شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۷ - Apr 10, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
سايپا شگفتي آفريد و يك پله صعود كرد
تيره روزيهاي پرسپوليس ادامه دارد
004554.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر فوتبال ايران در نزديكي پايان فصل به شرايط كيفي فوتبال كشور نزديك مي شود. تيم هاي حاضر در جام به اهداف خود نزديك تر مي شوند. به نظر مي رسد فاصله ها بين تيم ها از سال آينده كمتر شود و پس از ۴۰ سال فوتبال حرفه اي باشگاهي ما از حيطه قدرت دو و سه تيم بزرگ تهران خارج شود و در سال هاي آينده شاهد قدرت نمايي تيم هاي شهرستاني با پشتوانه اقتصادي باشيم.
بالاخره به اين نقطه رسيديم كه در فوتبال حرفه اي،اقتصاد و داشتن حاميان مالي و نقش تبليغات مهم و اصل حركت است. ذوب آهن و سپاهان اگر امروز به درجه اي از رشد مي رسند كه صاحب موقعيت در جام باشگاههاي آسيا مي شوند به دليل پشتوانه مالي و اقتصادي است كه براي شان ايجاد شده است. اگر بازيها به پايان نمي رسيد شايد سايپا هم چوب عدم مديريت هاي مايلي كهن را نمي خورد ودر شرايط فعلي موقعيت بهتري بدست مي آورد. سايپا روز گذشته توانست با دوندگي و قدرت مثال زدني و ارائه يك بازي گروهي بر پرسپوليس از پاافتاده پيروز و صاحب دومين برد خود در اين فصل شود و بتواند يك رده خود را بالاتر بكشد و پس از ۲۳ هفته از قعر جدول خود را بيرون آورد. براي سايپا كه هفته هاي سختي را پشت سرگذاشته و مربي ايتاليايي خود (مي) را نيز از دست داد اين پيروزي مي تواند مسئولين باشگاه را اميدوار كند كه براي دور آينده يك تيم مقتدر و جوانان روبه رشد دارد. دقايق ۲۱ و ۴۳ حسين صادقي دروازه پرسپوليس را باز كرد و علي كريمي در دقيقه ۸۳ سومين گل آنها را با زيبايي تمام به ثمر رساند. دايي و كريم  باقري گلزن هاي تيم شكسته خورده بودند. حالا سايپا در رده سيزدهم قرار دارد.
اين شكست نشان داد كه دردهاي پرسپوليس با جلسات مكرر درمان نخواهد شد، اين آخرين شكست پرسپوليس نخواهد بود. اين تيم روح يك تيم موفق را ندارد، دلايلش هم كاملاً روشن است و در بحثي جداگانه به آن خواهيم پرداخت. اين پرسپوليس با اين نام ها پيوند حسي و عاطفي و واقعي ندارد. پس از ۲۰ سال سنتي اداره كردن چگونه مي توان با يك مربي خارجي و ناآگاه به مسائل درون تيم آنرا به موفقيت رساند.
با اين شكست پرسپوليس در همان رده پنجم باقي ماند و كلاً تا رده نهم جدول تغييري به وجود نيامد و تنها فجر سپاسي با پيروزي دو بر صفر در مقابل برق يك پله خود را بالا كشيد و در رده دهم جدول جانشين پگاه شد. فجر با گل هاي معدنچي و موسوي همشهري خود را شكست داد. هرچند از دقيقه ۲۵ ده نفره بازي را ادامه داد.
علي عليزاده در دقيقه (۲۵) از بازي اخراج شد.در نوشهر شموشك در مقابل ابومسلم به نتيجه مساوي بدون گل رسيد ابومسلم جايگاه خود را در رده هشتم حفظ اما پگاه يك پله سقوط كرد. در اهواز استقلال اين شهر با اينكه در دقيقه سوم توسط آلوز به گل دست پيدا كرده بود اما در نهايت بازي را با تساوي يك بر يك به پايان برد. براي پگاه گيلان سلامي بخش گل مساوي را زد و بدين ترتيب تيم سايپا با شگفتي و پيروزي در مقابل پرسپوليس توانست بهترين تيم هفته لقب گيرد.

تابلو نتايج ليگ برتر
* شموشك نوشهر صفر - ابومسلم خراسان صفر
* استقلال اهواز يك - پگاه گيلان يك
گلها: آدريانو آلوز (۳) براي استقلال اهواز، امير حسين سلامي بخش (۴۱)
براي پگاه گيلان
* فجر سپاسي شيراز ۲ - برق شيراز صفر
گلها: مهرزاد معدنچي (۶۷) سيدمحمد موسوي (۸۷) براي فجر
اخراج: علي عليزاده (۲۵) از فجر سپاسي
* سايپا تهران ۳ - پرسپوليس تهران ۲
گلها: حسين صادقي (۴۳ و ۲۱) و علي كريمي (۸۳) براي سايپا
علي دايي (۳۶) و كريم باقري (از روي نقطه پنالتي) (۸۷)
اخراج: علي دايي (۸۳)

حسين رضازاده بهترين وزنه بردار جهان شناخته شد
004548.jpg
گروه ورزشي: نشريه فدراسيون جهاني وزنه برداري طي نظرسنجي از مردم اقدام به انتخاب بهترين وزنه بردار در سال ۲۰۰۳ كرده كه مجموعا ۲۲۸ راي از ۴۲ كشور جهان دريافت شد. نتايج اين نظرسنجي در تازه ترين شماره نشريه IWF منتشر شده است.
تمام شركت كنندگان در اين راي گيري آراي خود را از طريق پست الكترونيكي اعلام كرده اند كه د رنهايت ۱۷ نامزد در رده مردان و بانوان برگزيده شد، ضمن اينكه عليرغم رويدادهاي غير قابل پيش بيني متعددي كه در مسابقات جهاني ونكوور كانادا اتفاق افتاد، اما مجموع آرا تعجب برانگيز نبود. در واقع ۷ كانديداي بانوان از ميان ۱۷ كانديداي اعلام شده اهل كشور چين بودند، در رده مردان نيز انتخاب «رضازاده» قويترين مرد جهان و «هليل موتلو»، قهرمان سبك وزن تركيه، به عنوان ورزشكاراني كه بيشترين تعداد آرا را كسب كنند، محتمل به نظر مي رسيد. «لو چان هونگ»،  نيز همانند رضازاده و موتلو بيشترين تعداد امتياز كه بالغ بر ۱۰۰۰ امتياز مي شد را كسب كرد. پس از سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ حسين رضازاده براي سومين بار به عنوان بهترين وزنه بردار سال جهان انتخاب شد، كه تاكنون «نعيم سليمان اوغلو» با شش بار انتخاب به عنوان بهترين ورزشكار جهان از اين قهرمان ايراني پيش است. البته رضازاده هنوز از شانس انتخاب در دوره هاي بعد نيز برخوردار است.

رئيس فدراسيون واليبال:
شانس ميزباني ايران در جام ملت هاي آسيا نود درصد است
گروه ورزشي: ايران مصمم است با توجه به موقعيت كنوني تيم ملي بزرگسالانش كه عناوين سومي جام ملت ها و نايب قهرماني بازيهاي آسيايي بوسان را دارد، ميزباني سيزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه را در سال ۲۰۰۵ بدست آورد. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال كه به تازگي از اجلاس سالانه كنفدراسيون آسيا در شهر رياض عربستان بازگشته است با پافشاري روي اين نكته گفت: با رايزني صورت گرفته ۹۰ درصد به شما قول مي دهم كه ايران در سال آينده ميزبان اين رقابت ها خواهد بود.
واليبال جوانان آسيا
ايران با بحرين، امارات، قزاقستان و تايلند همگروه شد
قرعه كشي سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان آسيا در خلال برگزاري اجلاس هيأت رئيسه كنفدراسيون آسيا در شهر رياض عربستان انجام شد و تيم ايران مدافع عنوان قهرماني با تيم هاي بحرين، امارات، قزاقستان و تايلند در گروه دوم قرار گرفت.
گروه بندي ساير تيم هاي شركت كننده به شرح زير اعلام شد:
گروه يك: قطر، تايوان، عربستان، استراليا
گروه سوم: هند، پاكستان، اردن، اندونزي، ژاپن
گروه چهارم: چين، كره جنوبي، كويت، يمن و سريلانكا
تيم جوانان ايران در مرحله دوم اين بازيها با تيم هاي چين و كره جنوبي همگروه خواهد شد.

تيم فوتبال اميد با نفرات جديد از امروز به اردو مي رود
گروه ورزشي: با انتخاب حسين فركي به عنوان سرمربي تيم اميد ايران، از سوي او ۲۳ بازيكن از جمله چند بازيكن جديد براي انجام بازي برگشت با تيم چين انتخاب شدند.
اردوي تيم اميد از امروز لغايت ۲۸ فروردين ماه در محل كمپ تيم هاي ملي تشكيل مي شود.اسامي بازيكنان دعوت شده به شرح زير است: سيدمهدي رحمتي، وحيد طالب  لو، ميثاق معمارزاده، محمد نصرتي، جلال كاملي مفرد، اميرحسين صادقي، هادي شكوري، ميثم سليماني، ستار زارع، علي بداوي، مصطفي مهدي زاده، مهرزاد معدنچي، داود حقي، مجتبي جباري، خسرو حيدري، ايمان مبعلي، محرم نويدكيا، علي عليزاده، سياوش اكبرپور، حميد شفيعي، آرش برهاني، سيدمهدي علوي، حميد عزيززاده از ميان بازيكنان قبلي، نامي از جواد كاظميان، حسين كعبي، كاشي، لطفي و... به چشم نمي خورد و در عوض بازيكناني چون اميرحسين صادقي، شكوري، اكبرپور و ميثم سليماني به اردو دعوت شدند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |