريقا ۴۳ درصد و خاورميانه  ۵۱ درصد است .
بررسي ها نشان  مي دهد كه  دركشورآمريكا ۲۶ درصد از كل  اين  ارقام  مربوط به  تصادم هاي  برون  شهري  و ۷۴ درصد به  تصادم هاي  درون  شهري  است .
رئيس  واحد برنامه ريزي  و پژوهش  سازمان  آتش نشاني  و خدمات  ايمني  تهران در گفت  و گو با  ايرنا   گفت : كشور ما داراي  رتبه  نخست تصادم ها است .
مهندس  «داوود براتي» با بيان  اين  مطلب  افزود: حجم  تصادم هاي   ايران در مقايسه  با بسياري  از كشورها ۲۰ تا ۳۰ برابر است  و متأسفانه  همچنان  روند صعودي  خود را طي  مي كند.
سازمان  بهداشت  جهاني نيز  طي  اطلاعيه اي  اعلام  كرد: تصادفات  رانندگي  در جهان  در هر ۳۰ ثانيه  يك  نفر را مي كشد و ۴۳ نفر ديگر را مجروح مي كند.
اين  سازمان  در اين  اطلاعيه  كه  روز چهارشنبه  در مقر سازمان  ملل  درنيويورك  منتشر شد تأكيد كرد: تصادفات  رانندگي  در سراسر جهان  سالانه  يك ميليون  و ۲۰۰ هزار نفر را مي كشد و ۵۰ ميليون نفر ديگر را معلول مي كند.
سازمان بهداشت جهاني افزود: برخلاف كشورهاي ثروتمندكه در آن رانندگان خودروها و سرنشينان خودروها بيشتر در معرض خطر قرار دارند در كشورهاي كم درآمد و با درآمد متوسط عابران، موتورسيكلت سواران، دوچرخه سواران و استفاده كنندگان از روش هاي غيرمتداول حمل و نقل در معرض خطر تصادفات قرار دارند.
بر اساس اين اطلاعيه،جراحات ناشي از حوادث رانندگي سالانه ۵۱۸ ميليارد دلار به اقتصاد جهان آسيب زده و بين يك تا دو درصد از توليد ناخالص داخلي جهان صدمه مي زند.
بر اساس اين اطلاعيه تصادفات رانندگي دومين عامل مرگ افراد در گروه هاي سني ۵ تا ۲۹ سال و سومين عامل مرگ افراد در گروه هاي سني ۳۰ تا ۴۴ ساله است.

ياد
اميري كه سرباز بود
سينه ستبر تاريخ، مالامال از خاطرات حيات و ممات مردان مردي است كه روحشان فراتر از زمان و عرصه فراخ زمين، تنگ تر از قلب سرشار از عشقشان بوده است. سپهبد شهيد علي صياد شيرازي از آن جمله است. سردارِ صالحي كه به رسم متداول در ايران تا پيش از شهادتش كمتر شناخته مي شد، اما سراسر جبهه هاي غرب و جنوب، خاطرات دلاوري ها و ازخودگذشتگي هاي او را براي هميشه در سينه خود حفظ خواهد كرد. او كه از يك سال پيش از آغاز رسمي جنگ هشت ساله، براي دفاع از حيثيت و شرف ايران در كردستان حضور پيدا كرده بود، تا پايان جنگ به رغم كارشكني ها و نامروتي هاي بسياري كه در حق او روا داشتند، از جمله در زمان بني صدر او را از فرماندهي نظامي كردستان بركنار و از منطقه اخراج كردند، همواره در خط مقدم جبهه حضور داشت.
اين تداوم حضور حتي هنگامي كه او فرمانده نيروي زميني ارتش بود و حضرت امام(ره) وي را از حضور در خط مقدم برحذر داشته بود، ادامه يافت. شهيد صياد بيشترين همت خود را مصروف وحدت سپاه و ارتش مي كرد و همواره در هر جا و مقامي كه بود، براي تعميق ارتباط اين دو نيرو، هر آنچه از دستش ساخته بود، انجام مي داد، تا به حدي كه در اواسط جنگ، فرماندهان قديمي ارتش او را متهم كردند كه به دليل علاقه به سپاه، امكانات ارتش را در اختيار آنها مي گذارد و از سوي ديگر برخي از فرماندهان سپاه نيز گمان كردند ارتش توان عمليات ندارد و صياد مي خواهد با اين تركيب، اين ضعف را بپوشاند و از انرژي سپاه استفاده كند.
پس از اين به مرور، وحدت سپاه و ارتش كمرنگ شد و تقريبا پس از عمليات خيبر در زمستان ۶۴، آنها هيچ عمليات مشتركي با هم انجام ندادند. در اين حال صياد كه از اين جدايي سخت دلگير و نگران بود، ديگر ماندنش در مقام فرمانده نيروي زميني را به صلاح ندانست و تصميم به استعفا گرفت، اما امام خميني(ره) و شوراي عالي دفاع با آن مخالفت كردند، با اين حال صياد سرانجام موفق به جلب رضايت آنها شد.
صياد، هرگاه كه در اجراي عملياتي به بن بست مي رسيد و آن هنگام كه قواعد نظامي و مسائل تخصصي پاسخگو نبودند، تنها راه حل را توسل به ائمه معصومين مي دانست. به هر طريق ممكن، سريعا خود را به بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) مي رساند و موفقيت رزمندگان اسلام را از ايشان طلب مي كرد.صياد از كودكي ارادتمند خاص امام رضا(ع) بود. قضيه اين ارادت از اين قرار بود كه در دومين سال تولدش در مشهد زندگي مي كرد، روز عاشورا در بغل مادر خود در خيل عزاداران به سوي حرم مي رفت كه ناگهان مادرش احساس كرد، نفس كودكش بند آمده است. فرياد زن ها بلند شد و همه فكر مي كردند او خفه شده، مادر سريعا ً رو به گنبد حرم آقا كرده زندگي كودكش را از ايشان طلب كرد. در همين لحظه از حال رفت و در عالم رؤيا، امام رضا(ع) را ديد كه به او گفت:« تو نگران علي نباش» . و در حالي كه زن ها دور او جمع شده بودند و صلوات مي فرستادند،با صداي گريه علي به هوش آمد.
صياد شاگرد اول دانشكده افسري در تمامي دوران تحصيلش بود و بارها از سوي فرماندهان ارشد ارتش مورد تقدير قرار گرفت و حتي در دوره پيشرفته هواشناسي بالستيك در آمريكا در ميان افسران ۱۶ كشور جهان به عنوان نفر ممتاز شناخته شد. صياد در روزهاي جنگ هر گاه كه از بعضي برخوردها خسته و رنجور مي شد، نيمه هاي شب خود را به در خانه عالم بيداردلي در قم مي رساند و از او مدد مي جست. آيت الله بهاءالديني نيز همواره با ديده احترام به او مي نگريست و ديگر علماي بزرگ هم به چشم يك جوان خودساخته به او نگاه مي كردند. علي بسيار مردمدار بود، همواره ـ حتي آن هنگام كه در كردستان، همه مردم به گونه اي ديگر به كردها مي نگريستند ـ گوش شنواي مشكلات مردم بود. منافقين هم اين ويژگي او را مي دانستند كه براي ترور ناجوانمردانه اش به آن متوسل شدند و يكي از اعضاي خود را در لباس رفتگري با نامه در دست، در حالي كه در دست ديگرش اسلحه كمري بود، نزد او فرستادند تا كينه اي را كه از او در دل داشتندفرونشانند. آنها خوب مي دانستند كسي كه خواب خوش حضور در تهران را براي آنها به كابوسي وحشتناك تبديل كرد، كسي نبود جز علي صياد شيرازي.
صياد هنگامي كه خبر هجوم منافقين از جبهه هاي غرب و تصرف شهرهاي مسير توسط آنها را شنيد، خود را سريعا از تهران به كرمانشاه رساند و عمليات «مرصاد» را طراحي كرد كه تنگه چهارزبر را براي منافقين به جهنم تبديل كرد. آنها گمان مي كردند با شهادت صياد، ياد او هم از ذهن و خاطره مردم برچيده مي شود، اما تنها چند روز بعد و آن هنگام كه تشييع بسيار باشكوه پيكر پاك او را بر دستان مردم ديدند، به خامي خيال خود آگاه شدند.
منبع: بازتاب

۶۴ درصد مبتلايان به ايدز را معتادان تزريقي تشكيل مي دهند
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گزارشي اعلام كرد: ۶۴ درصد مبتلايان به ويروسHIV ايدز را معتادان تزريقي تشكيل مي دهند كه در جمعيت معتادان تزريقي از هر ۷۲ نفر يك نفر مبتلا به ويروس ايدزست.
در گزارش وزارت بهداشت با ذكر اين مطلب كه اعتياد تزريقي در ۱۶ درصد معتادان مشاهده مي شود آمده است كه حدود نيمي از معتادان تزريقي سابقه استفاده از سوزن و سرنگ مشترك با ديگران را دارند،  به گونه اي كه در ايران ۶۴ درصد مبتلايان به ايدز را معتادان تزريقي تشكيل مي دهند.
وزارت بهداشت با تأكيد براين كه مصرف مواد مخدر يكي از علل شايع طلاق و افزايش خشونت مي شود، خاطرنشان كرده است: لذا مشكلات رواني كودكان كاملا به سوء مصرف مواد،  در والدينشان وابسته است پس با توجه به اين كه ۵۰ درصد معتادان روابط جنسي نامشروع داشته اند و مشكلات معيشتي در خانواده معتادان بالاست.
گفتني است: بيش از ۲۰ درصد معتادان بيكار بوده و ميانگين درآمد آنها تنها ۵/۱ تا ۲ برابر هزينه مصرف آنها را تشكيل مي دهند.
با توجه به اين كه بيش از ۸۰ درصد معتادان ۲۰ تا ۴۵ ساله هستند مصرف مواد مخدر موجب كاهش نيروي مولد و افزايش نيروي مصرف كننده جامعه مي شود در ميان مصرف كنندگان مواد مخدر، انواع جرايم مانند سرقت، فحشا،  خشونت، تجاوز و قتل شايع تر است.
اين در حالي است كه مدير كل درمان، بازپروري و حرفه آموزي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با وجود شش هزار بيمار ايدزي و ۱۴۰ هزار معتاد تزريقي كه عده كثيري از آنها در خيابانها زندگي مي كنند، بهترين راه كنترل ايدز از طريق اين افراد اجراي برنامه هاي كاهش آسيب مانند توزيع سرنگ است.
دكتر سعيد صفاتيان در گفتگوباخبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: وجود ۱۴۰ هزار معتاد تزريقي آخر خطي كه براي دريافت سرنگ يا درمان خود كمتر به مراكز درماني خصوصي يا دولتي مراجعه مي كنند و اغلب در خيابانهاي سطح شهر زندگي مي كنند خطر بزرگي براي شيوع بيماريهاي مسري مانند ايدز به شمار مي روند.
مدير كل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجراي طرح آزمايشي توزيع و تعويض سرنگها در استانهاي كرمانشاه و تهران و چند استان ديگر كشور اظهار داشت: اين طرح در حال حاضر ۸۵۰ نفر در استان كرمانشاه و معتادان تزريقي مناطق ۱۲ و ۱۶ تهران را تحت پوشش قرار داده و در صورت موفقيت بزودي به كل كشور تعميم داده مي شود.وي با تاكيد بر فوايد اقتصادي اين طرح گفت: اگر در طول سال ۱۰ هزار سرنگ در بين اين معتادان توزيع كنيم در مقابل هزينه مصرف هشت تا ۱۰ قرص بيمار ايدزي -هر قرص دو دلار- مبلغ بسيار ناچيزي است.
دكتر صفاتيان در خاتمه خاطرنشان كرد: در قالب اين طرح علاوه بر توزيع سرنگها، يكسري كلاسهاي آموزشي و امكانات درماني براي معتادان تزريقي موجود در طرح گذاشته مي شود تا با عوارض استفاده از سرنگها مشترك و بيماري ايدز آشنا شوند.

كاردار ايران از اتباع ايراني خواست به عراق سفر نكنند
حسن  كاظمي  قمي  كاردار جمهوري  اسلامي  ايران  در عراق ، شرايط كنوني  اين  كشور را ناامن  ارزيابي  كرد و از زائران  ايراني  خواست  تا اطلاع  ثانوي  از سفر به  اين  كشور خودداري  كنند.
كاظمي  قمي  روز چهارشنبه  در گفت وگو با ايرنا در نجف  افزود: شرايط فعلي  شهرهاي  زيارتي  عراق  بسيار حساس  و ناامن  است  و اين  مساله  مي تواند خطراتي  را براي  زائران  ايراني  در بر داشته  باشد.وي  به  اتباع  ايراني  توصيه  كرد: اگر قصد سفر به  عراق  دارند حتما به  صورت  قانوني  و در قالب  كاروان هاي  سازمان  حج  و زيارت  و از مرزهاي  رسمي  به  اين  كشور سفر كنند.كاردار ايران  همچنين  از زائران  ايراني  خواست  چنانچه  در مدت  اقامت  خود در عراق  با موارد مشكوكي  روبرو شدند مراتب  را به  مسوولان  كاروان ها و مسوولان  امنيتي  اين  كشور اعلام  كرده  و از تردد بين  شهري  در شب ها خودداري كنند.
به  گفته  وي  در زمان  حاضر ۵ هزار زائر ايراني  در شهرهاي  مقدس  و زيارتي عراق  حضور دارند .

با حضور وزير آموزش و پرورش
نخستين كنگره مجمع دانش آموزي گشايش يافت
نخستين كنگره مجمع دانش آموزي از اركان سازمان دانش آموزي كشور، روز پنجشنبه با حضور «مرتضي حاجي» وزير آموزش و پرورش در اردوگاه شهيد باهنر تهران گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، اين مجمع با حضور بيش از ۲۶۰ دانش آموز منتخب و نخبه عضو سازمان دانش آموزي تشكيل يافته است.
تشكل هاي پيشتازان،  فرزانگان، انجمن هاي كانونها، هلال احمر و خبرگزاري دانش آموزي (پانا) وابسته به سازمان دانش آموزي كشور، از فعالان اين مجمع هستند.
تصميمات اين مجمع جنبه اجرايي خواهد داشت و سازمان دانش آموزي موظف به اجراي مصوبات آن است. مشاور وزير آموزش  و پرورش و رئيس سازمان دانش آموزي كشور، روز پنجشنبه به ايرنا گفت: نمايندگان نخستين مجمع دانش آموزي، زمستان گذشته با راي حدود چهار ميليون دانش آموز انتخاب شدند.
«محمد مهدي شاه حسيني» افزود: در اين كنگره،  دانش آموزان نمايندگان خود در هيات امنا و شوراي برنامه ريزي سازمان دانش آموزي وابسته به وزارت آموزش و پرورش را انتخاب مي كنند. وي توضيح داد: دانش آموزان از طريق اين مجمع مي توانند نظرات خود را در زمينه هاي مختلف از جمله تعيين رييس سازمان دانش آموزي كشور اعمال كنند. شاه حسيني گفت: فعاليت ها و برنامه هاي آينده اين مجمع در مدت سه روز برپايي كنگره تدوين خواهد شد.

گستره
سيد شهيدان و آموخته هاي ما
سالها از شهادت روايتگر بي ادعاي فتح و پيروزي سيد مرتضي آويني مي گذرد؛ همو كه در تدارك مستندسازي از جبهه هاي آتش و خون و اخلاص و پايمردي در خون غلتيد و به ديدار حق شتافت. او كه سيد شهيدان اهل قلم نام گرفت به آنهايي كه قلم به دست مي گيرند و در نقد و رد و اثبات و دفاع و يا تخطئه مي نگارند، آموخت كه از دايره و روزنه انصاف بنگرند و بنگارند، و در نوشته ها و روايت ها از كينه و نفرت و بغض بپرهيزند.
او به همه ما آموخت كه در داوري هايمان از افراط و تفريط برحذر باشيم و هر آنچه مي گوييم و مي نويسيم، بيش و پيش از آنكه در پي اثبات نظريه هاي غيرقابل دفاع خود باشيم، به دنبال ساري و جاري كردن حق باشيم.
سيد شهيدان اهل قلم با يك زبان و پيام ما را نهيب مي زند و هشدار مي دهد كه قلم و توان خود را در راه نگارش حقيقت و واقعيت به كار گيريم. همان راهي كه او به خاطرش جان فدا كرد. عباس اسدي

حاجي بابايي در گفتگو با فارس:
دليل پرداخت نشدن مطالبات فرهنگيان كوتاهي سازمان مديريت است
خبرگزاري فارس: نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي گفت: دليل پرداخت نشدن مطالبات فرهنگيان چيزي جز كوتاهي سازمان مديريت و برنامه ريزي نيست.
حميد رضا حاجي بابايي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اين مطلب افزود: مطالبات اصلي فرهنگيان رفع تبعيض در نظام پرداخت هماهنگ كارمندان دولت است كه دولت در مصوبه جديد خود اين مساله را تصويب كرده و منتظر آمدن آن به مجلس براي تصويب نهايي هستيم.
وي اظهار داشت:براساس مصوبه مجلس، سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد تا آخر بهمن ماه مطالبات فرهنگيان را پرداخت مي كرد كه متاسفانه قسمتي از آنها هنوز پرداخت نشده است.
حاجي بابايي افزود: خواسته و مطالبات فرهنگيان بر حق است و بايد در خصوص پرداخت حقوق به آنها رفع تبعيض شود و اگر مجلس ششم نتواند اين كار را انجام بدهد، مطمئنا تصويب نظام پرداخت هماهنگ و رسيدگي به مطالبات اصلي معلمان از اولويت هاي اصلي مجلس هفتم خواهد بود.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: فرهنگيان بايد صبر و حوصله داشته باشند و اجازه بدهند تا مراحل قانوني مطالبات و معوقه هاي آنها طي شود و بايد مراقب باشند كه گروههاي سياسي نيز از خواسته هاي آنها سوء استفاده نكنند.
۸۰ درصد مطالبات فرهنگيان پرداخت شده است
نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي گفت: بيش از ۸۰ درصد مطالبات
و خواسته هاي فرهنگيان پرداخت شده و دولت در پي پرداخت كامل اين مطالبات در سال ۸۳ است.
محمد رضا خباز عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: عدم پرداخت مطالبات فرهنگيان ارتباطي به كميسيونهاي مجلس ندارد براي اينكه ما بودجه را تصويب كرده و دولت موظف به اجراي آن است و سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد به مسئله عدم پرداخت مطالبات رسيدگي كند.
وي افزود: ما در سال گذشته به دولت اجازه داديم كه ۹۰۰ ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي براي پرداخت مطالبات و معوقه هاي كارمندان دولت برداشت كند كه اين كار در حال پيگيري است و خوشبختانه در اين ميان بيش از ۸۰ درصد مطالبات فرهنگيان پرداخت شده و در سال جديد نيز بقيه معوقه ها پرداخت خواهد شد.
وي خاطر نشان ساخت: دولت مصمم به پرداخت بقيه مطالبات فرهنگيان است تا اين قشر فداكار جامعه با مشكل مالي روبرو نشوند و همچنين درصدد آن است كه بتواند براساس لايحه جديد خود، نظام پرداخت هماهنگ حقوق كارمندان دولت را نيز به تصويب مجلس برساند.
وي در پايان گفت: اميدوارم كه در سال ۸۳ مجلس بتواند با تصويب نظام پرداخت هماهنگ حقوق كارمندان دولت مشكل تبعيض را حل كند تا فرهنگيان عزيزمان نيز با مشكل روبرو نشوند.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |