دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۰ - Apr 26, 2004
واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا (تهران)
پيكان و صنام در رؤياي فينال و قهرماني
005403.jpg
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا در شرايطي چهار تيم برتر دور مقدماتي و راه يافته به مرحله نيمه نهايي را شناسايي كرد، كه ديروز در آخرين روز بازي هاي مقدماتي پيكارهاي دائمي را پشت سر گذاشت. پيكان و صنام كه هركدام يك و دو بازي دستگرمي را پشتوانه داشتند، در رويارويي با نمايندگان قزاق و چين طعم وبوي يك بازي سخت را چشيدند پيكان وصنام با عبور از سد اين حريفان حالا در روياي تكرار فينال جام چهاردهم هستند كه براي بار دوم به پيكار سنتي خود رنگ و بوي آسيايي ببخشند. البته اين رويا در صورتي رنگ واقعيت به خود مي گيرد كه هر دو نماينده ايران بتوانند در مرحله نيمه پاياني از حريفان آماده خود عبور كنند.
پيكان (ايران) ۳ - قزاقستان يك
گيم ها (۲۵-۲۰ ، ۱۹-۲۵ ، ۲۲-۲۵ ، ۱۹-۲۵)
داور اول: چويوتي (تايپه) داور دوم: لي چن (چين)
پيكان نسبت به بازي روز پيش دو تغيير در تركيب اصلي خود در برابر آتروپال قزاقستان داده بود. عباس قاسميان و بهنام محمودي دو بازيكن جديدي بودند كه در كنار بهبودي، سليماني، رضايي و افشاردوست به ميدان رفتند. هدر دادن سرويس هاي پياپي و ضعف ساعد به همراه عدم شناخت بازيكنان حريف باعث شد كه پيكان يك گيم را غافلگير شود. پيكان از گيم دوم تغيير تاكتيك داد. ورود مصطفي وند شرايط تيمي پيكان را متحول ساخت. استفاده از سرعت و درخشش رضايي و مصطفي وند موجب شد تا بازيكنان قدرتي پيكان محمودي، افشاردوست و سليماني آزادانه تر در دو سوي آنتن به پرواز درآيند. دراين بين از نقش و هنر بهبودي هم نبايد بي تفاوت عبور كرد كه با بازيسازي مطلوب زمينه برتري تيمش شد. در اين بازي سليماني، محمودي و رضايي عالي ظاهر شدند. پيكان در نيمه نهايي به مصاف شانگهاي چين مي رود.
صنام (ايران) ۳ - شانگهاي چين يك
گيم ها (۲۵-۲۳ ، ۲۷-۲۹ ، ۱۲-۲۵، ۱۹-۲۵) داور اول: آل صباح (بحرين) داور دوم: حسن نجيم (قطر)
صنام در بازي با شانگهاي شروع خوبي نداشت. عدم تدابير كارساز دربرابر شيوه سرعتي حريف موجب شد تا شانگهاي به لطف يك پاسور كهنه كار به نام «وانگ ئي» به خوبي «چائويي فانگ» را پرثمرترين بازيكن ميدان در گيم اول و اواخر گيم دوم سازد. دريافت هاي متزلزل صنامي ها هرگز اين اجازه را به بازيسازان اين تيم امير حسيني و شريعتي نمي داد تا آنان بتوانند اسپكرهاي قدرتي و سرعتي خود را صاحب موقعيت هاي ايده آل در حمله روي تور سازند. چنين شد كه شانگهاي يك گيم را ۲۵ بر ۲۳ برد و در گيم دوم هم قهرمان ايران را تا يكقدمي شكست پيش برد و سرانجام به هر مشقتي بود با تلاش تركاشوند و دفاع منصوري توانست از گرداب باخت رهايي يابد. صنام از گيم سوم در قالب حقيقي خود فرورفت و از اين پس با گرفتن روحيه لازم توانست برتري خود را بر حريف سرسخت خود ديكته كند.

اميررضا خادم: منكر قانونمندي در كشتي نيستم
005400.jpg
گروه ورزشي: قهرمان كشتي جهان در سال ۹۱ مي گويد: اگر قانون فدراسيون به صورت كامل اجرا شود، هيچ ادعايي براي كشتي گرفتن نخواهم داشت.
اميررضا خادم در رابطه با پيشنهاد اخير مبني بر حضورش در مسابقات جام «علي اف» اظهار داشت: اگر در رابطه با حضور من در اين جام، «قانونمندي» مطرح مي شود، من منكر آن نيستم و اگر فدراسيون صلاح مي بيند كه قانون انتخابي را اجرا كند، به عنوان فردي كه هم رئيس فدراسيون بوده ام و هم اينكه در شرايط فعلي بايد به نوعي دستي در قانونگذاري داشته باشم كاملا از اين حركت حمايت مي كنم و هيچ ادعايي نسبت به آن ندارم.
وي تصريح كرد: اگر قرار است تبصره اي به قانون اضافه شود، موارد مختلفي را مي توان لحاظ كرد، از جمله مواردي كه در اين قانون ثبت شده اينكه، كساني كه در انتخابي مرحله اول و يا جام تختي كشتي نگرفته اند، امكان حضورشان در تركيب تيم ملي وجود ندارد. صحبت من اين است، اگر اين قانون واقعا به صورت مدون، اجرا شود من نيز از آن تبعيت مي كنم.دارنده مدال برنز المپيك بارسلونا و آتلانتا اضافه كرد: اگر قانوني كه همگان از آن صحبت مي كنند، قرار است اجرا شود، در اين صورت عليرضا رضايي، عليرضا حيدري و عليرضا دبير، مهدي حاجي زاده و محمد طلايي كه در جام جهان پهلوان تختي و مصطفي جوكار و فريدون قنبري كه در مسابقات قهرمان كشوري و انتخابي مرحله دوم در كرمانشاه كشتي نگرفتند، نبايد ديگر به عضويت تيم ملي درآيند. بنابراين اگر قرار به اجراي قانون باشد، بايد به طور كامل اجرا شود.
وي خاطرنشان ساخت: هر تصميمي كه كميته فني بگيرد، تابع آن هستم و معتقدم در چنين شرايط حساسي، حاشيه درست كردن حتي اگر منفعتي هم براي بعضي ها داشته باشد بايد به نفع كشتي و انسجام تيم ملي از حق شخصي خود بگذرند.

ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس با شكست ذوب آهن به رده چهارم رسيد
005406.jpg
گروه ورزشي: پرسپوليس بدون دايي توانست بر ذوب آهن ده نفره پيروز شود. اين پيروزي از دو جهت براي اين تيم ارزشمند بود. اول اينكه مقام چهارم جدول را از چنگ ذوب آهن بيرون آورد، دوم اينكه توانست تماشاگران خود را تا حدودي براي اين دوره راضي نگه دارد. پرسپوليس خيلي سريع و با اشتها بازي را آغاز كرد و تا دقيقه ده بازي نيز خوب اداره بازي را در دست داشت.اما در دقيقه پانزدهم بازي خطاي باهنر روي استراتولوس باعث شد تا رحيمي مقدم داور اين ديدار نقطه پنالتي را نشان دهد و «عزيززاده» به راحتي آنرا تبديل به گل كرد تا ذوب آهن يك بر صفر جلو بيفتد . ذوب آهن همپاي پرسپوليس براي حفظ توپ و بازي تلاش مي كرد تا حادثه دقيقه ۴۸ نيمه اول كه خطاي آرمناك را داور خطاي پنالتي اعلام و آرمناك را نيز با كارت قرمز روبرو كرد تا ذوب آهن يك نيمه را ده نفره ادامه دهد.
كمبود يك بازيكن در بافت كلي تيم ذوب آهن تأثير منفي گذاشت و برعكس پرسپوليس با داشتن فضاي بيشتر و اجراي طرح هاي خود موفق شد گل دوم را نيز روي يك ضربه ايستگاهي كه به شكل پاس به انتظاري رسيده بود به ثمر برساند. اين اتفاق در دقيقه ۶۰ بازي رخ داد تا پرسپوليس مصمم تر بازي را دنبال كند. بازيكنان پرسپوليس خوب مي دانستند اين سه امتياز چه حسن هايي براي آنها خواهد داشت يك پله بالاتر از ذوب آهن و اميدوار به كسب مقام چهارم. به همين دليل بازيكنان اين تيم با دوندگي بيشتر و انگيزه لازم به حفظ نتيجه پرداختند و ذوب آهن عصبي و شتابزده نيز با يك بازيكن كمتر نتوانست بازي هميشگي خود را انجام دهد.
ذوب آهن با قبول اين شكست به مقام پنجم نزول كرد، اگر امروز سپاهان چون هميشه باشد و بر پاس پيروز گردد، مي تواند جاي ذوب آهن را در جدول بگيرد.

فوتسال ايران براي ششمين بار قهرمان آسيا شد
گروه ورزشي:تيم  ملي  فوتسال   ايران    در ديدار پاياني مسابقات  قهرماني  آسيا و انتخابي  جام  جهاني  ۲۰۰۴ تايوان  مقابل  تيم  فوتسال  ژاپن  به  ميدان  رفت  و اين  ديدار را با نتيجه  ۵ بر ۳ به  پايان  برد و براي ششمين  بار متوالي  درسكوي  قهرماني  آسيا ايستاد.
محمد حسن  انصاري  فرد سرمربي  موفق  تيم  فوتسال  ايران  كه  با خونسردي  تيمش را رهبري  مي كرد و در نيمه  اول  با يارگيري  نفر به  نفر و پرس  كردن  تيم  ژاپن نتيجه  دلخواه  را گرفته  بود، در نيمه  دوم  با تاكتيك  ويژه  خود ضمن  كنترل ميانه  ميدان  با ضد حمله  تيم  ژاپن  را به  عقب  رانده  و از فشار حملات  ژاپن كاسته  بود و تيم  ايران  در دقيقه  ۷ نيمه  دوم  موفق  شد چهارمين  گل  خود را وارد دروازه  ژاپن  كند.
تيم  فوتسال  ژاپن  كه  فاصله  خود را با ايران  بيشتر ديد از دقيقه  ده  نيمه  دوم  با اضافه  كردن  دروازه بان  به  هنگام  حمله  بر فشارهاي  تيمي خود روي دروازه  ايران  افزود و تيم  ايران  را در لاك  دفاعي  فروبرد، اما در دقيقه ۱۶ وحيد شمسايي  بهترين  گلزن  آسيا كه  در اين  ديدار پايش  به  گلزني  باز نشده بود با هوشياري  به  هنگام  حضور دروازه بان  ژاپني  در حمله  تيمش  از پشت  محوطه جريمه  تيم  ايران  با يك  ضربه  دقيق  پنجمين  گل  ايران  را به  ثمر رساند.
شمسايي  همچنين  در دقيقه  ۱۷ يك  پنالتي  ايران  را نتوانست  تبديل  به  گل كند.
تيم  فوتسال  ژاپن  كه  اميدهاي  قهرماني  را از دست  داده  بود، در دقايق پاياني  اين  ديدار به  حملات  بي امان  خود روي  دروازه ايران  ادامه  داد و در دقيقه  ۱۹ اين  ديدار موفق  شد در فاصله  زماني  ۴۰ ثانيه  ۲ گل  وارد دروازه ايران  كند و نتيجه  اين  ديدار را به  ۵ بر ۳ تغيير دهد و به  اين  ترتيب  تيم ايران  براي  ششمين  بار متوالي  به  مقام  قهرماني  آسيا دست  يافت .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |