پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۱
پس از ۱۱ سال انتظار ساكنان فاز دو شهرك اكباتان سند ندارند
آتش زير خاكستر
اعضاي هيات مديره اين بلوك ها علت درخواست خود را «سالها بي اعتنايي، بي توجهي و مسامحه» مسوولان شركت در قبال «تقاضاهاي كاملاً قانوني و منطقي خريداران آپارتمان ها» اعلام كردند
005376.jpg
سكوت و آرامشي كه اين روز ها در بلوك هاي مختلف فاز ۲شهرك اكباتان ديده مي شود بيش از آنكه خبر از امنيت و آسايش ساكنان آنها بدهد حكايتگر آتشي است كه زير خاكستر پنهان مانده است.
عكس :هادي مختاريان 
در حال حاضر نمايندگان قانوني حدود ۱۲۰۰ نفر ساكنان اين آپارتمان ها تقاضاي صدور مجوز جهت برگزاري تجمع اعتراض آميز درمقابل دفتر مركزي شركت عمران و نوسازي اكباتان دارند
عليرضا رحيمي نژاد
۱۲۰۰ نفر از ساكنان بلوك هاي ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ فاز ۲ شهرك اكباتان پس از ۱۱ سال انتظار تصميم گرفته بودند براي رسيدن به خواسته هاي خود و آنچه كه حق قانوني شان مي دانند، دست به تجمعي اعتراض آميز بزنند كه نزدند.
آنها اين تصميم را زماني گرفتند كه از به نتيجه رسيدن تمامي راه هاي مسالمت آميز براي دريافت اسناد مالكيت آپارتمان هاي خود نااميد شده بودند و بالاخره پس از چند روز چانه زني، بحث و تبادل نظر اعضاي هيات مديره اين بلوك ها در جلسه اي طولاني مدت و خسته كننده پاي برگه اي را كه در آن از حجت الاسلام موسوي لاري، وزير كشور درخواست صدور مجوز تجمع شده بود، مهر و امضاء كردند.
در اين نامه كه رونوشت آن براي وزير مسكن و شهرسازي، صداوسيما، روزنامه هاي كثيرالانتشار و شركت نوسازي و عمران اكباتان به عنوان سيبل مقابل شهرك نشينان ارسال شده، آمده بود: «احتراماً به استحضار مي رساند، چون شركت نوسازي و عمران اكباتان علي رغم گذشت بيش از ۱۱ سال از زمان تحويل آپارتمان هاي احداثي در بلوك هاي ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ فاز ۲ شهرك اكباتان از تحويل اسناد مالكيت به ۲۲۰۰ نفر خريداران آپارتمان هاي مذكور خودداري كرده و مكاتبات عديده با مديران شركت يادشده و مراجعات مكرر خريداران و عريضه هاي تقديمي به وزير محترم مسكن و شهرسازي و ساير مقامات نيز هيچ نتيجه اي نداشته است، لذا به اين وسيله به عنوان نمايندگان قانوني حدود ۱۲۰۰۰ نفر ساكنان اين آپارتمان ها تقاضاي صدور مجوز جهت برگزاري تجمع اعتراض آميز در مقابل دفتر مركزي شركت عمران و نوسازي اكباتان داريم.»
اعضاي هيات مديره اين بلوك ها علت درخواست خود را «سالها بي اعتنايي، بي توجهي و مسامحه» مسوولان شركت در قبال «تقاضاهاي كاملاً قانوني و منطقي خريداران آپارتمان ها» اعلام كردند.
يكي از ساكنان بلوك ۴ فاز ۲ شهرك اكباتان مي گويد: «هنوز نفهميده ايم چرا و به خاطر چه مشكلي پس از اين همه سال سندهاي ما را تحويل نمي دهند. پيگيري هاي ما هم تاكنون بي نتيجه مانده است و اكنون منتظر پاسخ وزارت كشور به درخواست تجمع هستيم.»
هرچند درخواست مجوز براي تجمع در ششمين روز اسفندماه ۸۲ از سوي نمايندگان ساكنان معترض به وزارت كشور تقديم شد اما تاكنون مقامات اين وزارتخانه با آن اعلام موافقت نكرده و بنا به اخبار موجود همه چيز را به پس از رايزني با مسوولان شركت عمران اكباتان موكول كرده اند.
اين درحالي است كه شركت عمران و نوسازي اكباتان معتقد است در اين ماجرا مظلوم واقع شده است و اصولاً در تاخير واگذاري اسناد مالكيت معترضان نقش و دخالتي ندارد.
اين شركت در دفاع از خود و براي اثبات بي گناهي اش در نامه اي خطاب به وزير كشور اعلام كرد: «شركت نوسازي و عمران اكباتان در سال ۱۳۷۳ تاسيس شد و شهرك اكباتان تا قبل از سال هاي ۶۸ الي ۶۹ توسط شركت نوسازي و عمران تهران، سازنده شهرك اكباتان تكميل و تحويل خريداران شده است. بنابراين اينكه هيات مديره هاي فوق اعلام داشته اند شركت نوسازي و عمران اكباتان علي رغم گذشت بيش از ۱۱ سال از زمان تحويل آپارتمان ها از تحويل اسناد مالكيت خودداري مي كند، اشتباه است و متاسفانه هيات مديره بلوك هاي مذكور به غلط نام اين شركت را ذكر كرده اند و به اين وسيله ادعاي غلط آنها مورداعتراض اين شركت است.»
مسوولان اين شركت در بخش ديگري از نامه خود كه با شماره ۳۲۲۴/۸۲ به ثبت رسيده است، مدعي شده اند: «شركت نوسازي و عمران تهران سازنده شهرك اكباتان است و مسووليت تحويل اسناد مالكيت آپارتمان هاي احداثي به عهده سازنده بوده و ربطي به اين شركت ندارد.»
با اين وجود شهرك نشينان همچنان بر اين عقيده هستند كه قيد نام شركت عمران اكباتان در برگه اعتراضيه چيزي فراتر از يك اشتباه يا غلط تايپي است.
«ولي الله طاهري»- يكي از ساكنان بلوك ۴- توضيح مي دهد: «همه خريداران اوليه اين آپارتمان ها از پرسنل ارتش هستند و درواقع با كمك ارتش، ما از شركت عمران اكباتان خانه خريديم و طرف قراردادمان نيز اين شركت است و حتي پول را هم در ۴ قسط به آنها پرداخت كرده ايم در اين بين تاكنون با شركتي به نام عمران و نوسازي تهران طرف حساب نشده ايم و اكنون تها مدركي كه براي اثبات مالكيت در اختيار داريم همان قرارداد تنظيمي است و خريد وفروش ها با قولنامه انجام مي شود. او مي گويد: طبق قرارداد ما تمام هزينه ها از جمله هزينه مربوط به تحويل سند را پرداخت كرده  ايم اما با اين وجود تا حدود يك سال و نيم قبل شركت عمران اكباتان، در هر بار خريد و فروش آپارتمان هاي اين فاز ها از فروشنده مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هزينه سند دريافت مي كرد كه حالا اين هزينه سند را از هيچ كس نمي گيرند. در اين ميان شركت عمران و نوسازي تهران كه به نوعي درگير اين ماجرا شده است نيز براي تبرئه خود و خارج شدن از تيررس معترضان تلاش مي كند و مسوولان آن معتقد هستند بخت بيشتري براي دور شدن از مهلكه دارند.
«پوريافر» مدير روابط عمومي شركت عمران تهران مي  گويد:شركت ما زماني سازنده شهرك اكباتان بود و از بدو تاسيس شركت عمران اكباتان در يك قرارداد «پيمان مديريت» كه بين دو طرف منعقد شد، مسووليت تمامي كارهاي مربوط به فاز ۲ و امور معوقه را به اين شركت واگذار كرديم و اكنون نقشي در اين ماجرا نداريم. با اين وجود «رضائيان» مدير روابط عمومي شركت عمران اكباتان اين موضوع را تكذيب مي كند و مي  گويد: همه چيز به خاطر مسايلي است كه در شركت عمران تهران وجود دارد آنها از قبل هم با مشكلاتي مواجه بودند. در چنين اوضاع و احوالي كه مقامات دو شركت در دفترهاي شمال شهر خود نشسته اند و مشغول پاس كاري مسووليت واگذاري اسناد به يكديگر هستند تا در يك بازي فرسايشي امتياز بيشتري را نصيب خود كنند، شهرك نشينان همچنان بر حقوق خود تاكيد دارند و در جست وجوي يافتن علت تاخير ۱۱ ساله هستند.
«ولي الله طاهري» ساكن بلوك ۴ مي گويد: آنطور كه ما شنيده ايم شركت عمران اكباتان بابت اين بلوك ها به فردي بدهكار است و براي همين واگذاري اسناد به تعويق افتاده. اكنون اين شركت قصد دارد بدهي خود را از طريق ساكنان بپردازد و اخيرا اعلام كرده اند هر كس كه سند مالكيت مي خواهد بايد با توجه به يك دو يا سه خوابه بودن آپارتمانش بين يك ميليون و ۲۰۰ هزار تا حدود ۵/۲ ميليون تومان بپردازد.
وجود فرد ثالث در اين ماجرا و اختلافات حقوقي نكته اي است كه شركت عمران اكباتان نيز آن را تاييد مي كند اما مي گويد اين اختلافات ربطي به آنها ندارد.
اين شركت اعلام كرده است: «علت آماده نشدن اسناد مالكيت آپارتمان هاي مذكور توقف در عمليات تجميع اراضي زيربلوك هاي مطروحه به دليل وجود معارض اشخاص سودجو حقيقي مدعي مالكيت واهي است كه دفاع از حقوق شركت نوسازي و عمران تهران و نهايتا منافع مردم راسا توسط اين شركت در محاكم قضايي در دست پيگيري است.»
به هر حال علت اختلافات و تاخيرها هر چه كه باشد ساكنان آپارتمان هاي بدون سند مي توانند با استفاده از راهكارهاي قانوني به خواسته خود دست يابند.
«صالح نيك بخت» - وكيل دادگستري و حقوقدان - در رابطه با راهكارهاي قانوني چنين مواردي مي گويد: «در مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ اصلاح قانون ثبت چنين مواردي پيش بيني شده و ماده ۱۴۸ مربوط به املاك دولتي و ماده ۱۴۷ در رابطه با املاك بخش خصوصي است و طبق آن اگر فرد يا افرادي با رضايت يابدون رضايت صاحب ملك اقدام به ساخت و ساز كرده باشند مشروط به پرداخت هزينه هاي لازم مي توانند از دولت سند دريافت كنند.»
وي مي افزايد: «در مورد فاز ۲ اكباتان نيز خريداران مي توانند با استفاده از قولنامه درخواست صدور سند كنند و در چنين مواردي كميسيوني تشكيل مي شود و در اين رابطه تصميم گيري مي كند.»

هشدار به زنان و دختران جوان
۴ راه براي قاچاق دختران
زن و مردي كه دختران جوان را به كشور پاكستان قاچاق مي كردند و در برابر دريافت ۳۰۰ هزار تومان آنها را در اختيار «خان هاي» اين كشور قرار مي دادند دستگير شدند. اين زن و مرد به بهانه ازدواج، دختران را به زاهدان مي بردند و سپس در اختيار باندهاي قاچاق قرار مي دادند
سعيد مسيح 
كارآگاهان جنايي آلمان در جست وجوي اعضاي يك باند قاچاق اعضاي بدن انسان هستند كه در جنايتي فجيع يك دختر ايراني را در شهر مونيخ به قتل رسانده اند. قاچاقچيان، اعضاي بدن انسان پس از آنكه دختر جوان ايراني را به قتل رساندند، كبد او را از بدنش خارج كرده و به سرقت بردند.
اعضاي باندي كه پس از فريب دختران فراري، آنها را به كشورهاي حوزه خليج فارس قاچاق مي كردند در تجسس هاي پليسي شناسايي و دستگير شدند.
قتل در زعفرانيه تهران پرده از راز فعاليت يك خانه فساد برداشت. گردانندگان اين خانه فساد، دختران و زنان جوان را اغفال كرده و از آنان عكس مي گرفتند و با اين كار و ترساندن آنان از دختران سوءاستفاده مي كردند.
زن و مردي كه دختران جوان را به كشور پاكستان قاچاق مي كردند و در برابر دريافت ۳۰۰ هزار تومان آنها را در اختيار «خان هاي» اين كشور قرار مي دادند دستگير شدند. اين زن و مرد به بهانه ازدواج، دختران را به زاهدان مي بردند و سپس در اختيار باندهاي قاچاق قرار مي دادند.
هر روز در صفحه حوادث روزنامه ها با خبر كشف و دستگيري باندهاي قاچاق زنان و دختران جوان در كشور روبه رو هستيم. اعضاي اين باندها پس از اغفال دختران فراري و خانواده هايي كه از لحاظ مالي دچار مشكل هستند آنها را در اختيار خانه هاي فساد و يا پس از قاچاق به كشورهاي حوزه خليج فارس و اروپاي شرقي به شيخ نشينان و باندهاي قاچاق انسان مي فروختند.
بر اساس گزارش هاي سازمان ملل، گروه هاي مافيايي كه قبلا به طور سنتي درگير قاچاق اسلحه و مواد مخدر بودند، به تجارت ديگري كه خريد و فروش زنان و دختران باشد روي آورده اند زيرا تجربه نشان داده كه اين معامله پرسودتر است.
گروه هاي قاچاق انسان  تنها در طول يك سال، نيم ميليون دختر و زن جوان را به مراكز فحشا فروخته اند.
در چند سال اخير با توجه به فقر روزافزون اجتماعي، موضوع خريد و فروش زنان و دختران جوان و روي آوردن آنها به خودفروشي در ايران در حال افزايش است.
به اعتقاد كارشناسان نياز مادي دليل اول است و درآمد در خارج از كشور هم براي واسطه چه براي قرباني بيشتر است.
اما پرسشي كه در اين ميان مطرح مي شود اين است كه اين قاچاقچيان چگونه به اين راحتي دختران را از مرزهاي كشور خارج مي كنند و آيا نيروي انتظامي كه وظيفه كنترل مرزها را به عهده دارد، قصد تجديدنظر در كنترل مرزها را ندارد؟
راه هاي قاچاق 
اعضاي اين باندها، دلال ها و واسطه هايي را در مناطقي مانند پارك ها و مقابل مدارس راهنمايي و دبيرستان ها مي گمارند كه با دختران طرح دوستي و آشنايي مي ريزند.
همچنين اين افراد در كنار سفارتخانه ها و ادارات كاريابي در كمين زنان و دختران جوان مي نشينند و هر زن يا دختري را كه نيازمند كار مي بينند به او وعده خروج آسان از مرز و كسب درآمد مناسب در خارج مي دهند.
اين دلال ها در روستاها به سراغ خانواده هاي كم درآمدي مي روند كه دختران كم سن و سال دارند. آنان با پرداخت پول به والدين، دختران نوجوان شان را با وعده زندگي بهتر به عقد خود در مي آورند و سپس به قاچاقچيان انسان در خارج كشور تحويل مي دهند.
طيبه اسدي، كارشناس سازمان دفاع از قربانيان خشونت مي گويد: «استفاده از اينترنت براي اغفال دختران و زنان جوان روش جديدي است كه توسط باندهاي قاچاق انسان اجرا مي شود.»
دلال هاي قاچاقچيان، ابتدا از طريق اينترنت و دادن عكس هايي از خود، با دختران طرح دوستي مي ريزند و سپس با وعده ازدواج و كار خوب و درآمد بالا اين دختران را براي سفر به خارج اغفال مي كنند.

دزدان بي معرفت
لابد شما هم شنيده ايد كه «امان از رفاقت و...» اين خبر ظاهرا مطابقت زيادي با اين جمله معروف دارد. البته قضاوت نهايي با خودتان. اعضاي يك باند پنج نفري كه با عنوان كارگر، از كارخانه ها سرقت مي كردند، دستگير شدند.
اعضاي اين باند را «رامين» معروف به «رامين تيزپا»۳۱ ساله متاهل، بيكار، «محمد» معروف به «ممدسياه»۲۹ ساله ، مجرد و شغل آزاد، «رضا» معروف به «رضا بي سيم»۲۷ ساله ، متاهل و بيكار، «سعيد »۲۷ ساله، مجرد و راننده و «علي»۲۴ ساله، متاهل و شغل آزاد تشكيل داده بودند.
اعضاي اين باند پس از يك ماه استخدام در كارخانه با نگهبان شب طرح دوستي مي ريختند و در يك شب با نگهبان در كارخانه دور هم جمع مي شدند و در يك فرصت مناسب اجناس كارخانه را سرقت مي كردند.
اعضاي اين باند در هنگام سرقت توسط نگهبان در اتاق او زنداني شدند.
نگهبان پس از رسيدن پليس ۱۱۰ به آنها گفت: از رفتار مشكوك اين كارگرها متوجه نيت آنها شده بودم بنابراين وقتي به من گفتند كه قصد دارند شب به كارخانه بيايند تا دور هم جمع شويم به رئيس كارخانه گفتم و او هم با پسرش به كارخانه آمدند. من زود خودم را به خواب زدم و وقتي كه آنها شروع به سرقت كردند با همكاري صاحب كارخانه و پسرش آنان را در اتاق زنداني كرديم تا پليس برسد.
پس از تحقيقات در مورد متهمان، ماموران متوجه شدند كه اين پنج نفر سابقه سرقت، مواد مخدر و اوباشگري دارند.
در حال حاضر متهمان با قرار وثيقه به علت نداشتن كفيل تا اقدام بعدي در بازداشت بسر مي برند.

ماجراي ۲۷ ميليون توماني
دو سارقي كه از يك فروشگاه وسايل برقي ۲۷ ميليون تومان سرقت كرده بودند، با تعقيب صاحب فروشگاه دستگير شدند. صاحب فروشگاه كه «حيدر.ز» نام دارد وقتي به محل كار خود مي رود، در فروشگاهش را نيمه باز مي بيند و متوجه پيكان سبزرنگي مي شود كه روبه روي مغازه اش پارك شده است. او خودرواش را در كنار پيكان پارك مي كند تا مانع فرار سارقان شود. هنگامي كه حيدر قصد ورود به فروشگاه را داشت سارقان از آنجا بيرون آمده و با خودروشان قصد متواري شدن از محل را داشتند. وي پنجره اتومبيل سارقان را مي گيرد و با سارقي كه سمت شاگرد نشسته بود درگير مي شود.حيدر مي گويد: «راننده خودرو چندبار پياپي در حركت، خودرو را به جدول كنار خيابان كوبيد تا من زخمي شوم و بيفتم. اما در يكي از همين برخوردها چرخ جلو با فشار به جدول برخورد كرد و ديگر قادر به حركت نبود. دو سارق پياده شدند و قصد فرار داشتند كه با كمك مردم توانستيم آنها را دستگير كنيم.» پس از دستگيري آنها يك موتورسيكلت سواركه همدست سارقان بود توسط «حيدر» و مردم دستگير و تحويل پليس ۱۱۰ مي شوند.

غارت هويت عراق
مسئول هيأت پيگيري و بازگرداندن اشياي هنري و تاريخي غارت شده از موزه هاي عراق اعلام كرده است كه بيش از هشت هزار شيء ارزشمند هنري كه سال گذشته از موزه ملي عراق غارت شده، هنوز پيدا نشده است.كلنل «متيو بوگدانوس» در گفت و گو با شبكه چهارم راديو بي.بي.سي عدم همكاري كشورهاي مختلف و بويژه پليس بين المللي (اينترپول) را علت اصلي پيدا نشدن اين اشياء دانست.
وي تأكيد كرد كه تعدادي از اشياي كشف نشده، جزو مهمترين آثار فرهنگي و تاريخي كل بشريت به شمار مي روند.
بوگدانوس همچنين گفت كه بيش از چهارهزار و ۵۰۰ شيء كشف شده از اشياي غارت شده از عراق نيز بدون برنامه ريزي و به صورت اتفاقي كشف و بازگردانده شده است.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون به جز كشورهاي انگليس، ايتاليا، اردن، كويت و آمريكا، ديگر كشورها علاقه چنداني براي همكاري در برنامه شناسايي و بازگرداندن اشياي غارت شده عراق ندارند، بيشترين انتقاد را متوجه اينترپول كرد.

شهر بدون دزدي
از ما مي شنويد همين امروز خانه هايتان را بفروشيد، يك خاور كرايه كنيد و يك راست برويد شهرستان مانه و سملقان. چرا؟ براي فهميدنش چند ثانيه وقت بگذاريد و اين خبر را تا آخر بخوانيد.
طي تعطيلات نوروز امسال هيچگونه سرقت در شهرستان مانه و سملقان واقع در شمال خراسان روي نداد.
اين در حالي است كه اين شهرستان تنها داراي يك كلانتري است. شمار پرونده هاي مرتبط با تخلفات ديگر نيز كه طي اين مدت در اين شهرستان تشكيل شده تنها ۱۰ فقره است.
نيروي انتظامي طي سال گذشته در اين شهرستان ۱۶۱۷ مورد ماموريت انجام داد.
ثمره اين ماموريت ها كشف ۱۲ فقره دزدي منازل و مغازه ها بود كه در اين ارتباط ۱۵ سارق دستگير شدند.

بازهم انفجار مين
انفجار مين بازهم قرباني گرفت.
بر اثر اين انفجار كه در يكي از پايگاه هاي متروكه در روستاي بنوخلف از توابع شهرستان سردشت رخ داد يك كودك ده ساله از ناحيه شكم به شدت مجروح شد.
اين دومين قرباني انفجار مين در سال ۸۳ است و باتوجه به وجود مناطق وسيع آلوده به مين در كشور احتمال مي رود همچنان شاهد وقوع اين دسته از حوادث در كشور باشيم.
اين حادثه زماني روي داد كه اعضاي خانواده كودك در زمين خود در نزديكي اين پايگاه مشغول كار كشاورزي بودند.
اين كودك كه عبدالله ابراهيم زاده نام دارد بدون توجه به احتمال انفجار مين، در اطراف پايگاه يادشده مشغول بازي بود. پس از اين حادثه مجروح به بيمارستان امام خميني (ره) سردشت منتقل و مورد عمل جراحي قرار گرفت.

وجدان درد
گاهي وقت ها از خواندن بعضي از خبرها كلي حال نصيبمان مي شود.
نمونه اش همين خبري كه مي خوانيد. سارق ناشناس پس از يك هفته سرقت، تمام اموال مالباخته را به او برگرداند. يك سارق ناشناس پس از يك هفته سرقت، ۳ ميليون تومان، ۱۰ هزار دلار، ۸سكه بهار آزادي، يك سرويس طلا، ۵ انگشتر و ۹ النگو و دو زنجير طلا، ۵۰ ميليون تومان چك، سند خانه و باغ ، ۳ سند گوشي موبايل و سند پرايد و پژو، آنها را در يك پلاستيك سياه رنگ گذاشت و شب هنگام به حياط مالباخته برگرداند. شاكي در هنگام سرقت در منزل خواهر همسرش كه به تازگي از اروپا آمده است بود. او ساعت ۳صبح به خانه بر مي گردد و متوجه سرقت مي شود.
سارق قفل در و پنجره را شكسته و وارد منزل شده بود در گاوصندوق را به راحتي باز كرده اموال را سرقت كرده بود.
اين پرونده به علت عدم پيگيري شاكي منع تعقيب خورد.

مارهاي سمي
مي گويند فلاني خيلي خوشگل است از جلوي آيينه هم جنب نمي خورد! حالا شده حكايت اين مارها كه برايشان نمايشگاه برپا كرده اند. نمايشگاه مارهاي زنده سمي و غيرسمي در محل باغ و عمارت رحيم آباد بيرجند برپا شد. ۱۰۰ حلقه مار متعلق به ۲۵ گونه سمي و غيرسمي در اين چارچوب به نمايش عمومي گذاشته شده است. مجتبي اصحاب هدف از برگزاري اين نمايشگاه را آشنايي مردم با گونه هاي مختلف مار و تشخيص مار سمي از غيرسمي ذكر كرد. بيشتر مردم به خاطر فقدان اطلاعات كافي از انواع مارها در مواجهه با هر خزنده اقدام به كشتن آنها مي كنند كه اين امر به تدريج موجب از بين رفتن نسل مار مي شود. افعي داوودي، مار آتشي، افعي پلنگي، شتر مار شيرازي، آلوسر، افعي قفقازي، افعي جعفري، مارگورخري، افعي شاخدار و مار آبي از ديگر گونه ها در اين نمايشگاه هستند. ۸۰ درصد مارهاي به نمايش گذاشته شده غيرسمي و ۲۰ درصد آنها سمي هستند.

قتل يك محافظ
طرف نمي توانست از جان خودش مراقبت كند آن وقت محافظ يكي ديگر هم شده بود. اين خبر را بخوانيد:
مقام هاي فيليپيني از كشته شدن يك مامور پليس محافظ يكي از نمايندگان مجلس اين كشور خبر دادند. «هيدالگو پاليسكو» روز گذشته بر اثر شليك گلوله دو موتورسوار مسلح ناشناس در نزديكي محل شهرداري شهر «سانكارلوس» واقع در استان شمالي «پانگاسينان» كشته شد. «جنيروسو تولاگان» نماينده مجلسي كه پاليسكو حفاظت جان وي را به عهده داشت، گفت كه پاليسكو دو ساعت پيش از كشته شدن وي را از وجود دو موتور سوار مشكوك در نزديكي منزلش آگاه كرده بود. وي كشته شدن محافظش را ناشي از «انگيزه هاي سياسي» دانست و افزود: پاليسكو پيشتر نيز با چندين مورد تهديد به قتل رو به رو بوده است. فيليپين به ويژه مانيل پايتخت اين كشور طي چند ماه گذشته شاهد قتل هاي مشكوكي بوده است. بسياري از اين قتل ها از سوي موتورسواران مسلح ناشناس به وقوع پيوسته است.

چرخ و فلك مسكو
لا بد حادثه ريزش پل در مسكو و كشته شدن تعداد زيادي از شهروندان روسي خاطرتان هست . باز هم خبري غم انگيز از اين شهر تاريخي برايتان داريم.
بر اثر شكستن محور چرخ و فلك در يكي از پارك هاي مسكو ۱۵ نفر مجروح شدند.
اين حادثه در پارك ليانزوف واقع در شمال شرق مسكو روي داد.
۱۳ نفر از آسيب ديدگان در بيمارستان بستري شدند كه حال ۶ نفر از آنها وخيم است. بلافاصله پس از وقوع حادثه، ماموران پليس و امدادگران در محل حادثه حاضر و به كمك آسيب ديدگان پرداختند.
در حال حاضر دادستاني مسكو سرگرم تحقيق براي يافتن علت وقوع اين حادثه است.
فكرش را بكنيد، سوار چرخ و فلك شده ايد و مشغول كيف كردن هستيد كه يكدفعه...

براي ۶۵ هزار تومان
ماموران نيروي انتظامي قزوين چهار سارق را كه با يك دستگاه خودرو پيكان اقدام به اخاذي مي كردند، دستگير كردند.
مردي به نام مجيد با مراجعه به ماموران شكايت كرد، از ميدان آزادي تهران به مقصد قزوين سوار يك پيكان با چهار سرنشين شدم كه در ميان راه آنها با تهديد چاقو، مبلغ ۶۵ هزار تومان پول نقد و ساعت مچي را ازمن ربودند و من را در جاده رها كردند.
ماموران در ادامه با تحقيقات گسترده موفق شدند خودرو را در پليس راه قزوين - كرج شناسايي و سرنشينان آن را دستگير كنند. متهمان در بازجويي ها به سرقت اعتراف كردند كه با تشكيل پرونده تحويل دستگاه قضايي شدند.
همه جور سرقت شنيده بوديم الا  اين يكي.آخه ۶۵ هزار تومان هم پوله!

هفته نه چندان مقدس
عجب «هفته مقدسي.» هفته مقدس كه اين باشد واي به حال هفته نحس!
از اسپانيا خبر رسيده است سوانح جاده اي در طول برگزاري «هفته مقدس» در اسپانيا منجر به مرگ ۹۶ نفر شد. بر اثر سوانح جاده اي در طول ده روز برگزاري هفته مقدس در اين كشور كه شامگاه يكشنبه به پايان رسيد، ۷۷ نفر نيز زخمي شده اند كه حال ۴۲ نفر از مجروحان وخيم است. اين تلفات در نتيجه وقوع ۷۷ مورد تصادف در جاده ها و بزرگراه هاي مختلف اين كشور در جنوب غربي اروپا به بار آمد. «هفته مقدس» يك رويداد مذهبي و مصادف با سالروز ورود حضرت عيسي مسيح(ع) به بيت المقدس در حدود دو هزار سال پيش است كه به مناسبت آن، مسيحيان جهان مراسم ويژه اي را در شهرهاي مختلف برگزار مي كنند. اين مراسم در كشور كاتوليك مذهب اسپانيا به ويژه شهرهاي جنوبي آن با شكوه ويژه اي برگزار مي شود. بر اساس گزارش هاي منتشره، در اين ايام ۲۳ ميليون اسپانيايي راه سفر به شهرهاي مختلف را در پيش گرفته بودند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
عكاس خانه
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  عكاس خانه  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |