چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۵ - Apr 21, 2004
نيازهاي امروز كشتي ما چيست؟
امروز آ سيا، فردا المپيك
فردين معصومي به دليل حضور مستمر در مسابقات مختلف رفته رفته موقعيت خود را در سنگين وزن مستحكم مي كند.جاليندرسينگ كشتي گير هندي كه عنوان قهرمان جوانان جهان را در كارنامه اش دارد در فينال رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا در تهران اين چنين اسير يك خم دوخم هاي معصومي شده بود.
005118.jpg
گروه ورزشي:پيكارهاي دو روز و نيمه كشتي آزاد قهرماني آسيا در تهران با قهرماني ايران و كسب سه مدال طلا، دو نقره و يك برنز پايان يافت، اما نبايد واقعيتهاي كشتي ما در شعاع اين پيروزي ناديده بماند.
به خوبي مي دانيم كه هدف اصلي فدراسيون كشتي در اين مسابقات سبك و سنگين كردن قدرت هاي نو رسيده كشتي بود، اما در غياب بسياري از بزرگان كشتي آسيا، نمي توان هدف ياد شده را محقق دانست. كشتي ما هنوز به شناسايي جوانان خود نياز دارد و البته اين شناسايي بايد در ميدانهاي مهم تر ودر جمع مدعياني جدي تر صورت گيرد.
در مسابقات تهران، يكي از ايرادهاي قديمي كشتي گيران ما يعني كمبود سرعت همچنان مشهود بود و شايد مهم ترين دليل اين ضعف نيز برنامه تمرينات كشتي گيران باشد كه به جز مواقعي كه در اختيار مربيان تيم ملي قرار مي گيرند، از برنامه اي منظم و مشخص برخوردار نيستند. امروزه سرعت از مهمترين سلاحهاي كشتي گيران موفق دنياست ولي ما هنوز نسخه هاي قديمي را براي كشتي خود تجويز مي كنيم و بر مبارزه ساكن مردانمان اصرار مي ورزيم.
شكست هاي محمد رضايي، مراد محمدي، حسن طهماسبي و محمدحسين خالقي فر در تهران بيش از آن كه ناشي از قدرت حريفان باشد، به ضعف هاي خودمان بازمي گردد، خاصه كمبود سرعت كه نزد اكثر كشتي گيران ما چشمگير است.
اگر خواهان موفقيت در المپيك هستيم، بايد تمرينات سرعتي در دستور كار مربيان كشتي ما قرار گيرد.
در مسابقات آسيايي تهران كمبود نشاط و بي تفاوتي نزد برخي كشتي گيران مشخص بود. گره اصلي اين مشكل در آن است كه موجي بر عليه مباني فرهنگي و اجرايي كشتي به راه انداخته شده كه ظاهر دلسوزانه اي دارد ولي خواسته و ناخواسته به كشتي آسيب مي  رساند. بارها گفته ايم كه كشتي ما نيازمند تحول است اما چاره آن، سنگ اندازي در مسير كار نيست. اين سنگ ها دست و عضله و فكر قهرمانان ما را از كار مي اندازد و توانايي هاي آنان را تقليل مي دهد.
اگر معتقد به سلامت روح و جسم قهرمانان هستيد و معتقد به خدمت، اين گوي و اين ميدان، بياييد به جاي انتقادات مغرضانه، طرح و برنامه بدهيد.
فرياد و فغان دلسوزان كشتي را بشنويد و نشاط لازم رابه كشتي گيران بازگردانيد. فضا، فضاي مستعدي است. خواسته ها، خواسته هايي جدي هستند و مهمتر از همه، هدف، هدف مقدسي است.
قهرمانان ۴ وزن در جام هفدهم
۵۵ كيلوگرم: ۱- آدخام آشيلف از ازبكستان ۲- ناران باتار از مغولستان ۳- كيم هيو سوپ از كره جنوبي (محمدرضايي در اين وزن چهارم شد).
۶۶ كيلوگرم: ۱- كازو هيكو از ژاپن ۲- حسن طهماسبي از ايران ۳- بويانجار باتزوريگ از مغولستان (طهماسبي در فينال روي فن فيتو ضربه فني شد). ۸۴ كيلوگرم: ۱- فريدون قنبري از ايران ۲- مون اي جائه از كره جنوبي ۳- محمد كورقلي اوف از قزاقستان (قنبري در فينال حريف كره اي ا ش را ۲-۵ برد).
۱۲۰ كيلوگرم: ۱- فردين معصومي از ايران ۲- جاليندرسينگ جيما از هندوستان ۳- كانگ جين كيو از كره جنوي (معصومي در فينال كشتي گير هندي را ۳-۶ شكست داد).
رده بندي تيمي كشتي آزاد قهرماني آسيا
۱- ايران با ۶۳ امتياز
۲- كره جنوبي با ۴۵ امتياز
۳- مغولستان با ۴۴ امتياز
۴- ازبكستان با ۳۹ امتياز
۵- ژاپن با ۳۹ امتياز
۶- هندوستان با ۳۳ امتياز

بوكس ايران براي افزايش سهميه چشم به لاهور دارد
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران كه با انتخاب روح الله روح بخشيان تركيب كامل خود را شناسايي كرده است بزودي عازم رقابت هاي بين المللي پاكستان خواهد شد.
اين مسابقات كه حكم پيكارهاي انتخابي المپيك ۲۰۰۴ آتن را دارد از روز ۱۶ ارديبهشت ماه سال جاري در شهر لاهور برگزار مي شود.
تيم ملي ايران كه هم اكنون يك سهميه المپيك را در اختيار دارد، در آخرين ميدان مسابقات انتخابي المپيك چشم به افزايش سهميه بيشتر دوخته است.
نفرات اعزامي تيم ملي بوكس به شرح زير اعلام شد.
وزن ۴۸ كيلوگرم: سعيد قربان زاد
وزن ۵۱ كيلوگرم: مجتبي فرجي
وزن ۵۴ كيلوگرم: روح الله روح بخشيان
وزن ۵۷ كيلوگرم: اكبر احدي
وزن ۶۰ كيلوگرم: محمد عاشري
وزن ۶۴ كيلوگرم: مرتضي سپهوند
وزن ۶۹ كيلوگرم: سلمان كريمي
وزن ۷۵ كيلوگرم: مهدي قرباني
وزن ۸۱ كيلوگرم: طاهر جباري

رئيس فدراسيون بدمينتون:
تغييرات در راه است
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون بدمينتون از ايجاد تغييرات در كادر فدراسيون و هيات تهران پس از اعلام نظر نهايي سازمان تربيت بدني خبر داد. مهدي كرباسيان با اعلام اين مطلب گفت: ايجاد تغييرات عمده در دستور كار سال ۸۳ قرار داده شده است كه به طور قطع شامل همكاران داخل فدراسيون و هيات تهران خواهد بود و اين تغييرات در راستاي قوت بخشيدن به روند صعودي فدراسيون در آينده نزديك انجام مي شود.
وي در مورد برخورد با معترضين به عملكرد فدراسيون گفت: ايجاد تغييرات در هيات تهران در روزهاي پاياني سال ۸۲ پيش بيني شده بود و مسئولان اين هيات بهترين دفاع را حمله ديدند و بحث را به رسانه  ها و سازمان تربيت بدني كشاندند. بعد از اعلام نظر سازمان در مورد بي انضباطي هاي انجام گرفته تصميم خواهم گرفت. وي اصل فدراسيون و تيم ملي بدمينتون را بر پايه انضباط و اخلاق استوار دانست.كرباسيان اقدام بازيكنان اميد را قابل بخشش خواند و گفت: مطمئنا انتقاداتشان مورد بررسي قرار خواهد گرفت. بديهي است بازيكنان تهران (اميد و بزرگسال) تا زماني كه در تست آمادگي جسماني شركت نكنند به اردوي تيم ملي دعوت نخواهند شد.

شيراز ميزبان مسابقات دو و ميداني آغاز فصل
گروه ورزشي: مسابقات قهرماني كشوري دووميداني آغاز فصل ارديبهشت ماه جاري به ميزباني شيراز برگزار مي شود.اين رقابت ها در دو رده سني بزرگسالان و جوانان در روز پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ماه به مدت يك روز انجام مي شود.
اين رقابت ها در تمام مواد از جمله دو ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر، ۸۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر، ۵ هزار متر، ۱۱۰ ، ۴۰۰ و ۳ هزار متر با مانع، پرش طول، پرش سه گام، پرش ارتفاع، پرش با نيزه، پرتاب وزنه، ديسك و چكش و پياده روي برگزار خواهد شد.۱۸۰ ورزشكار برتر دووميداني از استان هاي كشور در دو رده سني در اين مسابقات حضور مي يابند.اين مسابقات در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار مي شود.به احتمال قوي ميزباني يك دوره ديگر مسابقه قهرماني كشوري نيز در سال ۸۳ به شيراز اختصاص مي يابد.

آخرين خبرها از واليبال باشگاههاي آسيا
تركيب نهايي صنام و پيكان مشخص شد
گروه ورزشي: در دو روز مانده به آغاز پانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاههاي آسيا صنام و پيكان نمايندگان ايران در اين دوره از مسابقات پس از نزديك به يكماه تمرينات فشرده تركيب نهايي خود را اعلام كردند.
صنام و پيكان ضمن حفظ استخوان بندي تيمي خود در رقابت هاي ليگ برتر هر كدام به ترتيب ۶ و ۴ بازيكن كمكي را به خدمت گرفتند. صنام به جز تركاشوند، منظمي، امير حسيني، اكبري، منصوري و نادي از وجود مقبلي، خداوردي، ثاني، بازار گرد، جزيده و شريعتي سود مي جويد و پيكان هم در كنار بهبودِي، سليماني، معززي خواه، افشاردوست، مصطفي  وند، شيركوند و فتاحي از كمك محمودي، قاسميان، تابش نژاد و حسيني  بهره خواهد گرفت.
005127.jpg

ايران تهديد جدي براي شرق آسيا
رئيس فدراسيون واليبال ميزباني مسابقات باشگاههاي آسيا را به سود ملي پوشان واليبال ايران قبل ازحضور در بازيهاي انتخابي المپيك آتن ارزيابي كرد. محمدرضا يزداني خرم با اعلام اين مطلب گفت: ديگر چندان مهم نيست كه نمايندگان كره و ژاپن در اين بازيها شركت نمي كنند. وي يكي از دلايل عدم حضور اين تيم ها را ناشي از ترس و شكستشان در مقابل واليبال ايران خواند و عنوان داشت از سوي ديگر آنها ما را به چشم يك حريف تهديدكننده و جدي نگاه مي كنند و به همين علت در صدد تخريب ميزباني هاي ما هستند. رئيس فدراسيون واليبال افزود: ما در سالهاي اخير بيشترين استفاده را از ميزباني هاي مسابقات مختلف برده ايم و همچنان اين راه را ادامه خواهيم داد.
چين و قطر وارد شدند
دو تيم العربي قطر و شانگهاي چين شب گذشته به عنوان نخستين تيم هاي خارجي شركت كننده وارد تهران شده ودر هتل المپيك اسكان يافتند. امروز هم ازبكستان و نمايندگان تايوان وارد تهران مي شوند و آ تروبال قزاقستان نيز روز پنج شنبه به تهران مي رسد. مسئولان كنفدراسيون واليبال آسيا نيز ديروز پس از ورود به كشورمان از امكانات سالن واليبال آزادي بازديد به عمل آوردند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |